סטיקי כוננים קשיחים: מומלצים, תוכנות ועוד (01/05/2011) - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סטיקי כוננים קשיחים: מומלצים, תוכנות ועוד (01/05/2011)


1_Nike_1

Recommended Posts

sticky.png

הכוננים הקשיחים המומלצים:

500GB

HD502HJ - מסדרת Spinpoint F3 של , בעל פלטה אחת, נחשב שקט מאוד ובעל רמת ביצועים גבוהה. מחיר- כ-200 שקלים.

1000GB

HD103SJ או HD103SI - ה-HD103SJ הוא מחליפו של ה-HD103UJ המהולל שהיה מציג רמות רעש וביצועים טובות יותר מכוננים חדשים ממנו. ב-HD103UJ היו 3 פלטות, כאן מדובר ב-2 פלטות אז על אחת פי כמה וכמה. כונן זה מסדרת Spinpoint F3 מציג רמת ביצועים גבוהה מאוד ובנוסף לכך הוא כונן דיי שקט. מחיר? כ-300 שקלים.

למעוניינים בכונן שקט יותר ה-HD103SI מסדרת EcoGreen F2. זו הסדרה הירוקה ומדובר בכונן שקט יותר וחסכוני יותר בחשמל מאשר ה-HD103SJ.

1500GB

HD154UI - מסדרת EcoGreen F2 של . הוא אינו בעל הביצועים הטובים ביותר, הוא אינו הכונן השקט ביותר וגם לא הזול ביותר, אבל הוא all arounder שעוד אפשר להמליץ עליו. הסיבה היא שאין כונן 1.5TB שבאמת טוב כמו בנפחים 1TB ו-2TB. במקומכם היינו בוחרים נפח אחר.

2000GB

HD204UI - בשביל אחד מכונני ה-2TB הזולים ביותר זהו הכונן המשתלם ביותר לצורכי אחסון. המתחרים, בין היתר WD20EACS/EADS/EARS ו-ST32000542AS של WD וסיגייט, אוברול פחות מומלצים בין אם משום שהם פחות שקטים או שקטים באותה מידה אך יקרים יותר/צורכים יותר חשמל. ה-HD204WI חסכוני מאוד בחשמל (ביחס לכזה עם שלוש פלטות כמובן), הוא all arounder מעולה והוא כרגע המומלץ ביותר בנפח הזה. בנוסף, ל-Barracuda LP ול-WD20EAxS למיניהם דירוג רע ב-, מאידך ל-HD203WI דירוג מצוין.

ה-HD204UI הוא כונן מהדור האחרון של סמסונג, המחליף של ה-EcoGreen F3, שמשתמש בפלטות של 667GB. כונן ה-2TB מסדרה EcoGreen F4 משתמש בשלוש פלטות לעומת ארבע בגרסה הקודמת (HD203WI). הכונן כבר מבוסס בשוק ולפי דירוגים ב-newegg ברור שהוא מהווה שיפור לעומת גרסתו הקודמת (כפי שאמור להיות בתאוריה כשיש פחות פלטות) ברמת הרעש ובצריכת החשמל.

ניתן למצוא את ה-HD204UI במחיר של כ-440 שקלים.

הערה חשובה:

כך או כך, לא משנה כמה יקר הכונן שאתה קונים ולא משנה מה תוקף האחריות: אם המידע חשוב לכם אז עדיף להשקיע בשני כוננים (גיבוי) מאשר באחד עם יותר אחריות כי אחריות לא מכסה הוצאות של שחזור מידע. דאגו למידע שלכם ותרוויחו.

כוננים חיצוניים מומלצים:

ובכן, המחירים של החיצוניים נעים ונדים לא מעט ולכן קשה לקבוע כאן המלצות חד משמעיות. אתם מוזמנים לפתוח דיון אך לפני כן אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא על פקטורים בכוננים חיצוניים, ההבדלים ביניהם וכל מה שכדאי לדעת בתחום.

מה יש לדעת כאשר קונים דיסק קשיח חיצוני?

