תעריפי האינטרנט יעלו ב-15-20 אחוז - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תעריפי האינטרנט יעלו ב-15-20 אחוז


daniel0089

Recommended Posts

אני לא מבין אתכם,

על טלפון סלולארי אנשים משלמים 200-300 ומעלה שקלים בחודש.

על שאנשים מורידים דברים אין סוף, ותאכלס אין הרבה טעם למחשב בלעדיו, משלמים סה"כ 120 ש"ח +- לחבילת גלישה נורמלית,

אתם מתלוננים על כך? אני אישית אין לי בעיה להוסיף עוד כמה שקלים בשביל גלישה טובה יותר.

אני גולש ב 1.5 ולא רע לי בכלל.

תפסיקו לבכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

old cat, שוב, הכל טוב ויפה, אבל החברות האלה ידעו שהן לא יעמדו במחירי הזנות+העומס.

אז כמו שעכשיו הם יודעים להתנהג כמו קרטל ולהעלו מחירים באופן מתואם, הם יכלו בזמנו לתאם מחירי מינימום שישאירו אותם ברווח אבל יספקו את הלקוחות.

כרגע כל האשמה וכל האחריות למצב היא על החברות.

הלקוח לא צריך לעשות את החישובים הכלכליים בשביל החברות בזמן שהוא מתמקח איתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע למחירים שציינת - בחבילת 2 מגה המחיר אכן דומה, אבל בחבילת 10 מגה הוא אפילו לא קרוב

אם המחיר בחבילת 2 מגה "דומה", הרי בפועל הוא נמוך יותר, כי המחיר בארץ מגלם בתוכו גם את עלות התעבורה על גבי MED1, הוצאה שספקיות האינטרנט באירופה לא צריכות להתמודד איתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

old cat, שוב, הכל טוב ויפה, אבל החברות האלה ידעו שהן לא יעמדו במחירי הזנות+העומס.

אז כמו שעכשיו הם יודעים להתנהג כמו קרטל ולהעלו מחירים באופן מתואם, הם יכלו בזמנו לתאם מחירי מינימום שישאירו אותם ברווח אבל יספקו את הלקוחות.

כרגע כל האשמה וכל האחריות למצב היא על החברות.

הלקוח לא צריך לעשות את החישובים הכלכליים בשביל החברות בזמן שהוא מתמקח איתן.

זה שהמחירים אחידים לא אומר שפועל כאן קרטל, סך הכל תחרות משוכללת. והם סך הכל פועלים לפי מה שעדר הצרכנים רוצה, רוב הצרכנים לא היו עוברים לחברה מתחרה באותה מהירות ובמחיר גבוה מידי. נניח והייתה מתקשרת אליך נציגת מכירות של חברה מתחרה למה שאתה נמצא בא ואומרת לך בא תעבור לאות חבילה אצלנו, רק שהיא עולה עוד 10 שקל. הצרכן הטיפש ישאל למה לי לשלם יותר על אותו דבר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MinTime, אחרי קריאה מעמיקה בתגובות שלך אתה צודק חלקית.

אבל בוא ניקח את זה רחוק יותר.

למה הצרכן צריך לאכול כול הזמן חרא והספקית לא?

אם החברה לא יכלה לעמוד מעל למהירות של 5 מגה למה הם עשו את ה-10 מגה לעזאזל או חבילות גבוהות מה-5 מגה?

על טעויות משלמים, הם רוצים כסף קיבלו כסף אבל רווח כימעט ואין מצד המישתמשים הכבדים.

עדיף שבארץ יעשו חבילות לפי תעבורה חודשית, אני מעדיף לשלם יותר אבל לדעת שאני מקבל רוחב פס מסויים ולא עד רוחב פס מסויים לפי החוזה.

אני מקבל את כל הרוחב פס שלי כי אני לקוח עיסקי לכן אין לי טענות כלפי חברה כזו או אחרת, אבל אחרים שאני מכיר האינטרנט עובד לאט.

בכל אופן תודה לפותח הטראד על הכתבה, למרות שראיתי אותה כבר.

שיעלו מחירים אין לי בעיה אבל אחרי שהם יעלו יהיה חודש חודשיים שקט מבחינת איטיות ואחרי זה שוב עם הבעיות שלהם.

