שביתת הסטודנטים 2.0 - עמוד 15 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שביתת הסטודנטים 2.0


IG

Recommended Posts

  • תגובות 285
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מי אמר לך שאין לנוחצאי קומות - יש בפישבך דברים הרבה יותר גרועים.... קומות לא מחוברות, מסדרונים הפוכים ומעליות משא...

היא לא התפטרה, היורית שלכם?

מעליות משא עוד לא ראיתי אצלנו, אבל כל השאר גם קיים...

והיורית התפטרה וחזרה בה בגלל שהיא לא רוצה לנטוש באמצע בלה בלה בלה לא רוצה לזעזע את המערכת בשעת משבר בו בו בו פוליטיקה...

ומה נסגר בסוף?

יש א אין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי יושב בבית?

אני קורע את התחת כל יום על הפרוייקט שלי... היתי עובד פחות עם היו לימודים :P

אגב, יוצא SC2 :jump1: :jump1: :jump1: :jump1:

ולא... באמת שלא איכפת לי... אני מחכה למשחק הזה כבר 8 שנים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לול...לא נמאס לכם לשבת בבית?

לא יודע. דווקא אני מקווה שהשביתה תימשך עד יום שני (ז"א חמישי, שלישי-רביעי שבועות), כי אחרי כמעט חודשיים אני בקושי זוכר משהו, ולא חזרתי על החומר בכלל :P

וחוץ מזה - אם כבר שבתנו, אז שיצא מזה משהו ממשי. ההצעה שקיבלנו מאוד מעורפלת וזה נראה לי פתח להתחמקויות של הממשלות הבאות ושל ממשלת אולמרט.[br]פורסם בתאריך: 20.05.2007 בשעה 02:12:19


כנראה משום שאני רשום גם כסגל ברופין, קיבלתי את ההודעה הבאה:

כנראה שהשביתה מסתיימת.

במקרה שלא ראית, זה מופיע ב- www.rup.co.il

המאבק ממשיך.מחר אין לימודים

נכתב על ידי מנהל התוכן

שבת, 19 מאי 2007

סטודנטים יקרים ,

השביתה מחר נמשכת!

למרות הפרסומים הסותרים ,המאבק ממשיך עד שנקבל את ההבהרות המשפטיות לגבי הסעיפים השונים במסמך ולנספח א'.

במידה ונקבל הבהרות אלו מטעם עורך הדין בועז בן צור שנכח בכל המו"מ ונבטיח כי אין הסעיפים משתמעים לכמה אופנים , נעלה להצבעה את חתימת ההסכם.(שאכן מהווה פריצת דרך במו"מ).

אז ורק אז נעדכנכם בסיום המאבק, אחרת המאבק ממשיך!

ניתן לראות את ההסכם כפי שהוא כרגע באתר ו/או בקישור:

http://www.eng.tau.ac.il/~tauvh/maavak/accord1.pdf

שלכם ,

אגודת הסטודנטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד כועס על האגודה.

ההסכם כרגע נראה טוב מאוד, וטו על החלטות הועדה זה למעשה יותר טוב מפרוק הועדה, החזרה מעורפלת של התקציבים זה הדבר הכי טוב שיכולים לצפות לו על כתב.

במשא ומתן אי אפשר לצפות שצד אחד יבוא וישפיל צד שני, אחרת הצד השני לא יהיה מוכן להיות מושפל וימשיך להאבק, ולכן קוראים לזה משא ומתן.

ההסכם הזה מגלם את רוב מטרות השביתה, ולא לקחת אותו זה פשוט חמדנות.

לצפות שחוק שדורש רוב של 50 ח"כ יעבור נגד רצון הממשלה זה הימור אידיוטי. מה גם שבין קריאה 2 ל-3 הכל יכול לקרות.

אני מקווה שהם יודעים מה הם עושים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יש לכעוס על האגודה? שביתה כזו גדולה אי אפשר לעשות כל שנה. כנראה שנוטים לקבל את ההסכם, אבל ירצו לנסות לשנות קצת את הנוסח כך שיהיה יותר נחרץ ולטובתנו ואולי לסחוט עוד כמה דברים קטנים. אני לא מאמין שזה יביא להפסקת המו"מ, הממשלה לא "תעלב" ותפסיק לדבר עם הסטודנטים. האולטימטום האחרון של ראשי האוניברסיטאות היה שהמועד האחרון לחזרה ללימודים הוא יום ראשון הבא. זאת אומרת שישלימו לנו שבועיים-שלוש בימים מרוכזים. אז לא נסיים את הלימודים ב-22.6, נסיים אותם קצת לפני אמצע יולי. גם ככה מחר לא לומדים ושלישי-רביעי זה שבועות, אז בוא נחכה ונראה מה אפשר אולי להשיג השבוע הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד כועס על האגודה.

