שדרוג זכרון ב-iMac מול PC פשוט וזול - עמוד 2 - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שדרוג זכרון ב-iMac מול PC פשוט וזול


Shmoe

Recommended Posts

נו באמת...

אני דיברתי על מה שכתבת בדיון הספציפי הזה. אם אתה רוצה לקרוא לזה שקר, תהנה.

להגיד שדיברת רק על מה שכתבתי "בדיון הספציפי הזה" זה להמשיך לשקר. כתבת במפורש "קראו את כל ההודעות כאן, ותחת הנושאים האחרים" (הרשיתי לעצמי להדגיש את האמירה הגורפת והשקרית שלך).

כתבתי מעט דברים חיובים על מכיוון שהפלטפורמה הזאת היא בסופו של דבר אחיזת עיניים - מוצר נחות כמעט מכל זווית (בוודאי שמכל האספקטים המשמעותיים) ובנוסף לכך מדובר במוצר שעולה יותר - הרבה יותר.

ישנם אנשים תמימים שנופלים בפח והגיע הזמן שמישהו יכיר להם את האמת, והאמת, לצערי, לא נראית כל כך יפה.

אני מניח שמי שקונה איימק שם לב לכך שהוא בא עם מסך 15"

נכון, רק לא בהכרח מדובר באנשים שמבינים את ההשלכות ארוכות הטווח במקרה של שדרוג. ב- החיים קלים - אחרי שחיברת את המסך החדש, תוכל לאחסן את המסך הישן בבויידעם, או אפילו טוב יותר למכור אותו בשביל כמה גרושים (תחשוב על ההשלכות החיוביות על איכות הסביבה כבונוס נוסף  ;)).

אני מניח שמי שקונה איימק, קורא את החומר עליו ומודע לאפשרויות שדרוג (כמו כל מי שקונה, נגיד, ויודע איזה Zone הוא צריך)

כמו בסעיף הקודם, אל תסמוך יותר מדי על הידע של אנשים בנושאים טכניים, אלה שלא מתמצאים הם טרף קל לאנשי מכירות.

אגב, מודעות לא הופכת את המגבלות הקשות הללו ליתרון.

כשאותם משתמשים יגיעו לרגע האמת שבו הם יהיו חייבים לשדרג את המחשב שלהם (משחק חדש\OS X...), הם יבינו שהאיימק היה רכישה מוטעית.

זאת לא מכונת High End והיא לא נמכרת ככזו. מה שכתבת על הסאונד הוא בהחלט מופרך. הסאונד של האיימק טוב יותר מבכל פיסי המיועד לאותו פלח שוק (בטח אם מצרפים את הרמקולים והסאבוופר הנפלאים מ-h/k)

במחיר של האיימק תוכל לקנות PC עם כרטיס קול Live עם דולבי דיגיטל ב-5 ערוצים נפרדים, מגוון כניסות ויציאות אודיו (דיגיטליות ואנלוגיות) והאצה בחומרה לאפקטים שונים למשחקים (EAX). תוכל לחבר אותו למערכת ביתי (ואלה נפוצות מאוד היום).

הרמקולים הפנימיים של הרמן קרדון לא ממש מועילים כשהם נמצאים במרחק של כמה עשרות סנטימטרים זה מזה - ואני לא מדבר על סראונד, אני מדבר על סטראו פשוט שנפגם ללא הכר מקונפיגורציה כזאת. מדובר במכת מחץ לכל מי שרוצה כיווניות מינימלית של צליל.

רמקולים חיצוניים יכולים אמנם לשפר את המצב, אבל כדי להנות מהם באמת עדיף לחבר אותם לכל ממוצע ולכרטיס קול מתקדם ואיכותי בהרבה שמגיע איתו.

תוסיף לכך את העובדה שהוא עובד ללא מאוורר (מתי יהיה פיסי שקט כ"כ?) ותגיע לחווית לא רעה בכלל.

שתי נקודות לאיימק החדש שמגיע ללא מאוורר (מעניין מה ההשלכה שיש לזה על נושא האמינות והיציבות? בעיקר מטרידה אותי המחשבה שבתוך התנור הזה יושב מסך CRT, מעבד, ודיסק קשיח סטנדרטי...).

אם אתה רוצה שקט כל כך, קח לך מחשב נייד. במחיר של איימק תוכל למצוא מחשבי עם נתונים דומים מאוד והשקט יהיה בדיוק כמו שאתה אוהב. אני יודע מה אני הייתי לוקח ;D

דיסקים, וכו' אפשר לרכוש גם בתצורה חיצונית...

