Pentax K-7 :: היא כבר כאן - עמוד 9 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Pentax K-7 :: היא כבר כאן


Milford Cubicle

Recommended Posts

אורן, מכיר אתר שעשה בחינה של קבצי ה- RAW של החברות? עד כמה באמת הם זהים?

ההבדלים כל כך קטנים שאי אפשר להקיש מהם דבר. אני לא אתפלא אם תמצא הבדלים דומים ואף גדולים יותר אם תבדוק מצלמות זהות מסדרות ייצור שונות.

לדעתי יש הבדל גם בחיישן עיבוד התמונה ומערכת ה- A/D.

יש לך דוגמאות שממחישות הבדלים של ממש בנושאים האלה?

לגבי ה- K-7. לפי התמונות ברשת אין סיפור משמעותי ב- RAW בינה לבין ה- K20D. כלומר אין שיפור אמיתי בחיישן.

אין עם זה שום בעיה. החיישן של ה-K20D מספק איכות תמונה נהדרת. המגבלות של המצלמה נמצאות בתחומים אחרים, ואת רובם ה-K-7 פותרת ומציעה חבילה כוללת שכרגע אף DSLR מתחרה לא משתווה לה.

כמו תמיד פנטקס העמיסה פיצ'רים ומבורכת בגוף וממשק נהדרים. אבל בניגוד ל- K10D שבזמנה הייתה מצלמת ה- 10 מגה פיקסל עם איכות התמונה הכי טובה, הפעם אין לפנטקס קלף מספיק משכנע להביא לקוחות מניקון / קנון.

הקלף המשכנע נמצא בטקסט המודגש ^. לא שזה ממש משנה, כי 90% מהרצים בעדר לא ייעברו לייצרן קטן בשום מקרה.

ואם מישהו חושב שמעבר ממצלמת APS-C עכשווית אחת לאחרת יספק לו הבדל שניתן לראות ללא peeping מאומץ הוא חי בסרט. ההבדלים הגדולים לא נמצאים באיכות התמונה, אלא בתכונות שמסביב. אם אתה רוצה קפיצה של ממש באיכות התמונה, פתח את הארנק ותוריד $3000 על מצלמת FF.‏

כל עוד החיישן בעל רגישות המתחילה מ- 100 זה אומר שהוא מתחיל מרגישות בסיסת של סטופ מאחורי המיטב של קנון / .

ולמרות העובדה שה-ISO מתחיל מ-100 ההבדלים בפועל לא משמעותיים. ה-K20D ב-ISO מינימלי פחות רועשת מה-D90 וה-50D. ב-ISO גבוה היא חצי-סטופ מאחוריהן, הבדל זניח לחלוטין מול ה-3 סטופים יתרון של המייצב. בטווח הדינמי היא סטופ עד סטופ וחצי מאחוריהן, אבל ממילא אין הרבה סצנות שבהן הטווח הדינמי שלה לא מספיק, כך שהנקודה הזו לא כל כך קריטית. במרחב הטונים ומרחב הצבעים ב-ISO מינימלי היא עולה גם על הניקון וגם על הקנון, כך שביחד עם הרעש הנמוך יותר היא מספקת פתרון טוב יותר לצלמי סטודיו (שממילא משתמשים רק ב-ISO נמוך).

באמת שלגוף הזה מגיע יותר.

הלוואי ופנטקס היו חוזרים לשימוש בחיישנים של .

כשההבדלים כל כך קטנים, למי אכפת? בשורה התחתונה מדובר על שנותנת איכות תמונה דומה ל-D300, עם יתרונות כמעט בכל פרמטר ועם מחיר נמוך ב-$400. אם רק היה לה ביונט מינולטה היא הייתה מושלמת ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...