מפרטים מומלצים [יולי/אוקטובר 2010] - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרטים מומלצים [יולי/אוקטובר 2010]


YairZ

Recommended Posts

16_spec_main_ttl.gif

שלום לכל הקוראים,

בוודאי כפי ששמתם לב, מדור המפרטים המומלצים שלנו התעדכן שוב. פתחתי את הדיון הזה בשביל 2 מטרות עיקריות- להסביר עוד קצת על המפרטים העיקריים במאגר המפרטים המומלצים, וכמובן לקבל מכם פידבקים על המפרטים. להרכיב את המפרטים הללו לקח המון זמן ובדקנו אותם מספר פעמים - אך אנחנו בני אדם לכן יכולות להיות פה ושם טעויות. תמיד יכול להיות שיש חומרה אחרת עדיפה או שבטעות הכנסו רכיב לא מתאים ולא שמנו לב אליו. לכן, במידה ואתם נתקלתם בבעיה כלשהי באחד המפרטים ו/או יש לכם חלופה אחרת- נשמח לשמוע והפעם גם לעדכן בזמן אמת.

שימו לב, המפרטים המומלצים שלנו מעודכנים לחודש יולי 2010 וכוללים את מיטב החומרה העדכנית בשוק.

הערה: מפרטי הגיימינג עודכנו לאוקטובר 2010! השאר בתהליך עידכון...

עם זאת, לא ניתן כמובן לכלול כל רכיב כדאי שיש, אז אלא אם אתם יודעים על רכיב שבאופן מובהק עדיף בקטגוריה מסויימת וזמין באופן רחב לרכישה - אנא חסכו מכולנו את הדיון העקר.

בנוסף, כמובן שצריך שהתגובות יהיו רלוונטיות למפרטים הללו. נא לא להספים את הדיון- כל הודעת ספאם, תמחק מיד. אנא שמרו על תרבות דיון. כמו כן, לחלק מהרכיבים ששמנו יש אלטרנטיבות רבות, אם לפי דעתכם יש אלטרנטיבה עדיפה – תסבירו למה ומומלץ לצרף קישור לביקורת השוואתית במידת האפשר.

[br]פורסם בתאריך: 3.10.2009 בשעה 20:25:13


FAQ - מעודכן למרץ 2010:

להלן מספר תשובות לשאלות שאתם כנראה תרצו לשאול. קראו קודם את הFAQ הבא ורק לאחר מכן במידה ושאלתכם לא מופיעה כאן- תשאלו בהודעתם.

שאלה: למה המפרטים שלכם כל כך יקרים? ראיתי מפרטים דומים מאוד במחיר נמוך בהרבה!

תשובה: ההמלצות במדור אינן בסגנון של "מקסימום ביצועים במינימום מחיר" - לשם כך יש פורום שם ניתן "לתפור" לכל אחד את המינון המדויק בין מחיר, ביצועים, איכות, יכולת שדרוג, שקט ועוד ועוד. מטרת כל מפרט לתת המלצות הולמות לקהל היעד שלו. במפרטים בסיסיים נבחרו רכיבים בסיסיים מומלצים בעוד למפרטי השוק הגבוה נבחרו רכיבים איכותיים במיוחד ברמה גבוהה, גם אם יש רכיבים בסיסיים וזולים יותר שהיו מספקים לאותו מפרט. אין ספק שניתן "לאחסן" את המפרט החזק ביותר במדור בתוך מארז טוב של 200 ש"ח אבל אנו בחרנו במארז סופר איכותי ושקט במיוחד עם יכולת פנומנלית במחיר של כ~800 ש"ח, בהתאם לרמתו של המפרט כולו ורמת המחיר המדוברת. שימו לב שבאופן יחסי, החלוקה התקציבית באחוזים בין הרכיבים נשמרת פחות או יותר במרבית המפרטים.

שאלה: למה בחלק מהמפרטים הכנסתם ספקי כח, חלשים יותר מן המומלצים באתרי היצרנים (לדוגמא, ספק כח 400W לכרטיס ש"על הנייר" דורש 500W?)

תשובה: ההספק המומלץ שרשום באתרי היצרנים מיועד בעיקר למערכות כבדות מאוד ולספקים שאינם ספקים איכותיים (אפילו ג'נריים, שכן הרבה קונים מערכת מחשב חזקה ולא מודעים לחשיבותו של ספק הכח). הספקים ששמנו פה בכל המפרטים איכותיים ורובם בעלי נצילות גבוהה. הספקים הללו יתמודדו בקלות עם החומרה המתאימה ששמנו, ואף יחזיקו שידרוגים קטנים (הוספת זיכרונות, הארד-דיסקים וכדומה), לכן אין צורך לחשוש.

