Westone ES3X Review - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Westone ES3X Review


J S Bach

Recommended Posts

מזה כשנה אני מתעניין בתחום האודיו, מאז שהפסקתי ללכת לקונצרטים והחלטתי שאני לא מסוגל להתפשר על איכות, אבל רמקולים לא באו בחשבון משתי סיבות: מחיר, והעובדה שאני חי עם ההורים שלי. הדבר הוביל אותי לקרוא מספר לא מבוטל של מאמרים בנושא עד שהחלטתי ללכת על הAKG K702. אך הן מעולם לא ריגשו אותי, גם לא כשקיבלתי אותן. הצליל היה בהיר בצורה לא טבעית והטמבר [גון צליל] לא הרגיש נכון, כמוכן היה צורך במגבר מאוד איכותי, חזק ויקר כדי להניע כראוי ולהפיק מהן את המיטב. בנוסף לכך, נוחות הן לא היו. רצועת הראש עם ה"באמפרים" לחצה על ראשי ויצרה שקעים, הן לא אפשרו לי להקשיב למוסיקה יותר מחצי שעה / שעה. היה לי ברור שאני מוכר אותן לאור כל הפגמים שנמצאו, והפעם החלטתי לקנות משהו שיהיה כדי שאוכל לקחת איתי לכל מקום ושיהיה אטום כדי שכשאקשיב לא יפריעו להנאה כל מיני רעשי רקע צורמים.

לכן החלטתי ללכת על IEMs או בשמן המלא - In Ear Monitors שיאטמו את אוזניי מרעשי רקע ואוכל לנשוא אותן לכל מקום אשר אחפוץ ללא צורך במגבר אימתני. אך לרוב לאוזניות IEM חסרונות רבים שרק בסוג המותאם אישית לצורת אוזן הקונה אינם נכללים. שוב מצאתי עצמי חופר על סיקורים שונים בהד-פיי, וכאשר סוף כל סוף ננעלתי על דגם מסוים [ultimate Ears UE-10] יצא דגם חדש של – Westone ES3X שהביא עימו גל ענק של שבחים, החלטתי לחכות לקבלת סיקורים מלאים ולאחר התייעצויות רבות החלטתי לעשות את הצעד, ולקנות את הES3X.

אז איך בדיוק מתבצע התהליך?

מכיוון שהן מותאמות אישית, עליך להשיג תבנית של האוזן [לא הם לא יבואו מארה"ב במיוחד לקחת את המידות של האוזניים שלך]. תבנית של האוזן ניתן לעשות בכל שמתעסקת במכשירי שמיעה [הדים, שטיינר וכיוצא בזה]. בעיקרון כל מה שעושים, זה מכניסים ספוג/צמר גפן לאוזן עד אחרי הפניה השנייה של התעלה וממלאים אותה בשני חומרים שעורבבו יחד שהריאקציה הכימית ביניהם גורמת להם להתייבש ולהתקשות. כל התהליך נעשה כאשר אתה חייב להשאיר את הפה פתוח לקבלת תוצאות מיטביות [תעלת האוזן מתרחבת כאשר פותחים את הפה, ואם לא לוקחים את התבניות במצב כזה אז כאשר תפתחו את הפה עם האוזניות באוזן – האטימה תישבר. תהיה זליגה של באס החוצה ורעשי סביבה פנימה.] לכן לכל מי שמתכנן לעשות את זה בעתיד, אני ממליץ בחום להביא פקק של טוש או משהו שתוכלו לתקוע בפה כדי להשאיר אותו פתוח לרווחה כ-10 דק'. תאמינו שזה לא נעים להשאיר אותו פתוח בלי תמיכה [מכוני האוזניים לא מספקים קוביות נשיכה] להרבה זמן, זה כואב ואם תגיעו למצב שלי שתדחפו ידיים לפה ותעשו הכול כדי שהוא יישאר פתוח וייזל לכם ריר כמו לתינוק ותיראו כמו אנשים עם פיגור חמור אז זה לא יהיה נעים.שלב זה הוא שלב מאוד קריטי, אם לא לוקחים את המידות כמו שצריך האוזניות עלולות לא להתאים – כלומר: לא לאטום את האוזן כפי שצריך ואז ישנה נזילה של באס, או שהן סתם יושבות לא נוח ומכאיבות לאוזן. אם זה יקרה אז צריך לקחת עוד פעם תבניות ועוד פעם לשלוח [וכל זה על חשבונך – אחרי הכול הפשלה שלך...] וכמובן שזה יעכב את הכול שוב פעם ואז במקרה ואתה בישראל אז זה יתעכב בעוד כשבועיים – שלושה.