ההסכם כרגע נראה טוב מאוד, וטו על החלטות הועדה זה למעשה יותר טוב מפרוק הועדה, החזרה מעורפלת של התקציבים זה הדבר הכי טוב שיכולים לצפות לו על כתב.

במשא ומתן אי אפשר לצפות שצד אחד יבוא וישפיל צד שני, אחרת הצד השני לא יהיה מוכן להיות מושפל וימשיך להאבק, ולכן קוראים לזה משא ומתן.

ההסכם הזה מגלם את רוב מטרות השביתה, ולא לקחת אותו זה פשוט חמדנות.

לצפות שחוק שדורש רוב של 50 ח"כ יעבור נגד רצון הממשלה זה הימור אידיוטי. מה גם שבין קריאה 2 ל-3 הכל יכול לקרות.

אני מקווה שהם יודעים מה הם עושים.

אף אחד לא אמר שיש לך וטו, אמרו שישבו לדבר איתך לפני היישום, ואז נראה מה יהיה...

חוצמזה שהם גם כתבו שם שיחזרו הכספים להשכלה הגבוהה רק במידה ותיושם רפורמה כלשהי בהשכלה הגבוהה, כמובן שהכוונה היא לשוחט...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר 2:40 ועדיין אין תוצאות ההצבעה. הם הולכים לשבת עד הבוקר :sleep:?

לדעתי ההסכם בצורתו הנוכחית יידחה. זה שהתלמידים של המכללות קיבלו את ההסכם לא אמור לעניין אותנו בכלל, מהסיבה הפשוטה שהחברה שם אינם סטודנטים בכלל. שישעשו מה שבא להם. להתקבל לאוניברסיטה נורמלית בארץ זה די פשוט ולא צריך להיות גאון בשביל זה - אז מה אפשר לצפות מאנשים שאפילו רמה מינימלית זו גבוהה מדי בשבילם :nixweiss:. טוב, לא משנה, שיהיה להם לבריאות. בכל מקרה, אני לא רואה איך מאשרים את ההסכם הזה כאשר טכניון, תל-אביב ובאר שבע כנראה החליטו לדחות אותו. ובאוניברסיטה העברית מצביעים בעד רק משום שהם ברוגז עם שונשיין או משהו כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהתלמידים של המכללות קיבלו את ההסכם לא אמור לעניין אותנו בכלל, מהסיבה הפשוטה שהחברה שם אינם סטודנטים בכלל. שישעשו מה שבא להם. להתקבל לאוניברסיטה נורמלית בארץ זה די פשוט ולא צריך להיות גאון בשביל זה - אז מה אפשר לצפות מאנשים שאפילו רמה מינימלית זו גבוהה מדי בשבילם :nixweiss:.

:imwithstupid:. צנוע אתה לא. גם חכם אתה לא. וזה מדהים, בהתחשב בעובדה שאתה לא לומד במכללה ;). נקווה שאתה לא הולך להיות מאלו שחושבים שאנשים מלומדים יותר הם חכמים יותר (וזה די אירוני, כי מי שמצהיר שהוא חושב כך מכריז על עצמו בדיוק ההפך). עצה לחיים - תשתדל להיות קצת פחות יהיר וקצת יותר חכם, עד כמה שאתה מסוגל.

והמכללות שובתות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השביתה ממשיכה,

נשארתי עד מאוחר בלילה כי כי הייתי צריך להגיש משהוא מחר... תיקונים של הרגע האחרון

לדעתי - ולא שהייתי בעד השביתה לאורך כל הדרך - אם הגענו עד הלום, וידוע בוודואת שאם תמשיך השביתה עוד כמה ימים לא יבטלו את הסמסטר,

אז אני בהחלט בעד לשבות ולהפגין עוד כמה ימים על מנת להשיג תוצאות ממשיות. סמסטר קיץ כבר מבוטל כי מאריכים בכל מקרה את הסמסטר, ככה שאין כבר מה להפסיד.