שאלה: למה במפרטי הHigh-End שמתם מעבדi5 ולא i7?

תשובה: זאת בגלל שהפרש הביצועים שלהם במשחקים לא מצדיק את הפרש המחירים. היתרון העיקרי של מערכות מבוססות i7 זה שהמעבד בכללי מעט חזק יותר וכולל הדמיה לליבות לוגיות נוספות (לדוגמא מעבד מרובע , יפרש ע"י מערכת ההפעלה כמעבד עם 8 ליבות כשבעצם כל מחולקת ל-2 ליבות לוגיות). מעבד זה מיועד לתוכנות כבדות מאוד, אשר תומכות בטכנולוגיה זו. לכן, אתם תראו רק מפרט אחד או שניים שמבוססים מעבד זה, עקב היות לא הכי משתלם וגם נרשום לך את הערה הזו במפרט עצמו.

שאלה: למה בחלק מהפרטים בחרתם מסך כלשהו, כשבאותו הגודל יש זולים ממנו בהרבה?

תשובה: אם תשימו לב, בחלק מהמפרטים לשימוש משרדי וברב-תכליתי הכנסו מסך מבוסס פאנל e-- פאנל זה איכותי יותר מהפאנל שנכלל ברוב המסכים (מסוג TN) ועדיף לאנשים שיושבים שעות רבות מול המחשב לשם עבודה, עריכה גרפית ואף צפיה בסרטים. ההבדלים בין שני סוגי הפאנלים האלה פחות מורגש במשחקים מחשב, אם כי עדיין קיים. מסך בעל פאנל כזה הוא יקר יותר, לכן, במידה ואינכם רוצים להשקיע המון כסף שמנו גם מסך "ביניים" שמצד אחד אינו בעל פאנל TN סטנדרטי, ולא יקר- אלא פאנל c-PVA אשר הוכיח את עצמו כמשתלם מאוד מבחינת יחס מחיר/איכות תצוגה.

שאלה: למה בחלק מהמפרטים שבהם כללתם ציוד היקפי, רשמתם "לפי העדפה שלכם" ולא מקלדת+עכבר בסיסיים לדוגמא?

תשובה: אתם לא תהנו מהמחשב האיכותי שרכשתם, ללא ציוד היקפי נוח. יש המון דגמים בסיסיים וזולים, איך הם שונים בגודל, דיוק, מיקום כפתורים/מקשים, צורה ופיצ'רים. הכי טוב שתלכו לחנות אלקטרוניקה/מחשבים ותבחרו מה שהכי נוח לכם. רוב האריזות של העכברים מעוצבות כך שתוכלו להניח את כף-ידכם על העכבר ולבחון את הנוחות שלו. במפרטים יקרים יותר, כללנו הצעות לציוד היקפי איכותי ומומלץ- אך עדיין זאת בחירתכם האישית כמובן.

שאלה: בתקציב נמוך, למה עדיף לרכוש ולא למחשב?

תשובה: במחירי רמקולים זולים, ניתן למצוא איכותיות בעלות צליל נקי, חד וחזק יותר מאשר (כמובן כי לובשים אותם עם האוזניים). יש לציין שווליום גבוה באוזניות יכול לגרום נזק לאוזניים ולאחר פרק זמן רב של שימושים הן לא נוחות.

שאלה: למה המחירים לכל חלק וחלק, גבוהים יותר מאשר בחנויות מסויימות?

תשובה: לקחנו את המחיר הממוצע לכל חלק וחלק. יכול להיות שבחנות שבה תרכשו את המחשב, העלות הסופית שלו תהיה זולה בעשרות אם לא מאות שקלים ויכול להיות גם ההפך- יקר יותר. לכן במידה ואתם רואים מפרט שמוצא-חן בעיניכם ויש מפרט יקר יותר בכמה מאות שקלים- נסו אותו קודם ויש סיכוי שתצליחו למצוא אותו במחיר נמוך מהמחיר שצוין במדור, ושיכנס בתקציבכם.

שאלה: ראינו בחנויות/פורומים שמציעים רכיבים עדיפים על פני אלו ששמת, למה שמתם אותם?