ואז שהם יתחילו לבקש עוד כסף ניראה מה יהיה בסופו של דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהמחירים אחידים לא אומר שפועל כאן קרטל, סך הכל תחרות משוכללת. והם סך הכל פועלים לפי מה שעדר הצרכנים רוצה, רוב הצרכנים לא היו עוברים לחברה מתחרה באותה מהירות ובמחיר גבוה מידי. נניח והייתה מתקשרת אליך נציגת מכירות של חברה מתחרה למה שאתה נמצא בא ואומרת לך בא תעבור לאות חבילה אצלנו, רק שהיא עולה עוד 10 שקל. הצרכן הטיפש ישאל למה לי לשלם יותר על אותו דבר?

הצרכן הטיפש ישאל למה לי לשלם יותר על אותו דבר?

הוא טיפש אם זה נראה לו מוזר לשלם יותר על אותו דבר?

כשהחברות מתאמות ביניהן העלת מחירים כוללת, זה בדיוק קרטל מחירים.

אבל זאת לא הנקודה בדיון הזה. הנקודה היא למה הגענו למצה הזה מלכתחילה, והפתיע אותי שאנשים פה ממש הגנו על הספקיות המסכנות שרק רצו להוריד לנו מחירים כדי שנהיה מאושרים, אבל שכחו בדרך שאין להן יכולת לעמוד בתחייבויות שלהן.

אם ספק מכוניות גדול וידוע בארץ היה מוכר לאנשים מכוניות ולא מספק חלק מהן, כבר מזמן היינו שומעים על זה בחדשות בתור פרשה גדולה. רק בגלל שמדובר בתחום ש90 אחוז מהעם לא מבין בו כלום, זה עובר להם בשקט.

בזמנו כשכל נושא האינטרנט היה חדש בארץ, הייתה ספקית (או שזו הייתה חברה אחרת, הייתי צעיר מאד אז). כשרצינו להצטרף אליהם, הם אמרו שהם לא מקבלים יותר לקוחות, כי הם הגיעו למקסימום שלהם, וכל לקוח שיצרפו יפגע באיכות השרות ללקוחות הקיימים.

זה המצב הבריא שצריך להיות אצל נותן שרות שיודע שהיכולת שלו לתת שרות היא מוגבלת לרוחב פס מסויים., ולא כמו שכתוב בכתבה (בחוצפה יתרה), שהאינטרנט הוא עניין סטטיסטי.

הרי זה ברור שנעשה כאן חיפוף ישראלי קלאסי - הספקיות אמרו לעצמן, אם יש לנו מאה גולשים, ברור שלא כולם צורכים את מלוא רוחב הפס שלהם 24 שעות ביממה. אז בואו נצרף עוד חמישים, ואיכשהו, סטטיסטית, זה יתאזן (בזמן שא' לא יצרוך כלום, ב' יצרוך את שלו, וג' רק אחוז קטן ממה שהוא משלם לנו עליו, וכן הלאה). אז הם קבלו עוד ועוד לקוחות בלי לעשות חשבון, ולזמן מסוים כל העסק סחב, כי חוץ מהמורידים הכבדים, לכמה תעבורה כבר גרמו הלקוחות שכל מה שהם רוצים זה לגלוש לYNET ולשלוח מיילים (ומהווים את הרוב המוחץ של הלקוחות)?

אבל בתקופה האחרונה האינטרנט נעשה כבד יותר גם לגולשים הקז'ואליים, עם הכניסה של כל אתרי הוידאו, והעובדה שהיום יש הרבה יותר מורידים מאשר פעם (היום כל ילדון בן 12 כבר נהיה אשף ביטורנט), ועכשיו הספקיות פתאום התעוררו למציאות חדשה.

אז כמובן שהכי קל להם להפיל את האשמה על הלקוחות, וגם לפתור את הבעיה על חשבונם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהמחירים אחידים לא אומר שפועל כאן קרטל, סך הכל תחרות משוכללת. והם סך הכל פועלים לפי מה שעדר הצרכנים רוצה, רוב הצרכנים לא היו עוברים לחברה מתחרה באותה מהירות ובמחיר גבוה מידי. נניח והייתה מתקשרת אליך נציגת מכירות של חברה מתחרה למה שאתה נמצא בא ואומרת לך בא תעבור לאות חבילה אצלנו, רק שהיא עולה עוד 10 שקל. הצרכן הטיפש ישאל למה לי לשלם יותר על אותו דבר?

