תוכן תמיד מחייך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תמיד מחייך

צוות האתר לשעבר
  • מספר הודעות

    4389
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי תמיד מחייך

  1. בהחלט יש קשר בין התעללות בבעלי חיים ליחסלבני אדם ומתעללים בבעלי חיים ייטו להיות יותר אנטי-סוציאליים מאנשים אחרים:

    http://jiv.sagepub.com/content/14/9/963.short

    ילדים או בוגרים בעלי הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית הם בדרך כלל עניים שגרים בסביבה עירונית ובישראל זה אכן כך כאשר הכותרות לגבי התעללות בבעלי חיים מגיעות בדרך כלל מהפריפריה בנגב או מישובים ערבים.

  2. כמה דברים שמגעילים אותי במדינת ישראל:

    * שליטה מוחלטת של מוסדות הדת על חיינו מרגע הלידה, דרך החתונה והגירושין ועד המוות, הכל תלוי בדת שלך ואינו ניתן לשינוי. היא המדינה הדמוקרטית היחידה בעולם שאין בה נישואין אזרחיים כך שיהודי לא יכול להתחתן עם נוצריה.

    * ועדי עובדים דוחים כמו חברת החשמל, מקורות ורכבת .

    * רקבת והשירות העלוב שהיא נותנת לאזרחים + התחבורה הציבורית הכושלת שקיימת בישראל.

    * שליטה על עם אחר שהשתרשה כל כך עמוק עד שלא ניתן לוותר על השליטה הזו, מה שמוביל אותנו בדרך הבטוחה למדינה דו לאומית (ישראל-פלסטין).

    * מערכת חינוך כושלת לגמרי שמייצרת בעיקר ערסים,פרחות וחיילים צייתנים בלי שכל (שאחר כך מקבלים סטירת לחי כאשר הם דורשים הטבה כלשהי מהמדינה בתמורה לשירות הצבאי) ומערכת השכלה גבוהה שהציפה את המדינה במכללות תת-רמה וגרמה לכך שעבודות כמו פקיד בבנק או מזכירה במשרד מצריכות תואר ראשון.

  3. אתה מערבב בין המון דברים, חלקם לא קשורים, כך שקשה לעקוב אחרייך. למרות זאת, הנה כמה דברים חשובים:

    1. האתר הראשון שקישרת אליו הוא בלוג קטן מאוד וחסר השפעה והפוסט המדובר נכתב כמו תעמולה גרועה. עם זאת, הצדק אכן עימך ושיעור מקרי התקיפה המינית במדינות כמו שבדיה ונורווגיה זינק בשנים האחרונות לאור גל מסיבי של מהגרים מארצות נחשלות כאשר ראוי לציין שלא מדובר רק במדינות מוסלמיות. אתה אוטומטית מסיק מסקנות כמו מוסלמי = חסר תרבות = אונס ואני לעומתך מסתכל על הדברים קצת אחרת ויודע שמהגרים ממדינות נחשלות ייטו לבצע הרבה יותר פשעים אלימים במדינה הקולטת אותם. איני בא לגונן על פושעים אך לפחות איני מנסה לרתום מקרי קצה, שבחלקם הגדול התוקף אינו ידוע, לטובת תקיפה של דת מסויימת. ראוי גם לציין שב-2003 שינה בית המשפט האירופי לזכויות אדם את ההגדרה של תקיפה מינית - לפני כן היה מדובר באקט מיני שבו יש כפייה כוחנית אך לאחר השינוי מדובר באקט מיני שיש בו אי הסכמה, דבר שהופך את ג'וליאן אסנג' לאנס פוטנציאלי עקב השקר שלו בנוגע לשימוש בקונדום כאשר שכב עם 2 בחורות בשבדיה.

    2. ושוב אתה מביא דוגמאות שנוחות לך ומתעלם ממדינות כמו בחריין, כווית, טוניסיה, מרוקו ואלבניה שלממשלה ולתושבים שלהן יש דברים טובים יותר להתעסק מהם מאשר הסכסוך הישראלי-פלשתינאי וחלקן אף מקבלות בברכה תיירים ישראלים. אינ מכיר את הקוראן כדי לדעת באילו פסוקים נכתב שיש להרוג יהודים (ידוע לי על פסוקים שמתירים לכאורה להרוג כופרים בדת האיסלם אך לא זכור לי שמדובר ספציפית על יהודים) התנ"ך והברית החדשה גם הן קוראות ואף מספרות על השמדת עמים שיטתית.

