עמיר פרץ ראש ממשלה - לאאאאאא!!! - עמוד 26 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עמיר פרץ ראש ממשלה - לאאאאאא!!!


borg

Recommended Posts

לא נכון, פעם לפני שנים רבות הוא היה יור העבודה. ><"

לא? P=

הוא היה יו"ר העבודה אחרי רצח רבין (הוא החליף אותו), אבל הפסיד בבחירות לביבי.

נתקלתי במשהו שקשור לפרץ אני לא יודע אם פירסמו את זה כבר ואין לי כוח לעבור על כל העמודים.

אז בואו תראו את יו"ר העבודה מגמגם בנאום בשפה האנגלית.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3169166,00.html

זה מה שקורה כשמריצים לראשות הממשלה מישהו שבקושי סיים תיכון. יש לו בכלל בגרות? :nixweiss:

-----מחקר חדש: אם תתקבל הצעתו של עמיר פרץ להעלאת שכר המינימום לרמה של 4,500 שקל, תגדל האבטלה בכ-85 אלף איש-----

פרץ דואג לעובדים לא למובטלים. אם חלק מהעובדים יפוטר, אז הם יהיו מובטלים, ופרץ לא יצטרך לדאוג להם לפי השקפת העולם שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 519
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

מספר דברים ששכחתם בדמגוגיה שלכם (שאין לה אגב שום ביסוס מחקרי או עובדתי):

1. המעסיק הגדול במדינת ישראל הוא מדינת ישראל עצמה. למדינת ישראל אין שום אינטרס לפטר עשרות אלפי עובדים בגלל העלאת שכר המינימום.

2. משתכרי שכר המינימום מהווים כ-10 אחוז מבין העובדים בישראל. גם אם נפטר את כל אותם מרוויחי שכר המינימום לא נעבור את המאתיים אלף ובטח שלא נגיע לחצי מיליון מובטלים חדשים.

3. "בארה"ב יש שכר מינימום פדרלי, ובנוסף לו כל מדינה רשאית לקבוע שכר מינימום שונה וגבוה יותר. ניו-ג'רזי בחרה להעלות את שכר המינימום מ-4.24 ל-5.05 דולר לשעה באפריל 1992. חקרנו מה קרה בניו-ג'רזי לעומת פנסילבניה, המצויה מעבר לנהר ובה לא חל כל שינוי בשכר. בדקנו מסעדות אוכל מהיר כמו ברגר-קינג וקנטקי-פרייד-צ'יקן. להפתעתנו, מצאנו כי שיעור התעסוקה בניו-ג'רזי לא השתנה לעומת פנסילבניה, ובכמה מקרים אף עלה. עשינו עוד בדיקה: היו מקומות בתוך ניו-ג'רזי ששילמו יותר משכר מינימום. השווינו אותם למסעדות בהן הועלה השכר - ושוב, לא נמצא כל הבדל בתמונת התעסוקה. כמה שנים מאוחר יותר הועלה שכר המינימום הפדרלי, כך שהשכר בפנסילבניה עלה לעומת השכר בניו ג'רזי, שכבר היה גבוה. שוב, לא מצאנו כל ירידה בתעסוקה בפנסילבניה כתוצאה מהמהלך. זה מראה שהעלאת שכר המינימום לא מביאה בהכרח לירידה בתעסוקה".

מי פירסם זאת אתם שואלים? פרופ' אלן קרוגר, שקיבל תואר דוקטור לכלכלה מאוניברסיטת הרוורד וכיום מלמד כלכלה באוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. בין השנים 94-'95' כיהן ככלכלן ראשי במשרד העבודה האמריקני, ופירסם שורה ארוכה של ספרים ומחקרים בתחום שוק העבודה, חינוך וטרור.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3024506,00.html

4. רוב המחקרים שאתם מציגים קשורים לנציגי האוצר והמדינה. למדינה אין שום אינטרס להעלות את שכר המינימום שהרי כך היא תצטרך לשלם יותר כסף לעבדים שלה.

5. במדינות אחדות בעולם המערבי נהוג שכר מינימום גבוה יותר מבישראל וזאת למרות שרוב התנאים באותן מדינות שווים לתנאים בישראל מבחינה דמוגרפית, מבחינה חברתית ומכמות אוצרות הטבע באותן מדינות.

6. יותר שכר אצל האנשים שווה כח קנייה גדול יותר שווה צמיחה במשק. יו"ר WAL-MART שהיא אחת החברות הגדולות והחזקות ביותר במשק האמריקני הציע להעלות את שכר המינימום כדי לעודד אנשים לצרוך יותר.