אז עכשיו - לאוזניות ולאריזתן.

האוזניות, כפי שניתן לראות בתמונות, מגיעות בקופסאת פליקאן איכותית וחזקה ביחד עם: OTO-EASE [נוזל המקל את הכנסת האוזניות ומשפר את האטימה במקרה והיא לא מושלמת - לרוב אין בו שימוש], כלי ניקוי עם לולאת מתכת בצד אחד ומברשת בצד השני, כדוריות לספיגת לחות, בד לניקוי האוזניות, ניירת והאוזניות עצמן כמובן.

אז קצת על הצליל:

האוזניות מציגות צליל מאוד טבעי עם יכולת מיוחדת להפיק את גון הצליל הנכון של כל כלי. אחד הדברים המיוחדים לאוזניות בהתאמה אישית למבנה האוזן בניגוד לאוזניות IEM אחרות, היא היכולת להפיק במה רחבה שנמצאת מחוץ לראש ברובה ועוטפת אותך מכל הכיוונים תוך יצירת תמונה מדויקת להפליא של הבמה. למרות שגודל הבמה אינו מתקרב לשל פתוחות כדוגמת הAKG K702, התמונה שנוצרת מדויקת אף יותר. חשוב לציין כי האוזניות מאוד מאוזנות לאורך כל הספקטרום ובנוסף, הן מאוזנות גם בכל סקציה בפני עצמה [גבוהים, אמצע ונמוכים]. האוזניות האלה מאוד שקופות ונאמנות למקור – מאוד חושפניות אך בצורה נעימה ולא בוטה – לא באופן סטרילי ומרוחק, אלא באופן שבא לקראתך ומנעים את זמנך.

הצלילים הגבוהים מאוד [מאוד מאוד] מהירים וברורים עם פירוט מדהים המאפשר לך לקבל טקסטורה מאוד ריאליסטית של הצליל אותו מפיק הכלי/הקול [פירוט זה נמשך לאורך כל הספקטרום]. אבל את כל זה הן עושות ללא צרימה לאוזניים, אין כלל וכלל תחושה של אי-נוחות גם כאשר מופקים צלילים גבוהים מאוד. הדעיכה של כלים כגון מצלתיים נעשית בצורה מאוד מדויקת מבחינת אורך, פירוט וגון צליל.

צלילי האמצע [מיד] הובאו לכדי שלמות כמעט בכל מובן. הצליל מאוד פתוח ואוורירי, עשיר ומלא, נקי ומאוזן, חם ונעים אך לא רך ומנופח/שקוע. קולות אנושיים מופקים באופן יצוא מן הכלל, מאוד קרוב למקור, אין הרגשה שמקשיבים להקלטה אלא לדבר האמיתי וכך גם כינורות/ ויולות/ צ'לי.

הצלילים הנמוכים - הבאס מאוד הדוק ויציב ומספק בסיס טוב לכל שאר הספקטרום כאשר אינו עולה על אף צליל ואינו קיים בצורה מוגזמת, אלא בדיוק בכמות הנכונה. ממש ניתן להרגיש את הבאס. יכול להיות שהייתי אומר שהוא מכסה על דברים מסוימים בהקלטות שהוקלטו לא טוב.

לסיכום ניתן לומר כי האוזניות האלה הן פריצת דרך אמיתית בתחום הנייד בכל מובן אפשרי. הן מאפשרות לך ליהנות מהמוסיקה תוך הצגה מאוד נאמנה למקור וזאת כאשר אינך מרגיש בכלל כי האוזניות באוזן שלך. [ווסטון משתמשים בחלק הנכנס לתעלת האוזן בחומר המתרכך ומתרחב כאשר מגיע לטמפ' הגוף ועקב כך האוזניות לא מורגשות והאטימה נשמרת כל עוד האוזניות באוזניים, לא משנה כמה רחב תפתח את הפה].

אני אמליץ על האוזניות האלה בחום לכל אדם המוכן להשקיע את הסכום הזה למערכת ניידת!

עדכון 12.8

היום הגיע אלי הפיקו מלא אחר מאשר EAD [נראה לי היחיד בארץ שיש לו את המכשיר הזה בכל הארץ] חברנו לפורום.

