תשופר רמת המתמטיקה בישראל לאלתר! - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תשופר רמת המתמטיקה בישראל לאלתר!


The Grey Matter

Recommended Posts

הבעיה במתמטיקה בארץ היא המורים והמורות.

נכון הכי קל להאשים אותם אבל מה לעשות שזה נכון?,לא מלמדים לפתח חשיבה מתמטית בגרוש,לך תלמד נוסחה ולך תשבור את הראש איתה,ככה צריך ללמד?

חלק מהמורות עולות חדשות ולא יודעות טוב עברית המ שגם פוגם בלמידה אין מה לעשות אבל זה לא הדבר היחיד,המורים באים המטרה של יאללה נלמד מה שצריך נפציץ בשיעורי בית ואם התלמידים לא מבינים בעיה שלהם אני בסוף אקבל את התלוש שלי ב10 לחודש.

ככה יוצא ששליש מהתלמידים בארץ על מורים פרטיים למתמטיקה ואיזה שליש הולכים לרמה נמוכה של 3 יחידות.

אז אם ישקיעו בנו התלמידים קצת יותר ויבחנו במשרד החינוך שיטות לימוד אפקטיביות יותר שיגרמו לנו התלמידים הנאה מלמידה(כן שמעתם נכון למרות שזה לא נשמע טוב הנאה מלמידה)אז יהיה סיכוי להעלות את הרמה.

האמת אני לא מסכים לגמרי עם מה שאמרת, כי חלק מהמורים כן מפתחים חשיבה ולא כולם ככה.

אבל בכל מקרה, אכן: הדרך היחידה לשפר את רמת הלימודים היא לגרום לתלמידים לאהוב ללמוד! לגרום לתלמידים להתעניין ולרצות ללמוד ולדעת עוד. תחשבו על זה, ברגע שתלמידים יבואו לבי"ס בגלל שהם ירצו ללמוד (ולא בגלל שהם חייבים) לא יהיו הפרעות בשיעורים, לא יהיו שיעורי בית (חוץ מתירגול, וככה לא צריך לתת לכולם אלא רק למי שרוצה), לא יהיו מבחנים, לא בחנים, לא ציונים, לא עונשים וכו' וכו' וכו'...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה במתמטיקה בארץ היא המורים והמורות.

נכון הכי קל להאשים אותם אבל מה לעשות שזה נכון?,לא מלמדים לפתח חשיבה מתמטית בגרוש,לך תלמד נוסחה ולך תשבור את הראש איתה,ככה צריך ללמד?

חלק מהמורות עולות חדשות ולא יודעות טוב עברית המ שגם פוגם בלמידה אין מה לעשות אבל זה לא הדבר היחיד,המורים באים המטרה של יאללה נלמד מה שצריך נפציץ בשיעורי בית ואם התלמידים לא מבינים בעיה שלהם אני בסוף אקבל את התלוש שלי ב10 לחודש.

ככה יוצא ששליש מהתלמידים בארץ על מורים פרטיים למתמטיקה ואיזה שליש הולכים לרמה נמוכה של 3 יחידות.

אז אם ישקיעו בנו התלמידים קצת יותר ויבחנו במשרד החינוך שיטות לימוד אפקטיביות יותר שיגרמו לנו התלמידים הנאה מלמידה(כן שמעתם נכון למרות שזה לא נשמע טוב הנאה מלמידה)אז יהיה סיכוי להעלות את הרמה.

האמת אני לא מסכים לגמרי עם מה שאמרת, כי חלק מהמורים כן מפתחים חשיבה ולא כולם ככה.

אבל בכל מקרה, אכן: הדרך היחידה לשפר את רמת הלימודים היא לגרום לתלמידים לאהוב ללמוד! לגרום לתלמידים להתעניין ולרצות ללמוד ולדעת עוד. תחשבו על זה, ברגע שתלמידים יבואו לבי"ס בגלל שהם ירצו ללמוד (ולא בגלל שהם חייבים) לא יהיו הפרעות בשיעורים, לא יהיו שיעורי בית (חוץ מתירגול, וככה לא צריך לתת לכולם אלא רק למי שרוצה), לא יהיו מבחנים, לא בחנים, לא ציונים, לא עונשים וכו' וכו' וכו'...

