תוכן About:blank - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

About:blank

צוות האתר לשעבר
  • מספר הודעות

    8467
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    35

הודעות שנפתחו על-ידי About:blank

  1. @שמואל דקל

    לא מומלץ לשנות את הקצאת הזיכרון למעבד הגרפי. הסיכוי שזה יוביל לבעיות בעתיד גדול מהתועלת התיאורטית, ואפילו לא בטוח שבמקרה כזה תזכור ששינית את זה בשעה שתנסה לאתר ולפתור את התקלה.

    אם צריך עוד זיכרון כי 6GB לא מספיקים, הפתרון המהימן יותר הוא לקנות עוד מודול של 8GB ולא לשחק עם משתני הקצאת וניהול הזיכרון של המערכת.

    • אהבתי! 1
  2. הנה סקריפט בדיקת תאימות ל- 11 שמציג יותר פרטים ואת הסיבה או סיבות לאי-תאימות לעומת הכלי הרשמי של שרק דיווח אם המערכת מתאימה או לא ולא טרח לפרט מדוע לא (ומאז בכלל הפסיק לעבוד והוסר מהרשת).

     

    הסקריפט משתמש במידע הרשמי שמפרסמת ככה שלא צריך לקחת אותו כתורה מסיני משום שדברים עוד עשויים להשתנות (והוא צפוי להתעדכן בהתאם), אבל יכול לעזור בשלב זה להבין קצת יותר מדוע מערכת מסוימת לא מתאימה ואם אפשר להפוך אותה למתאימה (במקרה של הפעלת fTPM/PTT, מעבר להתקנת המערכת במצב UEFI [שאפשר לעשות גם מבלי להתקין את המערכת מחדש] וכן הלאה) מבלי להחליף חומרה.

  3. אני מסכים.

    חומרה מריצה תוכנה; לא התוכנה היא זאת שתפקידה לתמוך בחומרה. ברגע שמחילים הגבלות מלאכותיות או מלאכותיות למחצה, זה סימן לשיבוש סדר העדיפויות ו/או שלילת חירות מהמשתמשים.

    למרבה הצער, לשם הולך העולם אבל זה נושא לדיון נפרד בפני עצמו.

     

    עם זאת, כדאי להמתין קרוב למועד ההשקה הרשמי. אז יהיה יותר מידע על העניין, כולל המגבלות בפועל שלפחות במבט ראשון נראות שרירותיות למדי. אולי הן יישארו כמו שהן ואולי יהיו שינויים/החרגות. צריך להמתין עד שיתפזר העשן.

  4. ציטוט של A-10

    אבל מי שרוצה בה"כ ללמוד באוניברסיטה או ליצור תוכן להנאתו 

    בשביל מה הוא צריך את כל הכאב ראש הזה ?

    יש סיבות מדוע תיאורטית זה נחוץ. ואם מחליטים שזה נחוץ צריך מתישהו להחליט איפה עובר הקו. אבל מעשית? זה מוסיף עוד נקודת כשל ולא באמת משפר את האבטחה עבור המשתמש הממוצע. עוד יותר תמוהה היא ההחלטה לשרטט את הקו שנתיים אחורה במה שנראה על פניו כמו החלטה שרירותית לגמרי לנוכח העובדה ש-TPM נתמך בכל המעבדים מ-5 השנים האחרונות (ולדעתי דור אחד או שניים קודם אבל אני לא סגור על זה), על רקע הדשדוש בעשור האחרון שממש לא הוביל לייתור מערכות בנות חמש או שש (ומחסור השבבים העולמי בעת הזאת). אבל עוד נראה מה המשמעויות בפועל.  צריך להמתין קרוב יותר להשקה.

    עם זאת, כפי שאמרת נדמה שמיקרוסופט קצת נסחפו עם ההשראה שלהם מאפל.

    ציטוט של ag43

    אם אכן הצפנת כוננים תהפוך לברירת מחדל זו תהיה דרך למיקרוסופט לדחוף בכח את "חשבון מיקרוסופט" כי זו תהיה הדרך היחידה לשחרר מחשב שננעל.

    בדיוק!

    • אהבתי! 1
  5. ציטוט של ag43

    מעניין מה הסיבה לTPM. יכול להיות שמיקרוסופט רוצה לדחוף בעתיד להצפנה של הכוננים כברירת מחדל?