    3. אתה טוען שהאיסלם בעת החדשה הקצין ואני מסכים איתך לחלוטין. עם זאת, אני מנסה להתמודד עם הדברים בכלים ריאליים במקום לפנטז פנטזיות על עולם נקי ממוסלמים או נקייה מפלשתינאים, דברים בלתי אפשריים לכל אדם בעל הגיון. הרי הדבר הכי נוח הוא להגיד שהאיסלם או כל דת אחרת צריכים להיעלם במקום להתמודד עם כך שהעולם שלנו דפוק ושצריך לתקן אותו.

    4. כולנו גזענים בצורה זו או אחרת אבל העניין הוא שסבא שלך ידע לשים את הגבול ולשנוא רק את מי שהשמיד את בני משפחתו, בדיוק כפי שסבתא שלי שונאת את מי שניסה לרצוח בשואה את בני משפחתה. גם לי יוצאים מדי פעם צקצוקי לשון בלתי נשלטים בנוגע לתרבות או דת אחרת אך איני נותן המשכיות לביטויים הללו ואיני רוצה שיהיה להם ביטוי פיזי.

    5. באופן כללי אין לי בעיה עם מתנחלים שגרים בגושי התיישבות גדולים והבעיה שלי היא עם מתנחלים שמקימים מאחזים בלתי חוקיים על אדמות שלא שלהם ושהמטרה של אותם מאחזים היא העמקת הכיבוש הישראלי בשטחי יהודה ושומרון ומניעת כל הסכם שלום אפשרי עם הפלשתינאים. חמור מכך, אותם מתנחלים מביאים במו ידיהם את המדינה הישראלית הדו לאומית ואינם מאפשרים היפרדות מהפלשתינאים והסדרי קבע כלשהם. אין לי שום חיבה לפלשתינאים בעת העכשווית, בעיקר לאחר הבחירה הגורפת שלהם בחמאס, אך איני יכול לטמון את הראש בחול ולהתעלם ממיליוני הפלשתינאים בשטחי ואיני מעוניין להיכנע למחשבות שווא על העלמה שלהם בדרך פלא, דבר שמן הסתם לא יקרה.

    6. אחד הדברים שמאוד מפריעים לי במדינת הוא אובדן הרוח הדמוקרטית-חופשית לטובת לאומנות דתית קנאית, דבר אשר יוצר עבורי קושי עצום בהקמת משפחה עם חברתי הבודהיסטית. אני רואה במו עיניי איך הרצון להרחיק את הפלשתינאים או המוסלמים משטחי מדינת הופך לרצון להרחיק כל תרבות זרה או דת שאינה יהודית ואני רואה כיצד המדינה מנסה לכפות עליי את רצונותיה, מבלי להבין שמדובר ביחסי גומלין ולא ביחסים של אדון ומשרת.

  4. ^^^

    היא הסכימה לסלוח לו כי איימו עליה וכי אמרו לה שהוא יקבל עונש סביר. בסוף יצא שבית הדין הרבני ביטל את הגיור שלה(!) אחרי המקרה הזה וסרחון הגזענות שעולה מהשופט הזה ומבית הדין הרבני מגיע גבוה אל השמיים.

    הבוקר דיווח ´קול ישראל´ כי גיורה של הצעירה האתיופית שעמדה במרכז פרשת השופט דרורי בוטל על ידי הרבנות הראשית.

    הצעירה נדרסה כזכור על ידי אברך שביקש להתמנות לדיין בבית הדין הרבני, כאשר השופט משה דרורי זיכה אותו וספג על כך ביקורת ציבורית נוקבת, ואף מועמדתו לבית המשפט העליון הועמדה בספק בעקבות הפרשה.

    מנכ"ל בתי הדין הרבניים הורה לבטל את גיורה משום ש"גיורה לא ניתן בבתי הדין הרבניים". ח"כ שלמה מולה, נציג העדה האתיופית בכנסת, אמר בתגובה כי "הממסד הדתי ממשיך להתעלל בחסרי ישע שבאים להיות אזרחים טובים במדינת ישראל". לדבריו זה לא סביר מאחר שהיא "עברה תלאות קשות של יותר משנה וחצי לימודי יהדות".

    http://www.kikarhashabat.co.il/1767.html

  5. טול קורה מבין עינייך וקרא את דברייך שנכתבו לפני זמן קצר:

    מכל הויכוחים פה אפשר להבין רק דבר אחד.

    ערביי הם חחידק טורף שרק מחכה להתפרץ.

    אתם מבינים שהם עושים מה שבראש שלהם והמשטרה שלנו מפחדת לעשות משהו בעניין ולצבא שלנו אין מספיק כוח אדם בשביל זה?