אתה יודע איפה הבעיה שלי עם ההצעה הזאת? פשוט מאוד:

צורב IDE ל-PC במהירות 40x16x10 עולה 530 ש"ח לעומת זאת צורב Firewire במהירות זהה עולה...כדאי שתשב בכיסא: 2240 ש"ח (אלפיים מאתיים וארבעים שקלים חדשים :o). לא תודה! :smoke:

היו לא מעט כותבי מאמרים שהגדירו את האיימק מאפליינס האינטרנט והבידור השימושי (באמת) הראשון.

חשבתי שאמרת שאפל משווקים אותו כאפליינס... ;)

מליוני משתמשים מרוצים משחקים ועורכים על ה-iMac. האיימקים שאפל מוכרת היום, וגם הדגמים היותר ישנים, יכולים להריץ כל משחק הקיים בשוק. ודאי שעל מחשב מהיר יותר הם ירוצו טוב יותר... אני אומר את זה בכזה בטחון כי התקנו את UT על כמה תחנות כאן, וכשיש זמן אנחנו משחקים על הרשת של המקים...  :-)

"מחשב מהיר יותר"...אממ...נסה PC. גם תשלם פחות וגם תקבל מחשב מהיר בהרבה.

אגב, מעניין אותי מאוד לראות איימק מריץ את Giants: Citizen Kabuto, זה הולך להראות כמו ערב הקרנת שקופיות...

לגבי UT, עם תוריד את ההרזולוציה מספיק ותבטל כל הגדרה של eye candy שתמצא, אני בטוח שתוכל להריץ אותו אפילו ב-software rendering על מחשבים ישנים מאוד. זה עדיין לא קשור לאיך הוא אמור להראות. ועם הדיורון 850 וה-Geforce2 GTS שלי הוא נראה יפה מאוד. וזה עונה גם על השאלה הבאה שלך:

מדבריך אני מבין כי רכשת איימק. האם כל העוינות למחשב ולאפל מגיע מהעובדה הפשוטה שלא עשית את שיעורי הבית המינימליים לגבי אפשרויות שדרוג המחשב, לפני הרכישה?

ידידי, האפל הראשון והאחרון שעבר את מפתן דלתי היה +Apple 2 ואני לא צריך לספר לך כמה שנים עברו מאז.

כל הנסיון שלי על מקים מגיע נטו מעבודתי בתמיכה וייעוץ למפתחים. זה כולל קואדרות, איימקים, מגוון G3, G4 וכמה (בעיקר iBook).

מיד אמשיך,

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשך,

גם האיימק המקורי יריץ את OS X. מובן שעדיף הרבה אם רוצים לנצל אותו מעבר לשימושי משרד. OS X 10.0 היה אמנם איטי על מחשבים ישנים כשיצא, אך זה השתפר משמעותית עם היציאה של  OS X 10.1.

ראה למעלה את תגובתי בנושא ה-64MB ו"רץ פנטסטי".

ואם כבר מדברים, איך לדעתך תרוץ (אם בכלל תרוץ) על פיסי בגיל של האיימק המקורי???

מהביצועים שראיתי על מחשבים חזקים אני לא ממש  אופטימי.

ישנו הבדל עצום בביצועים בין הבטות לבין הגירסה הסופית. ראה את המבחנים ל-RC1 באננדטק לעומת הביצועים של ה-final ב-C|net, אמנם מדובר בשני אתרים שונים, אבל לא מצאתי טסטים של שתי הגרסאות באותו אתר.

אגב, לגמרי במקרה התקנתי את על נייד ישן של (PII-300 עם 196MB זכרון) ואני יכול לספר לך שהמערכת עובדת מצויין. הבדיקה שתיארתי למעלה עוברת בהצלחה מרובה :).

ואם במקרה הייתי רוצה להפעיל תוכנית 16Bit היא הייתה עולה מהר מאוד (בדוק), תשווה את זה להרצת אפליקציית קלאסיק תחת איימק ישן, רק האתחול של המכונה הוורטואלית של OS9 בתוך OS X (ה-Blue-Box) לוקח יותר מדקה... ::)

כן, יצרה מהפכה בכך שהביאה עיבוד לכל משתמש במחירים כאלה. אם אתה מתמצא, אתה יודע כמה היית צריך לשלם בשביל לעשות מה שהיום אפשר לעשות עם איימק זול בתחום הזה.

