תוכן Merrymoon - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Merrymoon

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    219
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי Merrymoon

  1. תבין - מעסיק, במיוחד בעסק קטן ולא חברה גדולה, אין לו עניין לתגמל עובד ולקדם אותו, הרי זה גם מכניס פחות לכיס וגם מאיים על מעמדו כמעסיק. כאילו הוא חושב לעצמו "פאק, הטכנאי הפיצי הזה, לתת לו מספיק להתקדם והוא עוד יחליף אותי, צרייך להוריד אותו לברכיים ולהשאיר אותו שם".

    זה לא כמו בהייטק שמתגמלים אנשים ומטפחים אותם כדי שישארו ויפתחו וירחיבו את החברה. אני חושבת שזה ההבדל בתחרות הפנימית אבל אני לא בטוחה.

  2. התחרות פה שוחטת, קרירין.

    ^^^

    ומחשבות ערסים שלפתוח בית קפה כשיש עוד 20 באיזור זה מלאאאאאאאאאאאאאא כסף...

    בינגו. אותו הדבר עם התורכים בגרמניה (כשראיתי אותם פעם ראשונה, חשבתי שזה ערסים מישראל).

    איזה תורכי אחד פותח דוכן שווארמה/פיצרייה/IMBIS, אז כל החברים שלו גם יפתחו באותו הרחוב עוד 20 דוכנים ואז כולם יפשטו את הרגל או יציתו אחד לשני את העסק.

  3. יש לנו חוק חינוך חינם ובתי ספר ציבוריים אשר חייבים, בחוק, לספק לנו את הסחורה (ההשכלה - חינוך לדעתי צרייך לבוא מהבית). אנחנו לא רפובליקת בננות שבה ילדים צריכים ללכת לעבוד בגיל 8 במקום ללכת לבי"ס ורק העשירים זוכים להשכלה, אבל נראה שאנחנו בכיוון הזה. מה שקורה בעצם עם בתי הספר האקסטרניים, הם תופסים טרמפ על העובדה שמשרד החינוך נכשל בתפקידו ומדרדר מיום ליום את מערכת החינוך לכל הרוחות ומרוויחים על זה הרבה מאד כסף אז מה שקורה זה שמי שיש לו כסף מצליח, מי שאין לו - נדפק.

    שוב, נחזור לתלמידים הבעייתיים. זה מתחלק לפי כמה קבוצות... אלו יכולים להיות ילדים היפראקטיביים שאם לאו דווקא מופרעים אבל הם לא יכולים לשבת על התחת 5 דקות, הם לא מרוכזים, הם לא עקביים בחומר ומביאים כל מיני יציאות לא במקום. יש גם תלמידים ש... איך נגיד את זה? כשחילקו את השכל, הם קיבלו את השאריות. זאת לא אשמתם, אבל זאת גם לא אשמתם של שאר התלמידים שסובלים מכך שהמורה צריך/ה להקדיש את כל הזמן והאנרגיה שלה בשביל 2 סוגי התלמידים הללו שהזכרתי.

    יש כמובן את המופרעים. הם לא רוצים ללמוד, הם משתוללים, הם מתחצפים, הם מכים, שוברים ולא שמים זין על אף אחד. בד"כ ההורים שלהם לא יבואו לטוק שואו ויגידו "הילד שלי יצא משליטה, אני לא יודע/ת מה לעשות, עיזרו לי!", ההורים שלהם בד"כ בדיוק כאלו בעצם והם מגבים את הילדים שלהם וההתנהגות המכוערת שלהם. לא פעם הורים היו באים והיו מאיימים על מורים או מכים אותם (מה? במדינה שבה משפחות מתנפלות באגרופים על רופאים בבי"ח הכל אפשרי). בארה"ב למשל, יש להם דרך לטפל בילדים כאלו. במידה ומשרד הרווחה מעורב - הם לוקחים את הילד מהורים כאלו, אלא שרוב ההורים, אשר יש להם בעיה כזאת, שולחים את הילד שלהם לפנימיה צבאית כי פאק, דוקטור אולי לא ייצא ממנו, אבל אולי ייצא ממנו נחת שיביא כבוד הביתה. בארץ במקרה הטוב ייצא מהם עובד רס"ר.