מסכים.

ולענין מה שהחברות ידעו או לא ידעו: החישובים הכלכליים של החברות זו באמת לא שאלה שצרכן צריך להתעסק איתה. הוא קיבל הבטחה למהירות של עד X מהשרת של הספק אליו, אז הוא רשאי לצעוק שהוא לא מוריד במהירות הזו מאיזה מחשב של ילד באינדונזיה אליו התחבר דרך שרתי המיול.

החברות עובדות על פי חישובים סטטיסטיים, ממוצעים והכללות. אי אפשר לנהל עסק כזה בלי להסתמך על שיטות כאלו. כך זה גם בארץ וגם בארצות אחרות. כך זה עובד גם בתחומים אחרים (מערכות החשמל, מערכות המים , מערכות התחבורה, הבריאות ועוד).

הבעיה היחידה שכל סטטיסטיקה נשענת על נתוני עבר, לא על חיזוי עתיד.

בנוסף, המציאות הישראלית מכתיבה מלחמה בנשק הורדת המחיר, כי זה מה שהצרכן הישראלי מעדיף ומחשיב כנתון עיקרי בבחירה.

בנוסף, המציאות הישראלית, להבדיל מהתרבות האירופית, מכתביה מדידת הישגי מנכ"ל לא בביסוס לדורות אלא ברווחים לרבעון הקרוב, בלי חשוב מה יהיה בעתיד כאשר הוא כבר לא יהיה בחברה הזו. גם הקריטריון של מספר משתמשים הפך להיות מדד להישגי חברה, בלי קשר למשמעות הנתון הזה ותרומתו לריווחי החברה. על כך יש להודות לעדר היח"צנים, פירסומאים ושאר מרעין בישין שמקבעים דפוסי חשיבה בתרבות האירגונית שלנו, היות ורובם למדו באותה פקולטה של הזבל כך רובם מכניסים תפיסות דומות בכל חברה המעסיקה אותם.

התוצאה של כל זה היא ברורה. זילות של האיכות, קידוש מראית העין על המציאות, העדפהש ל שיטחיות רגעית על פני השקעה בעתיד. כך זה בהתנהלות חברות וכך זה בתרבות הישראלית בכלל (תרבות לא רק אומנות ובידור אלא גם אירגונית עיסקית ומינהלית).

חברות ספקי גישה מנסות למצוא "שביל זהב" מסוים אך כמובן שלא יפגע ביציבותן הכלכלית ורווחיהן. כך עובד העולם, ויללות ילדותיות

בנוסח " אני רוצה !! אני רוצה !! אבל מגיע לי !! " לא יעזרו כאן .

אכן, בזמנו חברת ניסתה להיות ספקית גישה. היתה אכן נקודת זמן בה לא קיבלו לקוחות חדשים בטיעון של עומס על התשתית ורצון לשמור על רמת שירות גבוהה. היתה עוד חברה כזו שבמשך שנים שמרה על סטנדרט שירות גבוה (אקטקום). מה נגמר איתן? כמה הצליחו התפתחו גדלו והתבססו בשוק אספקת הגישה החברות האלו? חברת מהר מאד הבינה שזה לא ילך כך כי הדרישות גדלות ולא תהינה אפשכרויות לעמוד בטנדרטים הללו. חברת אקטקום כבר לא קיימת, בב"ל אכלו אותה.

אף חברה לא עובדת בשביל התענוג ל המורידים. כולן עובדות בשביל להרוויח. חברה שמנסה להתעלם מכך - פשוט נעלמת ולקוחותיה נשאירם בלי כלום. חברה אחת נמכרת לאחרת ומתאחדת עם השלישית, ומגיעים למצב של על רמת השירות הידועה לשימצה ולגנאי שלה.

החברות ידעו שלא יעמדו במחירי הזנות + הגדלת הצריכה? יכול להיות שמנהליהן ידעו ויכול להיות שלא הביאו זאת בחשבון ויכול להיות שרצו להגדיל מספר מנויים בכל מחיר כי זה היה התבחין בו בחנו אותם.

