מדריך קצר להקטנה, חידוד והעלאת תמונות לפורום - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך קצר להקטנה, חידוד והעלאת תמונות לפורום


rangerman

Recommended Posts

נראה שחלק מהמשתתפים בפורום קצת מסתבכים עם הנושא הזה, אז הנה מדריך קצר שמסביר (פחות או יותר) את הדרך המועדפת עלי:

1. הורידו, התקינו וקנפגו את FastStone לפי ההסבר שכאן.

2. פתחו בתוכנה את התמונה שאותה אתם רוצים להקטין (אם הלכתם לפי ההוראות בלינק שבשלב הקודם, קליק כפול על קובץ התמונה אמור לעשות את זה).

3. לחצו Ctrl+R בשביל לפתוח את חלון שינוי גודל התמונה:

1resize6mi.png

4. בחרו בגודל המתאים (800x600 מומלץ עבור רוב הפורומים) ואשרו. הקפידו ש-Lanczos3 מוגדר כאלגוריתם ההקטנה. הוא איכותי מאוד, אבל משום מה חסר בהרבה תוכנות יקרות.

5. געו עם הסמן בצד שמאל של המסך, ואז בחרו ב-Sharpen / Blur בתפריט שמופיע.

2sharpen2be.png

6. בחלון שנפתח, בחרו את רמת החידוד. רמה #1 כמעט תמיד אינה מוגזמת מדי ולכן אם יש לכם ספק היא מהווה בחירה טובה, אבל לעיתים מתאימה רמת חידוד גבוהה יותר. כדי לבדוק כיצד החידוד משפיע על התמונה לחצו על הכפתור Hold Down to Preview והחזיקו אותו לחוץ בשביל לצפות בהשפעת החידוד. לאחר שבחרתם ברמת חידוד שעדיין נראית טבעית, לחצו OK לאישור.

3sharpenwindow8ax.png

הערה: את כל פעולות הטיפול בקובץ (שינוי קונטרסט, צבעים, חיתוך וכדומה) יש לבצע לפני פעולת החידוד. בכל מקרה, אל תדלגו על שלב החידוד. הוא הכרחי לקבלת מוקטנות באיכות סבירה.

7. לחצו Ctrl+S לשמירה, ואז הקליקו על הכפתור Advanced בדיאלוג שמירת הקובץ. בחלון שנפתח ניתן לבחור את איכות קובץ ה-JPEG המוקטן. מומלץ לבחור באיכות של 90 או יותר. כדי לראות את הגודל שייתקבל, לחצו על הכפתור Update Preview. הגודל החדש יופיע בתחתית החלון. עדיף לא לעבור 200KB לתמונה.

4savesettings2nr.png

8. לאחר ששמרתם את התמונה, ניתן להעלות אותה ישירות לפורום או לאתר אחסון תמונות כגון imageshack.us. אני מעדיף את האופציה השניה.

9. בפעם הראשונה שאתם גולשים לאתר, סמנו את האופציה "remove size/resolution bar".?

10. כדי להעלות את התמונה, לחצו על Browse, בחרו בקובץ ואז לחצו על Host It.?

5imageshack6jz.png

11. לאחר שהתמונה עלתה לאתר, ייפתח דף עם רשימת כתובות ארוכה למדי. העתיקו את הכתובת הישירה לתמונה שמופיעה תחת "Direct link to image".?

6imageshack9kv.png

12. את הכתובת הזו הדביקו בין זוג תגיות מתאימות, כך: [im?g]כתובת לתמונה[/i?mg]. אני בד"כ גם בוחר למרכז את התמונות ע"י תגיות [cen?ter]. לחיצה על center.gif ואז על img.gif תשלב אוטומטית את התגיות הדרושות. כמובן שמומלץ להשתמש באופציית התצוגה המקדימה של הפורום כדי לוודא שההודעה מוצגת כראוי.

זהו, עכשיו נותר לכם רק לפתוח דיונים חדשים ולהציג לעולם את הצילומים שלכם! :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...