    אם יום אחד יקומו מדינות ערב למתקפה כוללת, אז כן יש לנו איך להתגונן נגדם, אבל אם עבריי יצטרפו לזה, הרי לכם פול מדינת היהודים.

    אם זו לא גזענות אז אני צנצנת ריבה... אני יכול לרשום ש"מעניין איך היית מגיב אם היו רושמים על היהודים שהם חיידק טורף באומה הארית" אך אני מניח שאתה תתעלם מכך ותאשים אותי בגזענות. אותי מעניין איך זה יהיה לחיות עוד כמה שנים במדינה שבה לא יהיו שמאלנים שניתן יהיה להאשימם בכל תחלואי המדינה, האם אנשי הימין הקיצוני (שיהפכו לסתם אנשי ימין) ימצאו קורבן חדש כמו האתיופים? אה סליחה, האתיופים כבר בדרך להיות הקורבן התורן.

    1. לי אין חברים ערבים (אם כי יצא לי לעבוד וללמוד עם כמה), ואני מסכים שהאמירה ההיא גזענית - אבל רק בגלל שהבחור מכליל. נכון, לא כולם ככה, אבל יש מספיק שכן בשביל שהאמירה תהיה במקום. אני לא יודע עד כמה אתה נוהג לקרוא חדשות ממקומות אחרים בעולם, אבל סיפורים בסגנון "מהגרים מוסלמים ביצעו פשע X וכשנעצרו טענו שלא ידעו שגם להם אסור, כי הם לא חשבו שהחוק המקומי גובר על המסורת שלהם" אינם נדירים. החלק העצוב הוא שהרשויות לפעמים משתפות איתם פעולה, וכך קרה ש"צעירים" מוסלמים זוכו מעבירות כמו תקיפה בשכרות ואף אונס, או לפחות יצאו בעונש קל מאוד.

    2. אתה לומד על התרבות שלהם? מעניין מה ספר הלימוד שלך אומר בפרק "שחיטת עמים אחרים ורצון להכניע את העולם תחת שלטון איסלאמי". האם החלק הזה בתרבות שלהם (יחד עם היחס לזרים, היחס לנשים, היחס לזכויות אדם וכו') כלול בכלל בחומר, או שמטעמים של קורקטיות הפרקים הללו הושמטו?

    3. נניח והבחור שהגבתו לו אכן גזען חשוך ולכן חשת צורך להעמידו במקומו. למה? האם יצא לך לשמוע על ערבים שיעשו כך לערבים אחרים, בעקבות התבטאות גזענית נגד יהודים (הכוונה היא לא בדיון מול מצלמות, אלא בנסיבות יותר)? למה אתה מרגיש צורך להגן על כבודם של אלה שבזים לך?

    4. תוספת מאוחרת: אתה טוען שעמדה לפיה "הערבים הם ילדים קטנים שלא יודעים מה הם רוצים" היא גזענית. מה זה אומר על כל אותם פעילי שמאל, שבטוחים שהם יודעים מה טוב לערבים יותר טוב משיודעים זאת הערבים עצמם, וזאת עוד לפני שעומדים על דעתם על הציבור הישראלי?

    1. אני אשמח לראות היכן בדיוק נמלטו מוסלמים או מהגרים אחרים מעונש של אונס רק בגלל המסורת שלהם. אני זוכר חרדי שדרס אתיופיות ונמלט מעונש בגלל התרבות שלו, האם זה אומר שכל החרדים הם אלימים?

    2. מכיוון שאינך מבין כנראה את ההבדל בין הפלגים השונים באיסלם, אין טעם להסביר לך שחוקי השריעה הקיצוניים אינם קיימים בכל מדינה מוסלמית ושפתווה שניתנה ע"י מופתי מסוים מיועדת רק למאמיניו ושאר המוסלמים אינם חייבים להתייחס אליה. בנוסף לכך, נראה שאינך חזק בהיסטוריה כי גם הנוצרים (מסעות הצלב), היהודים (תקופת התנ"ך) וסתם אתאיסטים (היטלר) השמידו עמים וניסו להשתלט על העולם.

    3. אני מגן על כבודם של אנשים אחרים כי אני יודע שגזענות אינה מוגבלת בדרך כלל לשנאה כלפי עם או לאום ספציפי אלא מתפשטת ומתרחבת כמו סרטן והופכת את הגזען לאדם ששונא את כל מי ששונה ממנו.