  4. גם לפני 12 שנה החינוך היה חרא, לכן קפצתי 2 כיתות. מי ישמע שבכיתה ג' עדיין לא יידעו את לוח הכפל בע"פ ובכיתה ז' עדיין יתקשו בקריאה? :nixweiss:

    תראו לי עוד מדינה מערבית בה תלמידים שצריכים להיות בחינוך מיוחד, "לומדים" בכיתה רגילה עם עוד 45 תלמידים? תראו לי עוד מדינה בה אין למורים כלים להתמודד עם אלימות והתפרעות של תלמידים. תראו לי עוד מדינה אשר בה מנהלי בתי ספר עסוקים בלגנוב כספים מקופת ביה"ס ובלטטא מתחת לשטיח אלימות (כדי לא להרוס את שם ביה"ס) במקום לטפל בה ולעקרה מהשורש. תראו לי עוד מדינה שבה להורים לא אכפת שהילד שלהם יסתובב בחצר כל היום ויתפרע, העיקר שלא תהיה לו סטיגמה של "חינוך מיוחד".

  5. אז את מעופפת. גם המעביד שלי רצה לתת לי 20 שקלים לשעה בלילה, אז אמרתי לו יפה שיחפש פראייר אחר והתפטרתי. היום, אחרי חודשיים, את מזומנת לנחש כמה הוא משלם לעובדים בלילה.

    המעבידים מחפשים פראיירים, במיוחד אם זה עסק פרטי שלהם. בטח שהם יחזיקו אותך על מינימום של המינימום משכורת - ככה הם עושים כסף על הגב שלך. אז יש את העובדים שפשוט מסכימים לעבוד, יש את אלה שאומרים להם לא, ויש את רודפי הצדק שהולכים עם זה לבית משפט (ואני מכיר פה בית עסק באזור שהסתבך משפטית בגלל ענייני שכר).

    כאן כל העניין. אין כל פיקוח על ההעסקה הזאת. משרד האוצר, בין רבים, מתנגד ליצירת תקנים בשביל פקחים שיפקחו על יישום חוקי העבודה הקיימים. מעניין למה... ::)

  6. אז זהו שאני קיבלתי 20 שקלים לשעה כשעבדתי מ-11 בלילה עד 7 לפנות בוקר, ולפי מה שידוע לי, בין השעות 10 בלילה עד 6 בבוקר, יש לשלם 125% מהשכר שמשלמים בשעות היום. שבתות וחגים - 150%.

    זה לא תמיד 9 שקל פה ועוד שקל שם. בד"כ זה יותר רציני. אבל תחשוב כמה כסף כל מעסיק מעלים ככה. ואתה באמת רוצה להתחיל עכשיו דיון על עובדי כוח אדם או עובדי קבלן?

    סתם לדוגמה. קלדניות דואר , אשר גם אחרי 9 ו-10 שנים, הן עדיין עובדות קבלן ואינן זכאיות להטבות של עובד ציבורי. תסביר לי למה לכל העולם מגיע פנסיה ולהן לא? אגב, ברוב מקומות העבודה לא מפרישים לך לפנסיה. פעם כל מקום עבודה היה עושה את זה, היום רואים את זה כ"בונוס".

  7. לא חושבת. הבעיה היא שרוב העובדים גם לא ממש מודעים לזכויות שלהם וכמו שמישהו פעם אמר:"אדם שאינו יודע את זכויותיו הוא חסר זכויות".

