סיכום ביניים - לפני קנייה (6000 ש"ח למשחקים) - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סיכום ביניים - לפני קנייה (6000 ש"ח למשחקים)


Itzik208

Recommended Posts

לפני כמה ימים פרסמתי פה הודעה על כך שאני עומד לקנות מערכת מחשב למשחקים בסכום של עד 6000 ש"ח. נעניתי בהרבה תגובות מצוינות.

הבעיה היא שהיו כ"כ הרבה תגובות שהספקתי כבר להתבלבל מרוב נתונים. לכן, לפני שאני באמת קונה את המחשב החלטתי לעשות סיכום ביניים ולבחור את מה שהמליצו לי הרוב.

הנה המפרט המומלץ:

CPU : AMD Athlon XP 2400+ Tray CPU [ ¤ 788.15 ] 1

Motherboards for AMD : NF7 nForce2 Motherboard (ATA133, DDR400, AGPx8, 5.1 Sound, USB 2.0) [ ¤ 615.54 ] 1

Memory : DDR-RAM 512MB 2700 Winbond Memory [ ¤ 419.48 ] 1

Hard Discs : Western Digital 80GB 7200 rpm 8MB Buffer ATA100 HDD [ ¤ 652.99 ] 1

Video Cards : Gigabyte RADEON 9700 Pro 128MB DDR Retail VideoCard [ ¤ 1999.89 ] 1

Speakers : Altec Lansing ATP 3 2.1 Speakers [ ¤ 632.63 ] 1

Cases : Compucase-HEC Midi Tower CI-6A19 Front USB 300W Case [ ¤ 323.56 ] 1

Subtotal : ¤ 5432.24

מה דעתכם עליו?

ועוד כמה דברים שנשאר לי לברר:

א. באתר של PcHW מהירות הזכרונות מופיעה בצורה של מספרים (לדוגמא: 2700 או 3200) ואילו באתרים אחרים היא מופיעה בצורה של Mhz (לדוגמא: 333Mhz). האם גם המספרים של PcHW מייצגים את מהירות הזכרונות? המספרים הכתובים ב PcHW קשורים איכשהוא גם ל - Mhz? ואיך אפשר להשוות בין שני צורות נתונים ביניהם?

ב. Nike, איפה אפשר להשיג את כרטיס ה- Connect3D שהמלצת עליו? חיפשתי בכל האתרים המפורסמים ולא מצאתי אותו... והאם הכרטיס של הרקולס (Hercules 3D Prophet 9700 128MB Retail Video Card) משתמש גם כן ב - Radeon 9700 Pro כמו הכרטיס של Gigabyte ומפיק אותם ביצועים? ומה ההבדל בין Retail Video Card לבין OEM Video Card?

ג. לגבי המארזים: הצלחתם לבלבל אותי לגמרי. עד כמה שהבנתי עד עכשיו, אני צריך להתלבט בין שני מארזים: Enermax CS-3181L-BBS Case w/Neon Lighting (P/S not included) בתוספת ספק כח של Hec

או Compucase-HEC Midi Tower CI-6A19 Front USB 300W Case (או CI-6919, לא יודע מה ההבדל ביניהם...)הכולל ספק כח בתוכו.

יש סיכוי, אמנם סיכוי קטן אבל הוא קיים בכל זאת שאני יעשה OC, ועד כמה שהבנתי המארז של Enermax יותר מתאים ל - OC. הבנתי נכון? לא אכפת לי גם להשקיע קצת על יופי, אז מי לוקח פה? ודרך אגב, יש הבדל בקשר לאוברקלוקינג בין Tray PCU לבין Box PCU? אם כן, מהו?

ד. שאלה אחרונה להיום (יאללה, כמה שאלות, אני באמת נודניק...): יכול להיות שאני יתחבר לאינטרנט המהיר בעתיד. עד כמה שהבנתי, ADSL דורש כרטיס רשת. האם הכרטיס רשת המובנה שיש על לוח האם של מספיק לצורך זה? ה - Ethernet שיש על כמה מהלוחות אם הוא גם בעצם כרטיס רשת? ומה זה המספרים שעל כרטיסי הרשת בחנויות (10/100/1000), כלומר מה הם מייצגים? בקיצור, מישהו יכול לעשות לי סדר בכל הכרטיסים האלה, למה כל דבר נועד? כי יש לי פה יותר מדי סוגים של כרטיסי רשת...

ודבר אחרון: לכל אלו שהציעו לי את מערכות הרמקולים המפוצצות - אם הייתם מעיינים בתחילת הת'רד הייתם רואים שאני לא עד כדי כך חובב מוסיקה כדי להשקיע במערכת של 4.1, בשבילי מספיק גם 2.1 .

טוב, נראה לי שזה מספיק שאלות ליום אחד ;-)

מקווה שתדעו לענות לי על כל השאלות וההתלבטויות...

