מרכבה סימן 4 ב' ומערכת "מעיל רוח"\TROPHY כבר בשימוש? - עמוד 9 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מרכבה סימן 4 ב' ומערכת "מעיל רוח"\TROPHY כבר בשימוש?


overload

Recommended Posts

  • תגובות 125
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לגבי מיגון הטנק, הנה ציטוט נכון ומדוייק מהפורום שהחתול אוהב להפנות אליו:

לגבי אחוזי ההצלחה - אכן, רק מי שיודע את כל הנתונים יכול לקבוע את מידת ההצלחה של המיגון , השאר יכולים לרטון וזעוק "מחדל" כאוות נפשם.

מכאן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק אותי שקוראים לי "חתול", אבל שיהיה דווקא אחלה ;D

בכל מקרה, אני חושב שאין לנו צורך לצעוק בשעה זו מהבית "לא הכנסתם מיגון, ו מי צריך בכלל מרכבה, אבל בתכלס, זה או למגן את הטנקים ויעלה כמה שיעלה, או לספוג גופות של לוחמי שיריון שכל השירות הכניסו להם למוח שהם בלתי מנוצחים כמעט או לשנות את תורות הלחימה ולהפעיל את השיריון בחוכמה. אחרי הכל - שלושה אנשי חיזבאללה מול מרכבה, זה ממש SITTING DUCK. וזה לא מתפקידו של הטנק להרוג אותם, אלא מתפקידם של חיילי חי"ר עם אמצעי תצפית טרמיים ואחרים. טנקים נועדו ללחימה בטנקים ולא בחוליות נ"ט. ההפעלה של הטנקים בכל מתאר אפשרי, לדעתי זאת טעות. הרי אי אפשר להכניס טנק גם לסיני, גם לרמה"ג, גם ללוחמה בשטח בנוי בעזה וגם ללבנון ההררית עד טירוף. אני מרחם על חיילי השיריון בצפון שנאלצים לחיות בפחד מתמיד מהאיום הזה, שמא מחכה להם חולייה או איזה שמוק עם RPG 29 מאחורי שיח.

העיקר שהמלחמה הפוליטית הזאת תסתיים כבר. גם ככה נצא משם (שוב) עם הזנב בין הרגליים.

בפעם הבאה תצביעו ימני. ליברמן ראש ממשלה? אחרי שבשבוע האחרון לא שמעתי מאף נוסע באוטובוס או תלמיד מכללה מילה טובה על מה שהוא עשה שם, יחד עם ה"מגאפון מהלך" שלו - בהחלט יש מצב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טנקים נועדו ללחימה בטנקים ולא בחוליות נ"ט.

וזה העיקר פה. טנקים היום טובים בעיקר לדבר אחד - קרבות ש' ב-ש'. כמה זמן לא היה לנו כזה קרב? מ-82? כמה זמן לא היה בעולם כזה קרב? 20 שנה?

טנק לא נועד לפתוח מארבים, או לפתוח ציר, אין מה לעשות.

טנקים היום הם ברווזים במטווח בלוחמה מוגבלת, ואפילו האמריקאים התחילו להבין את זה כשהם מכניסים חי"ר לעירק ולא טנקים.

(גם מבינה את זה. קיצוץ שניים משלושה בסיסי האחזקה של צהל הם ההוכחה, אבל השאלה היא איך זה יתקבל. כבר שמעתי לא מעט צעקות על זה שחלוץ הטייס הזה מקצץ לנו בביטחון....)

ליברמן ראש ממשלה?

בו נקווה שלא.

מאפיונרים לא מוצלחים יש לנו מספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא להגזים, היו קרבות שיריון במלחמת עיראק השניה (והרבה קרבות שיריון בראשונה)

טנק הוא דבר מאיים במערכה, ומציע מיגון ניכר.

אם במקום RPG-29 היו מסתובבות חוליות צלפים שהיו מורידות כל חיל חיר תועה הייתם צועקים למה הם לא מסתובבים עם נגמשים. ולחולית צלפים יש פוטנציאל הרג גדול יותר וקשה יותר למגן בפניה.

אני מסכים שבלוחמת שטח בנוי אזרחי אין מקום לטנק. האמריקאים הבינו את זה ופיתחו את הסטרייקר, נגמש יעיל לשטח בנוי, זה מה שאנחנו צריכים ולא טנקים בעזה ובשומרון

לבנון היא מקרה אחר, של שטחים הרבה יותר פתוחים בהם לטנקים יש מקום לתמרן. על פי בנדוד שלי שהיה שיריונר בתקופת לבנון, רוב ההרוגים הם לא בגלל עוצמת הנט אלא בגלל דברים בדומה למה שהחתול אמר, שאננות, מיתוסים על בלתי מנוצחות ושיכחה של ההתנהגות הדרושה לפעילות בלבנון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלנו קראו ללבנון "ארץ של שקט מדומה". אפילו הוציאו על זה קלטת שמסבירה עד כמה שכל השקט הזה זה סתם ובתכלס יש שם חזק שפשוט מחכה למלחמה להתחיל להרוג חיילי צה"ל.

לא שמישהו קלט את זה כפי הנראה. לפחות לא ברמת הקצינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...