תשובה: הרכיבים שנבחרו הם רכיבים שנפוצים יחסית (לאחר שנבחרו במדגם של כמה עשרות חנויות/רשתות מחשבים ידועות). המפרטים לא מושלמים ויכול להיות שתוכלו לרכוש אחד עם חומרה עדיפה במחיר נמוך יותר- תלוי בחנות. מדור המפרטים המומלצים נועד מכדי לתת מענה לאנשים שאין להם זמן להכנס לפורום ולהתייעץ, ורק לתת מפרט כללי איכותי שיתן מענה מלא/חלקי לדרישותיהם. ניתן אף ללכת לחנות, לבדוק האם יש שם מחשב ועל המקום להחליט על מפרט כאשר את שאר השיפורים תבצע אותה חנות בהתאם לדרישות ולמלאי שיש לה. כך או כך, עדיין הכי מומלץ לשוחח בפורום על מנת לקבל מפרט מעולה ומותאם-אישית.

ולמפרטים,

מפרטי גיימינג:

המפרטים בקטגוריה זו בנויים למטרה אחת עיקרית- הרצת משחקים. הכנסנו מספר מפרטים בעלי עלויות שונות כך שיתאימו לכמה שיותר פלחי-שוק, תוך התמקדות בהכנסת כרטיס מסך חזק יחד עם מערכת שלא תהווה צוואר-בקבוק.

מפרט מינימלי לגיימינג בינוני, עלות סביב ה2000 שקלים.

המפרט הזה נועד לאנשים שאין להם תקציב גבוה, ומתאים להרצה של משחקים בהגדרות גרפיות בינוניות על רזולוציה ברזולוציה טבעית של עד 1024*1280 לכן מומלץ להתאים למחשב זה מסך בגודל של כ-19" לדוגמא.. כללנו מעבד סביר שאינו מגביל את כרטיס המסך, סטיק אחד של 2 ג'יגה זיכרון ראם (כדי שתהיה אפשרות של הוספת עוד סטיק של בעתיד), מינימאלי ומארז+ספק משתלמים מאוד. כמו כן, כללנו הארד-דיסק בנפח של כ-500 ג'יגה-בייט שנחשב למשתלם יחסית כיום.

מפרט בסיסי לגיימינג בינוני-כבד, עלות סביב ה2800 שקלים.

במפרט הגיימינג הזה, כללנו מעבד וכרטיס מסך חזקים יותר. המערכת מומלצת עד למסכי 22", עם רזולוציה טבעית של עד 1680x1050. ניתן להוסיף עוד סטיק של 2 ג'יגה זיכרון לשיפור ביצועים במשחקים כבדים - בעיקר ויהיה שימוש במערכת הפעלה ויסטה או 64 ביט. המארז כאן הינו זול אך איכותי ביחס למחיר. לכרטיס המסך הנ"ל מומלץ ספק 450 וואט ומעלה, אך הכנסנו ספק 400 וואט אמיתי, איכותי ובעל נצילות גבוהה שיחזיק את המפרט ללא קושי. כלול מעבד מרובע-ליבה משתלם מאוד של עם נפרד חזק ואיכותי אשר מאפשר ביצועי OC אם תרצו לשיפור נוסף של ביצועים.

מפרט מיינסטרים לגיימינג כבד, עלות סביב ה4350 שקלים.

המפרט הזה מצויין למשחקים ברוזלוציה טבעית של 1050*1650 וברוב המקרים גם על 1920X1200 בהגדרות בינוניו עד גבוהות. כללנו כרטיס מסך חזק הרבה יותר אשר תומך בdx11, קריר יותר ומציג ביצועים דומים לhd4870 מהדור הקודם. המעבד שכללנו הוא i5 חזק במיוחד אשר מגיע עם קירור של חברת AC שיספק קירור מעולה וכמובן ניתן לבצע אוברקלוק למעבד. יש כ-4 ג'יגה-בייט זיכרון ולוח האם תומך בעוד במידה ותרצו להוסיך בעתיד. הארד-דיסק הינו בנפח של כ-1000 ג'יגה מהיר ומשתלם. המארז הינו אנטק 300- מארז איכותי אשר כולל פילטר קידמי ואפשרות שליטה על מהירות 2 מאוורריו (שכבר כלולים כחלק מהמארז) עם ספק כח איכותי מאוד וחזק.

מפרט High-End לגיימינג כבד, עלות סביב ה5750 שקלים.

מפרט מפלצתי אך משתלם למשחקים. מבוסס מעבד i5 החדש, עם קירור מעולה ושקט שנותן גם אפשרות לאוברקלוק בינוני-כבד. לוח האם איכותי של חברת ג'יגבייט התומך במגוון פיצ'רים ו-4 ג'יגה זיכרון . הארד-דיסק איכותי ומהיר בנפח של טרה, וכרטיס מסך חזק מאוד HD5850 שמיועד בעיקר למשחקים כבדים ברזולוציות גבוהות (1920X1200 או מה שנקרא FullHD), שכן ברזולוציה נמוכות יותר הכרטיס לא ינוצל כראוי. המפרט כולל מארז גדול ואיכותי במיוחד,שקט וכולל מסנני אבק ושליטה על המאווררים, ספק הכח שנבחר הוא אחד מבין הספקים האיכותיים שיש, יתמוך בקלות במערכת כזו ומעולה לשידרוגים עתידיים.