מה בדיוק אני לא יכול לעשות עם בתקציב של האיימק ותוכנות חופשיות? ספר לי כי אני באמת סקרן...

מדבריך ניתן להבין שרק סטודנטים לגרפיקה (ודרך אגב, מי אמר שסטודנט לגרפיקה לא מבין במחשבים יותר מהמשתמש הממוצע?) ואנשים שאוהבים מקוריות (אותה שאלה) עובדים עם מקינטוש. אני גם מניח שהסטודנטים לגרפיקה שמעו על כך שקיימת גרסת גם לפיסי (תן להם יותר קרדיט...). אבל אם הם יבדקו עם אדובי, הם ישמעו שהמק היא פלטפורמה מהירה יותר... מנכ"ל אדובי עצמו אמר זאת, ולא פעם אחת.

אתה תתפלא לשמוע כמה הסטדנטים לגרפיקה "קונים" כל מה שהמרצה המאוד לא מעודכן שלהם מוכר להם...

לא מנכ"ל אדובי, ולא אף בנאדם שפוי אחר, לא היה טוען שהקומפק מהודעה קודמת עם P4-1600MHz ועם 256 מגהבייט זכרון איטי יותר מהאיימק 500MHz עם 64MB שידע מוכרים בשביל סכום דומה. ואם אתה, NT_Admin שכותב שאתה מכיר טוב ו- טוען אחרת, אז לדיון הזה באמת אין כל ערך.

אתה כותב שרכישה של מחשב מותג הוא מקח טעות. אולי למשתמש מנוסה, בטח שלא למשתמש חדש ולא מנוסה שצריך מערכת תמיכה ושירות ברמה גבוהה (בעולם הפיסי צריך לציין את וגייטווי), שלא לדבר על ארגונים שצריכים תמיכה אחריות ושירות ברמה הרבה יותר גבוהה...

שוב, פנה להצעה של קומפק שהבאתי בהודעה קודמת כדי לראות כמה הפתרונות של עולם ה- עליונים להצעות של . בין עם מדובר במחשב מותג ועוד יותר עם מדובר במחשב חנות או בהרכבה עצמית (הבחירה האישית שלי).

שוב, שאתה משווה בין שדרוג זכרון של מק לעומת פיסי, אתה מסרב להכיר במציאות שאין דבר כזה "פיסי" מבחינת מארז/תצורה... יש אלפי מארזים ותצורות (שוב, מורכב/מותג/מידי/טאוור/דסקטופ...). במקים המצב הרבה יותר פשוט. המשתמש יקבל סיוע ואפילו סרטון , למחשב שלו ספציפית!

אני מסרב להכיר בהסטת פוקוס הזאת מכיוון שכמעט כל המארזים שנמכרים עומדים בתקן ATX של ומגיעים בגודל דומה מאוד. ברגע שהמארז פתוח (ומדובר בשני ברגים ב-99% מהמקרים) נשארת עם לוח האם והמדריך המאויר והמפורט שמגיע עם לוח האם.

למי שמתקשה עם אנגלית או לחלופין למי ש"התברך" בתפיסה קשה במיוחד, אני בהחלט ממליץ לקנות G4 ("בלי קשר למחיר"...), לכל שאר, us mortals, יהווה בחירה עדיפה בהרבה.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי שמץ של מושג על מה אתם מדברים

המאק הראשון והאחרון שראיתי ובדקתי מתוך סקרנות היה באוניברסיטת בר-אילן

וזה היה בערך לפני 6 שנים אז זה היה אטרקציה בקנה מידה ארצי מפני שהוא היה

הראשון בארץ היה עליו הרבה רעש בעולם המחשבים לא זוכר באיזה דגם מדובר

רק אוכל לומר שדי התלהבתי ממנו וזה היה למשך כמה דקות בודדות ובגניבה

לא הירשו לאף אחד להתקרב אליו ;D

ולדיון שלכם...

שוב אין לי מושג על מה אתם מדברים אבל מאד נהנתי לקרוא את "משחק הטניס" המשובח ;)

פשוט תענוג תמשיכו כך אך נא לא לריב ולרדת לפגיעה ברמה האישית :nono:

ימשיך כבודו ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי עופר!

טוב לראות שמישהו קורא את הדיונים האלה... :)

ואתה צודק לגבי נושא הירידות האישיות, זה לא מתאים לפורום ואני בטוח שזה מנוגד לתקנון שלו ולסגנון שכולנו רוצים לראות כאן.