    זה לא חייב להיות משהו רציני כמו שכר מתחת למינימום, זה יכול להיות משהו פעוט כמו חופשת מחלה ללא תשלום (למרות שהצתברו ימי חופשה בתשלום או ימי מחלה שמגיעים לשכיר). זה יכול להיות עיכוב שכר בכמה ימים (החוק אומר עד ה-9 יש להעביר את השכר והוא צרייך להופיע בחשבון הבנק לא יאחר מה-10 אבל חלק ניכר מהשכירים מקבלים שכר ב-14 והם חושבים שכך צרייך להיות). זה יכול להיות אי תשלום שעות נוספות או שכר לילה (עבדתי חצי שנה רק לילות בנתב"ג והם שילמו רק 20 שקל ללילה ו-19 ליום, וזאת למרות ששכר המינימום היה אז 19.23 או משהו כזה). זה יכול להיות פיטור עובד ללא הודעה מוקדמת או ללא מכתב פיטורים וסיבה מוצדקת לפיטוריו. או למשל חוק הקופאיות - החוק לא נאכף בכלל בעיקר ברשתות בתי קפה (כמו ארומה לדוגמא) וקופאית שם עומדת ליד הקופה במשך 6 עד 8 שעות. ולא חסר עוד...

    בעיה נוספת היא הסחבר בבתי הדין לעבודה שלפעמים אין לי מושג מה הם עושים לעזאזעל. כשעבדתי כמה חודשים בסטודיו לייצור כלי קרמיקה, היו קבוע מעכבים לנו שכר ונותנים "דמי כיס" כאלו של 200 שקל פה ו-200 שקל שם. מה יוצא? שהעסק נכנס לגרעון עצום כי מלא חברות גדולות ומסעדות שהזמינו מהם, כלל לא טרחו לשלם. כשהם טבעו עסק אחד כזה שלא שילם להם, אז בית המשפט החליט להוציא את הגנבים זכאים והכריח את הסטודיו המסכן לשלם להם 30 אלף שקל והוצאות בית משפט. באמת לא ברור לי למה... :nixweiss: הצדק כנראה באמת עיוור.

  8. כעקרון דיברתי על שכירים אבל המצב שם נראה מאד עגום. רובם לא מקבלים את השכר והתנאים הסוציאליים המגיעים להם בחוק. רבים עובדים שחור. אחרים לא מקבלים שעות נוספות/לילה. יש כאלו שנקנסים בעבודה בניגוד לחוק על כל מיני טעויות. הדוח הזה הוא מאד מאד שטחי.

  9. כי במדינות אחרות אין מגזרים לא יצרנים. (ע"ע חרדים וערבים)

    ערבים יש בכל מקום. באנגליה הם חושבים שזה מקום קסום כזה שמוחמד אומר להם לבוא לשם, להביא ילדים כי משלמים על זה כסף שם ואז שהבעל יעשה פיגוע, תקבלו עוד כסף מאיראן. 4 נשים של טרוריסטים בבריטניה הגישו תביעה שלא נותנים להן מספיק כסף פיצויים ו"בודקים יותר מדיי לאן הוא הולך". אבל הכל תלוי במדינה. שם הפוליטיקלי קורקטנס הולכת להרוג אותם.

    דמגוגיה בשקל תשעים. חצי מתפרנסים משכר מינימום? צאי מהסרט שלך. אני בן 21 אחרי ללא השכלה צריך להתאמץ כדי לא להגיע לשכר מינימום. זה פשוט מאד קשה. עובד ממוצע במשק מגיע ל-5 - 5.5K ברוטו.

    חפש את דוח התעסוקה שהופיע לפני כמה חודשים ב-YNET. וכמובן, יש מגזרים שמשלמים להם יותר. נשים יקבלו פחות כסף על אותה עבודה (גם אם אין להן ילדים שבשבילם הן עוזבות את העבודה מוקדם). או שסתם תכנס רגע לאתר של משרד התמ"ת או של "קו לעובד". יש להם סטטיסטיקות שכר.