[br]פורסם בתאריך: 3.10.2009 בשעה 20:42:02


מפרטים לשימוש משרדי:

בקטגוריה זו, המחשבים מיועדים בעיקר להרצה חלקה של תוכנות בסיסיות כגון , , ומוזיקה וכן לישומים משרדיים/הנדסיים נפוצים שאינם דורשים יכולת גרפית משמעותית.

מפרט מינימלי לשימוש משרדי, עלות סביב ה1400 שקלים.

המפרט בנוי ממעבד משתלם בעל ביצועים מצויינים למחירו כיום, שאמור להספיק מעל ומעבר להרצה של תוכנות בסיסיות כגון אופיס, מוזיקה, סרטים וגלישה באינטרנט. לוח האם כולל יציאות מסך VGA ,DVI וHDMI (מן הסתם כולל כרטיס מסך מובנה) ותומך בRAID. כמו כן, מפרט זה כולל 1 ג'יגה זיכרון ראם (ניתן לשנות ל-2 ג'יגה-בייט לשיפור ביצועים בייחוד אם תותקן מערכת הפעלה ויסטה/7. כ500 ג'יגה נפח הארד-דיסק. צורב, מארז קטן יחסית+ספק איכותי מתאים גם כן כלולים. לוח האם מבוסס על תושבת AM2+ עם זכרונות ולכן מוגבל ביכולת השדרוג בעתיד הן מבחינת מעבד והן מבחינת . עדיין, לשיומוש משרדי רגיל זה מעל ומעבר לנדרש (עם 32 ביט כמובן).

2 מפרט בסיסי לשימוש משרדי, עלות סביב ה1700-1900 שקלים.

המפרט הזה כולל מעבד משולש ליבה חזק יותר ומשתלם מאוד, ביחד עם לוח אם AM3/DDR3 בסיסי וטוב הכולל יציאות מסך DVI וVGA. במפרט יש כ2 ג'יגה ראם, הארד-דיסק בנפח של כ500 ג'יגה, צורב ומארז+ספק איכותיים מתאימים.

מפרט מיינסטרים לשימוש משרדי/הנדסי בסביבות 2400 ש"ח:

במפרט הזה כפי שניתן לראות יש מעבד מרובע-ליבות חזק יותר, משתלם ומעל ומעבר לכל שימוש משרדי סטנדרטי - מיועד בעיקר למי שעוסקים באפליקציות משרדיות/מתמטיות ללא צורך ביכולת גרפית של ממש. מארז+ספק מעט עדיפים איכותיים מאוד, הארד-דיסק טרה (ניתן לבחור כל נפח שתרצו כמובן) ולוח אם עם יותר פיצ'רים.

מפרט משרדי High-End, עלות סביב ה3350 שקלים.

בעצם יש לנו כאן מפרט שהוא Overkill לשימוש משרדי/ביתי רגיל - מיועד בעיקר למי שעוסקים באפליקציות משרדיות/מתמטיות כבדות לפרנסה ללא צורך ביכולת גרפית של ממש כמו תוכנות סטטיסטיות, בורסה, הנדסה וכדומה. כולל מעבד מרובע ליבה i5, אשר תומך בטורבו-בוסט מה שמשפר את הביצועים עוד יותר. כמו כן, כללנו קירור שקט, חזק ואיכותי, לוח אם מעולה ומשתלם (הכולל כרטיס מסך מובנה), כ-4 ג'יגה-בייט זיכרון , טרה הארד-דיסק ומארז+ספק איכותיים ושקטים במיוחד.

[br]פורסם בתאריך: 3.10.2009 בשעה 20:44:09


מפרטי HTPC:

המפרטים בקטגוריה זו, המפרטים בקטגוריה זו נועדו להביא את המחשב לסלון באריזה נעימה לעין. הם מסוגלים לשמש כמחשבים משרדיים לכל דבר, אבל מתאפיינים ביכולות וגרפיקה עדיפים, וכוללים מתאמים לחיבור הטלויזיה למחשב. במפרטים היותר יקרים, ניתן להריץ משחקים בצורה סבירה.

מפרט HTPC מינימאלי, עלות סביב 1700 שקלים.