נו זה הרי ברור שיש מורים שכן טובים ומלמדים כמו שצריך וכמו שנכון ללמד אבל הרוב המכריע של המורים לא מלמד כך וזו הבעיה,אגב אני זוכר פעם שבאיזו תכנית טלוזיה שאלו אנשים בסמינר למורים כל מני שאלות בסיסיות בידע כללי והם לא ידעו אז תחשבו שאלו אמורים להיות עוד המורים שלנו בעתיד אז נכון אולי זה לא כולם ואולי לא קשור למתמטיקה אבל זה מראה על מגמה.

חוץ מזה אמרת שאם נרצה לבוא לבית ספר אז לא יהיו תלמידים מפריעים וזו טעות למה יש את המופרעים שפשוט יפריעו בכל מצב ויש את המשועממים שפשוט באותו יום הם עייפים ואין להם כוח ללמוד אז הם מפריעים,ביננו הבעיה פה לא נעוצה בתלמידים המפריעים וכמו שאני אומר תלמיד זה מה שעושים ממנו לא מה שהוא.

ואמרת שאז לא יהיו מבחנים זו גם טעות למה צריכים למלד טוב והמבחן פשוט יראה שהתלמיד מבין את החומר,הוא יקבל ציון על הבנת החומר וממשיכים להתקדם לחומר חדש.

שיעורי בית יהיו אבל בכמות קטנה ומצומצמת ולדעתי לא צריך לעשות כלום לתלמיד שלא מכין שיעורי בית כי בסופו של דבר הוא לא מתרגל והוא מפסיד מזה וזו בחירה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה במתמטיקה בארץ היא המורים והמורות.

נכון הכי קל להאשים אותם אבל מה לעשות שזה נכון?,לא מלמדים לפתח חשיבה מתמטית בגרוש,לך תלמד נוסחה ולך תשבור את הראש איתה,ככה צריך ללמד?

חלק מהמורות עולות חדשות ולא יודעות טוב עברית המ שגם פוגם בלמידה אין מה לעשות אבל זה לא הדבר היחיד,המורים באים המטרה של יאללה נלמד מה שצריך נפציץ בשיעורי בית ואם התלמידים לא מבינים בעיה שלהם אני בסוף אקבל את התלוש שלי ב10 לחודש.

ככה יוצא ששליש מהתלמידים בארץ על מורים פרטיים למתמטיקה ואיזה שליש הולכים לרמה נמוכה של 3 יחידות.

אז אם ישקיעו בנו התלמידים קצת יותר ויבחנו במשרד החינוך שיטות לימוד אפקטיביות יותר שיגרמו לנו התלמידים הנאה מלמידה(כן שמעתם נכון למרות שזה לא נשמע טוב הנאה מלמידה)אז יהיה סיכוי להעלות את הרמה.

שטויות במיץ. אני לא אומר שלא קראו דברים מעולם, אבל לא צריך להפוך את זה לתופעה.

הבעיה היא התלמידים. מה לעשות שיש תלמידים לא חכמים\לא רוצים ללמוד\לא ממושמעים וכו...

אם אתה רוצה לדעת אתה תדע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו זה הרי ברור שיש מורים שכן טובים ומלמדים כמו שצריך וכמו שנכון ללמד אבל הרוב המכריע של המורים לא מלמד כך וזו הבעיה,אגב אני זוכר פעם שבאיזו תכנית טלוזיה שאלו אנשים בסמינר למורים כל מני שאלות בסיסיות בידע כללי והם לא ידעו אז תחשבו שאלו אמורים להיות עוד המורים שלנו בעתיד אז נכון אולי זה לא כולם ואולי לא קשור למתמטיקה אבל זה מראה על מגמה.

חוץ מזה אמרת שאם נרצה לבוא לבית ספר אז לא יהיו תלמידים מפריעים וזו טעות למה יש את המופרעים שפשוט יפריעו בכל מצב ויש את המשועממים שפשוט באותו יום הם עייפים ואין להם כוח ללמוד אז הם מפריעים,ביננו הבעיה פה לא נעוצה בתלמידים המפריעים וכמו שאני אומר תלמיד זה מה שעושים ממנו לא מה שהוא.

