תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ? - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעודת בגרות - מי צריך את זה בכלל ?


almonime

Recommended Posts

את חושב ש-3 שעות זה לא מלחיץ? כמו כלום אתה יכול לשבת שעתיים על שאלה אחת ולא להצליח, ולגלות שיש לך עוד 4...

אורך הפסיכו' הוא 3:20 שעות, אגב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 250
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

דן תסכים איתי שבמבחן באוניברסיטה אין את הלחץ שיש בפסיכומטרי,בפסיכומטרי יש את השילוב בין לענות מהר לבין לענות מדוייק,באוניברסיטה יש לך 3 שעות לבחינה כמו שמישהו כאן אמר...

נו, יש לך 3 שעות, ו? יש מבחנים שגם אם ייתנו לך 10 שעות אתה לא תסיים אותם, מה הקשר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מד"ח? מדעי החיים אתה מתכוון? זה לא מקצוע מאוד הומני, יש שם לא מעט כימיה ופיזיקה.

במקצועות ההומניים באמת, ברמה של תואר ראשון - זה בעיקר לשבת ולשנן הרבה חומר. גם לא פשוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני מבין מאיפה האנטגוניזם שלך נובע :)

אבל זה בסה"כ כלי שעוזר לחזות (בהצלחה כזאת או אחרת) את סיכויי ההצלחה

הוא כמובן לא קובע שמי שקיבל ציון X לא חכם/לא יכול ללמוד Y

בכל מקרה, סחתיין על הממוצע :xyxthumbs:

אגב, ניגשת למבחן אחד או יותר?

מבחן אחד + אמיר בשביל הפטור (קבלתי 243/250).

נחמד שאתה מסיק מסקנות על סמך דוגמה בודדת (או מספר קטן של דוגמאות לכל היותר), נחמד עוד יותר שאתה מחסיר פרטים. מה היה ממוצע הבגרויות שלך? אפשר לשאול איפה אתה לומד?

ממוצע בגרויות 95. (5 פיזיקה + 15 טכ"מ)

לומד בבראודה.

ועדיין דומאת פרט (או מספר פרטים) לא שוללת הצהרת רוב. ברוב מהקרים, פסיכומטרי מנבא סיכויים לא רע (אחרת אף אחד לא היה מסיים אוניברסיטה)

דווקא ציפיתי ליותר ממך, אני מבין שהשוות את אחוז הנושרים באוניברסיטאות\מכללות לאחוז הנושרים מבין אלו שלא מגיעים לרף הקבלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בכלל מדינה בחו"ל שעושים בה "בגרויות" ? לפי מה שאני יודע רק צריך לעשות בחינות של המוסד עצמו ובחינות שפה(כמו TOEFL ודברים כאלה..)

אני יודע אבל שברוסיה למשל הקימו לפני כמה שנים משהו דומה לבגרויות, אבל זה לא באיזה 10 מקצועות ובמשך 3 שנים אתה צריך לעשות בגרויות , אלא רק בסוף התיכון נראלי או בכיתה ט'(לא זכור בדיוק) עושים שלושה מבחנים כאלה, אחד במתמטיקה,אחד בלשון(אם אני לא טועה =S) ועוד אחד במקצוע שהסטודנט בוחר(מן מקצוע מוגבר) ,וזהו.

ולמרות שפה עושים הרבה בגרויות,לכל בחינה צריך לחרוש(כמו היסטוריה) , ת'כלס ,אחרי הבחינה מישהו זוכר משהו? אחרי חודש כבר שוכחים הכל..שלא לדבר על שנים... והרי בית-ספר לפי דעתי אמור לתת ידע , ששיישאר איתך גם בעתיד , ולא רק בבחינות הבגרות .

יש הבדל גדול בין ידע לסתם חרישה . בארץ לצערי זה חרישה. שלא לדבר על זה שעד התיכון בבתי הספר לא עושים כלום . ביסודי עד כיתה ו' מציירים חצי שנה ואז מתחילים "ללמוד" איזה דברים בסיסיים ..

אני למדתי בארץ עד כיתב ז' , עברתי לחו"ל לשנה ,וגרתי בשתי מדינות, ובשני בתי הספר שלמדתי בשתי מדינות שונות (באירופה) השגתי יותר ידע, הזיכרון שלי ממש השתפר , ועד עכשיו אני זוכר הרבה דברים שלמדתי שם (בין אם זה בהיסטוריה ,שפה (אה ולמדתי שם 3 שפות) או מתמטיקה) .