    לדעתי כן, אבל הסיבה המיידית יותר היא ככל הנראה חשש מ-Rootkits ושאר מתקפות שמשנות את המערכת לפני עליית המערכת. הם נועלים ככה את המערכת, זה כמובן גם נותן להם יותר שליטה ולא מזיק גם בהיבט שזה עלול להקשות יותר על משתמש ממוצע להתקין אחרת.

    לדעתי במערכת ביתית/משרד קטן זה לא באמת מוסיף לאבטחה אבל כן עלול להגדיל את ההסתברות  שמשתמשים יתקלו בבעיות.

    יצא לי לא מעט להיתקל במשתמשים ביתיים/משרד ביתי אומקטן שהצפינו כונן (כולל כונני גיבוי) כי כולם אומרים שצריך, אבל לא דאגו לגבות את מפתח ההצפנה וכשהיה צורך לגשת לגיבוי...

    אבטחה, בטח מבוססת קיפטוגרפיה, זה לא רק הרמת מתג במערכת. צריך להערך לזה.

    לא יודע כמה TPM אמין מהבחינה הזאת ומה הסבירות שמשתמשים ימצאו עצמם יום אחד נעולים מחוץ למערכת בלי יכולת להעלות אותה בשל עדכון או כשל.תקלה אחרים.

  6. הייתי אומר שעדיין נסתר הרב מהגלוי.

    הדרישה ל-TPM הגיונית (ניסיון למנוע מהמערכת לעלות אם בוצעו שינויים בזדון בקושחה וברכיבים מחוץ למערכת ההפעלה עצמה; גם תורם לאבטחת הצפנת הדיסק) 7בה בעת די דרקונית. אכן דף מהספר של .

    יש פה כמה בעיות לדעתי. קודם כל התמיכה הדי נישתית. למרות שההדמיה של השבב ברמת הקושחה שהזכיר Moon-Mage (נקראת fTPM ב- ו-PTT בצד של Intel) נתמכת לדעתי בכל המעבדים של אינטל מהעשור האחרון (ובטח מחמש השנים האחרונות) ומהדור הראשון של הרייזנים, האפשרות לא תמיד קיימת ב- בגלל עניינים של פילוח שוק. זה משהו שעדכון יכול לפתור אבל השאלה אם יצרני הלוחות ישחררו עדכון כזה. בטח ללוחות בני כמה שנים עד כמה שנים טובות.

    אין לי ממש נתונים סטטיסטיים לגבי שיעור הלוחות בכל דור שתומך בזה מהדורות האחרונים (החל מדורות 6 ו-7 של ודור ראשון של רייזן).

     

    הדמיית TPM בקושחה היא גם לא מאובטחת כמו שבב ייעודי, ויש יישומים שעבורם היא לא מספיקה, אבל לדעתי לא יקשו עד כדי כך ולמען האמת זה גם לא רלוונטי למשתמש הביתי או המשרדי הממוצע.

    יש עוד בעיה עם TPM. הקשחת אבטחת המערכת דרך מפתחות הצפנה ונעילתה לשינויים מוסיפה עוד נקודות כשל ועוד קשיים שהמשתמש הממוצע עלול להיתקל ההן שלא באשמתו. בייחוד מי שמתעסק בדברים קצת יותר אקזוטיים כמו Dual Boot או ינסה להתקין מערכת אחרת שאין לה מםתח עבור Secure Boot. יש סיבה מדוע כברירת מחדל ברוב הלוחות/לפטופים (בין אם יש או הדמייה בקושחה) האפשרות הזאת מושבתת.

    יכול להיות שבסוף יהיו דרכים להתקין גם בתי TPM ף, לצד אזהרות שהמערכת "לא מאובטחת", אבל כרגע עובדתית אי אפשר להתקין את הגרסה שדלפה ללא TPM ומצב Secure Boot.

    צריך להמתין לגרסאות יותר בשלות.

     

    המעבדים לדעתי לא באמת יגבילו, אבל יכולה להטיל מגבלה מלאכותית. אוךי זה יותר בהחינת אזהרה כדי לדרבן יצרני לוחות לכלול את זה כתקן ככה שעד 2025 לא יהיו בשוק מערכות ללא זה. אבל הכל ניחושים כרגע. 

    צריך לחכות לגרסאות יותר בשלות.

