מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2 - עמוד 10 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2


alexta-z

Recommended Posts

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בדיוק על זה דיברו בערוץ 10 בתכנית הבוקר, לפני שבוע בערך (בסוף השבוע של התקיפות במועדונים). הם ראיינו פרופסור למדעי

ההתנהגות (או מישהו ברמה כזאת -לא זוכר בדיוק) והוא אמר שהבעיות שיש לנו בחברה עכשיו הם תוצאה ישירה של החינוך של ההורים.

או יותר נכון חוסר החינוך. לחלק גדול מההורים היום אין שליטה וסמכות על הילדים שלהם, הסיבה היא ששני ההורים עובדים רוב היום, ואין

מי שיטפל בילדים חוץ מהבייביסיטר, והטלוויזיה. אין מי שיציב להם גבולות ויהיה סמכות עבורם. כשילד מבקש משהו מההורים שלו הם ישר

נותנים לו. כשהוא עושה בעיות בביתספר, ההורים תמיד יצדדו אותו, כי זה מה שהוא רוצה. ואוי ואבוי להורים שלא. ילדים כאלה הם

אלו שמתנהגים באלימות כי חושבים שהכל מותר להם. הם גם יורדים ברמת הלימודים כי זה לא ממש מעניים אותם, ואין מי שיכריח אותם ללמוד.

בעיות האלימות בנוער עולה (לא רק מבריה"מ) היא גם מאותו הסוג, ההורים שוב מאבדים שליטה על הילד. הילד תופס את השפה יותר מהר מההורים

ויש תלות של ההורה - בילד. וזה נותן לילד תחושת עליונות מסוימת על ההורה, מה שמוריד מהסמכות. לפעמים הילדים צריכים לעזור להורים להתפרנס

וזה גם פוגע בשליטה של ההורים בילד.

דרוויניזם חברתי - בארץ הקודש :

הפרופסור אמר גם, שההדרדרות החלה בשנות ה70', אז גם הורגשה הירידה ברמת הלימודים - עד לשפל של היום.

אנחנו הופכים לאט לאט למדינת עולם שלישית. ואם לא תהיה מהפכה של ממש בכל מה שקשור לחינוך ולחברה שלנו בכלל, תיווצר פה חברה של מעמדות,

יהיו בתי ספר פרטיים -לילדים שלהורים שלהם יש כסף, וככל הנראה גם להם יהיה. ובתי ספר ציבוריים -לכאלה שאין, וככל הנראה גם לא יהיה להם.

אני חושב שהחינוך צריך להתחיל מההורים -הפעם הראשונה כשהם מבקרים את הגניקולוג, והם חושבים ללד תינוק, הם ייצטרכו לעבור קורס הכשרה

מיוחד, שידריך אותם כיצד להתנהג עם הילד מה הסכנות בהזנחה וכו'. אם הם רציניים ויירצו ללדת אותו הם צריכים לדעת מה הם ייצטרכו להקריב בשבילו.

מקומות עבודה ייתחייבו לתת מסגרת מסוימת של שעות בשבוע להורה עם ילד(חוק בכנסת)כמו שיש חופשת לידה, כך גם יהיו "שעות הורה" (וזה קיים נדמה

בבריטניה) -בכל מקרה כמו שאמרתי מהפכה כללית שתבוא מבפנים.

קמפיינים כמו לא לאלימות, הזכות לכבוד.. תאונות דרכים זה לא גורל... וכו'. הם כמעט לגמרי חסרי תועלת, שמשרתים את בעלי האינטרסים ותו לא.

צריך רפורמה כללית, אבל בשביל זה צריך מודעות. ועד שזה לא ייקרה (עוד מקרי רצח\אונס\סחיטה במועדונים\בתיספר\קניון) אנחנו נמשיך לשקוע בחרא.

צריך מנהיג חזק, שייתן לכל העניין הזה פוש. ולא, לא אחד מהפוליטקאים-גנרלים שיש לנו עכשיו. אולי מישהו מהפורום מתנדב ?

עד אז אני מייחל לכם לילה טוב.

^ :xyxthumbs:

כתוספת: הורים גם צריכים לדעת לא רק מה להקריב, אלא גם מה להשקיע! כדי שיצא מהילד משהו. לדוגמא: לא להביא 10 ילדים כשההכנסה שלהם 7K בחודש.

וRTPC, בתור אחד שקורא באופן קבוע את הפורום, הייתי מצפה ממך לדעת שדריה עברה מבחן IQ אמיתי, ולא באינטרנט ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אני לא מבין על מה כל התרד הענקי הזה.

אנשים לא יכולים לקבל את העובדה שיש מורים דפוקים ויש מורים טובים.

אני חי בסביבה של מורים טובים, ואני חושב שחייבים דחוף לשנות את השם של ציון המגן מציון מגן לציון שנתי.

זה שיש אנשים שיכולים כל השנה לא ללמוד וללמוד לפני המבחן להצליח אז סבבה להם, ללמוד בכיתה זה לא רק לרכוש ידע זה גם עניין של סדר ומשמעת.

לא כולם באותה רמת אינטליגנציה תבינו. אנשים אוהבים להאשים את המורים בכך שהם גרועים ונכון שיש כאלה אני יכול להעיד, אבל רב המורים אחלה ומלמדים טוב

ולעיתים לא רק מחנכים אלא גם מדברים איתנו מדי כמה שיעורים על דברים הומנים וכ"נ (לא רק המחנכת).