שם שיטת הלימוד באמת שמה דגש על ללמד, ולא לסחוט כסף. כבר מכיתה א' הם לומדים את מה שלומדים פה בכיתה ג'. יתר על כך, התלמידים כמעט כל שיעור ספרות צריכים לזכור שירים (לא שירים יעני..) כבר מכיתה א', וכל שנה עולים בכמות המילים שצריך לזכור, נגיד בכיתה ח'-ט' הם כבר צריכים לזכור כמה עמודים שלמים . כשבאתי לשם חשבתי שזה בלתי אפשרי, חשבתי שצוחקים עליי, איך אפשר? אבל מתברר שאפשר. הזיכרון שלי השתפר, וזה מאוד עזר בלימודים.

כמו כן, שם עושים מן בחנים כל שיעור, ולא כמו פה - אתה יכול אפילו לא ללמוד ולא לעשות ש.ב ורק ללמוד למבחן(שזה מה שאני עושה פה, היו לי השנה 213 חיסורים ותעודה עם ממוצע גדול מ80 ,רק למדתי למבחנים, ואני בטוח שיש עוד הרבה כאלה, מה שממש לא טוב, זה מקשה בלימודים בהמשך כמו באונ' / מכללה /טכניון..). כשעושים לך בחנים כל שיעור, אין לך ברירה אלא ללמוד משהו כל שיעור, אפילו אם אתה לא ממש משקיע בזה , זה מן תרגול נוסף - שוב,כל שיעור.

וכל שיעור שמים לך ציון, ואז בסוף השנה לפי הציונים האלה שהיו לך במהלך כל השנה בכל השיעורים קובעים לך את הציון בתעודה.

עכשיו, עד כיתה ז' , בארץ למדתי גרוע , פשוט גרוע (רצו להעביר אותי אפילו לאיזה בית ספר מיוחד למפגרים) ושנאתי בית ספר. ושם , אפילו נהנתי לבוא לבית ספר , וסיימתי מצויין את הבית ספר(בשניהם בשתי המדינות) , חוץ מלשון כמובן , אבל גם זה היה אצלי כבר ברמה די טובה, רמה שלוקחת להרבה אנשים זרים שנים להגיע אליה.

חזרתי לארץ לאחר שנה, הלכתי ישר לט'. כשבאתי להירשם לבית ספר(תיכון חדרה מסריח) ,וראו את התעודה שלי מחו"ל, לא האמינו, התקשרו לבית הקודם שלי בארץ , שישלחו להם את התעודות שהיו לי כשלמדתי בארץ, ולא רצו לקחת אותי לבית ספר. לאחר הרבה שיכנועים (ומעורבות מנהל משרד החינוך בחדרה) קיבלו אותי אבל שמו אוית בהקבצות הכי גרועות במתמטיקה ופיזיקה (ב2 , שזה ג'...שזה לאוטיסטים...) תוך חודשיים וחצי עליתי לא'1 וסיימתי את החטיבה עם ממוצע 95 או משהו כזה.

זה גרם לי להבין, שאני לא טיפש כמו שכולם(וגם אני) חשבו עד כיתה ז' לפני המעבר לחו"ל, אלא פשוט לא ידעתי ללמוד , הבעיה בארץ פשוט שלא יודעים לעזור לתלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם, ללמד אותם ללמוד, להעיר בהם איזה עניין בלימודים ולעזור להם. כל המערכת הלימודית בארץ מבוססת יותר על מורים פרטיים מאשר שיעורים בבתי הספר, אבל למי שאין אפשרות ללמוד עם מורים פרטיים?

בסוף מה שיוצא, שתלמידים שדווקא חכמים ת'כלס, מסיימים עם תעודת בגרות עם ממוצע נמוך, וחסרי יכולת למידה, וזה מקשה עליהם ללמוד לפסיכומטרי ולהוציא ציון גבוה , מה שאומר גם להתקבל לאונ'.

אז מי מתקבל למוסדות כמו הטכניון למשל לפקולטה נחשבת?

אלה שהייתה להם האפשרות לקחת שיעורים פרטיים ואלה שחכמים ואפילו לא צריכים את השיעורים בבתי הספר...

הבעיה היא לא רק שיטת בחינות הבגרות או הפסיכומטרי, אלא בעיקר שיטת הלימוד הנהוגה כבר מכיתה א' ועד סיום התיכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז מי מתקבל למוסדות כמו הטכניון למשל לפקולטה נחשבת?

אלה שהייתה להם האפשרות לקחת שיעורים פרטיים ואלה שחכמים ואפילו לא צריכים את השיעורים בבתי הספר...

כל מי שרוצה מספיק, ויש לו את היכולת השכלית המינימלית הדרושה ללימודים אקדמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מי שרוצה מספיק, ויש לו את היכולת השכלית המינימלית הדרושה ללימודים אקדמיים.

