FAQ - ניקוי מסכי LCD - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

FAQ - ניקוי מסכי LCD


QttP

Recommended Posts

לאחרונה התרבו בפורום זה דיונים לגבי ניקוי מסכי LCD. ב-FAQ זה ננסה לתמצת את מרבית הכללים וההמלצות הנוגעים לעניין זה.

המידע הוא לא בגדר של אמת מולחטת, אלא מבוסס על ניסיון אישי וכן המלצות שונות המפורסמות ע"י היצרנים או ברחבי הרשת.

אלא אם נאמר אחרת, הדברים תקפים למסכי LCD שולחניים, מסכים של מחשבים ניידים וטלוויזיות LCD.

עדכונים ותיקונים יתקבלו בברכה (נא לפנות בפרטי).

ש:

האם חייבים לנקות מסכי LCD?

ת:

להבדיל מרכיבי חומרה או חלקים מכניים, הצטברות אבק ולכלוך ככל הנראה לא תפגע בתפקוד המסך ולא תקצר את חייו. עם זאת, אבק רב, כתמים או מריחות על פאנל המסך פוגעים, מן הסתם באיכות התצוגה ובמראה האסתטי, ואלה סיבות טובות לנקות את המסך מידי פעם.

ש:

כל כמה זמן מומלץ לקנות מסך LCD?

ת:

אין פה משמעות להמלצות. זה עניין של הרגלי הניקיון האישיים של כל אחד.

ש:

כיצד מנקים את המסך?

ת:

ראשית, מומלץ מאוד לנקות את המסך כשהוא כבוי. על אף שהסיכוי לדליפה של נוזל ניקוי למסך הוא קטן, אם זה יקרה בזמן שהמסך דולק, הנזק עשוי להיות בלתי-הפיך. כמו כן, על מסך כבוי רואים הרבה יותר טוב את הלכלוך, מה שמקל על הניקיון.

מומלץ להשתמש במטלית רכה ובחומר ניקוי מהחומרים המומלצים (השאלה הבאה), ולעבור בעדינות על כל שטח הפאנל. למרות הסתייגות טבעית של רבים מאיתנו, אפשר להפעיל לחץ מתון על הפאנל כדי להוריד שאריות של לכלוך עקשן, כל עוד הלחץ לא מוגזם.

אפשר להשתמש במטליות נייר עדינות, אבל חסרונן הוא שהן נוטות להתפורר ולהשאיר חתיכות נייר על המסך. כמו כן, עם המטליות אינן עדינות מספיק, אתם מסתכנים בשריטת המסך.

ניתן גם להשתמש במטלית מיקרופייבר (מטלית לניקוי משקפיים) ולנקות ללא כל חומר ניקוי. שיטה זו יכולה להיות יעילה בהסרת אבק, אבל לא נגד כתמים או סימנים דביקים.

ש:

באילו חומרים יש להשתמש בניקוי המסך?

ת:

כאן ההמלצות לרוב קצת מתבדרות. הדעה הרווחת היא שהחומרים המועדפים הם מים מזוקקים, מים בשילוב חומץ לבן שקוף, או מים בשילוב איזופרופנול (כוהל על בסיס איזופרופיל). ניתן גם להשתמש בתמיסות מיוחדות לניקוי מסכי LCD הנמכרות ברוב חנויות הציוד המשרדי.

ש:

באילו חומרים לא להשתמש?

ת:

גם כאן אין הסכמה מוחלטת, למרות שהדעה הרווחת היא להימנע מכל שימוש בחומרי ניקוי המכילים כימיקלים חזקים, אמוניה או חומצות. על אף שחומרים אלה משמשים לניקוי זכוכיות ומשטחים שונים, הם יכולים לגרום נזק בלתי-הפיך לציפוי העדין של מסכי ה-LCD. בפרט, מומלץ מאוד לא להשתמש בספריי לניקוי , אפילו אם אתם רגילים אליו מימי ניקוי ה-CRT שלכם. כמו כן יש להימנע מאצטון או ממיסים חזקים אחרים.

