אין כניסה לקטינים - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אין כניסה לקטינים


Merrymoon

Recommended Posts

לא, לא לנושא, אלא למועדונים.

הידיעה ישנה אבל הגעתי אליה במקרה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3338307,00.html

(עוד) הצעת חוק מטופשת מבית המחוקק הנבוב שמטפל בסימפטומים ולא בבעיה, שם פלסטר על פרצה בסכר.

אינני יודעת כמה מכם מבלים כל סופ"ש במועדון, אבל אני יודעת שחלק ניכר מכם (הכותבים) נמצאים מתחת לגיל 18 אז אני מניחה שיש לכם דיעה בנושא.

אני מבלה כל שבוע, לפעמים יותר מפעם אחת. יותר בבארים, כמעט שלא במועדונים, והאמת, גם לי נמאס לראות בני נוער עם יותר מדיי אינטוזיאזם ומעט מדיי שכל שהורסים את האוירה. מה כן, אני לא נולדתי בגיל 18, גם אני הייתי בגיל הזה ולמזלי הרב אני זכיתי לתרבות פנאי ואני משוכנעת שגם לכם, הקטינים, מגיע אותו חופש תנועה ופנאי שקיבלתי גם אני.

עוד לפני שהח"כ חסר המוח הביא את הצעת החוק המטופשת הזאת, היה מחסור חמור במקומות בילוי לבני נוער. למה? כי בעלי מועדונים מאסו בבני נוער ממספר סיבות:

1) מוניטין. אף מבוגר לא ירצה ללכת למקום שיש בו "מלא ילדים קטנים", שלטענתם הורסים את האוירה. כן, יש כאלו שיודעים להתנהג, אלא הבעיה היא שאלו שאינם יודעים, בד"כ הרבה יותר בולטים בשטח ומפריעים.

2) לבני נוער אין הכנסה קבועה בד"כ והם אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות שתיה במחירים המופקעים של המועדונים. מועדון "טוב" לא מרוויח מדמי כניסה, הוא מרוויח ממכירת אלכוהול. מועדון חרא יקח דמי כניסה מופקעים ויחלק שתיה מחורבנת בחינם/ב-10 שקל. כשבני נוער מצליחים להכנס למועדון "טוב", הם יעדיפו לקנות בקבוק וודקה ומיץ תפוזים בפיצוציה ולהשתכר בחוץ (ואז לעשות בלאגן בפנים).

3) בואו נודה בזה, מועדוני ריקודים הם מקום לתפוס סטוץ. אף בעל מועדון לא ירצה להרוס את שמו הטוב בגלל שנערה אחת החליטה שהיא כבר "ילדה גדולה" (אחרי ששתתה קצת יותר מדיי), שיקרה לגבי גילה ועשתה מה שעשתה בתוך תא השירותים (או חלילה, שודלה לכך), או שהאורחים החרמנים יגידו "אין פה מה לפמפם אלא אם אתה פדופיל". או נהפוך הוא. נער בן 17 שהתפלח למועדון, "עשה" מישהי בשירותים וגילה שהוא נשא איידס.

4) בני נוער לא תמיד שולטים בעצמם.

5) בני נוער לא תמיד שולטים בעצמם.

והרשימה עוד ארוכה...

כמו שציינתי קודם, גם אני לא נולדתי בת 18. פעם ראשונה שיצאתי למועדון הייתי בת 13 ("זמן אמיתי" היה בית שני. הוי הגעגועים לזמנים שזה היה גם מועדון). כן, השתכרתי, אבל לא במועדון, אלא בחוץ, עם פאנקיסטים שלא ביקשו כסף (ולא, גם לא דברים אחרים) כי היה מספיק לכולם. תכלעס, השתוללתי, רקדתי, נהניתי, לא הפרעתי, לא נפגעתי ולא פגעתי. הכל היה טוב. אבל מה, עכשיו בא איזה שר אימפוטנט, שבשביל מנדט וחצי מהאמהות הפולניות הוא מוכן למכור את חופש התנועה, הבילוי והפנאי שלכם. הוא טעון שזה ימגר את האלימות. אלימות בתחת שלו. מקרי האלימות הקשים ביותר התרחשו ליד ולא בתוך המועדונים, ובידי בני 19 ומעלה ולא קטינים. אולי זה יחדש לפלצן הזקן משהו, אבל אלימות היא לא רק במועדונים. אלימות יש בשפע בבתי הספר, גרוע מתמיד. אלימות יש בכבישים, בשווקים, ברחובות, אפילו במספרות... אבל הוא נטפל למועדונים.

