איזה קטע.. תראו מה החמאס אמר.. - עמוד 23 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה קטע.. תראו מה החמאס אמר..


Milford Cubicle

Recommended Posts

  • תגובות 339
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני מסכים איתך. חשבתי שזה ברור (הבא להורגך, השכם והורגו).

נכון לעכשיו, אנשים רבים אומרים שמדובר ברעיון הזוי ולא מוסרי, אבל ככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים רואים אתי עין בעין. אני רק מקווה שהשינוי בהלך המחשבה יתרחש לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

לפני לא הרבה זמן, אנשים כאן אמרו שהפעלת ארטילריה על רצועת עזה היא רעיון הזוי ולא מוסרי, אבל עכשיו הם משתכנעים שמדובר בצעד נבון והכרחי.

רק עצם הצבת התותחים והאיום להשתמש בהם (כמו גם הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה) גרמו לחמאס להודיע שהוא עדיין מחוייב להפסקת האש עד סוף 2005. כמובן שיש לקחת את ההצהרה הזו של החמאס בעירבון מוגבל מאוד, ולהתחשב בכך שהג'יהאד האיסלאמי הצהיר כי הוא לא מחוייב להפסקת האש. לכן, לא יהיה מנוס מהפעלת ארטילריה כבדה באופן מאסיבי על-מנת להחזיר למדינת את יכולת ההרתעה שאבדה לה. לצערי, אני לא סבור ששרון ופרס יאשרו צעד כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שרון לא יוכל לשבת כעת בשקט כל עוד הפארסה בשדרות נמשכת, וישראלים נפגעים מפעולות טרור כלשהן.

למה? כולכם יודעים.. מרכז הליכוד. הוא הולך להפסיד את הציבור שעל קולו הוא נבחר, והולך להפסיד בענק. ההתנתקות פגעה בו ובתדמיתו בעיני בוחרי הליכוד

שרצו את שרון הגנרל, ואם כעת יחודש הטרור, כאילו שדבר לא השתנה - הוא מחוסל.

דרך אגב, הוא כן יזכה בתמיכה עממית רחבה, פשוט לא בתמיכה בתוך הליכוד. אין לי ספק שלו הוא היה משכיל לעזוב את התנועה הרקובה הזו ולפתוח מפלגה חדשה, בה חברי "המועצה העליונה" (המרכז) לא הועתקה מיציע של מגרש כדורגל, מצבו היה טוב בהרבה.

העם מאס בליכוד, ותוכלו לראות זאת בבחירות הקרובות.

בכל מקרה, סביר להניח שכל עוד הוא מתכוון לרוץ בראשות הליכוד בשנית, הוא יהיה מאוד אגרסיבי בתגובותיו כלפי הטרור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שהחמאס נפגע כ"כ קשה מהתקיפות האחרונות ולכן הוא מוכן להפסיק את האלימות אינה בגלל עוצמת האש בה השתמשו (כל התקיפות היו מדויקות ובעבר השתמשו באמל"ח הרבה, הרבה יותר מאסיבי ברצועה) אלא בגלל ש:

א. התקיפות מדויקות ופוגעות בחמאס ללא היכר.

ב. החמאס מאבד כוחו ברחוב שאינו רואה בעין יפה את פעולות החמאס לאחר שההתקנתקות איפשרה להם שקט.

והסיבה לכך שהתקיפות מדויקות היא מכיוון, שלהערכתי, הרשות הפלסטינית מוכרת את החמאס והרחוב מוכר את החמאס עקב ההתנגדות הגורפת שהרחוב והרשות רוחשים לתקיפות החמאס לאחר ההתנתקות... גם אנחנו וגם הרחוב וגם הרשות רוצים בהשתקת החמאס ולדעתי יש שת"פ בו מספקת את האמצעים הפיזיים לפגיעה בכוח הצבאי של החמאס בעוד הכוח המדיני של החמאס יורד כתוצאה ישירה ממהלך ההתנתקות שהוביל לסלידה מהחמאס ברחוב הפלסטיני וסלידה מ"ההתנגדות" הפלסטינית בכלל בעולם.

