בזק מעלה את מהירות האינטרנט: תציע גלישה ב-20 מגה-ביט בתוך שנה וחצי - עמוד 3 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בזק מעלה את מהירות האינטרנט: תציע גלישה ב-20 מגה-ביט בתוך שנה וחצי


german103

Recommended Posts

בואו וניכנס קצת לפרופורציות.

עוד שנה וחצי כלומר לפי התכנון זה יהיה בתחילת 2010 , מה שאומר שמעשית אפשר לצפות לזה ב2011 :-)

עד אז תשתיות ברחבי העולם ישתדרגו גם הן, ובכל מקרה נישאר הרבה מאחור.

אני מסכים שהבעיה היא לא התשתית הפנימית אלא היציאה החוצה (הכבלים של MED1 שמחברים את הקטנה ליוון איטליה ועוד)

אבל לא מסכים לטענה ששיתוף קבצים דורש המון תקשורת עולמית, הרי מספיק שמישו אחד בארץ הוריד את הקובץ וכבר יש לך תקשרות מהירה פנימית שתפיץ אותו בכל הארץ.

נכון, אבל אנחנו לא מדברים פה רק על שיתוף קבצים. מה עם גלישה לחו"ל ? משחקי למיניהים ? אני בטוח שאם תחשוב עוד קצת תוכל למצוא עוד הרבה מאוד סיבות למה צריך להגדיל את הרוחב פס שלנו לאירופה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

נכון, אבל אנחנו לא מדברים פה רק על שיתוף קבצים. מה עם גלישה לחו"ל ? משחקי למיניהים ?

הקטע הוא שברגע שתעביר 20% משיתוף הקבצים לתעבורה פנים ארצית אז יתפנה לך מספיק רוחב פס לכל מה שציינת..

אבל בלי שום קשר צריך להגדיל אותו :auto:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקטע הוא שברגע שתעביר 20% משיתוף הקבצים לתעבורה פנים ארצית אז יתפנה לך מספיק רוחב פס לכל מה שציינת..

אבל בלי שום קשר צריך להגדיל אותו :auto:

אבל תקח בחשבון שזה אומר להגדיל את קצבי ההעלאה באופן משמעותי

הקצבים היום הם וואחד אי סימטריים , ואני לא מדבר רק על ADSL

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לא מדובר רק בכמה חברות האינטרנט אלא כל הספקיות העיקריות כי בכל מקרי לכולם יש את אותו אינטרס לקישור מהיר יותר

לאירופה אם זה הדרישה הגוברת לאינטרנט יותר מהיר או ה VOIP.

בכל מקרה תמיד כנראה תישאר מאחורה וזה לא בגלל החברות אלא אנו הצרכנים אם לא תהיה דרישה חברות כאלו וכאלו לא ישקיעו בתשתיות

חדישות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לא מדובר רק בכמה חברות האינטרנט אלא כל הספקיות העיקריות

As-21, בישראל יש רק שלוש חברות מסחריות.

"כמה" חברות או "כל" החברות אז להגיד אותו הדבר. (אלא אם כן הכוונה ב"כמה" רק לשתים...)

אין בישראל תחרות בין ספקיות האינטרנט, קיים קרטל ולא שוק חופשי.

(אותו דבר בשוק של הטלפון סולולרים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רעיון שאולי יכול להיות מעניין ליישום בישראל... דיפרנציאציה של רוחב הפס ב UPLOAD בין הארץ לחו"ל. מספיק שהיו עושים לכולם UPLOAD של 1 מגה בארץ, ללא שינוי של ה UPLOAD לחו"ל, אני מאמין שזה היה מוריד את הדרישה גם ל UPLOAD וגם ל DOWNLOAD לחו"ל ומחו"ל. פשוט הייתה תרבות P2P יותר מפותחת בתוך ועם UPLOAD של 1 מגה זה אפשרי גם אם לא אידיאלי.

היום ADSL ברוב המקומות עם כיסוי נורמלי יכול לספק 1 מגה בלי יותר מדי בעיות... אצלי (הוד השרון) שדרגו את התשתית בארונות ל ADSL2, רוחב הפס שהמודם שלי מזהה הוא 24 מגה DOWNLOAD ו 1.2 UPLOAD.

מישהו יודע אם יש היתכנות טכנולוגית בטופולוגיית הרשת בישראל וביציאות לחו"ל לבצע הפרדה בין הקצבים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזק: ישראל בסכנה ותשתית התקשורת מפגרת אחרי כלכלות מתפתחות - אבל לא נשקיע בה ללא אופק רגולטורי

חברת קובעת היום, כי "לאחר שנים רבות בקדמת הטכנולוגיה, תשתית התקשורת במדינת ישראל מפגרת היום אחרי מדינות המערב וכלכלות מתפתחות כאחת בהיערכות לפריסת רשת תקשורת מתקדמת NGN". רשת ה-NGN תומכות בקצבי תקשורת מהירים של 50 מגה-בייט. הדברים נכתבים בנייר עמדה מפורט שהגישה לוועדת גרונאו, העוסקת בימים אלה בבחינת מדיניות הרגולציה בשוק התקשורת לשנים הבאות.