אתה מבין שזה לא נכון... אני אפילו עם ציונים טובים (בבגרות, את הפסיכומטרי עוד לא עשיתי,אני עושה באוקטובר) , אבל עדיין, עם יכולת שכלית שמעל מינימלית ,הדרושה ללימודים, ואני רוצה מאוד להתקבל למשל להנדסת תוכנה, אני לא יכול (לפי הסכם) . אז מה אני אמור לעשות? ללכת אליהם להגיד להם שאני מאוד רוצה ושיש לי יכולת שכלית גבוהה ?

לא עובד ככה, נכון?

כל מה שאני אומר זה שהבגרויות והפסיכומטרי הם לא בחינות קשות, פשוט בארץ לא יודעים להכין תלמידים לבחינות אללו. ובלעדיהן אי אפשר להתקבל לאן שאתה רוצה במוסד נורמלי. ולצערי הבחינות אללו הן הקריטריונים היחידים שעל פיהן המוסד מחליט אם התלמיד ראוי ללמוד במוסד או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פסיכומטרי... ?

אתה קראת את המגילה שכתבתי לפני זה חח? וגם מה שאחרי ?

הפסיכומטרי היא לא בחינה קשה, אבל עם ההכנה שנותנים לתלמידים הבחינה מגבילה הרבה מאוד תלמידים. זאת הבעיה. הם לא יכולים להוציא ציון גבוה ממש בבחינות האלה . ולא בגלל שהם טיפשים, הם לא יודעים ללמוד.

יוצא שכדי להוציא ציון מספיק גבוה (כמובן רק אם זאת פקולטה רצינית שדורשת פסיכו' גבוה) , צריך לחרוש ולהשתגע פשוט חודשים ולנסות לעשות כמה פעמים את הבחינה ואז בפעם העשירית[הגזמה,חח למרות שלא תמיד] מוציאים ציון גבוה מספיק.

ושוב , זה לא אומר שהם טיפשים.

תביא ילד מרוסיה [ונורמלי, לא מפגר שלא למד כל החיים שלו ] תיתן לו ללמוד שבוע לפסיכו' , תן לו בחינת פסיכו' ברוסית, הוא יוציא ציון גבוה יותר מישראלי שהוא באותה רמה מבחינה שכלית והוא למד אותה כמות זמן.

או אפילו אם לא, לתלמיד הרוסי יהיה קל יותר ללמוד.

כשרק עברתי לבלארוס, רציתי להירשם לבית ספר, והמנהל שם שהיה בישראל והיה פה בהרצאות וראה את כל שיטת הלימוד פה גם בתיכון , וגם אחריה, אמר שהוא כבר מכיר איך מלמדים פה והוא לא רוצה לקחת אותי לבית ספר,בטענה שאני פשוט לא אספיק בלימודים. [יעני סיכמתי את השיחה הזאת ]

ותבין נכון, אני ממש לא אומר: פה - מטומטמים, גם המורים גם התלמידים, ובחו"ל כולם חכמים. להפך, לפני שהונהגה כל מערכת התיכון וכל השטויות האלה, שנות 80 נראלי(יכול שאני טועה), וכשבאמת לימדו פה, גם היו יותר שעות, לא קיצצו עדיין, ישראלים דורגו במקום ה3 בעולם באיזה תחרות עולמית לא זוכר בדיוק מה.

ואילו כבר עכשיו, אנחנו במקום ה57 שם....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעולם לא היינו במקומות הכי גבוהים. השתמשנו בטריק ישראלי ידוע- למבחן שולחים את החכמים. המצב היה יותר טוב מהיום, אבל הוא לא היה מזהיר במיוחד אף פעם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעולם לא היינו במקומות הכי גבוהים. השתמשנו בטריק ישראלי ידוע- למבחן שולחים את החכמים. המצב היה יותר טוב מהיום, אבל הוא לא היה מזהיר במיוחד אף פעם

אה ובארצות האחרות השתמשו בטריק של ה"למבחן שולחים מפגרים" ...

המצב היה הרבה יותר טוב מהיום, וזה רק מדרדר.

וזה לא משנה ת'כלס מה היה בעבר, משנה מה יש היום, והיום אין מערכת חינוך נורמלית בארץ. והידע שצוברים עד סוף התיכון שואף לאפס, כבר לאחר בחינות הבגרות כשאתה שוכח הכל.

תיקון קטן: בתחרות ההיא נראלי הגענו למקום ה7 או משהו כזה, בכל מקרה , עדיף על ה57 שאנחנו עכשיו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...