השוואה: פלאש פנימי ישיר, פלאש חיצוני ישיר, פ&# - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השוואה: פלאש פנימי ישיר, פלאש חיצוני ישיר, פ&#


rangerman

Recommended Posts

מההשוואה הבאה קל לראות שעם ישיר מופיעים צללים גדולים ומכוערים מאחורי הנושא. בצילום של בני אדם מופיעה בעייה משמעותית נוספת - הברקות לא מחמיאות על האף ובכל מקום שבו יש קטע עור מבריק או מזיע. בזכות הפרווה של החתולה שלי, הבעיות האלה לא מופיעות בתמונות הבאות. מה שכן מופיע, זה הצל המכוער שמטיל הפלאש.

פלאש פנימי ישיר

image000031zb.jpg

פלאש חיצוני ישיר

image000014pz.jpg

פלאש חיצוני מוקפץ

image000027gl.jpg

אור קיים

image000040iq.jpg

אם תהיתם מדוע אני חושב שפלאש ישיר = פוטו רצח, אני חושב שעכשיו אתם יכולים להבין.

עריכה: השוואה מדוייקת יותר של אותן תמונות ניתן למצוא בהמשך הדיון, כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנם פלאשים חיצוניים שניתן להטות את הראש שלהם וכך לקבל אור מוחזר ברמה מוחלשת מן התקרה.

המטרה היא לא החלשה של האור אלא ריכוך שלו.

ככל שמקור האור יותר גדול, האור יותר רך. לכן כשהפלאש מוקפץ, מה שמאיר את הנושא הוא בעצם האיזור בתקרה שממנו חוזר האור. ההבדל שרואים למעלה הוא בין מקור אור ברוחב של סנטימטרים ספורים (הפלאש עצמו במצב ישיר) לבין מקור אור ברוחב של כמה מטרים (האור שלו שחוזר מהתקרה במצב מוקפץ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטרה היא לא החלשה של האור אלא ריכוך שלו.

ככל שמקור האור יותר גדול, האור יותר רך. לכן כשהפלאש מוקפץ, מה שמאיר את הנושא הוא בעצם האיזור בתקרה שממנו חוזר האור. ההבדל שרואים למעלה הוא בין מקור אור ברוחב של סנטימטרים ספורים (הפלאש עצמו במצב ישיר) לבין מקור אור ברוחב של כמה מטרים (האור שלו שחוזר מהתקרה במצב מוקפץ).

אני חושב שהבנתי, כאשר מקפיצים את הפלאש שהוא ממש קטן ברוחב של כמה ס"מ, הוא בעצם גדול להיות גדול יותר, כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדי להבין את השפעת גודל מקור האור, בצע את הניסוי הבא עם מנורת שולחן:

1. כבה את כל האורות בחדר והשאר מנורת שולחן אחת דלוקה.

2. כוון אותה לנושא כגון אגרטל שמונח על השולחן. שים לב כמה שהצל מאחורי הנושא חד וברור.

3. עכשיו כוון את המנורה אל הקיר שמאחוריך. שים לב שהצל נעלם כמעט לגמרי ומה שנשאר הוא צל רך מאוד.

בתאורה הישירה (סעיף #2) מה שמאיר את הנושא זה מקור האור עצמו, במקרה הזה מדובר במנורה שכל קוטרה לא עולה בד"כ על 10 ס"מ. בתאורה המוחזרת (סעיף #3) מה שמאיר את הנושא זה האור המוחזר מהקיר, כלומר מקור אור שקוטרו עומד על כמה מטרים. מוקפץ פועל לפי אותו עקרון. מכוונים אותו אל הקיר או אל התקרה במקום ישירות על הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטרה היא לא החלשה של האור אלא ריכוך שלו.

ככל שמקור האור יותר גדול, האור יותר רך. לכן כשהפלאש מוקפץ, מה שמאיר את הנושא הוא בעצם האיזור בתקרה שממנו חוזר האור. ההבדל שרואים למעלה הוא בין מקור אור ברוחב של סנטימטרים ספורים (הפלאש עצמו במצב ישיר) לבין מקור אור ברוחב של כמה מטרים (האור שלו שחוזר מהתקרה במצב מוקפץ).

כמובן אנחנו מדברים על אמצעים פשוטים ולא ברמה של סטודיו, שם רמה הפיזור והריכוך נשלטים ע"י דברים קצת יותר מקצועיים מתקרה (מי שמכיר למשל את המטריות המוזרות האלה...)... אגב, גם מרכך פשוט על הפלאש במקומות שאי אפשר להשתמש בתקרה יכול מאד לעזור, לפחות בכל הקשור לאנשים ובעיית ההזעה... עצה, נסו נייר פרגמנט (נייר אפייה) לפעמים ממש מציל ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...