ראשית למען הסר הספק, הבהרה: בתוך "כונן קשיח חיצוני" ישנו ("פנימי") לכל דבר שניתן להסרה מהמארז/קופסא ולמקם במארז המחשב. אין שום הבדל בין הכונן הקשיח שנמצא במערכת לבין שנמצא בתוך מארז חיצוני. מסיבה שלא ברורה לי חלק מהאנשים חושבים שהכונן החיצוני שונה במהותו מה"פנימי", לכן היה הכרחי להבהיר זאת לפני שממשיכים הלאה.

גודל תקן (Form Factor)

ישנם מספר תקנים של כאשר שניים מהם יותר פופולריים, וכמו תקנים בתחומים אחרים הם משמשים לתאימות. שני הגדלים הם 2.5 אינצ'ים ו-3.5 אינצ'ים. גדלי התקן הללו בעיקרון אמורים לתאר את קוטר הפלטות שמסתובבות בכוננים' כך היה בעבר ולכן זה "נדבק" אך הדבר אינו נכון כיום. מחוץ לתחום הכוננים החיצוניים, כונני ה-2.5 משמשים בעיקר למחשבים וכונני 3.5 משמשים בעיקר למחשבים שולחניים.

הדבר הראשון שיש לבחור כאשר ניגשים לרכישה של חיצוני (וגם "פנימי") הוא גודל התקן של הכונן. מבין כל המאפיינים הפיזיים, גודל התקן הוא המאפיין הבסיסי ביותר וההשלכות שלו הן רבות. שוק הקשיחים בעצם מתפלג לשני חלקים עיקרים שהם שני גדלי התקן הנפוצים ולכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. להלן ההשפעות וההבדלים שבין שני התקנים:

1. ממדים ומשקל

ההבדל הראשון והבסיסי ביותר (והברור מאליו) שבין התקנים הוא הגודל הפיזי שלהם. חיצוני 2.5 יהיה בעל משקל קל וממדים קטנים יותר ולכן קל יותר לשמש אותו ככונן לנשיאה ממקום למקום. לעומתו כונן 3.5 הוא כבד יותר ובעל ממדים גדולים יותר, חלק מהמשתמשים לא יעדיפו אותו משום נוחות נשיאה. לדוגמא:

image016od.th.jpg

הערה: יש לא מעט חיצוניים ולכן אין לשפוט רק על בסיס תמונה אחת. יש יותר גדולים ויש יותר קטנים בלי קשר לתקנים של הכוננים הקשיחים שבתוכם.

2. נפח ביחס למחיר

מזעור של רכיבים אינו פשוט וכשכל התנאים שווים רכיב קטן יותר יהיה הרבה יותר יקר. כונני 2.5 מגיעים עד לנפח של 1TB בעוד שכונני 3.5 מגיעים עד לנפח של 3TB.

3. מספר כבלים וצריכת חשמל

פלטות גדולות יותר דורשות מנועים חזקים יותר ובהתאמה צריכת החשמל גבוהה יותר. לכן כונני 3.5 מגיעים עם שנאי לחיבור חשמל חיצוני, כלומר שיש לחבר כבל בשביל העברת המידע וכבל בשביל אספקת החשמל. זוהי סיבה נוספת לכך שכונני 3.5 הם פחות נוחים לנשיאה ממקום למקום. כונני 2.5 לעומתם משתמשים רק בחיבור שגם מספק להם את החשמל. למרות זאת יש לציין כי לפעמים חיבור לא יספק את המתח הדרוש ולכן חלק מכונני ה-2.5 מגיעים עם שתי יציאות (או כבל מפצל).

באותו עניין יש לציין כי השנאי הוא לאו דווקא חיסרון לצד כונני 3.5. משום שכונן 3.5 אינו מקבל את החשמל שלו מספק הכוח של המחשב, במידה והמערכת תקרוס בעקבות ספק הכוח אז הדבר לא ישפיע על הכונן. במידה וזה היה כונן 2.5 שמקבל את המתח שלו מחיבור USB אז יתכן והכונן היה נפגע. אין זה יתרון לשנאי כי הסיטואציה יכולה להיות הפוכה, הנקודה כאן היא שלקיום או מחסור בשנאי אין יתרון או חיסרון קבוע ולכן זה פרמטר פסול להשוואה בין 3.5 ל-2.5.