תראו, לפני שעה הלכתי לפיצוציה לקנות בקבוק בירה ומה אני רואה? חבורות של ילדים בני 13-17, אוספים "מגבית" אחד מהשני וקונים בקבוק 1.5 ליטר של וודקה מסריחה במיוחד וכמה פחיות רדבול. מה נראה לכם שיקרה אחרי שהם ישתו את זה?

א) הם ילכו הביתה לשחק D&D

ב) הם יחפשו "אקשן"

ג) הם יתחילו להזדיין ולהשתין בחדרי מדרגות

ד) הם יתחילו להתעלק על עוברים ושבים ברחוב

ה) הם ישבו בגינה ציבורית ויפריעו למנוחת השכנים

ו) ילכו מכות

ז) ב/ג/ד/ה/ו (או הכל ביחד).

מי שענה ז', יודע שהחוק שווה לז** של חמור וצודק במאה אחוז.

אז מה עושים עם חוק כזה?

לשיפוטכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

את צודקת.

אבל לא הבנתי מה בתכלס אז את טוענת,מה הפיתרון? לעשות לנו מתנ"ס לשעות הלילה?

זה גם הכל תלוי בהווי שנמצא במועדון,מה שתיארת נמצא בד"כ במועדוני ערסים,שזה לא משנה אם אתה קטין או גדול,אתה עבריין.

ההופעה הראשונה שלי הייתה בסוכות בבארבי,פעם ראשונה שיצאתי להופעה(מחווה למטאליקה,היה כיף חיים).

לא ראיתי שם שום התפרעויות או אלימות,הדבר היחיד שהדהים אותי הוא 2 ילדים ערסים שהסתננו למתחם ועוברים אחד אחד ב"כפרה יש עליך סיגריה?"

בקיצר,זאת באמת בעיה.

אני חושב שאנחנו צריכים ללכת למועדונית שמתאימים לגילנו עד שנתבגר והאחריות תהיה עלינו.

וכל הקטע של הסקס,סמים ואלכוהול (טל מוסרי נו.. חרוש) יהיה בכל מקום,אפילו מסיבות כיתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת, כן, אני חשבתי על מתנ"סים או מועדונים באחריות מועצת הורים ומועצות החינוך המקומיות.

דוגרי, למה לעזזל מקימים ועד הורים? לראות מי ההורה הכי פופולארי? זה הפך להיות מועצת תלמידים ממש. מי צרייך בכלל תפקיד כזה? אי אפשר אפילו לחלק שם ג'ובים, חחח.

גם אני לא הלכתי למועדונים של ערסים. הלכתי למועדונים של "פריקים". היו שם 3-4 רחבות. של מטאל, של פאנק/הארדקור, ושל אלטרנטיבי ובריט-פופ. היו שם חברה' בגילאי 14-36 ולא היו בעיות. הבעיות היו מחוץ למעודון כשכל מיני "ערסו-פאנקים" התחילו להשחית רכוש ולחרבן בחדרי מדרגות של בנייני משרדים סביב.

הפתרון לאלימות במקומות ובשעות הבילוי הוא קודם כל חינוך מבית. אח"כ יש ליצור תקנים לאבטחה. היום בעל מועדון מביא כמה חאפרים שמכניסים ילדה בת 15 אם היא נראית מספיק כוסית והברמן, שבטוח שהדורמן עושה עבודתו נאמנה, ימכור לה שתיה חריפה, ומשם העניינים יתגלגלו רחוק מאד. מה חוץ? כן, יש צורך בהפרדה כלשהי בין בגירים לבני נוער, והדרך היחידה ואמיתית להשיג זאת היא ליצור מועדונים בלי אינטרס רווחי, ע"י ההורים והמועצות המקומיות במטרה לספק תרבות פנאי לבני נוער. זה גם יוריד את מחירי הכניסה ויאפשר לילדים עם פחות אמצעים להינות.

