כלכליסט: ניר ברקת יחלק את ירושלים ל-7 רובעים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כלכליסט: ניר ברקת יחלק את ירושלים ל-7 רובעים


ellell

Recommended Posts

על פי התוכנית, כל רובע יכלול כ-100 אלף תושבים, וימונה לו מנהל. חלוקת העיר צפויה לצאת לפועל כבר בשנת 2010

גלית שפיר

07.07.09, 15:48

מהפיכה בירושלים: העיר תחולק ל-7 רובעים, שכל אחד מהם יתנהל באופן עצמאי. כך עולה מתוכנית פנימית שמוביל ראש העירייה ניר ברקת. בחודשים האחרונים מקיים ברקת פגישות עם גורמים שונים בעירייה על מנת לבחון את יישום התוכנית.

על פי התוכנית המתגבשת, כל אחד מהרובעים יכלול כ-100 אלף תושבים, ולכל רובע ימונה מנהל שתחתיו יטופלו כל הנושאים העירוניים בהם: תברואה,

ניקיון, הנדסה ועוד. הרובעים יחולקו למרכז העיר, צפון העיר, מערב מזרח ועוד. השנה כבר נערך פיילוט בתחום הניקיון בכמה שכונות בצפון העיר. חלוקת העיר לרובעים צפויה לצאת לפועל כבר בשנת 2010.

מטרתה של התוכנית לשפר את ניהול העיר. במקום שכל תחום בעירייה (תברואה, פיקוח ועוד) יהיה אחראי על כל העיר, כפי שקיים היום בכל הערים, בשיטה החדשה בכל אזור יהיה ניהול נפרד לכל נושא.

השטח המוניצפאלי של ירושלים משתרע על 126 אלף דונם, רק להשוואה שטחה של תל אביב הוא 51 אלף דונם ושטחה של חיפה 62 אלף דונם. העירייה מעניקה שירותים ל-800 אלף תושבים באמצעות 35 אגפים בעירייה בהם: מחלקת החנייה, תרבות, תברואה ועוד. תוכנית זו דומה לעיר לונדון, שמחולקת ל- 32 רובעים, שכל אחד מנוהל על ידי ועדת רובע נבחרת.

ראש עיריית ירושלים בתגובה: "המצב כיום הוא שעל כל מ"ר אחד בעיר אחראים כמה מנהלים שונים. גודלה של העיר המונה 800 אלף תושבים היא חיסרון, ומקשה על הניהול הפיזי של העיר. הרעיון לתוכנית זו הוא על פי תפיסתי הניהולית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...