ש:

מה לגבי מסכי LED? האם יש להשתמש בחומרים / שיטות אחרות?

ת:

בניגוד לתפיסה השגויה שהשתרשה עקב פרסומים שונים, מסכי LED הם מסכי LCD רגילים לכל דבר. ההבדל היחיד הוא בסוג התאורה שמשתמשים בה בתוך המסך. הפאנלים וכן הציפויים שלהם לא שונים, לכן אין הנחיות ניקוי שונות עבור מסכי LCD עם תאורת LED.

ש:

האם מותר להשתמש באלכוהול?

ת:

אין על כך הסכמה. חלק מהאנשים יטענו בכל תוקף שאלכוהול מזיק ומסוכן לציפוי של המסך, וחלק יטענו שלא היה ולא נברא. בפועל, אין אנו מכירים אף לא עדות אחת לנזק כלשהו שנגרם למסך LCD בגלל שימוש באלכוהול (טהור או בתמיסה עם מים) לניקוי הפאנל. למעשה, מרבית תמיסות הניקוי הייעודיות שנמכרות בחנויות מבוססות על אלכוהול בצורה זו או אחרת.

יש הגורסים שבעוד כוהל איזופרופילי הוא "בטוח", כוהל אתילי (אתאנול, אלכוהול, כוהל לשתיה) ונגזרותיו דווקא כן יכולים להזיק. שוב נדגיש שלא ראינו כל ביסוס לטענה זו.

ש:

האם מותר להשתמש במים?

ת:

למרות שמי ברז יכולים להכיל כימיקלים שונים, הכמות שלהם לרוב תהיה קטנה, כך שאפשר להשתמש גם במי ברז בבטחה, בתנאי שהם נקיים. כמובן, למים מזוקקים יש יתרון, אבל הם לא תמיד בהישג יד.

החסרון של שימוש במים (מכל סוג) הוא שהם מתייבשים/מתאדים לאט, ועשויים להשאיר פסים על המסך. לכן מומלץ להשתמש בתמיסת אלכוהול או באותן תמיסות ניקוי, שמתאדות מהר יותר.

ש:

האם מותר להפעיל לחץ על הפאנל כשמנקים?

ת:

למרות מה שרבים יגידו, הפעלת לחץ מתון על הפאנל לא תגרום כל נזק, ולפעמים זוהי הדרך היחידה להיפתר מלכלוך עקשן, כתמים או מריחות. עם זאת, לחץ חזק לאורך זמן עשוי בהחלט לגרום נזק בצורה של סימני לחץ לבנים על הפאנל. במיוחד יש להיזהר מהפעלת לחץ יתר על מסכי LCD של , שהם דקים ועדינים יותר.

ש:

מאילו דברים חשוב להיזהר כשמנקים מסך LCD?

ת:

הדבר העיקרי שיש להיזהר ממנו הוא שריטה של הציפוי, ומסיבה זו חשוב להשתמש במטליות רכות ביותר ולנגב בעדינות רבה. כמו כן, יש להימנע מהפעלת לחץ מוגזם על הפאנל, כפי שציינו בסעיף הקודם. לבסוף, למרות שהסיכוי לכך קטן, יש להיזהר מדליפה של נוזל הניקוי דרך פינות הפאנל לאלקטרוניקה של המסך. מסיבה זו ממליצים לא להתיז את נוזל הניקוי ישירות על המסך, אלא רק על המטלית.

ש:

האם יש קישורים למדריכים אחרים לניקוי מסכי LCD?

מדריכים כאלה בהחלט קיימים ברשת וחיפוש זריז בגוגל יעלה אחדים מהם. עם זאת, הבדיקות שלנו הראו שמרבית מדריכים אלה הם פשוט העתקות ושכפולים של אותו מקור מידע, וחלקם אף מציינים דברים שאנו מסתייגים מהם. מסיבה זו אנחנו לא מביאים כאן קישורים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...