דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 307 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

האמת, אני חושב שלך, לvic07 ואפשר לצרף גם את "דובי זובי", יש יותר שכל מכל המגיבים פה בפורום(בלי כוונה להעליב אף אחד כמובן).

תודה על המחמאה כמובן, ואני מצר על כך שאין לי את הסבלנות שיש לאיסתרא לכתוב בצורה כה מנומקת ומפורטת, אבל אני חייב להודות שדי מאסתי בדיונים מהסוג הזה. הסיבה לכך די פשוטה - אין לנו, לא לי, לא לך ואף לא לאיסתרא, את הכלים לדון עם האדם המאמין בעצם אמונתו. כמו שכבר אמרתי אי שם בנבכי הדיון הזה (או דיון דומה אחר), ניתן לדבר לליבו של מאמין אך ורק אם יש בו ספקות. כשאין כאלה, והוא בטוח בצדקת דרכו, שום טיעון הגיוני לא יעזור - שכן בעוד אני ואתה מסננים את האמונה במסננת ההגיון, המאמין מסנן את ההגיון במסננת האמונה. הדרך היחידה בה מאמין יפסיק להאמין היא כאשר הוא, בעצמו, יעצור רגע ויחשוב שמשהו אינו כשורה. אני מכיר כמה "חוזרים בשאלה", וכולם ללא יוצא מן הכלל פתחו את הדלת בעצמם.

למרות האמור, יש תחום שבו כן ניתן לדבר לליבם של המאמינים, והוא נמצא היכן שהאמונה נוגעת לחיים בפועל. לאדם הממוצע (ואף האינטיליגנטי) לרוב לא תהיה בעיה לקבל טענה מגוחכת, כל עוד קבלתה או דחייתה לא משפיעות עליו כהוא זה. לכל אדם, גם המאמין, יש בכל זאת דעות ומצפון משלו, ולא תמיד הם מתיישבים בהכרח עם כל ציווי הדת. שם, רק שם, עלול להיות ספק כלשהו. זו הסיבה שאני משתדל להגיב בכל דיון פרקטי הנוגע לאמונה והשלכותיה, אך כמעט ואינני מגיב יותר בדיון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בכלל לא מנסה "להחזיר בשאלה" אף אחד. אני טוען שמדע ואמונה הם שני תחומים נפרדים לחלוטין שלא יכולים (ולא צריכים) להשפיע זה על זה. אבל כשמגיע מאמין בור ומנסה לשכנע אחרים בכח בורותו שאמונתו צודקת ושהמדע טועה, אני מתערב. לא למענו - הוא אבוד - למען הקורבנות התמימים שאולי קוראים את הדעה שלו וחושבים שאולי יש בה משהו.

אה, ותודה על המחמאה. (למה אין סמיילי מסמיק, למה?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא כן מעוניין אם לא להחזיר בתשובה לגמרי, לפחות לערער את היסודות.

לדעתי חברה שפטורה מעול הדת, יכולה להתקדם לעבר סובלנות וקבלת השונה ברמה אחת מעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...