זה לא יהיה נכון שזה היה כמו לקנות חדשות, אך זה פשוט העלה אותן לליגה אחרת [שלא נדבר על זה שסוף כל סוף אני יכול להאזין ישירות מהמחשב באיכות נורמאלית – או ליתר דיוק מצוינת+++]. הצליל כעת הרבה יותר מאוזן וללא הבוסט הזה שהCOWON D2 עשה בין 80 ל-130 הרץ. הצליל עוד יותר מהיר, עוד יותר מפורט, עוד יותר מאוזן, הבמה הרבה יותר גדולה, והכל הרבה יותר מוסיקלי יפה ונעים.

עדכון 20.8

f_e75o3m_45fbf7c.jpg

הפעם הקונצ'רטי הברנדנבורגים של באך.

האוזניות מעבירות בפנומנאליות את ההמשכיות של היצירות, את התנועה ואת הכמויות הבלתי נדלות של המוסיקליות של הנגנים. הביצועים בדיסק זה מיוחדים במינם, הן מבחינת הטמפי [מקצב] שבהן היצירות נלקחות והן בכל ההבנה והפירוש שלהן. הן מוצגות באופן הרבה יותר קליל, מהיר, חד וברור. לדעתי זו אחת מבין ההקלטות היחידות שבאמת מעבירות את רוח התקופה. והאוזניות בעזרת הPICO מוציאות מההקלטה את המיטב. מספקות פירוט מאוד רחב עם צליל מאוד טבעי ונטרלי. הבמה רחבה, אך לא מאוד, אתה ממוקם ממש בעמדת המצנח [שלא קיים ביצירות אלה] – במרכז הבמה, מטר מן ההרכב – הצליל מגיע מקדימה ומהצדדים. האוזניות מאפשרות לשמוע כל פרט קטן, כל כלי וכל ניואנס בכלי. הן מפיקות צליל חם ונעים, אך הוא לא מרגיש צבוע בכל צורה שהיא. הן פשוט מעבירות את זה כאילו שאתה שם – אתה לא מקשיב להקלטה, אלא לדבר החי. הצ'מבלו כל כך אוורירי, יושב טיפה ימינה לך ומספק ליווי זורם ונעים. זה מדהים עד כמה האוזניות האלה מהירות. הכינורות חמים ורכים עם צליל מבריק, ממש ניתן לחוש בתשוקה של הנגנים למוסיקה. האיזון בין כלי הנשיפה לכלי הקשת ולקבוצת הקונטינואו [קבוצת הליווי] יוצא מן הכלל – פשוט מושלם. זה קשה לנתח את המוסיקה- אתה פשוט נשאב ונהנה ממנה. תענוג רצוף. ממש ניתן לעוף עם המוסיקה.

עדכון 28.8

booklet.jpg

הפעם – הסימפוניה השישית של בטהובן – הפסטורלית.

היצירה מבוצעת ע"י המנצח סיר ג'ון אליוט גרדינר והתזמורת הרומנטית המהפכנית [?!]. נתחיל בזה של גרדינר יש ביצועים חריגים –הוא תמיד חייב להיות שונה, אבל בדרך הנכונה – הוא השונה הצודק. הכול מאוד זורם, חם, רך, מלא, חי, מאוד מאוד פסטורלי. ביצוע סוחף ומרגש שנכנס עמוק לנשמה וממלא אותך מבפנים בחום נעים. הוא שם דגש כמובן רוב הזמן על כלי הנשיפה מעץ שנותנים את החום ביחד עם הכינורות שהוא שומר עליהם גם כן חמים ומאופקים אך למרות זאת מלאי הבעה ורגש – איפוק מספק. כל כך עדין. קשה לי לחדש דברים על האוזניות – ככה שאני פשוט אגיד מה אני שומע וזה מה שהן מעבירות, את ההופעה החיה – הדבר האמיתי. המוסיקה נשמעת כמו שהתכוונו שתשמע. הצליל מאוד ארטיק ולטיבי, מלא דינאמיקה, מהיר, ארוך ,מרגש וחם. זה ממש כמו שוקולד חם שנוזל בפנים [כמו עוגת שוקולד חמה – פריכה מבחוץ ועם שוקולד חם ונוזלי מבפנים ]. הפרק השלישי עוצמתי והחלטי עם פסאז'ים מרתקים ועדינים בכלי הנשיפה – קופצני כמו עופר צעיר. ומדי פעם יש את הנהר שסוחף אותך למקום חדש אבל דומה. זה נהיה יותר עם הזמן – יותר קודר. התיאור הכי טוב שתוכלו לראות הוא בפנטזיה לדעתי תורגם ממוסיקה לוידיאו נפלא. כמתאים לבטהובן הוא לא מסוגל להיות רגוע לאורך כל היצירה – אז יש את הפרק הרביעי הגועש, הזועם עם התופים והצ'לי והקרנות שבולטים, הכול בתנועה, כמו סירת דייגים בים 9 או אפילו 10 – גלים אימתניים שמתנפצים על הסירה. והפרק החמישי – החזרה הביתה עם השמש הזורחת [חזרה על המוטיבים הראשונים] – סוף טוב הכול טוב. סוף שמח ואופטימי, לא הייתי אומר שזו סימפוניה שאופיינית לבטהובן כמו שהקונצ'רטי הברנדרבוגים של באך לא תואמים את האופי הדתי של רוב יצירותיו. מומלץ בחום.

