דיון ראשי :: 2/3/4 ליבות, מה הכי משתלם? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון ראשי :: 2/3/4 ליבות, מה הכי משתלם?


1_Nike_1

Recommended Posts

לא חסרים דיונים בנושא, ולא חסרים האנשים שיצאו מבולבלים... מרובע או כפול :-X

ואין יותר תירוצים בסגנון "תריץ חיפוש, דיברו על זה הרבה..", עכשיו תצטרכו לשפוך כאן הכל מחדש, או לצטט מדיונים קודמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 235
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

:lol::xyxthumbs:

יפה, זה פשוט היה דרוש...

דעתי: כשזה מגיע לגיימינג באמת שלא צריך להיות Hero, מעבד E8400 פשוט ואתה מסודר...

לדבר על העתיד כולם יכולים, כולם גם דיברו עליו לפני שנה עם הQ6600, איפה היינו ואיפה אנחנו עכשיו.

אנקודר? מולטיטאסקר? עוסק בעריכה? לך על Q6600, כמה פשוט זה יכול להיות...

oh boy זה הולך להיות ת'רד ארוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל פעם שיוצא מעבד עם תכונה חדשה ישר אומרים שייקח המון זמן עד שיינצלו את מלוא התכונה הזאת. אמרו את זה על 64BIT, על מעבדים כפולי , על ה-FSB ועל הטכנולוגיות שאחריו. השוק מתפתח הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. הכי טוב זה לקנות Q9550 וליהנות משני העולמות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומהחור בארנק?

אני החלפתי לא מזמן E8200 ב Q6600, ה E8200 ישב אצלי על 3.6GHZ, ה Q6600 יושב על 3.2

במשחקים אני לא מרגיש הבדל, אבל בנצ'ים אומרים שאיבדתי 2-3FPS בממוצע.

בקידוד? בחלק מהתוכנות הזמנים התקצרו ב 30-35 אחוז!@$!%124

ההחלפה הכי שווה שעשיתי בחיים שלי.

רק למשחקים? E8400.

להכל מהכל- Q6600.

ולמי שתוהה, כן, ארבע הליבות כנראה מהוות יתרון הרבה יותר גדול מתמיכה ב SSE4 בכל הנוגע לקידוד/עריכה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוסר חיבה לquad מזכיר לי את הדיבורים שהיו כנגד מעבדי 64bit בזמנו.

אם הדוגמא הזאת מתאימה, אז ברור שלא כדאי קוואד, אבל הדוגמא לא ממש טובה

ה64bit היה באמת חסר משמעות למשתמש הביתי, והיה למעזה בעיקר הצלחה שיווקית. אפילו היום, כבר 3-4 שנים אחרי יש לזה השפעה קטנה על ביצועים, ורב המשתמשים עדיין לא מנצלים את זה. מי שקנה לפני שלוש שנים מחשב בלי 64bit כנראה יחליף אותו בגלל סיבות אחרות, ולא בגלל שהחוסר בזה יפריע לו.

ל4 ליבות יש כבר כיום השפעה, אפילו למשתמש רגיל. לכל אחד שמשממש ב (ןבןןדאי בוויסטה) רצים בכל רגע יותר מ-4 תהליכים.

ויש גם משחקים ואפילו שתומכחם בזה, ואפילו כמה "תוכנות רגילות" שהרבה משתמשים בהם נהנות מריבוי ליבותבזה (כמו תכנות דחיסה, או קידוד ווידאו ומוזיקה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוסר חיבה לquad מזכיר לי את הדיבורים שהיו כנגד מעבדי 64bit בזמנו.

ממש לא נכון, לא לוקחים Quad כי הם לא נמצאים או אפילו מתקרבים לטווח המחיר של כפולי הליבה, ויצריכו תוספת של 600 ש"ח אם לא יותר, נכון להיום מי שמחפש יחס עלות-תועלת לא ימצא את זה אצל מרובעי הליבה, אלא אם כן הוא נעזר בתוכנות שמנצלות את כל ארבע הליבות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש לא נכון, לא לוקחים Quad כי הם לא נמצאים או אפילו מתקרבים לטווח המחיר של כפולי הליבה, ויצריכו תוספת של 600 ש"ח אם לא יותר, נכון להיום מי שמחפש יחס עלות-תועלת לא ימצא את זה אצל מרובעי הליבה, אלא אם כן הוא נעזר בתוכנות שמנצלות את כל ארבע הליבות

לא מבין אותך, עד כמה שאני יודע ההפרש בין שני המעבדים המדוברים הוא פחות ממאה ש"ח . על אילו 600 ש"ח אתה מדבר?

מעבדוCore 2 Duo E8400 BoxוIntel - כפול

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=681856

מעבדוCore 2 Quad Q6600 BoxוIntel - מרובע

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=684799

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה הדיון הארוך בנושא C2Q מול C2D שהיה מעניין ופורה אך היה מאוד ממוקד בגיימינג ונערך בתקופה בה ה-Q6600 היה יקר יותר.

