הבדל בין זכרון Ram ל- Rom - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הבדל בין זכרון Ram ל- Rom


idan a

Recommended Posts

  • 6 שנים מאוחר יותר...

שלום רב,

רציתי לדעת בבקשה שלושה הבדלים בין זכרון ה- Ram לזכרון ה- Rom?

נתנו לי את זה כשאלה במכללה, תודה.

ועוד שאלה אם תוכלו לעזור,

מהו bit ומהו byte?

תודה רבה על העזרה...

ROM -

ROM (ר"ת Read Only Memory) זהו זיכרון בלתי נדיף המשמש לקריאה בלבד. זיכרון זה נכתב פעם אחת בשלב הייצור ובדרך כלל בלתי ניתן לכתיבה חוזרת אלא רק לקריאה רב פעמית. הקריאה מרכיבי ROM בדרך כלל פשוטה יחסית (ומהירה יותר) מהתקני אחסון אחרים כגון אמצעי אחסון מגנטיים או אופטיים.

כמעט בכל מחשב מותקן זיכרון ROM. כך יכול המחשב לפנות לזיכרון ה- ROM מיד לאחר הפעלתו ולמצוא בו את ההוראות הראשוניות שעליו לבצע (Boot). במחשבים רבים, דוגמת המחשבים האישיים, הוראות אלה הן תוכנית האתחול של המחשב שבאמצעותן טוען המחשב מאמצעי האחסון האחרים שלו את מערכת ההפעלה לתוך זיכרון ה- RAM (ר"ת Random Access Memory) הנדיף שלו.

בנוסף ה- ROM מכיל את תוכנית ה-

BIOS המורכבת מכמה פרוצדורות שאחראיות לטפל בקלפ/פלט בסיסיים. במחשבים פשוטים בהם אין צורך במערכת הפעלה מורכבת (לדוגמה מילון נייד או קופה רושמת וכדומה), ה- ROM מכיל בנוסף לתוכניות האתחול גם את שאר התוכניות שהמחשב נועד לבצע. במחשבים מסוג זה, החלפת תוכנית מחייבת שינוי תוכן ה- ROM, פעולה הדורשת להחליף את רכיב ה- ROM פיזית. זיכרונות ROM עשויים גם לשמש לצורך אחסון מידע שאין צורך לעדכנו במהלך ביצוע התוכנית.

RAM-

RAM (ר"ת Random Access Memory או בעברית זיכרון גישה אקראית). זיכרון זה משתמש לאיחסון זמני של מידע לכן נקרא גם "זיכרון נדיף".

במחשב האישי, זיכרון ה-RAM מגיע כמודולים (כרטיסים) אשר מתחברים ללוח האם ותפקידם הוא לשמור באופן זמני תוכנות אשר פועלות ותהליכם. כאשר המחשב נדלק ומערכת ההפעלה עולה, המידע הרלוונטי עולה מהכונן הקשיח אל זיכרון ה- ושם הוא נמצא בשימוש המערכת. כאשר המחשב מתכבה הזיכרון מתרוקן שכן כאשר הוא אינו מקבל מתח חשמלי, כל המידע בתוכו נאבד.

יש צורך בזיכרון זה (ולא רק בכונן קשיח לדוגמא) משום שמהירותו גדולה בהרבה וזמני הגישה קטנים משמעותית. ניתן לראות תופעה של האטה במחשב כאשר זיכרון ה- אינו מספיק, והמערכת מתחילה להשתמש בכונן הקשיח על מנת להשלים את החסר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...