אבל היום כאשר מנסים לשפר ויודעים שזה יעלה יותר פתאום קופצים כל מי שנהנו על חשבון אחרים (מי שמוריד הרבה משלם כמו זה שקורא טקסט בחדשות ומשתמש במייל) וצועקים שדורשים מהם לשלם לפי מה שהם אוכלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי את התגובות שנכתבו כאן ואני חייב להביא לכם נקודה נוספת למחשבה:

קודם כל אנו עדיים כאן לקרטל, דבר שאסור על פי חוק. הקרטל הזה נעשה בצורה חכמה - דרך העיתון. ספקיות התשתית "מודיעות" לספקיות האינטרנט דרך העיתון על העלאת מחירים מתוכננת, כך שגם הן יעלו מחירים בקרוב, בדיוק כמו שחברות הסלולר עושות.

אנו צריכים לבחון מדוע מתבצעת העלאת המחירים? האם בזכות העלאת התעריפים ירכשו עוד סיבים אופטיים ויגדילו את רוחב הפס מישראל לארה"ב ולאירופה? או שהעלאת המחירים היא רק עבוד הגדלת הרווח למניה עבור המשקיעים והגדלת שכר המנהלים (מה שיותר ריאלי)?

עם כל הכבוד, לא ראיתי בשנה האחרונה שינוי טכנולוגי או שינוי בשירות ללקוח שמצדיק ממני לשלם יותר.

מה התמורה שאני אקבל תמורת עוד 20% מכספי?

ולראייה, קחו את ספקיות הסלולאר - מעלות מחירים ללא הרף תמורת אותו מוצר בדיוק. איך יתכן ששיחה מאורנג' לאורנג' לדוגמא, עולה פי שלושה יותר משיחה מישראל לארה"ב?

למה בעצם זה קורה?

ספקיות האינטרנט, בדומה לספקיות הסלולאר, זיהו שהמוצר שלהן הפך למוצר קשיח - מוצר שאפשר להעלות את מחירו כמעט ללא פגיעה בביקוש אליו. הצרכן הפך להיות תלוי בו - בדיוק כמו תרופות או לחם לדוגמא.

לאור זאת, מדוע לא לנצל את הלקוחות, ולהגדיל את ההכנסות מהם ללא הוצאה כספית נוספת עליהם? זה בדיוק מה שקורה כאן. אין כאן מחשבה לעתידו של הלקוח, יש כאן מחשבה על עתידו של בעל המניות והמנכ"ל ותו לא.

אז אל תצפו לקבל יותר תמורת תוספת התשלום.

ולכל מי שחושב שאם יגבו מאיתנו מחיר לפי כמות התעבורה שלנו, ואז נקבל את מלא רוחב הפס - טעות בידכם. מה שיקרה זה שפשוט תשלמו יותר עבור אותו רוחב פס שאתם מקבלים כיום. הספקיות לא יכולות להבטיח שכשאתם תשתמשו בכל רוחב הפס גם השאר לא יעשו זאת.

זה בדיוק כמו בבנקים - אנחנו משלמים המון (ראו מה הרווחים בכל רבעון של הבנקים - קרוב למיליארד שקל!!!) אבל אם כולנו נרצה את כספנו בחזרה לא נוכל לקבל אותו, וגם אם הבנק יקרוס לא נוכל לקבל אותו, אז למה אנחנו משלמים כל כך הרבה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[br]פורסם בתאריך: 1.11.2008 בשעה 10:43:18


למה בעצם זה קורה?

ספקיות האינטרנט, בדומה לספקיות הסלולאר, זיהו שהמוצר שלהן הפך למוצר קשיח - מוצר שאפשר להעלות את מחירו כמעט ללא פגיעה בביקוש אליו. הצרכן הפך להיות תלוי בו - בדיוק כמו תרופות או לחם לדוגמא.

לאור זאת, מדוע לא לנצל את הלקוחות, ולהגדיל את ההכנסות מהם ללא הוצאה כספית נוספת עליהם? זה בדיוק מה שקורה כאן. אין כאן מחשבה לעתידו של הלקוח, יש כאן מחשבה על עתידו של בעל המניות והמנכ"ל ותו לא.