כך פתחתי...

כפי שכבר אמרתי לך בת'רד המקורי, לגיימינג הרבה יותר משתלם לקחת E8400 מאשר כל מרובע ליבה בשוק.

השפעת המעבד על ביצועי הגיימינג משמעותית רק כאשר כרטיס המסך מפסיק להיות צוואר הבקבוק וזה לא קורה בתקציבים שלך - תסתכל בכל סקירת ביצועים עם איזה מפלצתיים הם בוחנים את המעבדים... הרבה מעבר לתקציב של המפרט המקורי שלך!

יותר מכך, בטווח הנראה לעיין, שתי ליבות על תדר גבוה עדיפות משמעותית על 4 ליבות בתדר נמוך ושלא יקשקשו לך על "OC מהחנות" - אל תתעסק עם זה אם אתה לא מבין היטב ב-OC בעצמך ומסוגל לבקר ולתחזק אותו: http://tinyurl.com/5fdrrh

גם אם תלך על זה, ה-E8400 יגיע הרבה יותר גבוה ובטמפרטורות נמוכות בהרבה מכל מרובע ליבות ממילא.

כשכבר תהיה איזה משמעות ל-4 ליבות לעומת 2 ליבות (אם בכלל) כרטיס המסך שלך יהיה כל כך חלש ביחס לשוק שהוא ממילא כבר יהווה צוואר בקבוק ועדיף שתשמור את הכסף שלך לשדרוג שלו - כל כבד באמת יודע שיש לשדרג כרטיס מסך כל שנה עד שנה וחצי לכל היותר בסכום של כ-1000 ש"ח בממוצע.

אלא אם אתה אקסטרים בתקציב לא מוגבל עדיף שתשים כל שקל אפשרי על שדרוג כרטיס המסך ולא על המעבד - תקבל ביצועי גיימינג עדיפים גם עכשיו ואם תדאג תמיד להשקיע ב-sweet spot (שנע בין E8400+8800GT לבין E7200 + 9600GT כיום) גם תקבל ביצועים עדיפים לאורך זמן.

בשוק המעבדים/כרטיסי מסך תמיד כדאי לקנות את מי שב-sweet spot ולא מעל כי התקדמות הטכנולוגיה כל כך מהירה שלא כדאי להשקיע לטווח ארוך אלא לחסוך לשדרוגים תכופים. הנה שני קישורים מאירי עיניים בסוגיה:

* ביצועים מול מחיר של כרטיסי מסך כיום: http://techreport.com/articles.x/14686

* מציאת ה-sweet spot של מעבד/כרטיס מסך כיום: http://tinyurl.com/63nkmu

לכל שאר השימושים שלך ה-E8400 הוא מעל ומעבר ממילא...

יש אפשרות מסויימת שמרובעי יתנו לך שיפור מסויים בטווח של 3 שנים בגיימינג אבל זה מאוד תלוי במפתחי המשחקים, בשלות מערכות ההפעלה וכמובן הנכונות שלך לקנות כרטיס מסך שלא יהווה צוואר בקבוק בביצועי הגיימינג ולאורך זמן.

עדיין, תוכל להריץ כל משחק גם עם כפול בלי שום בעיה אם תדאג לשדרג לכרטיס מסך עדכני (נכון גם ל-Q למיניהם).

עוד שנה-שנתיים ממילא ישלט השוק ככל הנראה ע"י ה"Core i7" עם תושבת חדשה, ניהול זיכרון משולב ומהירות זיכרונות גבוהים בהרבה עם וה-Q של היום יהיה גם כך נחות משמעותית... תזכור שלפני 3-4 שנים היה רק הפנטיום D הכפולים שהיום הם בדיחה גם ביחס למעבדים הזולים ביותר...

רק לשם ההמחשה - תראה מפרט "חלומות" בתקציב אדיר שבנה אחד מקודמי לתפקיד לפני כ-3 שנים (מפרט מצויין לזמנו):

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=107363.msg899899#msg899899

נראה לך שהוא שווה משהו היום? וגם שם רצו משהו "שיחזיק ללא שדרוג 3-4 שנים"...

כבר לפני שנה וחצי הוא לא היה שווה כלום...

ועם עדכון קל לרכיבים של היום:

תשמע... באיזשהו שלב המעבד "יתקע" אותך, בין אם מדובר ב-E8400 ובין אם מדובר ב-Q9550. מתי זה בדיוק יקרה ולמי מהם זה יקרה קודם? קשה מאוד לומר בוודאות סבירה...

אני אתן לך דוגמה... לקנות היום E8400 + HD4850 בסביבות 800 ש"ח כל אחד ולשדרג עוד שנתיים למעבד + כרטיס ב-800 ש"ח כל אחד (סה"כ 1600 ש"ח היום + 1600 ש"ח עוד שנתיים) יתן לך ביצועי גיימינג עדיפים בהרבה במשך כל 4 שנים מאשר אם תשקיע היום כ~1500 ש"ח על Q9550 עם כרטיס HD4870-1GB ב-1500 ש"ח.