שימוש לא מבוקר ולא מרוסן בכוח לא רק יפגע בסעיף ב' ומצד שני לא יקדם את סעיף א'. שלא לדבר על כך שהוא יפגע גם באספקטים רחבים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפאת חוסר נתונים זמינים אין דרך לראות אם אכן המצב כך.

אבל על פי סקר של אל-גזירה לגבי הפיצוץ בתהלוכת החמאס - הרחוב הפלשתיני קיבל את דעתו של לא פחות, מרב סרן ישראלי שטען כי מדובר בתאונת עבודה של החמאס. לאחר שהתקיים עימות בינו לבין נציג חמאס ונציג הרשות הפלסטינית.

הרשות הפלסטינית אף היא טוענת שמדובר בתאונה לה אחראי החמאס.

אין ספק כי הרחוב היה החמאס לפני ההתנתקות גם בגלל הכיבוש אבל גם, ואולי בעיקר, בגלל השחיתות שאפינה את הרשות הפלסטינית ממנה הרחוב סלד.

עם הזמן ההתנתקות תאפשר התבוננות פנימית בחברה הפלסטינית כשהיא נטולה (פחות או יותר) מהחיכוך היום-יומי עם ולהערכתי כוחו של החמאס יקטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

הרחוב הפלשתיני קיבל את ההצהרה של אבו-מאזן שאמר כי הפיצוץ אירע כתוצאה מרקטה של המאס שנפלה והתפוצצה, ופוצצה את שאר הרקטות במכונית.

דרך אגב, הרקטה שהתפוצצה היא, ככל הנראה, קטיושה.

הרחוב "מוכר" את החמאס? :s05:

בן אדם, אתה חיי בסרט. הרחוב הוא החמאס.

בדיוק! :cool2:

יש פגיעות מדוייקות בסיכולים ממוקדים בזכות המודיעין של צה"ל (מזל"טים, וכו').

בנוסף לכך, לאחר נסיגת צה"ל מרצועת עזה, כל ראשי החמאס שהיו במחתרת יצאו בגלוי לרחוב בהפגנות ענק, כך שהיה קל לאתר אותם. עכשיו, הם חזרו להסתתר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פגיעות מדוייקות בסיכולים ממוקדים בזכות המודיעין של צה"ל (מזל"טים, וכו').

בנוסף לכך, לאחר נסיגת צה"ל מרצועת עזה, כל ראשי החמאס שהיו במחתרת יצאו בגלוי לרחוב בהפגנות ענק, כך שהיה קל לאתר אותם. עכשיו, הם חזרו להסתתר.

כל מי שמעורה בעולם המודיעין (בכללותו, לא ספציפית לישראל, אני רוצה לשמור את הדיון ברמה של השכלה כללית) יודע כי:

למזל"טים ולשאר אמצעי החישה החזותית מרחוק יש יכולת מאוד מוגבלת להפיק מודיעין על טרור. לרוב הוא יכול לעקוב אבל הוא מתקשה מאוד בייצר מודיעין - הוא לרוב תלוי (וגם מסייע) במודיעין חודרני יותר שמושג משאר פלחי המודיעין: מודיעין אנושי, תקשורתי, אלטרוני. כשאם השמיים האחרונים אני מניח שארגוני הטרור למדו להתמודד ולעקוף (מה גם שמאז הנסיגה כוחם של אלה ודאי ירד כמעה). כאשר המודיעין האנושי הוא הבעייתי ביותר מבחינת הפעלה - אבל להערכתי הוא זה (בעיקר שת"פ עם גורמים ברשות שמעוניינים ברעתו של החמאס) שסייע ביותר לרצף התקיפות הממוקד והמוצלח של צה"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...