7. מדינות רבות בארה"ב זנחו כבר מזמן את שכר המינימום הפדרלי וקבעו שכר גבוה ממנו. אצל חלק מהן השכר גבוה ביותר מ-2 דולר לשעה לעומת השכר הפדרלי (בקונטיקט למשל שכר המינימום הוא 7.10 דולר לעומת 5.15 דולר שמהווה שכר המינימום הפדרלי) ובכל זאת אין שום פיטורים המוניים וקריסה כלכלית של אותן מדינות.

http://www.usatoday.com/news/washington/2005-05-30-minimum-wage_x.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיד מחייך

אני לא מדבר איתך על מחקרים וכו'

אני בתור מעסיק, אם יכריחו אותי להעלות את שכר המינימום ל 4700 שקל אני מפטר עובד אחד מתוך 3

אז התחנת מוניות לא תעבוד 24 שעות אלא 18 שעות, וכל סדרן יעבוד 9 שעות במקום 8

ד"א רוב העובדים של המדינה מקבלים הרבה מעבר לשכר המינימום, ככה שהטענה הזאת לא תופסת כי גם ככה עובדי המדינה לא יושפעו מזה

אם תעלה את שכר המינימום אז מעסיקים שצריכים לייצר מוצר (ובוחרים לייצר אותו בישראל) ולמכור אותו במחיר תחרותי לא יוכלו לשרוד מול יצרנים סיניים ומזרח אסיאתיים.

זה אפקט דומינו

כל שקל שיוצא צריך לבוא ממקום כלשהו, ובסוף הוא ייצא מהכיס של העסקים הקטנים-בינוניים

העסקים הגדולים יכולים להרשות לעצמם לתת לעובדים שכר גבוה מהמינימום, המעסיקים הקטנים והבינוניים לא

ואתה בחרת להראות דווקא תאגידי ענק דוגמת וול-מארט, ברגר קינג, KFC וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצאת אילן להתלות בו, תמיד מחייך. דווקא גדעון עשת? הרי מדובר בדמגוג שמשוכנע שהקוראים שלו מטומטמים שיבלעו כל שטות שהוא יאכיל אותם! אבל בוא נתייחס אך ורק למאמר שהבאת, בלי ללכת לכל המאמרים הרבים שגורסים בדיוק להיפך:

מהו שכר מינימום ראוי? איך יודעים אם זה 3,300 שקל - המצב הנוכחי בישראל - או 4,300 שקל לחודש, כפי שמציעה ההסתדרות?

"ראשית, לא הייתי קובע את שכר המינימום בהשוואה לשכר הממוצע. השכר הממוצע מושפע מאוד מתשלומי שכר מנופחים למנהלי חברות ענק. הייתי קובע ומצמיד את שכר המינימום לשכר החציוני (השכר שהוא האמצעי במדרג כל המשכורות המשולמות במדינה - ג.ע). באשר לגובה השכר, צריך להסתכל על ההיסטוריה הן של מדינות אחרות והן של , ולבחון האם שינויים - מטה ומעלה - השפיעו על הכלכלה. שלישית, שיעור האבטלה אינו גורם חשוב בהחלטה. ארה"ב הכניסה את שכר המינימום בעת האבטלה הגדולה, וכאמור מחקרים שלי ושל אחרים מראים כי שכר מינימום ברמה סבירה אינו יוצר אבטלה. רביעית, אחרי שעושים את כל החשבונות האלה הייתי מנחש כי בערך מחצית השכר החציוני הוא שיעור סביר, לבטח בארה"ב".

ההדגשה שלי. בארץ, שכר המינימום מוגדר כמחצית מהשכר הממוצע במשק. פרופ' אלן קרוגר גורס שגובהו של שכר המינימום צריך להיות מחצית מהשכר החציוני במשק, שכפי שהוא אומר, נמוך יותר מהשכר הממוצע. כלומר האורים והתומים שלך תומך דווקא בהורדת שכר המינימום בארץ...

הלאה:

חקרנו מה קרה בניו-ג'רזי לעומת פנסילבניה, המצויה מעבר לנהר ובה לא חל כל שינוי בשכר. בדקנו מסעדות אוכל מהיר כמו ברגר-קינג וקנטקי-פרייד-צ'יקן. להפתעתנו, מצאנו כי שיעור התעסוקה בניו-ג'רזי לא השתנה לעומת פנסילבניה, ובכמה מקרים אף עלה.