בתודה מראש, ושוב - הייתם תותחים בפעם שעברה, תודה על כל העזרה אז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי הנה כמה דברים:

1. המפרט שלך ממש מצויין.

2. לגבי הזיכרונות - יש קשר הדוק בין המספר למהירות במה הרצים, 2700=333 מגה הרץ, 3200=400 מגה הרץ. פשוט

הסימון שהוא לא בהרצים זה כמה מידע הוא יכול להעביר (רוחב פס).

3.אני יודע שאתה לא חובב מוזיקה, אבל דוגרי, אתה באמת תהנה יותר עם מערכת אינספייר 4.1 של קרייאטיב, גם בסרטים, משחקים

מוזיקה הכל, נשאר לך קצת כסף עודף, הייתי אולי משלם על 5.1 אבל זו החלטה שלך (תוספת 200 ש"ח).

4. אם כבר נישאר לך 600 ש"ח אני הייתי ממליץ לך להחליף את הזיכרונות ל400 מגה הרץ = 3200, במקום ה333 הרץ=2700 שלך.

5. כן הכרטיס רשת שעל הלוח מספיק לכל הצרכים של מהיר אתרנט וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ג. לגבי המארזים: הצלחתם לבלבל אותי לגמרי. עד כמה שהבנתי עד עכשיו, אני צריך להתלבט בין שני מארזים: Enermax CS-3181L-BBS Case w/Neon Lighting (P/S not included) בתוספת ספק כח של Hec

או Compucase-HEC Midi Tower CI-6A19 Front 300W Case (או CI-6919, לא יודע מה ההבדל ביניהם...)הכולל ספק כח בתוכו.

יש סיכוי, אמנם סיכוי קטן אבל הוא קיים בכל זאת שאני יעשה OC, ועד כמה שהבנתי המארז של Enermax יותר מתאים ל - OC. הבנתי נכון? לא אכפת לי גם להשקיע קצת על יופי, אז מי לוקח פה? ודרך אגב, יש הבדל בקשר לאוברקלוקינג בין Tray PCU לבין Box PCU? אם כן, מהו?

המארז של אנרמקס נחשב למארז יותר טובת הוא מיגע עם 4 מאווררים של 80 מ"מ

אני אישית קונה מחשב באמצע החודש הזה ואני קונה את האנרמקס שהוא יותר טוב, אמנם הוא דורש תוספת של 100 שקל בערך אבל הוא שווה את זה. הוא גם הרבה יותר יפה ומרשים כמו שאמרת.

בקשר ל- Box CPU

אם אתה קונה מאוורר למעבד של חברה כלשהי לפי רצונך אז תקנה את ה-

Tray CPU שאומר שעל המעבד שאתה קונה לא מגיע איוורור אבל אם אתה לא קונה איזשהו CPU Cooling תקנה את ה-

BOX CPU שישמש אותך אם לא תעשה אוברקלוק

אם אתה אומר שיש סיכוי קטן לאוברקלוק תקנה את ה- Box Cpu ובמידה ותרצה לעושת מתישהו תקנה מאוורר בזמן המתאים.

מקווה שעזרתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קונה מחשב ממש דומה רק עם מקירור וולקנו 7+ ולוח אם של אפוקס...RDA+

יש הבדל משמעותי בינו לבין הABIT?

אצלי מתוכנן גם קטן -אז מה עדיף שני או אחד ? בכל מקרה 3200...

ורציתי לדעת איזה מומלצים במחיר של בסביבות 500-600 ש"ח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל שאתה מתכנן OC קטן אז אין בין הלוחות הבדלים משמעותיים. במקרה של OC חזק האביט טוב יותר. סטיק אחד של זכרון עדיף ל-OC משניים. ה-ATP3 נחשבים לרמקולים מצויינים למרות שהם רק 2.1.

ב. Nike, איפה אפשר להשיג את כרטיס ה- Connect3D שהמלצת עליו? חיפשתי בכל האתרים המפורסמים ולא מצאתי אותו... והאם הכרטיס של הרקולס (Hercules 3D Prophet 9700 128MB Retail Video Card) משתמש גם כן ב - Radeon 9700 Pro כמו הכרטיס של ומפיק אותם ביצועים? ומה ההבדל בין Retail Video Card לבין OEM Video Card?

יש את הכרטיס אצל הדובים. הכרטיס של הרקולס הוא הגרסא הרגילה של ה-9700 ולא ה-PRO. ההבדל בין הגרסאות הוא מהירויות השעון הנמוכות יותר בגרסא הרגילה. אם אני לא טועה ההבדל בין RETAIL ל- OEM זה שה-RETAIL בא עם בנדל של משחקים ותוכנות בעוד ה- OEM בא ללא שום תוספות, רק הכרטיס נטו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סלח לי אם גם אני, שכמו כולם, לא אענה בצורה חלקה על השאלות שלך אבל כשכל סעיף כולל 20שאלות במקום אחת, זה מייאש. אתה אמור לשאול שאלה בשורה אחת ולא בפסקא שלמה. נחמד שפירטת לגבי השאלה, אבל באמת גרמת לי להתייאש כשראיתי שמתווספות עוד ועוד שאלות. בכל אופן נסה לקצר אותן אם המידע הזה באמת חשוב לך. מה שכן, גם אם לא נענה עליהן, ניתן לך את המפרט השקול והמתאים ביותר בעבורך.