     

    זה יהיה די אירוני אפילו אם דווקא בתקופה של מחסור עולמי בשבבים שמוביל לעליות מחירים ולחוסרים במלאי, ולנוכח זה שהקפיצה בביצועי המעבדים על פני טווח של 4-5 שנים היא לא כזאת משמעותית ככה שכוחן עדיין במותניהן גם של מערכות "ישנות" , יחליטו במיקרוסופט שזה עיתוי טוב להחיל את המגבלות האלה. בעצם לא אירוני בכלל. ימשיך את הדפוס של מערכת אחת טובה, שלאחריה בעיה מערכת בעייתית עם המון חבלי לידה.

     

    • אהבתי! 1
  7. חשוב לציין שתי מגבלות חומרה.

    הראשונה, תמיכה במעבדים רק מהדור השמיני של (מעבדים משלוש השנים האחרונות) ובגדול מהדור השלישי (להוציא בודדים מהדור השני) של הרייזנים.

     

    הדרישה השנייה היא לשבב TPM בלוח (וגם חשוב להפעיל ב- כי לרוב זה מבוטל) ומסתמן שתהיה גם חובה להעביר את ה- למצב Secure Boot.

     

    על פניו, ללא התקיימות הדרישות האלו לא יוצע שדרוג באופן אוטומטי וגם לא תהיה אפשרות להתקין באופן יזום ישירות על החומרה (אבל כן יהיה אפשר להתקין במכונה וירטואלית).

     

    אני מאמין שהמעבד בסופו של דבר לא באמת יגביל כי לפי מה שידוע עכשיו אין ערכת פקודות מיוחדת שקיימת במעבדים חדשים ולא בישנים או כל הבדל מהותי אחר שימנע מהמערכת לרוץ גם על מעבד בן 10 ואני מתקשה לראות את מיקרוסופט מגבילה מלאכותית התקנה על מעבדים בני ארבע וחמש שעדיין נמצאים המון בשוק משום שזה לא ישרת את האינטרסים שלה (אם כי האפשרות קיימת אז צריך להמתין ולחכות לגרסאות הביתא הרשמיות), אם כי ייתכן שיהיה צורך בהתקנה יזומה על מעבדים מדורות 6, 7 בצד של ועל רייזנים דור ראשון ושני כי לא תוצע אפשרות שדרוג אוטומטי.

    עם זאת, מסתמן שהדרישה לשבב TPM בלוח (ולא חושב שבאמת ישנה אם גרסה 1.2 או 2.0) עלולה להיות מגבלה משמעותית יותר.

    בלפטופים מהשנים האחרונות (אני רוצה להגיד 4 פלוס מינוס) זאת פחות בעיה כי ברובם יש שבב TPM (מיקרוסופט חייבה יצרנים שרצו למכור מחשב שכולל את 10 להתקין שבב). בלוחות האם לנייחים המצב יותר מורכב. בחלק מהלוחות יש רק מחבר וצריך לקנות את השבב המתאים בנפרד, ובחלק מהלוחות אין. מאז ההכרזה, המחירים של שבבי ה-TPM האמירו כי אנשים מנסים לעשות כסף מהבהלה שהעקבות ההכרזה. מכמה עשרות שקלים (70 עד 100 ₪ בממוצע) המחיר זינק לכמה מאות.

    כרגע נראה שעדיף לחכות קרוב יותר למועד ההשקה (אבל בינתיים לברר למען הסדר הטוב בחוברת של לוח האם אם יש מחבר לשבב TPM על הלוח) ולשבועות/חודשים שאחריה כדי לחכות שדברים יתבהרו ולקבל החלטה מושכלת.

    לדוגמה: בגלל הבעייתיות היחסית עם תמיכה בשבבי TPM שהם בסך הכול עדיין בגדר נישה אפילו בחומרה מהדור האחרון, יכול להיות שבסוף יהיה שינוי במדיניות, כמו דרישה רק ל-Secure Boot, ובפרט בגרסאות הביתיות של המערכת.

    • תודה! 1
  8. בהנחה שהנצב פועל והמחשב מחובר אליו בכבל או אלחוטית (רצוי בכבל), תפתח שורת ם6קודה Start < CMD או 'שורת פקודה' בעברית (נדמה לי).

    בחלון שנפתח הקלד את הפקודה ipconfig ותלחץ Enter.