נו, באמת. לא צריך להיות פרופסור לכלכלה כדי להבין מה הבעיה במחקר הזה. מי יסע חצי שעה לעיר אחרת כדי לחסוך חצי דולר על ארוחת ביג מק? אף אחד. לכן, המעסיקים יכולים להעלות את המחיר ברמה סבירה ללא חשש מאובדן הכנסות. אבל נסה את אותו תרגיל עם עסק שמתחרה במפעלים מחו"ל, בין אם יבוא או יצוא, ותגלה שהלקוחות יעדיפו את המוצר שזול יותר בחצי דולר והעסק שהעלה מחירים יקרוס.

ואיך העסקים מממנים את עליית השכר?

מה קרה למסעדות, ובמיוחד לרווחים בהן?

"ככלל, רובן העלה קצת את המחירים. העלאת המחיר כיסתה את גידול העלויות. אבל לא מצאנו ששיעור המסעדות שנסגרו היה שונה מהותית מאשר השיעור במסעדות שבהן לא הועלה שכר המינימום. כדי להיות בטוחים אפילו הלכנו לכל מסעדה שלא השיבה לשאלון שלנו כדי לבדוק אם לא נסגרה בינתיים".

שוב, ההדגשה שלי. וזה בדיוק מה שאמרנו: תעלה את שכר המינימום במשק והמחירים במשק יעלו. לעשירים לא אכפת שארוחת ביג עולה קצת יותר, ממילא הם יכולים להרשות לעצמם לשלם יותר. מי שנפגע מעליית המחירים הזו הם העניים.

רוצה לנסות שוב?

ד"א רוב העובדים של המדינה מקבלים הרבה מעבר לשכר המינימום, ככה שהטענה הזאת לא תופסת כי גם ככה עובדי המדינה לא יושפעו מזה

דווקא לא, חלק נכבד מעובדי המדינה מקבלים שכר מינימום. אבל העלאת שכר המינימום כמעט לא תשפיע על הוצאות המדינה, כיוון שרוב העובדים בשירות המדינה שמקבלים שכר נמוך מקבלים ממנה גם קיצבת הבטחת הכנסה. תעלה להם את השכר והקיצבה שהם מקבלים תרד, כך שבסופו של חשבון העלות למדינה לא תשתנה בצורה משמעותית. מי שיסבול יהיו המעסיקים הפרטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוריד את האף המטונף שלך,למה אפשר לחשוב כל אלה מרוסיה הם קדושים מעונים וכל הישראלים זבל

אופי, נפגעה למישהו נקודה רגישה...

אוקיי. אחת הבעיות, לפי דעתי, אצל המעסיקים בארץ זה שהם לא ממהרים לחשוב על התווך הארוך. בתווך הארוך באמת הצריכה תגדל ותעלה את המצב של המשק. לא דיי בכך - זה יעודד את כל אותם "מובטלי נוחות" לצאת מהבית ולחפש עבודה. אבל בארץ זה בחיים לא יתפוס כי כולם ימהרו לפטר עובדים ולסגור משרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא יעלה את האינפלציה

זה יגרום לתגובת שרשרת של אינפלציה גבוהה מה שאומר שזה פשוט יחליש את השקל מאוד

אם את מרוויחה יותר מאשר קודם, אבל לייצר כל דבר עולה יותר, אז את מוציאה יותר מאשר קודם

זה פשוט החלשת השקל

זה לא יגרום לשום עלייה בצריכה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליצור מקומות עבודה? איזה רעיון נפלא. קוראים לזה "צמיחה במשק", וזה בדיוק מה שיש לנו כרגע. לספר לך שוב איך גם האבטלה ירדה וגם שיעור ההשתתפות בשוק העבודה עלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הת'רד הזה נהיה ממש חד צדדי

כל מי שמעז לדבר בעד הדברים שמציע פרץ מותקף ע"י השאר.

פתאום כולם נהיו מומחים לכלכלה

העובדה הפשוטה היא שאף אחד לא ממש יודע מה יקרה אם באמת יעבור חוק כזה

אולי האבטלה תעלה בגלל העקומות הקלאסיות של היצע וביקוש

אולי תרד בגלל שמגזרים שונים יעדיפו לעבוד במקום לקבל קצבה

כולם מרחמים על בעלי העסקים הקטנים אבל שוכחים שכח הקניה יעלה ובעקבותיו ההכנסות של בעלי העסקים (גם של הקטנים).

אולי המחירים יעלו, אולי לא.