ההודעה המקורית :

סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

בישיבת התאחדות הסטודנטים הארצית שנערכה במוצאי שבת, הוחלט להמשיך ולשבות, ולדחות את ההכרעה להיום (יום ראשון) על מנת לנסות ולקבל הבהרות לגבי התחייבויות הממשלה בהסכם. מוקדם יותר, בדיון חירום של מועצת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, הוחלט שיו"ר האגודה יצביע נגד ההסכם בגלל שאינו עונה למטרות המאבק.

בישיבה, נכחו מאות סטודנטים מכל הארץ אשר הפגינו כנגד קבלת ההסכם. הסטודנטים קראו ליושבי הראש להמשיך במאבק ובהשבתה עד להשגת כל היעדים.

ביום שישי, הסתיים הסקר באתר הוירטואל של אוניברסיטת תל אביב. בסקר השתתפו 4732 סטודנטים וסטודנטיות ולהלן תוצאותיו:

בעד המשך השביתה והמאבק- 62%

נגד המשך השביתה והמאבק 33.4%

נמנע 4.6%.

להצעת הפשרה-

<http://my.ynet.co.il/pic/news/18.05.07/index1.htm>

בימים הקרובים נמשיך בפעולות המחאה. אנא התעדכנו ב www.student.co.il

שלכם/ן ואתכם/ן,

אגודת הסטודנטים

אוניברסיטת ת"א

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לנו בטכניון רשמו:

לעת עתה אנו ממשיכים בשביתה גם מחר, יום א' 19.05. במידה ויחודשו הלימודים מחר, תימסר הודעה באתר ובאימייל, והם יחודשו בפרק זמן סביר, לכל המוקדם ב-12:30

[br]פורסם בתאריך: 20.05.2007 בשעה 03:33:43


טכניון:

היום יום א' 20.05.2007 אנו נמשיך בשביתה

ב-12:00 תתקיים ישיבת ועידה באולמן 310

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יש לכעוס על האגודה? שביתה כזו גדולה אי אפשר לעשות כל שנה. כנראה שנוטים לקבל את ההסכם, אבל ירצו לנסות לשנות קצת את הנוסח כך שיהיה יותר נחרץ ולטובתנו ואולי לסחוט עוד כמה דברים קטנים. אני לא מאמין שזה יביא להפסקת המו"מ, הממשלה לא "תעלב" ותפסיק לדבר עם הסטודנטים.

מסכים בפה מלא.

הנה תגובה מעניינת לכתבה של YNET על ההסכם:

מעו''ד יעל ברדה- מומחית למשפט מנהלי וציבורי:

כעורכת דין המתמחה במשפט מנהלי וציבורי, נתבקשתי לתת חוות דעת על נוסח ההסכם. קראתי את הערותיו של עורך דין בן צור וברצוני להתייחס אליהם, בנוסף לסעיפי ההסכם עצמו .

תחילה אגיב להסכם כולו ואחר כך אציע פרשנות לכל סעיף ספציפי. ישנם סעיפים אליהם לא אתייחס מכיוון שאין לפני את הנתונים והמסמכים הנדרשים על מנת להגיב עליהם.

ראשית, הסכם זה מאשר בפועל את הכרעותיה של ועדת שוחט על הרכבה, מכיר בלגיטימציה שלה, הן בנושא שכר הלימוד והן בנושאים אחרים .

בנושא שכר הלימוד, לאחר הגשת המלצותיה של הועדה, תיערך הידברות. ההדברות תסתיים בהמלצות מוסכמות שיוגשו לממשלה. כלומר - יגישו לסטודנטים טיוטה להערות. המסגרת תיקבע באופן בלעדי על ידי ועדת שוחט ובסופו של דבר אפשר יהיה לעשות תיקונים, לא שינויים מבניים כלשהם במתווה שהועדה תציע.

שנית, אין כל מנגנון לאכיפת ההסכמות הללו, פנייה לבית משפט תהיה מורכבת ביותר ולעניות דעתי, תיק כזה יהיה אבוד מראש.

מבחינה ציבורית, הויכוח יהפוך לויכוח פרוצדורלי ולא מהותי - כן דיברו איתנו או לא דיברו איתנו, אנחנו לא מסכימים לסעיף 4 ב. במצב דברים זה, שבו ההתנהלות היא פרוצדורלית, יהיה קשה מאוד להעביר מסרים מהותיים לציבור הסטודנטים, לתקשורת, לציבור בכלל ולחברי הכנסת שהיום תומכים בכם.