אם מתוכנן OC, לא משנה מתי הוא יתבצע, הAXP2100+ עם סטפינג AIUHB הוא מומלץ יותר, שכן הוא יגיע לביצועי הAXP2400+ ואף יעקוף אותן בלי המון בעיות. באותו מחיר תקבל את גרסאת הRev2 של הלוח, אז הייתי ממליץ לוודא שתקבל אותו (OC טוב יותר). כמו כן גם וודא שהצ'יפ של הזיכרון יהיה CH-5. הייתי מציע שתתעקש על הרכיבים, כי אחרי הכל אתה משלם בעבורם סכום לא קטן של כסף.

אם אתה חושב שתוכל להחליף את הקירור של כרטיס המסך, אז הייתי מציע שתיקח את הR9700 (שים לב שזוהי לא גרסאת ה-Pro) הזול ביותר שתמצא, תחליף את הקירור שלו לIceBerq של Vantec (כמובן בתוספת של עדכון המשחה הת'רמית, דבר שכולל ניקוי ומריחה) ותאיץ את מהירויות השעון שלו לאיזור מהירויות השעון של הR9700P. כפי שנאמר לעיל, זהו ההבדל היחיד, מהירויות השעון.

בין כה וכה אני לא חושב שיש משתלם ברכישת הR9700P. הנקודה הזו לגבי הכרטיס היא דיי פשוטה. את אותם ביצועים תקבל בפחות 400שקלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סלח לי אם גם אני, שכמו כולם, לא אענה בצורה חלקה על השאלות שלך אבל כשכל סעיף כולל 20שאלות במקום אחת, זה מייאש. אתה אמור לשאול שאלה בשורה אחת ולא בפסקא שלמה. נחמד שפירטת לגבי השאלה, אבל באמת גרמת לי להתייאש כשראיתי שמתווספות עוד ועוד שאלות.

מה שנכון נכון.

כשאתה כותב את ההודעה, אתה לא מרגיש שאתה שואל כ"כ הרבה שאלות כי הם כולם עולות בבת אחת, אבל אח"כ כשקראתי את ההודעה בעצמי, באמת שמתי לב שקצת הגזמתי. מתנצל.

אבל בכל אופן, ראיתי שעניתם לי על רוב השאלות, ואי לכך נשאר לי רק עוד דברים ספורים לברר, והם:

א. מה עדיף לקנות, Box CPU או Tray CPU (שעד כמה שהבנתי מהסבריכם, מצריך לקנות איתו מאוורר)? ואם עדיף Tray CPU, יש לכם המלצה על מאורר מסוים? (שוב, קחו בחשבון שהסיכוי לאוברקלוק הוא קטן ביותר...)

ב.אפשר לקבל קצת יותר פירוט לגבי כרטיסי הרשת (מה ההבדל בין את'רנט לבין כל המספרים האלה: 10/100/1000 ובין כרטיס LAN, ואיזה מהם אני מקבל על לוח האם)?

ג. ה - IceBerq הוא תוסף דוקא לכרטיס המסך או שזה למעבד?

ד. הבנתי את ההסבר מהירות הזכרונות, ורק רציתי לדעת אם יש איזושהיא דרך חשבונית כדי לעבור בין שתי צורות הכתיבה (למשל: 3200:10+258 = 400MHz...) או שאלה סתם מספרים קבועים מראש?

אני רואה שגם הפעם יש הרבה שאלות, אבל הפעם אתם חייבים להודות שהם הרבה יותר קצרות...

תודה מראש, וכן תודה על כל מה שהיה עד כאן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[א] אם יבוצע אוברקלוק, קונים את גרסאת הTray ואיתה גם קירור טוב בהתאם (מה שתלוי בתקציב ובמידת גודלו של הצורך באוברקלוק). אחרת, Box.

[ב] Enthernet הוא LAN. אמנם לא מדויק, אך זהו אותו כרטיס. המספרים הללו הן מהירויות העברת הקבצים. בחירת הכרטיס תלויה בחיבור.

[ג] זוהי ערכת מאוורר, היטסינק ומשחה ת'רמית לכרטיס המסך. כן, קירור לכרטיס המסך. לא הייתי אומר שזוהי תוספת, כי אתה בעצם מחליף את הקירור.

[ד] 333MHz SD- 64bit =333*64/8 =2666MB/s - שהם 2.7GB/s בקירוב. עיגלו את המספר בשביל הנוחות.

עריכה- מחיר הAXP2500+ ירד לכ850שקלים. רכוש אותו כשעימו גם PC3200. וחוץ מזה, תתחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...