    4. איני פעיל שמאל ואיני מייצג שמאל אך טענתך צודקת חלקית - ישנם פעילים שמנסים להכתיב לערבים אורח חיים ליברלי אך חלק מהפעילים בכלל לא מתעסק בכך והמאבק לפעמים הוא מאבק אנטי ממסדי (ולכן תראה שעמותות שמאל מגינות על מגוון של אוכלוסיות).

  6. אין כזה דבר סיבה לא מוצדקת, זאת פיקציה. כל הרעיון מאחורי החוק הזה הוא שאנשים יחשבו שישראל ביתנו עושה המון, בדיוק כמו החוק למניעת רעש ממסגדים - עוד פיקציה. חבל שמפלגה בכנסת מתעסקת כל כך הרבה בעבודת חקיקה בידיונית במקום לעבוד כדי באמת לטפל בבעיות במדינה. אבל זה מה שמביא להם את הקולות העבודה בכאילו הזאת.

    כפי ששמת לב, העם מעדיף חברי פרלמנט פופוליסטיים ועם רעיונות מופרכים יותר ויותר. הרי ברור לך שצריך לחלק ממתקים לעם ובמקום למצוא לאן נעלמים תקציבי ענק, כפי שקורה בכתבה הבאה:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4174320,00.html

    ב-8 בפברואר 2011 התבקשו חברי הכנסת משה גפני, יעקב אדרי, חיים אורון, יריב לוין ופאינה קירשנבאום, לראשונה באותה שנה, לאשר העברה בתוך התקציב. נציגת האוצר ביקשה להעביר 700 מיליון שקלים מהרזרבה הכללית למשרד הביטחון. מטרת ההעברה, במקרה זה, הייתה חסויה ולחברי הכנסת נמסר כי היא תידון בישיבה הסגורה של הוועדה המשותפת לכספים ולחוץ וביטחון, שתוכן ישיבותיה חסוי.

    את ההסבר הזה קיבלו כמובן חברי הכנסת בהבנה, אך מה לגבי מקור הכסף? בוודאי יש לאוצר תשובה לשאלה איזה פעולה ממשלתית בוטלה כדי שסכום משמעותי של 700 מיליון שקל יפונה מתקציבי המשרדים ויעבור לרזרבה.

    ולמי שמתעניין מה קרה אחר כך - חבר כנסת אחד נאבק על הזכות לדעת מהיכן הגיע הכסף אך שאר חברי הועדה נפנפו אותו ואישרו את העברת הכספים. זו כמובן דוגמא מובהקת לאיך הכנסת מתנהלת כרגע ולאן זה יוביל אותנו (רמז: מתישהו, כאשר החרדים והמתנחלים יהוו רוב, ייגמר הכסף והמדינה תצטרך למצוא מקור למימון האוכלוסיות הללו).

  7. דדי, אז כנראה שאתה לא מכיר איך ראש של ערבים עובד.

    אני עובד עם ערבים, ולומד עם ערבים ואני רואה.

    הם כמו ילדים קטנים, כל עוד לא אמרת משהו ספציפי זה לא תקף.

    ועזוב שהרבה מהם באמת מצפצפים על החוק כי זה , אם אתה בא ואומר להם תראו, יש חוק נגד רעש וכו, הם אומרים לך תראה, מבחינתי זה לא רעש ולכן החוק לא תופס.

    אבל אם תבוא אל אותו אחד תגיד לו, אסור למסגדים להשתמש בכריזה בין השעות האלה והאלה, וקיבלת משהו ספציפי מפורש בלי התחכמויות למה ככה הראש שלהם עובד,

    וזה מה שהשמאל לא מבין(או מסרב להאמין). שבסופו של דבר, שיש בעולם הזה תרבויות שונות, דרכי חשיבה שונים ולא כל בני האדם אותו דבר.

    בשביל ערבי, זה לגיטימי שאם הרגזת שכן שלך הוא יבוא אליך עם אקדח ויאיים עליך ואין מי שיעזור לו כי כולם פוחדים מערבים, בשבילך זה לא.

    אי אפשר להשתמש באותם כלים שמשתמשים לכלל האוכלוסיה, יש מקום לשימוש בכלים שונים.

    זה לא יעזור אם תבוא לתינוק בן שנה ותגיד לו אסור לשתות אקונומיקה זה רעיל כי הוא לא מבין את הדברים ככה אז מה שאתה תעשה פשוט תרחיק מהישג יד את האקונומיקה, מאידך אם תבוא לילד בין 5 ותגיד לו אסור לשתות אקונומיקה אז הוא יבין ואתה לא תצטרך להזיז אותה למקום שלא בהישג יד (אלא אם כן הוא ימרוד ויעשה דווקא אבל כאן נכנס החינוך).