הערה: חיבור eSATA אינו מעביר חשמל ואי לכך כונן חיצוני בתקן 2.5 בממשק הזה יצטרך גם חיבור חשמל. ישנה גרסה של eSATA שמעבירה גם חשמל אך היא אינה נפוצה ובהיעדר ציון של היצרן (powered eSATA) אפשר להניח שמדובר בגרסה הרגילה.

ביצועים: הממשק החיצוני

ישנן מספר דרכים לחבר כונן קשיח אל המחשב, מספר חיבורים שמשפיעים ישירות על המחיר ועל הביצועים של הכונן. החיבורים הנפוצים ביותר הם להלן.

ממשקים חיצוניים - USB 2.0-3.0 /eSATA /Firewire 400-800

אלטרנטיבה: קניית מארז ודיסק קשיח בנפרד

אם עוד לא ידעתם, ניתן לקנות מארז חיצוני וכונן קשיח בנפרד ולפעמים שילוב זה יכול להיות עדיף על קניה של כונן חיצוני יעודי.

יתרונות וחסרונות עיקריים:

(-) אין ממש חסרונות. המשתמש עלול שלא לדעת כיצד להרכיב כונן קשיח בתוך מארז שכזה (זה ממש כמו להרכיב במארז המחשב) אך זה יכול להיפתר בקלות ע"י העזרות בפורום או במכר עם הידע המתאים.

(+) אחריות/גמישות. אם תקנו כונן חיצוני יעודי ותרצו מתישהו בתוך תקופת האחריות להוציאו מהמארז (לשם חיבורו ישירות למחשב, חיבור כונן קשיח אחר במארז או משום כל סיבה אחרת) אז ברוב המקרים (ב-99 אחוזים מהם) תאבדו את האחריות בעצם הפעולה של פירוק הכונן מהמארז. אם קונים כונן קשיח ומארז בנפרד אז הרי שלכל אחד מהם אחריות משלו וניתן בכל עת להוציא את הכונן מן המארז.

(+) גמישות נוספת. היתרון הוא עצם העובדה שניתן לבחור איזה כונן קשיח ואיזה מארז שרוצים ובכך להרוויח כונן קשיח מהיר/שקט/חסכוני(בחשמל) יותר ו/או מארז נאה יותר וכזה שמגיע עם יותר אפשרויות (ממשק וקירור למשל).

ישנו היצע גדול של בד"כ בחנויות גולדטופ ופלונטר, אתם מוזמנים להעיף מבט וגם בחיפוש בפורום תוכלו להיתקל בהמלצות למשתמשים אחרים- כך תכירו יותר בנושא ותרגישו יותר נח אם עד היום לא הייתם מודעים לאפשרות הזו.

הערה על ממשק eSATA: כשקונים מארז חיצוני אז לרוב מקבלים בבאנדל eSATA Bracket. מדובר במתאם פשוט מ-SATA ל-eSATA בעבור משתמשים שאין להם חיבור eSATA בלוח. אם אתם קונים כונן חיצוני יעודי (כלומר מיצרן כמו WD) בממשק הזה אז שימו לב שלא תמיד מקבלים את המתאם הזה. לעומת זאת אם תקנו דיסק ומארז בנפרד אז תיווכחו לדעת שכמעט וכל מארז מיצרן ידוע מגיע עם המתאם הזה.

אז אם אין לכם יציאת eSATA בלוח שלכם, תצטרכו להשקיע עוד לפחות 35 שקלים בשביל מתאם. (אם כי הרבה יותר זול ב-ebay/dx)

esatabracket400.th.jpg

הערה על ממשק USB 2.0: מהירות הסיבוב (5400/7200) לא מהווה שיקול בקניית כונן קשיח חיצוני בחיבור USB 2.0. הממשק הזה מהווה צוואר בקבוק כ"כ גדול ששום מאפיין טכני אינו רלוונטי, קצב ההעברה בכל מקרה יוגבל לכ-30MB לשנייה.