המפרט הנ"ל מעולה להרצה של תכנים באבחנה גבוהה (מומלץ ל720 אף-על-פי שהוא מסוגל להריץ גם 1080). יש כאן מעבד משתלם מאוד ביחד עם לוח אם מעולה עם יציאות מסך VGA וDVI. המפרט כולל כרטיס מינימלי שמאפשר לראות על גבי המחשב, וכמובן גם להקליט תכנים.

חשוב לציין שמדובר בפלטפורמה שטיפין טיפין יוצאת ממחזור המכירות הפעיל כי תושבת 775 וזכרונות בסוף ימיהם.

עדיין, אם לא מתוכנן שדרוג משמעותי, מדובר במפרט בעל יחס עלות/תועלת אדיר.

מפרט מדיה בסיסי בסביבות ה-2000 ש"ח

המפרט מעולה להרצת תכנים באבחנה גבוהה (1080P), הכולל מעבד מעט חזק יותר, מארז איכותי וקטן יחסית עם ספק איכותי. לוח אם עשיר בפיצ'רים וחיבורים מבוסס AM3/DDR3 שמבטיח יכולת שדרוג. כולל כרטיס מסך מובנה חזק יותר מהמפרט הקודם, מעולה לפענוחי HD. כרטיס מינימאלי.

מפרט מיינסטרים לHTPC, עלות סביב 3200 שקלים.

המפרט מעולה להרצת תכנים באבחנה גבוהה (1080P), הכולל מעבד מעט חזק יותר, מארז "שוכב" עם ספק כח מעולה. הכנסנו קירור שקט וקריר יותר מהסטוק שמגיע עם המעבדים של , לוח האם מפוצ'ר ביותר הכולל כרטיס גרפי מובנה חזק, 2 ג'יגה-בייט והארד-דיסק של טרה שקט במיוחד (סדרה ירוקה). הכנסנו כאן גם כרטיס גרפי עדכני ומצויין נפרד מלוח האם (מעביר את העומס שבפיענוח תכני אבחנה גבוהה אליו מהמעבד, אך אותו ניתן להוריד ולחסוך כ300 שקלים בערך, אם תרצו. בנוסף, כלול כרטיס איכותי יותר הכולל שלט.

מפרט High-End לHTPC, עלות סביב 4850 שקלים.

מפרט מעולה להרצה של תכני HDR/FHD, כולל יציאות מגוונות כגון DVI וHDMI, ויציאה קואקסיאלית ואופטית. כללנו 2 הארד-דיסקים מהירים במיוחד בנפח כולל עצום של כ2000 ג'יגה, זיכרון ראם בנפח של כ4 ג'יגה, כרטיס מסך בינוני שמספיק גם למשחקים קלים ביחד עם מארז "שוכב" איכותי במיוחד הכולל שלט, ביחד עם ספק כח איכותי ושקט וכרטיס טלויזיה מעולה.

[br]פורסם בתאריך: 3.10.2009 בשעה 20:48:45


מפרטים רב תכליתיים:

מטרת המפרטים בקטגוריה זו (המכונה גם "All-Around") היא לספק מפרט מאוזן ומשתלם למגוון שימושים אופייניים ולא לשימוש עיקרי אחד:

* 30% משרדי/ביתי/HTPC - גלישה, IM, , צפיה בתכני HD, שמיעת , המרת פורמטים בסיסית.

* 30% גיימינג ברמה טובה ומעלה.

* 40% משימות כבדות כמו עריכת 3D, עריכת אודיו/וידאו, , תוכנות הנדסיות וכדומה.

לכל הגרפיקאים/תלתים שאין להם קטגוריה אחרת - זו הקטגוריה הרלוונטית לכם. רק שימו לב להערות בסוף כל מפרט, שמקורן בדיון הזה בעניין.

מפרט מינימלי לשימושים מגוונים, עלות סביב 2100 שקלים.

המפרט הנ"ל מתאים למגוון רחב של שימושים כגון משחקים ברזולוציות בינוניות, הרצה של תכנים באבחנה גבוהה, מוזיקה וכמובן שימושים בסיסיים אחרים כגון ואינטרנט ותוכנות הנדסיות לסטודנטים/תלמידים למשל. המפרט איכותי ומעולה למחירו. ניתן לשדרגו בעתיד למעבד חזק יותר שיצא, הוספת עוד זיכרון ועוד.

מפרט בסיסי+ לשימושים מגוונים, עלות סביב ה3350 שקלים.