    אז צאו מסרט, תכנסו לעולם האמיתי (שלא עשוי מצמר גפן מתוק) ותלמדו להתמודד נכון עם כל מקרה לגופו.

    אז אתה הגזען התורן שטוען "יאני לא גזען, יש לי חברים ערבים"? כי הרי ידוע שכל הערבים חושבים ומתנהגים בדיוק כמו אותו הדבר וכולם ילדים קטנים שרוצים לשתות אקונומיקה רעילה. אבל למה לי לבלבל לך את המוח עם עובדות, אני סתם שמאלן מניאק שלומד עם ערבים באוניברסיטה, עובד איתם ולומד על התרבות שלהם (ביחד עם תרבויות אחרות).

  8. א. בוא נדייק בעובדות: מי שלא שירת בצה"ל/שירות לאומי/שירות אזרחי למעט מקרים של סיבה מוצדקת.

    לדעתי, דרישה לגיטימית ביותר.

    מי בדיוק יחליט מהי הסיבה המוצדקת? וכדי להחליט אם הסיבה מוצדקת או לא, יש צורך בחשיפה של התיק הרפואי או הנפשי של אדם מסויים. בחורה שנאנסה בזמן הצבא ושוחררה על 21 נפשי (מקרה אמיתי) בהחלט לא תסכים שהתיק הרפואי שלה ייחשף בפני הציבור רק בגלל שהיא מעוניינת להיבחר לכנסת.

    אותי אישית החוק לא מפתיע כי הכנסת כבר מזמן הפכה לקרקס של פריקים שבו כל אחד מנסה להראות שהוא הכי ייחודי ושכדאי לזרוק מטבע לכלוב שלו בגלל שהוא מתלהם כמו צבוע רעב. החקיקה הנוכחית בכנסת מבקשת דבר אחד פשוט - ליצור חברה הומוגנית שבה כל האנשים חושבים בדיוק אותו הדבר, מתנהגים אותו הדבר ומצייתים לכל חוק שקיים, אבסורדי ככל שיהיה.

    נ.ב הנה המתנה החדשה של מדינת ישראל למי שמשרת בצה"ל:

    רב-קו בפקודה, סוף לנסיעות החופשיות באוטובוס

    החל מיוני יצויידו החיילים ואנשי הקבע בכרטיס חכם שיוטען בהתאם למקום מגוריהם וכמות היציאות שלהם הביתה. "הצבא לא צריך לממן לחיילת נסיעה מחולון לסבתא בחיפה", אמרו בצבא על המהלך שאמור לחסוך 25 מיליון שקלים בשנה

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4175435,00.html

  9. הדבר היחדי שמצער אותי בסיפור הזה שהיא רק התספקה בלשפוך עליו מים ולא שברה לו את הכוס על הראש.

    אתה צודק אחי!!! אחרי זה היא הייתה צריכה לתקוע לו את הכוס השבורה בעין ולצעוק "ערבי מסריח" ואז לדפוק עליו יריקה. איך בכלל האזרח סוג ב' הזה מתייחס כך לחברת הפרלמנט המכובדת והמנומסת?!

  10. שוב ראוי לציין שזו התקרית השנייה או השלישית של ח"כ מיכאלי במושב הנוכחי של הכנסת, בפעם הקודמת היא ניסתה לתקוף פיזית את ח"כ חנין זועבי ורק במזל המאבטחים מנעו זאת ממנה. ראוי גם לציין שבכל התקריות של מיכאלי היו מעורבים ערבים וגם הצעת החוק המרכזית שלה - שמטרתה הגבלה חמורה של מערכות הכריזה של מסגדים (וללא הגבלה על מוסדות דת אחרים כמו כנסיות, בתי כנסת ובתי חב"ד) - מכוונת כנגד ערבים. הקורא ההדיוט יבין מיד שח"כ מיכאלי היא פשוט גזענית עם סגנון של בסטיונר בשוק אך במדינה כמו , שבה האלימות הפכה לחלק מהתרבות היומית ועבריינים הם סלבריטאים, ח"כ מיכאלי פשוט משקפת את פני העם.

    דרך אגב, אם הייתי מטיח כוס מים בפניו של נבחר ציבור הייתי מואשם בתקיפה שלא גרמה לחבלה והייתי יכול לקבל עד שנתיים בכלא על התקיפה הנ"ל, מה שנחסך משום מה מחברת הכנסת מיכאלי...