בתי המשפט אינם נוהגים להתערב בהחלטות מנהליות, ועושים זאת רק במקרים של חוסר סבירות קיצוני או הפרות של ממש. על כן למעשה, פנייה לבית משפט איננה אופציה.

אפשרות אחרת, שאיננה פותרת את בעיית הלגיטימציה של הועדה ואת עקרון "הטיוטה להערות" שתגיש, אולם לפחות מייצר חסם בעל משמעות על הועדה, הוא מנגנון בוררות כלשהו, או הקמה של ועדה משותפת לנושא שכר הלימוד שכוללת נציגות סטודנטים שתוביל להסכמה.

מה קורה אם לא מגיעים להסכמות ואין מנגנון בוררות - ההמלצות של שוחט יונחו על שולחן הממשלה. האופציה שלכם אז - רק שביתה ומאבק נוסף. האם התנאים יהיו בשלים לכך?

סעיף 1 איננו מהווה ניצחון בשום מובן, אלא התייחסות בלבד, שאיננה מחייבת .

הבעיה העיקרית שלו, היא העדר האופציות מלבד החזרה לאותה נקודה עצמה .

יש פתרונות לכך ובעיני, חשוב מאוד לעגן את הישגי המאבק הזה.

סעיף 2 :

יוחזרו מיליארד שקלים ללא לוח זמנים. פירוש הדבר הוא שלא ניתן שוב לאכוף את הסעיף הזה. "מהירות ראויה" ו"בשנים הקרובות" אינם מדויקים מספיק. כאשר מדובר בתקצוב, מלבד סכום התקציב עצמו, לוח הזמנים הוא החיוני ביותר . האלמנט השני הוא העדר המקורות התקציביים. דבר נוסף שיש לחשוב עליו - הניסוח המעורפל הזה מאפשר הקפאה של מעבר התקציב בקלות רבה דרך חוק ההסדרים. אתם צריכים לדעת, כמה, מתי, מאיפה ודרך מי עובר הכסף .

סעיף 3 למעשה אומר ששכל הלימוד ישתנה בשנת תשס''ט. זה אומר שההישג היחידי הבטוח במאבק הזה הוא זה שלא יעלו את שכל הלימוד בשנה הבאה. זהו הישג יפה, אך לטעמי, איננו מספק.

לגבי סעיף ו לנספח - מצביעים על התקציב בנובמבר 2007 - פירושו של דבר שאם לא תגיעו להסכמות, יהיה מסובך ביותר לארגן את הסטודנטים לשביתה או מאבק נוסף במהלך הקיץ או החודש הראשון ללימודים בתשס''ח.

הצעתי היא שלא לקבל הסכם זה בלשונו המעורפלת ולדרוש פירוט מדויק של הדברים שציינתי לעיל. אינני יודעת אם נציגי הסטודנטים החליטו לוותר על נציגות סטודנטים בועדת שוחט, שכן בעיני מדובר בעניין חשוב ביותר. אם כן, נדרשת עבודת ניסוח מדוייקת יותר המעגנת את זכויותיכם והאפשרויות העומדות בפניכם. כפי שזה נראה עכשיו, בית משפט איננו אופציה כלל וכל אי הסכמה תחזיר אתכם לנקודת אפס בהקשר של 1. קבלת הכרעות 2. הרפורמה בשכר הלימוד

לגבי השבת המיליארד ש''ח, ללא לוח זמנים ומקורות, זה יכול לקחת גם עשור.

הייתי דורשת לוח זמנים ומקורות. זה גם יחייב את המקורות התקציביים לנקוט עמדה .

הגעתם להשגים אדירים מבחינה ציבורית ובעיני ההסכם הזה יחליש אתכם, פוליטית וציבורית כיוון שאיננו מעגן את זכויותיכם מספיק ובמקרה של כשלון ההסכמות, אבק נוסף סביב יישומו יהיה פרוצדורלי בלבד ולא מהותי ויהיה במסגרת מתווה שתקבע הועדה - סימפטום "הטיוטה להערות".

בברכה ובהצלחה

עו''ד יעל ברדה

במשפט מנהלי וציבורי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...