בנוגע לאלכוהול, שבני נוער יכולים לרכוש גם בחוץ, יש להטיל אחריות רבה על המשטרה שלא מפקחת מספיק על פיצוציות. 100 מטר מתחנת משטרה ליד הבית שלי, פיצוציה מוכרת וודקה לילדים בני 15. איזה יופי! ומה, לדעתי, אם כבר יקימו מועדון לבני נוער, אז יש לעשות בדיקת אלכוהול (כמו לנהגים), שאם יש מעל אחוז מסויים של אלכוהול בדם, יש להשאיר את הבליין בחוץ.

זה רק רעיון אבל אם לעשות משהו, אפשר ללכת עם זה רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחח איזה ילד ילך למתנ"ס כדי לבלות

זה היה בציניות.

אולי כדאי לשים שוטרים סמויים בתקופות כאלו של חופשים לפקח במועדונים.

אבל כמובן - אין תקציב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שוטרים כאלו, אתה פשוט לא יודע. למה? כי הם סמויים וכי הם לא עושים כלום. סתם מאוננים שם.

ומה רע לבלות במתנ"ס? אם היה פה מתנ"ס ראוי לשם "מתנ"ס", עם אולם גדול מספיק להכיל כמות אנשים, והיו מאבזרים אותו במערכת סאונד, תאורה ותפאורה, לוקחים די.ג'יי פעם בשבוע, מוכרים שתיה קלה במחיר סמלי, שמים נורמאלית (או הורים שישגיחו) זה יכול לעבוד.

כך או כך, אף מועדון לא יכניס קטינים. אז מה? עדיף להסתובב ברחוב?

פה זה לא אמריקה. כאן זאת מדינה צפופה עם מחיה יקרה. זה לא שלכל זוג הורים יש בית קרקע ענק בפרוורים עם ג'קוזי ובריכה וילדים יכולים לערוך שם מסיבות. הורים בישראל גם רוב הזמן נשארים בבית כל הסופ"ש ולכן בני נוער לא ממש יכולים לחגוג גם בבתיהם. הם פשוט יסתובבו ברחובות, כמו הפושטקים ליד הבית שלי, ויעשו ברדק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי יתן והחוק הזה יעבור! לחוס על שלומם של כמה בני נוער.

שיצאו לסרט, מסעדה, בית קפה... הכל רק לא מועדון.

ואחרי זה אני מקווה שבהתאם ישכילו ליישם חוק הוצאת רשיון נהיגה מעל גיל 18 (במקום 17 היום, כולה שנה אבל הרבה נחת בכבישים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נוסטר, אתה יודע כמה עולה היום ללכת לסרט? פלוס פופקורן ושתיה יוצא לך יקר עוד יותר ממועדון, וזה בילוי שמעסיק אותך ללא יותר מ-3 שעות. בית קפה? נו מה, אנחנו מדברים על בני נוער או צפונים 30+?

לי זה נשמע מטומטם שבגיל 17 הם לא יכולים ללכת למועדון אבל כמה חודשים לאחר מכן הם כבר גדולים מספיק לשאת ולהיהרג למען המולדת.

לא כולם אוהבים בתי קפה וסרטים, ומסעדות לא כולם יכולים להרשות. זה בני נוער, לא זקנות. הם צריכים קצת יותר גירויי מרביולי בטטה ב"קפולסקי". אני לא יודעת באיזה כוכב אתה חיי, אבל בהרבה ערים אין כלל תרבות פנאי (פתח-תקוה למשל) ויש שם בית קפה אחד נורמאלי לכל 10,000 נפש (נורמאלי, לא "הנס של מזל הכפרה" בכוסות מלוכלכות) ועל מסעדות בכלל אין מה לדבר. בשישישבת הכל סגור ומת חוץ מפאבים של פועלים זרים בשוק. שם אתה רוצה שבני נוער יסתובבו? אם היה מתנ"ס או מועדון נוער שהיה עורך אירועים ומסיבות וגובה תשלום סמלי בכניסה (שיכסה רק את הוצאות המועדון ולא ילך לכיס של אף אחד), זה יכל להיות מצויין. כשהייתי בחט"ב באמת אורגנה מסיבה כזאת באיזה מתנ"ס ליד הבי"ס שלי. לא היה אלכוהול, לא היה מכות, כולם רקדו ונהנו והלכו הביתה שמחים.