  11. זכותם לקבוע מה מותר ומה אסור לעשות, אם זה לא מוצא חן בעינך ואתה רואה פגיעה במעשה כלשהו אתה מוזמן ללכת ולפתוח תיק.

    לדוגמה- אם הם פתאום יחליטו שהכניסה לחנות מותרת רק לאשכנזים אז כנראה בית המשפט יספוק נגדם. אם הם יחליטו שלקונים אסור להסתובב עם גלשנים בחנות אז לטובתם.

    כל הקטע עם הרשימה השחורה נשמע לי ממש הזוי, אתה בטוח שאתה לא סוכן של רמי לוי?

    כנראה שאינך מבין שחנות היא מרחב ציבורי גם היא בבעלות אדם פרטי. מכיוון שמותר (לפחות נכון לעכשיו) לצלם במרחב ציבורי, מותר לפותח הדיון לצלם בחנות.

  12. 1. לסוגייה הזו כבר התייחסתי באחת ההודעות הקודמות - אתה מוזמן לגלול אחורה... ליתר בטחון, אני חוזר על דברי:

    עניין פרסום תגובת מושא הדברים "כלשונה": אני מסכים שמדובר בנוסח בעייתי שכן התגובה "כלשונה" עשוייה להיות באורך הכתבה עצמה, אך לפעמים זה דווקא נדרש. לדוגמה, נניח ומתכוונים לפרסם כתבה על פלסטינאים שטוענים שהוכו ע"י מתנחלים בזמן שעבדו בשדה שלהם, בלי לתאר את שהתרחש קודם לכן - בעוד תגובת נציג המתנחלים תכלול את השתלשלות האירועים (לטענתו, לפחות) הכוללת את היות השדה שטח מעובד של יישוב יהודי כלשהו שהפלסטינאים הכריזו עליו בעלות רק אחרי קום אותו ישוב, שהיו בישוב הזה בעבר חדירות חבלניות מכיוון אותו שדה, שרכבי מתנחלים שעברו במקום נרגמו באבנים ע"י אותם "חלקלאים" וכולי. במקרה כזה, "התגובה כלשונה" אכן עשוייה להיות כאורך הכתבה, ובו בזמן להיות נדרשת על מנת להציג את הדברים בצורה הוגנת. אסור שרצון העיתונאי לקצר ולתמצת יהווה עילה סבירה להתעלמות חלקית או מוחלטת מנקודת מבטו של אחד או יותר ממושאי הכתבה.

    בעצם, יש עוד משהו בנוגע לסעיף הזה: בהיותו הבעייתי ביותר, מדהימה השתיקה המוחלטת לגביו מצד העיתונאים. יכול להיות שהסיבה לכך היא חששם של אותם עיתונאים מעיסוק ציבורי בשאלה הזו, שעשוי לגלות כי כיום במקרים רבים אין הם טורחים לבקש תגובה בכלל, או רצונם להפיל את החוק בשלמותו ולא שהחוק יעבור עם תיקון שיסדיר את חובתם לפרסם רק תגובות בהיקף שפוי?

    2. מה, במצב הקיים לפני התיקון לחוק לא יכולים להגיש נגדך תביעה כזו? נניח והגישו נגדך תביעה בסך 50K שקל במקום 300K שקל - האם תגובתך תהיה שונה? הרי בכל מקרה או שתיבהל ותיסוג, או שתיעזר בעורך דין ותתבע מהצד כנגד החזר הוצאות משפט. התיקון לחוק אמנם אינו מתקן את הבעייתיות הזו, אך גם אינו מקלקל בשום צורה ודרך.

    1. למעט מקרים קיצוניים במיוחד, אין שום סיבה שתגובה תהיה יותר מעמוד או שניים, והחוק במצבו הנוכחי מאפשר לנשוא הכתבה לזמבר את העיתונאי החוקר ע"י כך שהוא ישלח תגובה ארוכה ומפורטת במיוחד למרות שברוב המקרים לא תהיה סיבה לכך. בדוגמא שתיארת המתנחלים ייתארו את הנוף, את מספר העצים שנמצא בכל מקום וידרשו לפרסם תגובה של כל אדם שהיה מעורב בתקרית לכאורה, גם אם יהיו עשרות אנשים מעורבים בכך.

    2. מכיוון שמדובר בתיקון לחוק לשון הרע, מן הראוי להוסיף או לשנות סעיפים על מנת שתביעות SLAPP יהיו קשות הרבה יותר ושיינקטו הליכים פליליים כנגד כל מי שמבצע שימוש בסוג כזה של תביעות. במצב כזה, לקרוא לחוק הנ"ל "חוק סתימת פיות" זה בהחלט הגיוני בהתחשב בכך שכל בריון יכול לאיים בתביעות SLAPP כנגד מי שמפריע לו במלאכתו.