אבסולוטית תקבל היום קצת פחות ביצועים אך עדיין ביצועי גיימינג מצויינים. לאחר השדרוג תמשיך לקבל ביצועים מצויינים מהמפרט ה"זול" בעוד המפרט ה"יקר" שלא משודרג ילך ויתדרדר בביצועים בהשוואה.

והסיכום מבחינתי:

הת'רד הזה כבר נמתח מעל ומעבר וזה כנראה הדיון ה-1000 בנושא אבל אוסיף את ה-10 סנט שלי בעניין.

זכרו שבחירת המעבד היא ביחס לגיימינג ולא לעריכת 3D/2D... בגיימינג, אלא אם יש לך כרטיס מסך מפלצתי, ההשפעה של המעבד נמוכה בהרבה וגם אז לתדר המעבד יש משמעות לא פחותה ממספר הליבות (שכיום כלל לא משפיע הלכה למעשה).

אם תיקח את העובדה שלפותח הת'רד אין HD4870X2 ב-CF וה-E8400 רץ ללא OC בתדר גבוה ב-25% מה-Q6600 תבין שגם במקרה שכל המשחקים ינצלו את 4 הליבות באופן מלא הפרש הביצועים יהיה נמוך בהרבה מאותם 60-70 אחוז אם בכלל.

תוסיף לעובדה את יכולת ה-OC האדירה של ה-E8400 והשקעה עתידית של הפרש המחירים ל-Q95500 עם HSF רציני (~300 ש"ח) בכרטיס מסך ותגיע למסקנה שהפרש הביצועים האופטימלי/תיאורטי הוא במקרה הטוב קטן מאוד.

אבל, כמו שאומרים "הנבואה ניתנה לשוטים" ומי יודע מה ילד יום, במיוחד בעולם החומרה שמשתנה במהירות אדירה... לכן אני אומר לקנות היום את המעבד/כרטיס מסך המשתלם ביותר מבחינת ביצועים/מחיר כי לך תדע מה יהיה מחר - די להתבונן על המפרט מ-2005 כדי להבין עד כמה זה אבסורדי לנסות לתכנן מפרט ש"יחזיק 3-4 שנים ללא שדרוג". לשימוש משרדי זה פשוט (יש לי עוד P3 שמריץ לסרטים/מוזיקה/אופיס עם בלי בעיה כלל) אך לגיימינג זה מוגזם.

הסיבה היחידה לדעתי לבחור ב-C2Q כיום (במיוחד עם ה- i7 שיגרום לכולם להתיישן במהירות הבזק) היא כשיש שימוש אינטנסיבי בתוכנות שעושות שימוש מוכח בריבוי הליבות כמו תוכנות אודיו/גרפיקה/עריכה מסויימות וגם אז רק כשמדובר בפרנסה או כשיש חשיבות אמיתית לתוספת הביצועים מעבר לאפשרות המאוד קורצת לחלק מהאנשים בלרשום בפורום שהם עשו ZIP בחצי דקה במקום 50 שניות. :kopfpatsch:

שני המעבדים הנ"ל טובים מאוד אך ה-E8400 משתלם יותר, חסכוני יותר, קריר יותר ולרוב נותן ביצועים עדיפים. יחד עם סטוק חרישי ויכולות OC פנומנליות אני חושב שאין לו תחרות אמיתית מצד ה-Q6600 מלבד במקרים הקודמים שציינתי (אהה... ה-Q6600 הוא גם מפלצת הספק/חום שדורשת HSF של 100 ש"ח כמינימום אולימפי כבונוס והוא אינו תומך ב-SSE4 למי שזה חשוב לו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתן לך דוגמה... לקנות היום E8400 + HD4850 בסביבות 800 ש"ח כל אחד ולשדרג עוד שנתיים למעבד + כרטיס ב-800 ש"ח כל אחד (סה"כ 1600 ש"ח היום + 1600 ש"ח עוד שנתיים) יתן לך ביצועי גיימינג עדיפים בהרבה במשך כל 4 שנים מאשר אם תשקיע היום כ~1500 ש"ח על Q9550 עם כרטיס HD4870-1GB ב-1500 ש"ח.

שכחת להכניס למשוואה את העובדה שמחליפים סוקט ב- I7 שיצא ולכן יש גם צורך בהחלפת וזכרונות, ולכן אנשים רוצים לקנות מחשב לטווח הארוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכחו שצפוי ירידת מחירים בשבועות הקרובים ו9550 ימכר במחיר של E8400 . למי שמשחק בעיקר משחקים ורוצה לחסוך כסף ולהרווח מרחב נשימה . יחכה קצת ויקנה את 9550 בעוד כמה שבועות במחיר של הE8400 של היום . פשוט עד שמשחקים יתחילו לנצל 4 ליבות באופן שנתחיל לשים לב תהיה ירידת מחירים רצינית לCI7 ואולי יצא דור חדש .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...