הקטע הוא שגם פרופסורים לכלכלה באוניברסיטה מחזיקים בדעות שונות בקשר לעניין הזה

אם להם מותר-גם לאחרים מותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עומרי אתה שוכח שאני לא מרחם על בעלי העסקים הקטנים

אני כזה בעצמי

תיקח שוק של כל דבר

מבמבה ועד מכוניות וכולל כל דבר אחר בדרך

כשיש יצרן סיני שמייצר בערך פי 3 מוצרים ממך באותה עלות (לפי חישוב של 50$ לחודש לפועל סיני, דולר 4.7 שקל, ומרכיב ה"עבודה" במוצר עומד על 20% שזה ממוצע, ושכר מינימום בישראל 3335 שקל)

ואתה צריך להתחרות בו

מעלים לך את המרכיב של ה"עבודה", שהוא חמישית ממחיר המוצר הסופי שלך, ב 40%

זה אומר שהיצרן הישראלי יכול לעשות אחד מ-4 דברים:

1. להעלות את המחיר של המוצר הסופי, ואז פחות צרכנים יקנו אותו ויעדיפו את המוצר הסיני שהוא היה יותר זול גם לפני העלאת מרכיב ה"עבודה".

2. לפטר עובדים, או שהעובדים שיישארו יעבדו יותר קשה כדי לייצר אותה כמות, או שהתפוקה תרד וזה יהיה אותו דבר כמו לפני הפיטורים רק הפסדים יותר קטנים ליצרן.

3. למצוא דרכים אלטרנטיביות למרכיב ה"עבודה", בין אם זה מכונות, או בין אם זה העברה של המפעל למדינת עולם שלישי ולהפוך מיצרן ישראלי ליבואן.

4. להכריז על פשיטת רגל ולסגור את המפעל

אם אתה בתור פועל בניין, , נהג מונית, מזכירה או פועל פס ייצור, מרוויח יותר כסף זה אומר שהמוצר הסופי שאתה עוזר לבנות אותו יעלה יותר כסף

ואם אתה תרצה לרכוש אותו אתה תצטרך להוציא יותר כסף

אם תסתכל על הקניות החודשיות שלך באחוזים מסך המשכורת החודשית שלך אתה תבין שעם כל העלאה של המשכורת עולים גם המחירים של המוצרים שאתה קונה

האחוז נשאר אותו דבר

מה קרה אם ככה? אינפלציה, והיחלשות גדולה של השקל מול הדולר / יורו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי אם היו מעודדים פה תוצרת מקומית ואם התוצרת המקומית פה היתה באיכות גבוהה, היה יותר טוב. באירופה כמעט ולא תמצאו מוצרים שמתוצרת . למעשה, יש חנויות כלבו -נפרדות- למוצרים האלו. כולם קונים תוצרת מקומית (או יותר נכון, בתוך האיחוד האירופי) ואין כמעט ייבוא מסין. הייבוא היחידי ממחוץ לאיחוד זה של פירות וירקות טרופיים שלא יכולים לגדול במזג האויר האירופי ו... בשר תנינים ויענים מישראל כשיש חשש לפרה משוגעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודעת איפה היא ירדה, כבר השד יודע כמה זמן אומרים לי בכ"א וגם בלשכה לתעסוקה שלא נכנסו להם משרות חדשות.

באמת? מתוך אתר שירות התעסוקה:

סה"כ בשנת 2005 (ממוצע חודשי ינואר-ספטמבר) מספר הדרושים הסתכם ב- 20.8 אלף בהשוואה ל- 16.5 אלף בתקופה המקבילה אשתקד. תוספת של 4.3 אלף, עליה בשיעור של 26.4%.

רואה צמיחה? רואה גידול במספר המשרות במשק? כי שירות התעסוקה בהחלט רואה.

הת'רד הזה נהיה ממש חד צדדי

כל מי שמעז לדבר בעד הדברים שמציע פרץ מותקף ע"י השאר.

אולי כי כל השאר מפעילים את ההגיון שלהם?

פתאום כולם נהיו מומחים לכלכלה

אתה לא צריך להיות מומחה לכלכלה, אתה רק צריך שמץ של הבנה וקצת היגיון.

יש לך דעה בנושא כלשהו שנמצא על סדר היום? תהליך השלום, אולי? מצבה של מערכת החינוך? האלימות הפושה והדרכים לטיפול בה? התחממות כדור הארץ? משהו? אם כן, אתה מומחה בנושא עליו יש לך דעה? אם לא, האם אין לך דעה בשום נושא חשוב?

אבל בוא נעזוב לרגע את נושא שכר המינימום, בסדר?

פרץ מתנגד לרפורמת בכר. מה דעתך?

פרץ מתנגד להפרטת חברות ממשלתיות. מה דעתך?

פרץ בעד הגדלת הקיצבאות ובמיוחד קיצבאות הילדים. דעתך?

פרץ נגד הקיצוץ בזכויות החברים בקרנות הפנסיה הותיקות של ההסתדרות. דעתך?

פרץ נגד גביית 2% ממשכורתם של בעלי פנסיה תקציבית. דעתך?

נו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...