  13. מבחינתי החוק בעייתי בעיקר בגלל שתי סיבות:

    1. זכות בלתי מוגבלת לתגובה של מושא התחקיר או התלונה, ברמה כזו שהתגובה יכולה להיות הרבה יותר ארוכה מהכתבה עצמה.

    2. אין שום התייחסות לתביעות SLAPP והחוק בעצם לא רק מאפשר לתביעות כאלו להמשיך ללא הפרעה, הוא מאפשר לתובעים לאיים בסכומים גדולים הרבה יותר. אם לדוגמא קניתי מחשב פגום בחברה גדולה ואני מפרסם דברי אמת לא קלים על אותה חברה באינטרנט (ונצא מנקודת הנחה שאני מפרסם זאת עם פרטם מזהים מלאים שלי), אותה חברה יכולה לתבוע אותי בסכום עתק גם אם דיברתי אמת לאמיתה. אין שום הליך ביניים שיכול להעיף תביעות כאלו מבתי המשפט ובמקרה כזה עליי לשכור עורך דין ולשלם אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים רק כדי להוכיח שאמת דיברתי.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94_%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%98%D7%92%D7%99%D7%AA_%D7%A0%D7%92%D7%93_%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%AA_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA

  14. * מדברייך נרמז שהרצח של ראש ממשלה הוא סתם עוד רצח אך אם אין זה נכון, אני לוקח את דבריי בחזרה.

    * ברור לי שאנשי שמאל או אנרכיסטים יכולים לרצוח על רקע פוליטי אך ההבדל הוא שבצד הימני של המפה הפוליטית נמצאים כמה פנאטיים דתיים עם בעיה קשה בתפיסת המציאות ומחשבה שנסיונות שלום או ויתור על שטחים מצדיק פעולה אלימה (ראה פעולות תג מחיר, המחתרת היהודית בבת עין). וזה לא בעצם לא משנה לי מהי התפיסה הפוליטית של אותו עבריין אלא חוסר המוסר שלו והיכולת לקבל פידבק חיובי עבור הפעולות האלימות שלו (ראה האנרכיסטים שזורקים אבנים על חיילים או תומכי ברוך גולדשטיין).

    הנקודה היא שאלימות היא לא כלי לשינוי פוליטי ולא משנה באיזה צד אתה נמצא. וגם לא מעניין אותי מי עושה יותר פעולות אלימות אלא מפריע לי חוסר היכולת להתמודד עם גילויי האלימות - כמעט ואין רבנים שמגנים את פעולות תג מחיר וכעמט שאין פוליטקאים שמוכנים להתמודד עם ההסתה שקיימת בישיבות קיצוניות.

    * אין צורך בהתנצלות של כל אנשי הימין על הרצח אך כן ראוי שינסו להגיע לעצרת ולהפוך אותה לעצרת לזכרו של ראש הממשלה שנרצח ושמורשת רבין תישמר עבור מקרים אחרים. הבעיה היא שהעצרת השנה כמעט ולא התקיימה אך אף עמותה ימנית לא שקלה לקיים טקס אלטרנטיבי...

  15. ^^^

    אתה מזכיר לי את הגזען המצוי שטוען שהוא לא גזען כי יש לו חברים יהודים. :lol:.. בכובע אחד אתה טוען שיש להוקיע את רצח רבין אך בכובע השני שלך אתה מקבל בהבנה את הרצח, בעיקר בגלל שהמעשים שלו לא היו לרוחך. האמת היא שבדיוק בשביל אנשים כמוך מיועדת העצרת לזכר רבין וטענתך שמדובר בקרקס היא נסיון להתחמק מחשבון נפש בנוגע לרצח למרות שאנחנו באווירה של רצח פווליטי נוסף. אין לי שום רצון בהתנצלות שלך כי ממילא לא תתכוון אליה ותעדיף כרגיל לטמון את הראש בחול ולחשוב שרוצחים פוליטיים מגיעים מקבוצות שוליים (יגאל עמיר מוכיח שזה לא כך והרצח בוצע בידיעה שיש לו לא מעט תומכים כמו נבחרי ציבור ואנשי דת שהוציאו דין רודף על רבין).

    דרך אגב, העצרת לזכר רבין נושאת גוון שמאלני בעיקר בגלל שתנועות ימין סירבו מסרבות להשתתף בעצרת ומשאירות את השטח פנוי לתנועה כמו שלום עכשיו.