המפרט כולל מעבד מרובע ליבה משתלם מאוד חזק יותר וכרטיס מסך מצויין למשחקים (מומלץ עד רזולוציה 1680x1050 אחרת יהיה צורך להוריד הגדרות גרפיות במשחקים כבדים), כולל קירור שקט ואיכותי המאפשר ביצוע למעבד. כמובן תומך בקידוד תכני HD ולשימושים כלליים. ישנו ספק כח איכותי שיחזיק את המערכת בצורה יציבה ומארז הנחשב לשקט מאוד. מפרט חזק מאוד שיתאים לכל מי שלא תלוי במחשב לפרנסתו או בתקציב מוגבל.

מפרט מיינסטרים לשימושים מגוונים, עלות סביב ה4650 שקלים.

במפרט זה כללנו מעבד חזק מאוד- i5 החדש ביחד עם מעולה של חברת ג'יגבייט.. כמובן כולל שקט, חזק ואיכותי. המפרט כולל גם 4GB זיכרון מהיר, הארד-דיסק בנפח של כ1000 ג'יגה. כרטיס המסך מעולה למשחקים (מומלץ על מסך 22", רזולוציה 1680x1050 ואף 1920X1200 ברוב המקרים בהגדרות טובות). יש כאן מארז מעולה של החברה האיכותית Lian Li ביחד עם ספק כח מודולארי של חברת סיסוניק המעולה. מתאים במיוחד כתחנת עבודה ביתית/משרדית חזקה מאוד עם יכולות גיימינג יותר מטובות.

מפרט High-End לשימושים מגוונים, עלות סביב 6300.

במפרט זה כללנו מעבד i7 החדש והחזק במיוחד - מיועד בעיקר למשתמשים כבדים בישומים מרובי נימים כמו עריכת וידאו, 3D, אנימציה וכדומה. המפרט כולל קירור טוב המתאים לביצוע , כ4 ג'יגה זיכרון ראם מהיר, 2 הארד-דיסקים בנפח כולל של כ2500 ג'יגה-בייט, מארז שקט במיוחד הכולל בידוד למניעת רעש וכרטיס מסך חזק המתאים למשחקים בעיקר לרזולוציה 1680x1050 וואף 1920X1200 ברוב המקרים בהגדרות טובות. כמו כן, כלול אחד מהספקים האיכותיים ביותר שיספיק מעל ומעבר למערכת כזו.

מפרט ultra-high-end לשימוש רב תכליתי מכוון גיימינג בסביבות 7500 ש"ח:

המפרט הזה הוא הדובדבן שבקצפת. הוא כולל מעבד I7 חזק במיוחד עם קירור מעולה, איכותי מפוצץ פיצ'רים , כ-6 ג'יגה זיכרון ראם, אפשרות לבחירת מארז איכותי שיתאים למערכת (לדוגמא אנטק 900/1200, קולרמסטר HAF וקוסמוס). כללנו גם ספק חזק מאוד שקט ואיכותי וכרטיס מסך חזק מאוד 5850 ביחד עם אחד מספקי הכח האיכותיים ביותר שיש כיום בשוק. מיועד בעיקר למשתמשים כבדים לצרכי פרנסה הזקוקים לנפח זיכרון גדול במיוחד וגם רוצים להנות מביצועי גיימינג בטופ ויכולת OC אדירה.

תודה לSilencer וtmpusr על העזרה בכתיבת פוסט זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

המטרה - עבודה/גלישה רגילה. HTPC *אולי* בהמשך.

שמתי לב שכמעט בכל המפרטים לעיל - הלוח הוא mATX S2H של גיגבייט:

GA-73PVM-S2H

או

GIGABYTE GA-EG41MF-US2H

מדוע מיקרו ולא ATX רגיל ? יש עדיפות לציפ הגרפי של אחד הלוחות שציינתם (לעיל) ?

יש איזו שהיא אופציה לחיבור מדפסת ישנה-חיבור פרללי ? או אולי עם מתאם כלשהוא ?

המפרטים:

http://hwzone.co.il/specslist/index.php?item=132263&section=293&target=

http://hwzone.co.il/specslist/index.php?item=132259&section=293&target=%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2%20%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99

http://hwzone.co.il/specslist/index.php?item=132264&section=293&target=

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוחות קטנים יותר בד"כ יהיו זולים יותר, ולא כל מארזי ה-HTPC יכולים להכיל לוחות ATX מלא.

אלה חיבורי ה - GA-73PVM-S2H

http://www.gigabyte.com.tw/Products/ViewImage.aspx?ProductID=2691&ImageType=ProductImageBack

ואלה חיבורי ה - GA-EG41MF-US2H

http://www.gigabyte.com.tw/Products/ViewImage.aspx?ProductID=3090&ImageType=ProductImageBack

אף אחד מהשניים לא כולל אפשרות לחיבור מדפסת, גם אין הרבה היגיון בלנסות להחביא מחשב בתוך מארז HTPC מיוחד בסלון אם אתה הולך לשים שם גם מדפסת. אבל בוא לא ניכנס לסוגיות עיצוב.... איש איש וטעמו.