אי אפשר בלי מועדונים ופאבים.

אני אתן לך דוגמה, בירושלים ביום שישי בערב, שום דבר לא פתוח חוץ ממועדונים ופאבים.

בירושלים, כן. ורק במרכז. כמה פיצוציות ובארים ליד מגרש הרוסים שם. כל שאר העיר מ-ת-ה. ושתדע לך, שאם אתה לא גר במרכז (אלא 3 הרים משם), אין לך איך להגיע בכלל למרכז אלא לשלם מונית, 40 שקל לכל כיוון. יצא לי להתגורר עם חבר בגילה כמה זמן וזה היה ממש בלתי נסבל. אם בכל שכונה היה מתנ"ס ומועדון, אפשר היה לחיות עם זה, או לפחות שיארגנו הסעות/מוניות שירות שלא עולות כמו משכנתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עוד שולי. או שאחד החברים לא שותה והוא מסיע (למרות שבגלל החוק האידיוטי של הגבלת הנוסעים צריך יותר מאחד כזה), או שלוקחים מונית וכל החברים מתחלקים ואז זה יוצא זול.

הבעיה היא לא במועדונים ובפאבים, הבעיה היא בתרבות הערסים שאוכלת את המדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נוסטרדמוס- מה שאמרת עם הרשיון נהיגה- זה אידיוטי.

רשיון נהיגה בגיל 17 מאפשר לבני נוער לעבוד בתקופה שבין ביה"ס לצבא (למי שיש)

וחוץ מזה, למי לעזאזל יש זמן לעשות רשיון אחרי הצבא? אל תשכח שיש אנשים שחותמים קבע, ואז נשארים בצבע עד גילאים מאוחרים, תראה לי מישהו שיש לו זמן לעשות רשיון נהיגה בגיל 30 למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וחוץ מזה, למי לעזאזל יש זמן לעשות רשיון אחרי הצבא? אל תשכח שיש אנשים שחותמים קבע, ואז נשארים בצבע עד גילאים מאוחרים, תראה לי מישהו שיש לו זמן לעשות רשיון נהיגה בגיל 30 למשל.

אתה מדבר שטויות. מי שנשאר בצבע בקבע הם מיעוט שבמיעוט וחלקם יכולים להוציא רשיון גם על חשבון הצבא. מי שנשאר בקבע בלי רשיון עד גיל 30 - בעיה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה רע לבלות במתנ"ס? אם היה פה מתנ"ס ראוי לשם "מתנ"ס", עם אולם גדול מספיק להכיל כמות אנשים, והיו מאבזרים אותו במערכת סאונד, תאורה ותפאורה, לוקחים די.ג'יי פעם בשבוע, מוכרים שתיה קלה במחיר סמלי, שמים נורמאלית (או הורים שישגיחו) זה יכול לעבוד.

1) מוניטין. אף מבוגר לא ירצה ללכת למקום שיש בו "מלא ילדים קטנים", שלטענתם הורסים את האוירה. כן, יש כאלו שיודעים להתנהג, אלא הבעיה היא שאלו שאינם יודעים, בד"כ הרבה יותר בולטים בשטח ומפריעים.

ככה גם אף ילד לא ירצה ללכת ל"מקום של ילדים"

וגם זה בעיה כי כמה מתנסים כבר יכולים להיות בעיר אחת?

וגם מה כבר יהיה שם? שירי יומהולדת ומיץ פטל?

למה שאני אלך למסיבת גן במתנ"ס עם ילדים בני 6 שאני יכול ללכת להופעה נורמלית במועדון שהוא באמת מועדון? נקודה למחשבה.

אם באמת יפתחו כאלה מועדניות,הילדים היחידים שיהיו שם אלה הילדים שלך :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...