  16. לא הבנתי איך הורדה של המכס קשורה לגופים שציינת (מלבד מכון התקנים שלא באמת "מחזיק אף אחד בביצים")

    זה דווקא מאוד פשוט: הורדת המכס -> עלייה ביבוא מוצרי צריכה -> יותר עבודה לעובדים המכס והנמלים. במקרה כזה תהיה דרישה מיידית להעלאת שכר (כי אתה לא יכול לדרוש מעובד נמל שמעביר X מכולות בשעה להעביר 2X מכולות בשעה, נכון?) ודרישה לתוספת משמעותית של עובדים. כך או כך הממשלה תיאלץ להענות לדרישות שלהם ותבצר את מעמדם בתור השסתום של המדינה ששולט על מה שנכנס ומה יוצא.

  17. אני ממש לא ממליץ על ה-3DS - לא רק שהוא יקר יותר מה-PSP, הוא נחות חומרתית לעומתו והיצע המשחקים של ה-3DS כל כך עלוב שאף אחד, חוץ מיפנים משוגעים לעניין, קונה את הקונסולה הזו.

    ה-PSP 3000 כרגע ננמכר בארה"ב תמורת 129 דולר ולדעתי הוא נותן תמורה לא רעה למחיר כך שכדאי לך לדבר עם מישהו שנוסע לחו"ל ויביא לך אחד כזה.

  18. לבני אדם יש אינטרסים? זה ממש גילוי מרעיש! ואתה שוב חוזר וטוען ש-X, Y ו-Z מייצגים את המחאה למרות שלמחאה יש מנהיגות די רחבה שאלדד יניב וחבר מרעיו לא כלול בה. ושכחנו לציין שביבי הוא אשף בהקמת ועדות ומסמוס ההמלצות שלו, בדיוק כפי שעשו הממשלות בעשרות השנים האחרונות וכך גם ייעשה בועדה הנוכחית, שהרי שום המלצה שלה לא תחייב את הממשלה (וזה בדיוק מה שגורם לאי אמון של אנשי המחאה בועדה הנ"ל).

  19. זאת לא מחאה שלה

    זאת מחאה של מאות אלפי אנשים במדינה

    חלק עשו , חלק לא, חלק ימניים, חלק שמאלניים, חלק דתיים, חלק חילונים וכו'

    זאת כבר מזמן לא המחאה של דפני ליף, זאת מחאה אוטנטית שעולה מכל הכיוונים

    אנשים מעדיפים להסתכל על הצורה ולא על המהות, מנסים לעשות דה לגיטימציה לבודדים וחושבים שזה בצורה כלשהי משליך על המחאה כולה.

    אותי לא מעניינות האג'נדות הנסתרות של הגברת הזאת וחבריה, לא מעניין מי מימן את הגיליוטינה ושאר שטויות, מעניין אותי רק שהיה לה מספיק יוזמה להוציא לאור מה שהיה אצל כולנו בראש כ"כ הרבה זמן ולא עשינו כלום בנידון.

    +1

  20. אבל לא ענית לשאלה - מה לא חוקי במעשיה של דפני ליף? אתה טענת שהיא עברה על החוק ואחרי שהכוחתי אותך על טעותך, שינית מהר גרסא וטענת שעליה להתנדב בצורה מסודרת, וזאת למרות שאין שום חוק במדינת שמחייב שירות לאומי ואני בטוח שהעזרה שלה לילדים במצוקה על פני ה"התנדבות" של בחורות שהשתמטו משירות צבאי והלכו לשירות נוח במיוחד בתור מזכירות בקופת חולים ועוד נתפסות כבחורות שעשו מעל ומעבר למצופה מהן.

    לא זכור לי שדפני ליף או ראשי המאבק רצו להפיל את הממשלה וההוכחות בשטח היא שראשי המאבק מנהלים משא ומתן עם הממשלה במקום להתעלם מחלוטין לקיומה ולדרוש את הפלתה. אך זה כמובן לא ירצה את תומכי ביבי שמעדיפים לשמור על הסטטוס קוו, מחורבן ככל שיהיה, והעיקר שהמנהיג שבחרו יהיה השליט הבלתי מעורער וזאת למרות שיש הרבה מקום לשיפור המצב הנוכחי - הורדת יוקר המחיה, שיפור בתנאי הדיור לנזזקי דיור, סבסוד גני הילדים והחינוך עד 18 (למשל, חוק יום לימודים ארוך הוקפא בחוק ההסדרים וזאת למרות שהוא עבר בצורה דמוקרטית בכנסת).

×
  • צור חדש...