מרכז היקום - עמוד 10 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מרכז היקום


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

אז אתה בעצם אומר שהיקום נוצר בנקודה מסויימת, והיינו יכולים לאתר את אותה נקודה אם היינו יכולים לצפות ביקום מבחוץ. אבל, מכיוון שאין לנו נקודת יחוס מחוץ ליקום, ולפי הידוע לנו כרגע לא ניתן לצאת אל מחוץ ליקום, אז לא ניתן לאתר את הנקודה בה היקום נוצר.

באמצעים העומדים לרשותנו, אנחנו יכולים להיווכח כי היקום נוצר בכל מקום. אבל, הדבר לא נכון, ממש כשם שאדם שנמצא בקרון אטום לא יכול לדעת האם הוא נע במהירות קבועה או עומד במקום, בהנחה והוא לא מסוגל לחוש בתנועה של הקרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זה לא קשור לאמצעים העומדים לרשותנו או לא, ולא אני לא אומר שהיקום נוצר בנקודה אחת, יחסית למישהו אחר זה אולי נכון, אולם יחסית ליקום שלנו זה לא נכון.

הכל יחסי, מבחינת האדם הנמצא בתוך קרון אטום אין הבדל אם הוא נע במהירות אחידה או עומד במקום. אם תנסה לחשב את הנקודה שבא היקום בעזרת כל נתון שאתה יכול לקבל מהמרחב שהיקום עצמו מגדיר אתה תקבל תשובה אחת ויחידה שהיקום נוצר בכל נקודה במרחב בו זמנית. מעבר לאופק הארועים אין שום דבר שקשור אלינו, שום מידע לא יכול לעבור מעבר לאופק הארועים, לכן בשבילנו אין שום נקודות יחס מחוץ לייקום, לא כי לא גילינו אותם, או לא יצרנו אותם, או לא משנה מה, אלא כיוון שהן לא קיימות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, ניחא.

אני לא רואה טעם להתווכח, מאחר ומדובר בדברים תיאורטיים, והמידע שיש לי בנושא מוגבל.

אני חושב שאני מבין את הטענה שך, אם כי אני ממש מסכים עם המסקנה אליה הגעת.

בכל אופן, לא נראה לי שאני אקבל תשובה יותר טובה. אבל, אם מישהו חושב שהוא יכול להסביר את העניין בצורה יותר טובה, אז אני אשמח להארות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יש להסביר באמת אין כאן שום עניין בפיסיקה או מתמטיקה ברמה גבוהה במיוחד, מרחב ונקודה זה דברים שלומדים אני דיי בטוח שביסודי.

אם כבר הבנת שצריך נקודת יחס חיצונית כדי לחשב את הנקודה שבה נוצר היקום(3 לייתר דיוק אם אתה רוצה מיקום בחלל תלת מיימדים 4 אם אתה רוצה גם את הזמן), ואתה יודע שאין שום דבר מעבר ליקום, בין אם זה בגלל ההגבלים של אופק הארועים, או שבאמת אין שום דבר מגבולות היקום שלנו. אני עדיין לא מבין למה אתה עדיין נאבק על העובדה שהיקום, או לייתר דיוק המרחב לא נוצר בנקודה אחת ויחידה אלא בכל הנקודות בו זמנית. תבין אם היקום בלבד היה נוצר אפשר היה להגדיר את מיקום הווצרותו, אולם כיוון שהיקום יצר/הגדיר את המרחב בשבילנו לא נוכל לעשות זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתעקש סתם ככה. אני פשוט לא מבין את התיאוריה הגורסת כי היקום נוצר בכל הנקודות בו-זמנית, ואני לא מוכן לקבל את זה כאקסיומה ללא הסבר.

אתה לא מסכים שליקום יש נקודת היווצרות, אבל אנחנו לא יכולים להגדיר אותה?

אתה טוען שליקום אין נקודת היווצרות, פשוט מאחר ולא קיימת נקודת ייחוס חיצונית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...