אדמין, אני מקווה שאתה מצטרף לגישה הזאת :smoke:

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתם יודעים.... ההודעה שלי נעלמה באורח פלא... כנראה שלמישהו לא היה נוח לקרוא את הדברים שכתבתי...

מזל שיש cach... הקבצים שבו גם מוכיחים שהדברים אכן פורסמו ולאחר מכן צונזרו, וגם איפשרו לי לעשות copy במקום להתחיל מהתחלה. אז הנה בשנית (חברים, אל תחמיצו את הלינקים!!!)

---

--------------------------------------------------------------------------------

נו... כל כך חבל לי על הזמן אבל אני לא מצליח להתאפק...

מתנצל, אבל לא קראתי את כל הודעותיך... אז היו לך כמה אמירות חיוביות על המק. סחתיין.

משהו אחד מציק לי. מעניין בנאסא המעבדות מלאות במקים... ששלחו את הרכב הנייד למאדים היהי עליו פאורבוק ולא נייד של פיסי... כאן, במעבדות המתמטיקה והפיסיקה של mit רואים מקים בכל פינה...

מה קורה פה? מה, הם לא שמעו שפרוג אמר ש"שהפלטפורמה הזאת היא בסופו של דבר אחיזת עיניים - מוצר נחות כמעט מכל זווית (בוודאי שמכל האספקטים המשמעותיים)" ??

אה, הבנתי, זה המרצה שלהם לגרפיקה אמר להם להשתמש במקים...

עכשיו ברצינות, כנס לכאן: http://www.apple.com/scitech - כן זה אתר של אפל אבל כל המדענים ואנשי המקצוע שמרואיינים שם לא עובדים באפל. תמצא שם לדוגמא, מדען בנאסא שאומר שהחישובים שהם עושים עם הג'י 4 לוקחים הרבה הרבה יותר זמן על פיסים ועוד כל מיני דברים, שכנראה המון מרצים לגרפיקה שטפו להם את המוח איתם...

נמשיך,

לא הבנתי איך רכישה של מסך נוסף תורמת לאיכות הסביבה... אבל זה רק אני. ואם אתה מתעקש, חבר מסך גדול יותר לאיימק...

אתה שוב מדבר על OS X ואיימקים... אז ככה, OS X רצה גם על מחשבים שיצאו מאפל מ-97... בצורה איטית שיכולה להשתפר עם הרבה זכרון שמחירו היום באדמה, אבל רצה.

עכשיו תראה לי פיסי שיצא ב-97 שיכול להריץ XP. אני אתן לך רמז, אין. (אני מדבר איתך על מחשבים שיצאו כשבעולם הפיסי יצא פנטיום עם 166mhz).

כדאי שתקרא את הדרישות המינימליות של אקס-פי.

לפיסי מ-97 אי אפשר לשדרג את המעבד... חייבים לקנות מחשב חדש. למק מ-97 אפשר גם אפשר (ברור שהבאס לא יהיה מהיר כמו במקים החדשים). כך שגם אם שדרוג מעבד של מק עולה יותר, אורך חיי המחשב גדול בהרבה מזה של פיסי.

פיסי ממוצע לא מגיע עם כרטיס קול באיכות סאונד טובה יותר משל האיימק. משתמש שקונה איימק יודע שלא יוכל להוסיף לא כרטיס קול. רוצה כרטיס קול רציני? קנה מק רציני.

תאמין לי שהנייד שלי מהעבודה (טושיבה) לא כל כך שקט. אולי באמת תתן לי דוגמה של נייד עם נתונים דומים במחיר של איימק? (מהירות דומה - לא במגה-הרצים, גודל דיסק דומה, פיירוויר, דיוידי או צורב...) נשמע טוב.

כן, חומרה חיצונית עולה יותר. נכון. בגלל זה, מי שחושב שהוא יצטרך תוספות של כוננים, צורבים ודיסקים למינהם, שלא יקנה איימק. אני ממליץ על איימק רק לאנשים שהוא מתאים להם...

- גש לכאן: http://www.apple.com/enews/2000/08/03enews2.html#article2

- אתה שמעתי אותי אומר שהאיימק הוא מחשב לגיימרים רציניים?

כנס לכאן: http://www.apple.com/games/articles/2001/06/explosion וקרא איזה מחשבים מאפל מומלצים להרצה של משחקים לגיימרים כבדים (רמז, הם מדברים שם על 3)

אשכרה, מישהו משלם לך לייעץ לו על מקים? לך? מי? (ומה אתה מייעץ? שהמוצר נחות ושצריך לעבור לפיסי?)