    רגע רגע... אתה בן 21?! :o

    פחות מחודש אני עובר לגרמניה :(

    ויש לזה שני צדדים...

    אני רוצה כי: איכות החיים שם טובה יותר והמקום חדש

    מצד שני אני לא רוצה כי יש לי פה חברים יש לי שאוורמה והחומוס שאני לא ימצא בחיים בשום מקום כמו פה..

    אין לי תואר בכלום כולה תלמיד בתחילת הדרך ב י"א ואין לי מה לעשות שם (בחו"ל)

    אבל אין לי שליטה על זה .. אני לא יכול להגיד להורים שלי לא, תשאירו אותי פה

    הם פשוט לא מסכימים ליי :s07:

    אתה מוזמן להשאר פה אני אסע עם הורים שלך. הולך? :smile1:

    לאן אתם עוברים?

    השווארמה שם על הפנים אבל שמעתי שבברלין ובכלל לאורך החוף הצפוני (כי אין אחר) הסושי יותר זול מבארץ ובכלל לא רע. חומוס יש גם שם, גם פלאפל.

    יהיה לך קצת קשה אולי בבי"ס, גם בגלל שפה, גם בגלל "הלם תרבות" וגם בגלל שהאנגלית שלהם לא מי יודע מה. קשה לי להאמין שיציקו לך כי זה כיתה י"א-י"ב וחברה יותר בוגרים ובכלל, חברים שלי שם מספרים שלילדים הכי שנואים בבי"ס לא מתייחסים כמו שמתייחסים פה לילדים חלשים.

    תתנחם בעובדה שיש שם בנות כוסיות וחרמניות אש.

  10. כן, קוראים לזה פערי שכר, ובישראל הם מן הגבוהים בעולם המערבי ושכר המינימום הוא אולי הכי שחוק בעולם המערבי ולחשוב שחצי מהאוכלוסיה מתפרנסת משכר מינימום ועוד רבים מן העובדים לא מקבלים גם את מה שמגיע להם בחוק...

    אפרופו פשע, PER CAPITA המצב אצלינו לא מזהיר. יש באתר של המשטרה מעין סטטיסטיקה והשוואה לשאר מדינות העולם וכמות פשעים X, Y ו-Z ל-1000 נפש (CAPITA).

  11. גם פסיכולוגיה במרפאות של קופות חולים זה לא מתגמל במיוחד. יש שם מיעוט של רופאים שיושבים שם מאז שנות ה-80 ומקבלים יפה, אבל החדשים נתקעים עם שכר שחוק ומעפאן וצריכים להקשיב לבעיות של אחרים וכל מה שבא להם להגיד זה "תסתום! אני יותר מסכן ממך! שילמתי 40 אלף שקל לתואר ראשון ועוד לשני בשביל 4000 שקל בחודש ועוד להביא עבודה הביתה!!!".

    תזכור שגם בשביל לעסוק בפסיכולוגיה צרייך תואר שני ולתואר שני צרייך לקבל ממוצע של 96 ומעלה (יש לי מכר שלומד עכשיו לפני תואר שני).

  12. תכלעס, חצי מהלול בעבודה שלי למדו קישקושולוגיה ומה יצא מהן? קופות מקלדת בשכר שקל מעל המינימום. אני רואה היום מלא מודעות בעיתון "דרושה פקידה עם תואר ראשון". למה שמישהו ירצה לבזבז 30 אלף שקל על תואר בשביל לענות לטלפונים בשכר זעום כל היום? באירופה, אתה לומד, אתה עובר סטאז' במהלך הלימודים (שיכול להמשך כמה שנים) ואז אתה עובד במקצוע. גם יש שם פחות אפליה בעבודה. שם אתה רואה נשים עובדות בבניין (בעיקר סטודנטיות). פה אישה תבוא לעבור בבניין יצחקו עליה.

×
  • צור חדש...