תוכנות מומלצות:

כלי אבחון:

Seagate [Maxtor] SeaTools (כלים נוספים)

WD Diagnostics (כולל כלים נוספים, יש לבחור כונן מהרשימה)

Samsung ES-Tool (כלים נוספים)

SpeedFan- קריאת SMART והשוואה ברשת מול משתמשים אחרים בעלי אותו כונן + קריאת טמפ'

מבחני ביצועים:

HD Tune- כוללת קריאת נתוני SMART של כוננים, קריאת טמפ', עריכת AAM ועוד הרבה אפשרויות

HD Tach

Winbench99

שחזור מידע/דיסק:

TestDisk- חינמית. שחזור מידע, תיקון Partition Table, תיקון Boot Sector, תיקון MFT

Recuva- חינמית. חיפוש ע"פ קטגוריות וגם אינדיקציה לגבי סבירות השחזור (רק בסביבת Windows)

PhotoRec- חינמית. כלי שחזור חזק וטוב שדומה ל-TestDisk

Restoration- חינמית. תוכנה דומה ל-Recuva עם יכולות חיפוש וקטלוג בסיסיות, תוכנה קלה ואיכותית (רק בסביבת Windows)

R-Studio- מעולה לשחזור מידע, לא חינמית.

MHDD- תוכנה חינמית לבדיקה, אבחון ותיקון שלל בעיות

Undelete Plus- חינמית. חיפוש ע"פ קטגוריות וגם אינדיקציה לגבי סבירות השחזור (רק בסביבת Windows)

EASEUS Partition Table Doctor- שחזור מידע, תיקון MBR, תיקון Partition Table, תיקון Boot Sector

ניהול דיסקים ומחיצות:

----> המדריך לניהול מחיצות <----

Paragon Partition Manager- ניהול מחיצות (יצירה, פיצול ופרמוט של מחיצות [ועוד]), איחוי, הגירה מכונן לכונן ועוד..

Acronis Disk Director Suite- ניהול מחיצות, פשוט וידידותי לתפעול, כולל גם ניסיון שחזור מחיצות שנמחקו\נפגמו

EASUS Partition Master- עוד תוכנה טובה לניהול מחיצות

GParted- אחד הישומים הטובים והמומלצים ביותר, בממשק Live CD (כמובן bootable מ-DOK/דיסק)

כלי גיבוי:

Acronis True Image- גיבוי ושכפול דיסקים קשיחים

DriveImage XML- כלי חינמי ליצירת אימג'ים לגיבוי ושכפול

SyncBack- כלי חינמי לסינכרון קבצים ותיקיות

Allway Sync- כלי חינמי לסינכרון קבצים ותיקיות

איחוי:

Perfect Disk- איחוי מחיצות, איחוי חכם, ניתן להגדיר איחוי לפי זמנים בנוסף לאיחוי בזמן ששומר מסך נכנס לפעולה

Diskeeper- איחוי מחיצות, איחוי אוטומטי

מצב שינה וחיסכון בחשמל:

revoSleep- תוכנה זו מאפשרת לכבות כונן קשיח (מעין מצב שינה) על מנת לחסוך בחשמל/חום

No Sleep- תוכנה זו תמנע מהכונן הקשיח החיצוני להכנס למצב שינה (כך שגישה אליו תהיה מיידית ללא עיכובים)

שונות:

quietHDD- עם תוכנה זו ניתן לשנות את ערכי ה-APM ו-AAM ולקבל כונן שקט יותר

WinAAM- תוכנה לשינוי מצבי ה-AAM ממצב רועש למצב שקט ובחזרה. (אין אפשרות להגדיר ערכים)

Drive Power Manager- תוכנה לא חינמית לשינוי ערכי ה-AAM וה-APM

אזהרה: אנו לא לוקחים אחריות על נזק שייגרם משימוש בתוכנות הנ"ל.


בדיקת תקינות של כוננים נגועים מבית סיגייט, הורדת קושחה ומדריכי פעולה:

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931

בעזרת הקוד הסידורי והדגם של הכונן ניתן לדעת האם הקושחה שלו תקינה או לא.