אז אל תצפו לקבל יותר תמורת תוספת התשלום.

ולכל מי שחושב שאם יגבו מאיתנו מחיר לפי כמות התעבורה שלנו, ואז נקבל את מלא רוחב הפס - טעות בידכם. מה שיקרה זה שפשוט תשלמו יותר עבור אותו רוחב פס שאתם מקבלים כיום. הספקיות לא יכולות להבטיח שכשאתם תשתמשו בכל רוחב הפס גם השאר לא יעשו זאת.

זה בדיוק כמו בבנקים - אנחנו משלמים המון (ראו מה הרווחים בכל רבעון של הבנקים - קרוב למיליארד שקל!!!) אבל אם כולנו נרצה את כספנו בחזרה לא נוכל לקבל אותו, וגם אם הבנק יקרוס לא נוכל לקבל אותו, אז למה אנחנו משלמים כל כך הרבה?

כי הם רוצים להרוויח כמו כל חברה בעולם. חברה לא שמה זין על צרכן, לא בארץ ולא בעולם. אם חברות בעולם היו דואגות לרמה של המוצרים כלכלת לא הייתה צומחת ב-15% כל שנה. תפסיקו כבר עם הנאיביות הזאת שרק בארץ מחרבנים על הצרכן ובשאר מדינות העולם הכל יפה, מושלם ומלוקק. אנחנו חיים בעולם מחורבן. תשלימו עם זה ותלמדו לשרוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט שטויות

כל היפי נפש האלה שמגינים על הספקיות , פשוט בושה וחרפה

זה מזכיר לי את היפי נפש האלה שגם מגינים על הערבים , אותם ערבים שעושים פיגועים בארצנו , ואני לא מבין כאילו במי אתם פוגעים? בנו? אתם פוגעים גם בכם , קצת שכל והיגיון בבקשה

ולמה?

כי קודם כל :

1.ספקית שרואה שאין לה מספיק תעבורה , או שתפסיק לקבל לקוחות , או שתגדיל פס גישה , מה שיותר משתלם לה כלכלית

2. ספקיות ותשתיות צריכות להתאחד , למצב שיהיה תחרות בשוק אבל לא למצב כמו הקיים היום שהצרכן צריך לרדוף אחרי 2 חברות בשביל לקבל ... זה פשוט לא יתקבל על הדעת

3. להפסיק כבר את הסחיטות של MED-1 , אנחנו חיים במדינה כמעט לגמרי מפותחת , שכל החברות מצידי יתאחדו ויקנו ביחד FIBER לחול , זה לא מזיז לי , זה שהם טיפשים וקונים מMED-1 במחירי הפקעה זה בעיה שלהם

4. יותר UPLOAD , אין מה לעשות , ברגע שיהיה יותר UPLOAD הרבה עומס יעבור מחול לארץ , ואני מדבר על תכני השיתוף פשוט במציאות הקיימת אין סיבת קיום לשיתוף ישראלי , וזה לא חייב להיות לא חוקי , זה גם יכול להיות חוקי, שיתוף זה שיתוף

אה ועוד משהו , כמו שאני לא יכול בהתחייבות לבוא אל החברה ולהגיד לה , הלו מהחודש הבא אני משלם 20 שקל פחות , ככה גם הם לא יכולים , לפחות הגיונית לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה יהיה מבחן אמיתי לראות מה כוח הצרכנים בארץ.

למשל בארה"ב (צרכנים חזקים) במקרה כזה סביר להניח שהם פשוט בלי לחשוב יותר מדיי היו מתנתקים מהשירות - לא יעבור חודש ויחזרו (מהמילה חיזור) אחרי כולם במבצעים מיוחדים.

מספיק חודש אחד שכל הצרכנים יבקשו להתנתק וזה יגרום לקריסה של אותה חברה (אחרי הכל כמעט כל בית בישראל מחובר לאיטרנט)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פרטנר צפויה להיכנס ב2009.

אני מניח שזה יעזור, אבל לא מאוד, כמו שכבר אמרו כאן הבעיות זה לא המחיר, הבעיות זה מהירויות מתחילת העשור, פינגים גבוהים, שירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...