אני מדבר על מחשב מ-97 ואתה מדבר על PII/300...

- נתחיל בזה שאפל היא הראשונה שהוציאה מחשבים שכללו גם פיירוויר (טכנולוגיה של כידוע) וגם תכנה לעריכת חינמית ומדהימה בפשטותה. השאלה שלי היתה כמה היית צריך לשלם (בעבר) לפני שהטכנולוגיה הזאת הפכה לכך כך נפוצה.

אתה גדול! פעם אתה כותב "בלי קשר למחיר" ופעם אתה משווה בין איימק ל-P4/1600...

שמנכ"ל אדובי דיבר על המהירות של פוטושופ על מק, הוא לא דיבר על איימק, אלא על מקים למקצועיים (כן, אתה יודע את זה כבר). משתמש מקצועי מוכן לשלם, ומשלם, עבור ההבדל הזה במהירות.

ארגון בחיים לא יקבל את אותה רמת תמיכה, אחריות ושירות שהוא מקבל מחברת מותג, מספק של מחשב מורכב...

בתור מי שמייעץ לחברות אתה בטח יודע את זה.

השנה הארגון בו אני עובד רכש למעלה מ-500 מחשבים (פיסי מותג). תאמין לי שלא חסרים סוגי ... זה לא תמיד שני ברגים... כבר שאלתי אותך אם אינני טועה: ראית את הדקסטופים החדשים של קומפאק?

כן הפיסי היא בחירה עדיפה בהרבה... עבורך... חזור לתחילת דבריי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא מחק את ההודעות שלך... :nono:

בעת מעבר השרת, לא ניתן היה לגבות את כל ההודעות עד האחרונה שבהן בגלל מספר סיבות:

א. זה לוקח המון, המון, המון המון המון המון המון זמן.. (אפילו יותר מלקרוא את כל ההודעות שלכם בפורום.. ;D)

ב. כל ספק מעדכן את קובץ ה-DNS שלו בקצב שונה, ולכן ייתכן שברגע שאני ראיתי כבר שהדומיין עבר לשרת החדש, עשיתי גיבוי אחרון מהשרת הקודם, ועידכנתי את השרת החדש...

לכן, ההודעה שלך קיימת, אך בשרת הקודם.. ;)

היא לא נמחקה באופן אקטיבי, בכל אופן... :jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה וסליחה!..

יצאתי קצת פרנואיד :-)

בכל אופן, העליתי שתי הודעות, תחת שני נושאים שונים באותו פורום, בהפרש זמנים קצר... אחת מהן נעלמה. אחת לא. היה לי מוזר...

מיותר לציין כי לא ידעתי על השינויים בשרת.

שמח שהדברים הובהרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חושב שזה מוזר?

בשניה שהדומיין עבר לשרת החדש אצל הספק שלי באותו רגע (אני חושב שזה היה באינטרנט זנב..), הייתי עסוק בכתיבת הודעת תגובה למישהו...

כשלחצתי על "שלח" וראיתי שוב את הנושא, ההודעה שהיתה מעליי נעלמה!

התגובה שרשמתי נכנסה לשרת החדש, ועוד שאר הנושא הופיע בישן.. ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שנים מאוחר יותר...

התראד הזה צריך, הוא פשוט זועק לנעילה!!!!!!!

מנהלים, נא לנעול את הוויכוח הטיפשי הזה כבר

* עריכה: אופס, לא שמתי לב לתאריך של התראד ;D אבל הוא היה צריך להנעל כבר ממזמן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הבעיה שלך היא שאתה פשוט לא מבין מהו קהל היעד של האיימק. כן, האיימק כן נמכר כאפליינס וכך הוא גם משווק.

מי שקונה איימק יודע שהוא לא יוכל לשדרג אותו באותה מידה בה הוא יוכל לשדרג פאוור-מק. זה בכלל לא מעניין אותו. הוא רוצה לעבוד, לגלוש וכו'. הוא לא צריך מחשב חזק. מי שקונה איימק גם לא חושב על שדרוג למסך...

"קהל היעד" של המק הוא היום פחות מ 2 אחוז מבעלי המחשבים. היא חברה לא רווחית וחטיבת המחשבים שלה בוודאי לא רווחית. אולי קהל היעד של המק באמת לא רוצה לשדרג אבל אין בזאת להראות שזה אינו חיסרון... לאור מצב המכירות של .

זה חיסרון ורק אחד מני רבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...