אני מסכים עם העניין של השינון והחרישה שגורם לשכוח דברים, אבל אני הולך להציג היבט אחר. אתה לומד למבחן ומשנן את כל הפרטים הקטנים, ומן הסתם שתנסה להזכר בחומר אתה תשכח את הפרטים הקטניםו תחשוב ששכחת, אבל בעקרון נוצר אצלך בסיס והרבה מושגים אתה תזכור, רק שאתה לא זוכר שאתה זוכר :kopfpatsch::|||||||||||||

זה קורה.

ידידה טובה שלי, אמא שלה היא מורה ללשון והיא בתפקיד מאהבת המקצוע ורואים את זה. היחס האישי והיכולת ללמד גם אחרי שעות בית ספר זה מדהים. וכנ"ל השותפה שלה ללימוד. רב המורים שאני מכיר הם יוצאים מהכלל בבחינה הטובה: גם מלמדים וגם (אפילו יותר חשוב) נותנים מן תחושה שהאדם מולך הוא לא אדם טיפש אלא אדם בעל אופי עם אידיאולוגיה מוסרית נכונה.

משרד החינוך לא יודע לחנך, עם כל הכבוד פיטורים מסיבים לא יעזרו בכלום חוץ מהורדת כח האדם. המדינה הולך בראש בקיר ולא מבינה שצריך להשקיע כסף כדי לקבל תוצאות. לקבל אנשים להוראה רק את אלה שעוברים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

יש כאן מספר אנשים שעושים טעויות כתיב בצורה מחרידה. אני זכור שהייתי קטן לשמוע על ילד בכיתה ז' שעושה טעויות כתיב זה היה לחשוב שהאדם מפגר.

הרבה כותבים כאן פוטרים (מהמילה לפטר) במקום פותרים( מהמילה פתרון!).

אני לא יודע אם זה רק אני אבל אני חושב שלתלמידים במכללם אסור לקחת או לקבל ייצוג בקבלת ההחלטות בבית ספר. כל עוד לא מדובר בגזרת דין חמורה מאד אסור להם להתערב. התלמידים מחפשים מכל דבר איפה אפשר לעשות שביתה וכל מיני חרא כאלה כדי לא ללמוד, לחפש בנרות איפה להבריז. הם רוצים שיורידו שעות במקום שמעלים והם שכחו שהם היו מעלים שעות אז כבר אחרי פסח הם היו צריכים ללמוד הרבה כי במקום להשאר לתגבורים וכ"נ הם היו מסיימים.

אני יכול להגיד לכם שאצלי לפחות כל המקצועות מעניינים. אין מקצוע שלא מעניין גם אם אני לא מצליח בו. פיסיקה לדוגמא זה מקצוע קשה רצח שגם המורה לא יודעת משהו ללמד, אבל רק התיאורה ממש מעשירה וכיפית.

האלימות נגד מורים בבית ספר נובעת מזלזול טהור נגד המורים. מורה כבר לא מפקד אלא סתם אדם. מורה צריך להיות אדם בעל אישיות כמודל לחיקוי וגם כמלמד וגם כחבר וגם כאחד שיודע איפה להפסיק את כל הקשרים שלו עם התלמידים ולהעמיד אותם במקום כמו כל אחד אחר.

דיברו פה גם על העניין של ההתחשבות\ אי ההתחשבות בציונים. זה לא צריך לבוא בביטוי יותר מדי אבל זה צריך לבוא.

אדם שחשוב לו ואתה רואה והוא משקיע אני הייתי מעלה לו 5 נקודות יותר. אבל אדם שמזלזל לא מכין שיעורי בית ואיכשהו מקבל במבחנים ציונים גבוהים, צריך להוריד לו.

אנשים נוטים לחשוב שציון זה רק מבחנים: אבל לדעתי זה מכלול של התנהגות בשיעורים בצורה כללית. אתה לא חייב להתעניין, אתה לא חייב להתעמק אבל בשיעור אתה מקשיב, ואם אתה לא מקשיב אתה לא מדבר. אתה תמיד יכול לבקש ללכת החוצה לשתות או משהו.

אם אנשים לא רוצים ללמוד בבקשה רק שיעשו את זה בשקט ובדרך של בני אדם ושלא יתלוננו שלאחרים מעלים את הציון. להם קל לבוא להתלונן אבל הם לא רואים את הצד השני.

טוב בקיצור אני יכול להמשיך שנים ככה, אני יכול להגיד הרבה מאד דברים אבל לא אדע איפה להפסיק.

אבל תתפלאו אני יכול להזדהות עם הרבה דברים

אשמח לקבל תגובות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה ללמוד בחו"ל, היכן שיורקים על פסיכומטרי, היכן ששיש מכינה נורמאלית, שגם אם אין לי/לא היה לי רקע במקצוע הנבחר, הם מכינים אותי ללימודי התואר במקום לזרוק אותי למים עמוקים או לא לדחות אותי מהקורס בכלל.

תראי, זה לא תמיד נכון. בארה"ב (אני גר הקליפורניה, שנה ראשונה בתיכון) יש הרבה מאוד משקל למשבני ה-SAT, שאלו הם די הפסיכומטרי. מבחנים שאמורים למדוד הבנה עצמית של חומר וכיו"ב, ועכשיו הם מבחנים שבודקים למי יש כסף לשלם לקורסים כדי ללמוד את החומר. מה שכן, החינוך פה הרבה יותר מרשים מבארץ (עברתי בקיץ 2004). לומדים הרבה, הרבה יותר, עם כיתות יותר קטנות וחומר לימודים יותר מאתגר. חוץ מזה, פה כמעט כל הכיתות מחולקות לפי רמה, ומי שרוצה ללמוד לומד עם מי שרוצה, ואלה שלא רוצים לומדים פחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...