ואמרת שאז לא יהיו מבחנים זו גם טעות למה צריכים למלד טוב והמבחן פשוט יראה שהתלמיד מבין את החומר,הוא יקבל ציון על הבנת החומר וממשיכים להתקדם לחומר חדש.

שיעורי בית יהיו אבל בכמות קטנה ומצומצמת ולדעתי לא צריך לעשות כלום לתלמיד שלא מכין שיעורי בית כי בסופו של דבר הוא לא מתרגל והוא מפסיד מזה וזו בחירה שלו.

לדעתי אתה טועה. כי אם רק תלמידים שרוצים באמת ללמוד יבואו לבי"ס, לא יהיה להם שום אינטרס להפריע. למה להם?? יבואו רק מי שרוצה ללמוד ולא אלה המופרעים שאין להם מה לעשות בחיים.

ולדעתי לא יהיו מבחנים כי בשביל מה לבחון?? הסיבה היחידה שבוחנים היא כדי לראות ולהראות להורים אם הילד באמת לומד או שהוא סתם בא לבי"ס כי הוא חייב. ואם תלמידים באים לבי"ס כי הם רוצים, מספיק שהמורה תשאל אותו "הבנת?" וכן- כן, ממשיכים הלאה. לא- המורה מסבירה עוד פעם ואז הילד מבין! בחינות נועדו כדי לראות אם הילד למד, וילדים שרוצים ללמוד יגידו אם הם לא מבינים ויעשו הכל כדי להבין גם בלי מבחנים שהם חייבים להצליח בהם, ככה שאין שום סיבה לבחון. במקום לבחון את הילד וככה לראות אם הוא למד, מספיק יהיה לשאול אותו אם הוא למד, או לראות בכיתה אם הוא מבין, בלי לבחון.

בקשר לשיעורי בית: אתה צודק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לזה שהמורים רובם עולים חדשים: בדיוק בגלל הלימוד הלקוי בארץ אין מספיק אנשים שחכמים מספיק,מוכשרים מספיק ובעלי זכות ללמד מתמ' את הדור הבא,לכן אין ברירה ולהעסיק עולים חדשים שלמדו במדינתם הם מתמ' ברמה הרבה יותר גבוהה לפני הרבה יותר זמן ויודעים הרבה יותר.

ניקח לדוגמא את הבית ספר שלי: עירוני ד'- גימנסית גן נחום בראשל"צ אני לא חושב שיש מורה למתמ' אחד שנולד בארץ מבין צוות המורים למתמ' (מתוך 120 מורים,כמובן אני לא מכיר את כולם ויכול להיות שאני טועה).

לכן ניתן להסיק בבירור שאין להאשים את את המורים העולים החדשים שכן באו ללמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לזה שהמורים רובם עולים חדשים: בדיוק בגלל הלימוד הלקוי בארץ אין מספיק אנשים שחכמים מספיק,מוכשרים מספיק ובעלי זכות ללמד מתמ' את הדור הבא,לכן אין ברירה ולהעסיק עולים חדשים שלמדו במדינתם הם מתמ' ברמה הרבה יותר גבוהה לפני הרבה יותר זמן ויודעים הרבה יותר.

ניקח לדוגמא את הבית ספר שלי: עירוני ד'- גימנסית גן נחום בראשל"צ אני לא חושב שיש מורה למתמ' אחד שנולד בארץ מבין צוות המורים למתמ' (מתוך 120 מורים,כמובן אני לא מכיר את כולם ויכול להיות שאני טועה).

לכן ניתן להסיק בבירור שאין להאשים את את המורים העולים החדשים שכן באו ללמד.

לדעתי אתה טועה,נכון אי אפשר לטעון שזה רק בגלל שהם עולים חדשים אך רובם לא יודעים עברית ברמה סבירה מינימלית שדרושה כדי ללמד באופן רציף וטוב וזה פוגע מאוד(כמו המורה שלי למשל),נכון אמנם לא כולם כאלו אך עדין זו אחת הסיבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...