יש את הלוח GA-G41M-ES2L שמגיע עם חיבור למדפסת, אבל הטריידאוף הוא שהוא מגיע עם פחות חיבורים אחרים ולכן פחות מותאם לשימושים קלאסיים של HTPC סלוני.

http://www.gigabyte.com.tw/Products/ViewImage.aspx?ProductID=3024&ImageType=ProductImageBack[br]פורסם בתאריך: 4.10.2009 בשעה 10:48:09


המטרה - עבודה/גלישה רגילה. *אולי* בהמשך.

אם יש לך צורך במפרט ספציפי, אנא פתח ת'רד נפרד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, יש פתרון של ממיר ממקבילי לUSB ? או ששה לא משתלם ?

ניסית לחפש בכלל בגוגל? כן, יש מתאמים לדוגמא http://www.usb.co.il/eshop/product_info.php?products_id=37.

ניתן למצוא ברוב חנויות המחשבים והאלקטרוניקה.

שניים מהמפרטים הם לשימושים "משרדיים" לכאורה, לכן שאלתי. ולשאלתי - בנושא הצ'יפ הגרפי ? מי העדיף מהשניים?

בשביל שימושים משרדיים זה לא משנה. גם אם אתה תרצה לראות סרטי HD הם יספיקו (כמובן גם המעבד עצמו מספיק חזק) אם אתה רוצה בכלליות כרטיס גרפי מובנה חזק יותר, ניתן לשקול ללכת על לוחות אם מבוססים צ'יפסט 780G- מעט יקרים יותר (סביב ה400-450 שקלים) שמכילים כרטיס גרפי מעט חזק יותר ביחד עם מעבד כגון X2 240. בשביל משחקים עדיף כמובן כרטיס נפרד.

-במידה ויש לך עוד שאלות כלליות כאלו, תשאל בפורומים המתאימים.

-במידה ומשהו לא מובן לך במפרטים הנ"ל, שאל פה.

-במידה ואתה רוצה לרכוש מחשב חדש אך עדיין יש לך הרבה שאלות ו/או רוצה מחשב עם דרישות אחרות- פתח דיון בפורום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי צריך לשנות את מפרטי ה - HTPC

1. לדעתי אין צורך שבמפרטי HTPC יהיה מפרט כגון זה:

http://hwzone.co.il/specslist/index.php?item=132261&section=293&target=%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2%20%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99

מדובר על מפרט למשחקים קלים/בינונים ולא למפרט - אפשר פשוט להוסיף במפרטי משחקים מארז שוכב לצד המארז הרגיל

2. הכנסת פלטפורמת ION ולוחות MINI - ITX

מפרטי הם לא רק יחס מחיר/ביצועים אלה גם הרבה מבחינת המראה/גודל

מכוון שרוב הפעמים המחשב יוש בסלון או מחובר למחשב נוסף דרך רשת ביתית קווית יש מקום להמליץ על פלטפורמת ION +כרטיס טלויזיה USB במפרטים

עם תקציב גבוהה

3. במפרטי עם תקציב גבוהה אין טעם לעלות במעבד עם TDP יותר גבוהה אלה:

א. לקחת מעב קריר כמו E6300

ב. כרטיס מסך מובנה עם תמיכה חומרתית בהאצת דיסקי BR כמו X4500HD, GF93/400

ג. כרטיס עם שני ראשים - אין צורך במעבד חזק כי רוב הכרטיסים יש תמיכה חומרתית ב - MPEG2 \ MPEG4

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הודעות לא רלוונטיות לדיון נמחקו. אני מזכיר שזה לא המקום לבניית מפרטים חדשים ולא בקשות לבניית מפרט

במקרה ואני צריך מחשב לעבודה מקצועית על תוכנות גרפיות לאיזה קטגוריה אני שייך במפרטים שציינת ?

כפי שאתה רואה בינתיים אין קטגוריה כזו, לכן אני ממליץ שתפתח דיון משלך ונבנה לך מפרט מתאים.

1. לדעתי אין צורך שבמפרטי HTPC יהיה מפרט כגון זה:

http://hwzone.co.il/specslist/index.php?item=132261&section=293&target=%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2%20%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99

מדובר על מפרט למשחקים קלים/בינונים ולא למפרט - אפשר פשוט להוסיף במפרטי משחקים מארז שוכב לצד המארז הרגיל

אפשר, אבל אנשים שרוצים קודם כל מחשב ורק יעדיפו שהוא יריץ משחקים, יפנו קודם לקטגוריה של מן הסתם. המארזים ששמנו הם רק דוגמא מתוך עשרות מארזים אפשריים.