הדיון הראשי שלנו בעניין עם המון מידע, טיפים וקישורים בנושא

פתרון בעקיפין: http://www.msfn.org/board/solution-seagate-7200-11-hdds-t128807.html

תוקף אחריות לפי היצרן

Western Digital

Fujitsu

Hitachi

יבואנים ונותני שירות

Samsung- קבוצת חיון מחשבים http://www.mllsoft.co.il/ | סידילוג http://www.cd-log.co.il/

Western Digital- טק דאטה http://www.techdata.co.il/ | סידילוג http://www.cd-log.co.il/ | איסטרוניקס http://www.easx.co.il/

Seagate- סי-אר-ג'י http://www.crg.co.il/ | סידילוג http://www.cd-log.co.il/

הגדרות ג'אמפרים לכונני SATA - הגבלת רוחב הפס לממשק SATA 1.5Gb/s

Maxtor

Samsung

Seagate

Western Digital

הגדרות ג'אמפרים לכונני PATA/IDE

Western Digital

Samsung

Seagate

Maxtor


שאלות נפוצות:

ש: מה זה Short Stroking של כונן קשיח?

ת: בעצם קיצור שטח התנועה לראשי הקריאה-כתיבה. לוקחים דיסק קשיח ובמקום ליצור מחיצה בגודל הראוי, יוצרים כזו קטנה יותר ואז יש שיפור של מהירות הגישה (לפחות בפן התאורטי). אם נתייחס למערכת ההפעלה אז בעצם לא מאפשרים לה לפזר גושי מידע במספר רב יותר של צילינדרים וכך יש שיפור בזמני גישה כי על הראשים לנוע מרחקים קצרים יותר מקצה לקצה.

ביקורת בנושא:

ש: כיצד מומלץ לחלק את הכונן למחיצות?

ת: זה תלוי לחלוטין במשתמש, אין שום דבר חד משמעי. שני דיונים שמסכמים לחלוטין את הנושא:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=378140.0

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=436191.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

קודם כל ח"ח על הסטיקי המושקע, נקווה שנוכל ליצור כאן מאגר מידע רציני לענייני .

אני רוצה להמליץ על תוכנת PARAGON PARTITION MANAGER לניהול מחיצות ומערכות קבצים. מבין כל התוכנות שבדקתי (PM,ACRONIS ועוד)

היא הטובה ביותר שתומכת בכל ההרדיסקים\DOKים\מערכות קבצים\פרטישנים שניסיתי.

בהמשך אקרא את הסטיקי יותר בעיון ואוכל לחוות דעה מקיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן תודה רבה וח"ח על הסטיקי.

הערה לגבי הFAQ:

לדעתי כדאי יהיה לתמצת את התשובות שבלינקים ובמקום לרשום את הלינק פשוט לכתוב תשובה שמסוכמת מהלינק.

והייתי מוסיף לFAQ

exFAT vs NTFS

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדלים הרלוונטיים היחידים בהשוואת EXFAT לNTFS לעומת ההשוואה של הFAT הוא גודל קובץ מקסימלי ויעילות מעט טובה יותר בנפחים גדולים

(מעל 32 גיגה). זה הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון וזה מצוין לדעתי ב-FAQ הודעות נבחרות.

לגבי התמציתיות של השו"ת, המטרה הייתה שהדיון הזה לא יחליף את "הודעות נבחרות" אלא ימשיך אותו.

במקום לענות תשובות הרעיון היה לתת קישורים להשוואות ולביקורות אשר עונות על השאלות, כך ניתן להתרשם ממבחנים בעולם האמיתי ולא מסיכום מילולי של שתי שורות. (אם זה היה יותר מ-2 שורות זה כבר היה נכנס ל"הודעות נבחרות".)

אבל אתה צודק שאפשר להכניס שורה או שתיים במקום לתת רק לינק.

תודה על התגובות של שניכם. :xyxthumbs:

נ.ב.- גם אני מקווה שזה יהיה מאגר מידע רציני, לכן כל אחד יכול לתרום, אפילו להכנס למועדפים ולתת קישורים לדברים מעניינים שקשורים בכוננים קשיחים. ביקורות, השוואות וכל דבר שיכול להיות מעניין, אני כבר אדאג לשאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

חדש כאן, כל הכבוד ותודה על המידע, אבל אשמח למידע על דיסקים חיצוניים. תודה מראש דור

קיבלת. נוספה קטגוריית כוננים חיצוניים מומלצים. :)

אבל מה בנוגע לכוננים של 750GB ?

אתה מחפש כונני 750GB מומלצים? אם כן, בדרך.

והייתי שמח אם היית נותן איזו מילה על הכוננים של היטאצ'י.

מה בידיוק על הכוננים של היטאצ'י?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...