קצת תוצרת בית:

f_DSCN2891copm_a9fbe1e.jpg

f_DSCN2893copm_4ba9349.jpg

f_DSCN2906copm_c02b9ad.jpg

f_jfes22ugxm_5eef68a.jpg

f_h9j5bs7yom_8833e5c.jpg

f_h9j5bs7tkm_dcae679.jpg

כמו בחתימה: הכי למטה זה ה-COWON D2, מעליו הHeadAmp PICO DAC/Amp combo והכי למעלה, האוזניות - Westone ES3X [הן לא אל-חוטיות (לצערי הרבה)ת אלא פשוט ניתקתי את הכבל כדי שלא תהיה תמונה עמוסה].

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

למה המחיר? שאלה טובה...הם עושים רווחים של מאות אם לא אלפי אחוזים, אבל תמיד יש את הפראיירים שמוכנים לשלם :silly:.

אתה בעיקרון משלם עבור התוצאות: העבודה, ההתאמה האישית, הפיתוח, השירות בכללי. מקווה שהן שוות את זה :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התבנית נעשית אצל "שטיינר" - שירות ומקצועיות ברמה א'+++. פשוט חוויה מהנה אחרי שנכוותי מ"הדים". את התבניות שלחתי אליהם דרך EMS, שישים ותשעה שקלים למשלוח של שניים עד שלושה ימי עבודה.

התבניות כבר אצלם. ואני מרגיש מאוד בטו בעסקה, מעין הרגשה טובה ואופטימית - נעשה בלב שלם.

התהליך ליצירת התבנית לא מהנה במיוחד, מחדירים לך צמר גפן עם חוט לאוזן דוחפים את זה עם איזה פנס כזה וממלאים במעין חומר ירוק שמתקשה כתוצאה מריאקציה כימית בין שני חומרים המעורבבים יחדיו. כל זה קורה תוך כדי שאתה [במקרה הזה אני] נושך בלוק נשיכה [מכיוון שלא היה להם הצטיידתי מהבית בפקק באורך 4 ס"מ לקבלת תוצאה מיטבית בתבנית - תעלת האוזן מורחבת למקסימום]. התהליך כולו לוקח כ-5-10 דק'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה המחיר של התענוג הזה? (רק של היציקה)

בפעם הראשונה, כשקיבלתי יחס מזלזל ניתן לומר ושירות לא מקצועי ב"הדים" זה עלה 125 ש"ח, אך לאחר מכן ב"שטיינר" הם היו מאוד אדיבים, נחמדים ומקצועיים ומכיוון שהם לא רגילים לעשות מידות בלבד והתהליך נראה להם כה פשוט הם אמרו כי לא ייקחו מאומה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הן אמורות להיות עם פחות באסים, מיד הרבה יותר מפורט,חי ומלוטש, גבוהים באותם רמה פחות או יותר אם כי פחות צורמים אולי, במה טיפה קטנה יותר אך יותר תלת מימדית [הולוגרפית לפי המילים בהן השתמשו].

הנה לינק לת'רד שפתחתי בנושא של הUE-10 בהשוואה לES3X אך שבהמשך התפתח גם לUE-11 בהשוואה.ברשות משתמש בשם digihead שלושת אלה ומתוך כולן הוא הילל את הES3X ביותר.

http://www.head-fi.org/forums/f103/ultimate-ears-ue-10-vs-westone-es3x-411585/

כדי לך לעין בת'רד, גם התיאורים בו מאוד יפים ומהנה לקרוא אותם.[br]פורסם בתאריך: 12.05.2009 בשעה 14:55:16


Westone החלו במלאכתם ובתקווה רבה האוזניות יגיעו אלי באחד ביוני. :xyxthumbs: [אם כי זה שזה בתקווה רבה לא אומר שכך באמת יהיה הדבר, אולי הן יגיעו רק עוד 18 יום...]
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...