2. הכנסת פלטפורמת ION ולוחות MINI - ITX

מפרטי הם לא רק יחס מחיר/ביצועים אלה גם הרבה מבחינת המראה/גודל

מכוון שרוב הפעמים המחשב יוש בסלון או מחובר למחשב נוסף דרך רשת ביתית קווית יש מקום להמליץ על פלטפורמת ION +כרטיס טלויזיה במפרטים

עם תקציב גבוהה

הסיבה שלא שמנו ION זה כי הוא לא משתלם. באותו מחיר ניתן לרכוש לוח אם איכותי+מעבד חזק הרבה יותר. בנוסף, אם אנשים רוצים את המארזים הקטנטנים האלה רוב הסיכויים שיצטרכו לשלם הרבה יותר וללכת על מחשבים מוכנים (מותגים) שממילא לא מציגים ביצועים טובים כמו המפרטים שהצענו פה. בנוסף, מארזים קטנים בד"כ כולל מאוורר קטן אחד ולאחר מספר שעות שימוש כל המערכת מתחחמת בצורה מוגזמת וחלק מהמארזים האלה מתחילים להרעיש/לזמזם.

3. במפרטי HTPC עם תקציב גבוהה אין טעם לעלות במעבד עם TDP יותר גבוהה אלה:

א. לקחת מעב קריר כמו E6300

ב. כרטיס מסך מובנה עם תמיכה חומרתית בהאצת דיסקי BR כמו X4500HD, GF93/400

ג. כרטיס עם שני ראשים - אין צורך במעבד חזק כי רוב הכרטיסים יש תמיכה חומרתית ב - MPEG2 \ MPEG4

כעיקרון אתה צודק- אדם שרוצה HTPC כאשר השימוש הכי כבד יהיה הצגת תכנים באבחנה גבוהה אין צורך שיקנה מחשב יקר שכזה. אבל, יש אנשים שקונים מחשב HTPC, שישמש אותם כמחשב מרכזי בבית. כלומר לא רק למדיה, אלא גם למשחקים ועיסוק בתוכנות כבדות (רשמתי זאת גם כתת-כותרת מתחת לקטגוריה הנ"ל). במידה והיינו מתייחסים למחשב HTPC רק לשם הרצה של ותמונות, היינו שמים רק מפרט אחד זול שהיה מספיק מעל ומעבר למטרה זו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העפתי מבט במפרט המדובר, ועדיף היה במפרט הזה של לשים כרטיס מסך של ATI בשביל ה-hybrid graphics, אם כבר משקיעים בלוח אם עם כרטיס מובנה טוב.

משהו כמו ה-4670 Silent של .

את המאווררים אני מציע להחליף מה-S-Flex ל-Slip Stream שזול ממנו בחצי, או לחילופין לעלות רמה וללכת על ה-B12\S12 של נוקטואה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי שבחלק מהמפרטים (i5) מכבב גוף הקירור של נוקטואה, ה-SE.

למרות החיבה העזה שיש לי לנוקטואה, והשקט והקירור שהוא מספק, הוא עדיין יקר ללא הצדקה בשביל משתמש רגיל. גם גוף הקירור הזה - ה-Reeven של Scyhte יעשה את העבודה:

http://www.skypc.co.il/pl_product~RCCT0901SP~18~0.htm

בכלל Scythe עכשיו מוציאה מתאמים למשהו כמו 6-7 דגמים שלה ל-socket החדש של , אז עוד מעט אפשרויות ההמלצה יתרחבו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 2 שבועות מאוחר יותר...

שלום,

מספר שאלות:

א. מפרט משחקים לנער בר-מצווה (הנכד שלי) שמשחק הרבה ואוהב משחקים בסביבות 3000+ שח:

מעבד I5 750, לוח WHITESBURG/P55, כרטיס-מסךGF9400/1024 זכרון pc10600-ddr3-1333 2048, דיסק 500G/32m

מה ההמלצה לגבי שדרוג הנ"ל ומה לגבי מערכת מבוססת AMD

ב. האם win 7 אמור להיות עדיף על XP לנ"ל

ג. לעצמי קניתי NETBOOK / 11.6 של בחו"ל, נחמד מאד + , ניסיתי להשיג WIN 7 כפי שכתוב שמגיע לי ולא הצלחתי - יש לכם המלצות? תודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...