בזק מפרטת במכתבה את הצורך הלאומי בשדרוג תשתיות התקשורת של ישראל לרשת NGN מתקדמת שתחייב אותה להיכנס לגיוס השקעות ביותר מ-2 מיליארד שקל. "ישראל ניצבת היום על פרשת דרכים בעלת חשיבות אדירה למשק הישראלי והנתיב שייבחר תלוי במידה מכרעת בתוצאות דיוניה של ועדת גרונאו", כותבת .

בזק אכן מעוניינת בשדרוג רשת התקשורת של החברה לרשת IP מלאה, שתבטיח מענה מלא לכל דרישות לקוחות התקשורת בעידן החדש ברוחבי פס גבוהים, באספקת שידורים מיוחדים ושירותי ערך מוסף, ובעיקר ביכולת להגיע עם חבילת השירותים המתקדמת הזו לכל בית בישראל. זאת, להבדיל מהמצב כיום - שבו רשת מסוגלת לספק רוחבי פס גבוהים (עד 5 מגה) רק לכ-60% ממנוייה. אלא שלטענת בזק המדיניות הרגולטורית שמתכוון משרד התקשורת, בראשות השר אריאל אטיאס, להחיל על בזק היא כזו שתמנע או תגביל מאוד את החברות הבנות בקבוצת בזק מלעשות שימוש ברשת החדשה, בעוד החברה תחויב לפתוח את הרשת החדשה בפני מתחרים חדשים שינגסו בפראות בהכנסותיה. בבזק, על כן, לא מתכוונים גם להוציא 500 מיליון דולר - וגם להתאבד.

לצורך כך הסתייעה בזק על מחקר השוואתי מקיף שערכה חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי שבחן את שוק התקשורת הישראלי לעומת המצב בעולם. המחקר העלה כי מדינת מפגרת משמעותית בהיערכות לפריסת רשת ה-NGN ביחס לגרמניה, איטליה, הולנד, צרפת, ספרד ואנגליה, ונמצאת בפיגור אפילו ביחס למדינות מתפתחות כדוגמת סין, ברזיל, רומניה, סלובניה, סלובקיה, צ'כיה, הודו, פקיסטן וכווית.

בזק מדגישה במכתב לוועדת גרונאו כי הדו"ח קובע בצורה ברורה שללא NGN בסכנה לאובדן מעמד הבכורה כמובילה טכנולוגית בקרב אומות העולם. ואכן בישראל, על אף אחוז החדירה הגבוה של האינטרנט המהיר, קצבי השידור מפגרים משמעותית לעומת אירופה ועומדים על 5 מגה בייט לכל היותר.

בזק הודיעה לוועדה כי היא תשקיע את סכומי העתק הדרושים לשדרוג הרשת לרשת ה-NGN ולהקמת פלטפורמת IPTV - רק במידה שתיקבע מדיניות רגולטורית מעודדת השקעות, שתיתן ודאות עסקית לפרק זמן משמעותי. המציאות הרגולטורית הנוכחית, מדגישה בזק, אינה מאפשרת קבלת החלטה על השקעה ב-NGN. "המשטר הרגולטורי כובל את ידי בזק מלהתחרות בשוק התקשורת, בכפיית מחיר אחיד, באיסור שיווק חבילות ושירותים ובחובה הגורפת להפרדה מבנית. כתוצאה מכך, בזק רואה את הכנסותיה נשחקות ואת לקוחותיה נוטשים ללא יכולת מענה".

בזק מעוניינת בקבלת גמישות תעריפים מוחלטת, בביטול מוחלט של חובת ההפרדה המבנית ובמתן אישור למיזוג מלא של התאגיד, ותיקון רשיון בזק כך שיתיר לחברה לספק שירותי IPTV. דרישות אלה בחלקן הגדול אינן ריאליות, וספק רב מאוד אם הוועדה תוכל לבוא לקראת בזק בעניינים אלה. בזק אומנם איבדה 50% מדקות השיחה שלה בחמש השנים האחרונות בשל התחרות מול חברות הסלולר, אך הרגולציה רואה עדיין בשני שווקים אלה כשווקים שונים ונפרדים.

בזק כמובן לא תכתוב זאת לעולם, אבל הלוקסוס של החברה שלא לבצע השקעה ושדרוג של התשתית כיום והיכולת שלה לאיים על איכות תשתיות התקשורת של לשנים הבאות - הוא תוצאה של כשל בניהול ההפרטה בתקופה של שינוי התחרות בשוק התקשורת, ושל מוטיווציה מוגבלת של המתחרות של בזק להתחרות בה בתחום הטלפוניה הפנים ארצית. זה מה שמעניק כעת לבזק אורך נשימה רב ואינו דוחק בקברניטיה לקבל החלטות נמהרות בהקמת הרשת החדשה, ובו בזמן ללחוץ על הרגולטור לקבלת הקלות בתמורה להשקעה המתבקשת ברשת התקשורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם משלמים מספיק אז 10/10 MBIT הולך סבבה ב QOS הכי גבוה

כן רק שבתמונה שצירפת בחתימה רשום distance: 3150 miles...

לפחות תגיד שהרצת את הבדיקה ממחשב בחו"ל.

אני היום הרצתי באוניברסיטה בחיבור מעפן של 11 מגה וקיבלתי 10/11... תענוג למרות ש P2P חסום מן הסתם...

ד"א, אני מחפש מישהו להתחלק איתו בחשבון פרימיום בRS... מישהו בעניין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...