    תוצג רשימה של כל מיני נתונים. חפש את השורה Default Gateway ותעתיק את כתובת ה-IP. לדוגמה:

    Default Gateway.......192.168.1.1

     

    את הכתובת הזאת תזין בדפדפן ותגיע לממשק הניהול של הנתב.

    אם לא מופיעה כתובת IP, סימן שמשהו לא מחובר כמו שצריך.

  9. התמיכה ב- 7 הסתיימה לפני שנה וחצי. פירושו של דבר שהמערכת הגיעה לסוף חיי השירות שלה. זה לא אומר שהיא תפסיק לעבוד על חומרה קיימת (למרות שאין עדכוני אבטחה), אבל זה כן אומר שאין מנהלי התקן לחומרה שיצאה לאחר סיום התמיכה הרשמית ושלמערכת עצמה אין תמיכה ישר מהקופסה בחלק גדול מהשבבים החדשים.באמצעות מנהלי התקן גנריים.

     

    אם אתה נעול על מערכת הפעלה מיושנת (ואין עדכוני , לעסק הייתי פחות ממליץ להריץ שתוקפה פג) אתה מגביל את עצמך לדור מסוים של חומרה.

     

    אתה יכול לקחת הימור, לקנות חומרה חדשה ולראות מה עובד ומה לא, ואם הרוב הוא לא (וקח בחשבון שזה התרחיש הסביר יותר) לעבור ל- 10. חלק ממנגנוני _הריגול" של מיקרוסופט הוטמעו לאחור גם ב- 7, 8 באמצעות עדכונים בחמש השנים האחרונות, כך שאם זאת הדאגה 7 נותנת יותר תחושת ביטחון מזוייפת מאשר איזו הגנה. מעבר לכך המערכות דומות מאוד בעבודה שוטפת. אותו דסקטופ ואותה צורת עבודה. אתה גם תמיד יכול להתקין משהו כמו Classic Shell או Open Shell ולהחזיר עוד יותר את המראה הקלאסי.

     

    אין כאן פתרון קסם. צריך לבחור ביו חומרה עדכנית ומערכת הפעלה עדכנית למערכת הפעלה מיושנת (וללא עדכוני אבטחה) וחומרה מיושנת יותר בהתאם.

    • אהבתי! 1
  10. ציטוט של nec_000

    הזמנתי את חברי הפורום לכייל מסך בעזרתי, בהתנדבות מזמני וארוח בביתי. 

     

    ציטוט של nec_000

    כל העבודה והידע זה עלי כמו שאומרים,

    אבל אבקש במטותא רק דבר קטן אחד, וזה השתתפות צנועה וסמלית של 100 ש"ח, שתהווה את חלקכם הקט בעלות רכש הציוד כיול.

    זאת לא בדיוק ההגדרה של התנדבות.

    בלי קשר, זה לדעתי פרסום של שירות בתשלום וייתכן שזה נוגד את חוקי הפורום.

    גם אם לא, הפרסום הזה ממש לא לעניין לדעתי. קנית לעצמך ציוד, תתחדש. אבל לבוא ולבקש מהקהילה לממן לך את הצעצוע החדש זה כבר מעלה טעם לפגם.

    • תודה! 1
  11. הנייד עצמו בסדר גמור אבל המסך מתאים לעיצוב בפוטושופ ותוכנות 2D ולא לעיבוד תמונות כי הוא לא איכותי מספיק מבחינת דיוק צבעים. מכיוון שהנייד לא יחובר למסך חיצוני, הוא לא מתאים למשימה.
     
    זה יהיה עדיף Lenovo Yoga 7-15ITL 82BJ0044IV (מק"ט 121109 בחנות שאליה קישרת).
     
  12. אתה יכול להסתפק באל פסק בהספק 850VA, וזה גם יבטיח שלא יהיה מאוורר. אם אתה הולך בכל זאת על 1200VA, עדיף האביאם/אדוויס כי עד כמה שידוע לי בהספק הזה יש ל-Eaton מאוורר.

    בכל מקרה, כדאי לברר לגבי המאוורר לפני שקונים.

     

    כל הדגמים האלה יהיו בסדר. אני לא מכיר את האדווייס הזה מבפנים, אבל מניסיוני יותר קל להחליף מצברים באביאם לעומת ה-Eaton אם זה משהו שאתה חושב לעשות בעתיד (צריך להחליף כל שנתיים בערך).

    הייתי מתקשר או שולח מייל לאדוויס ושואל אם הדגם. הזה בנוי להחלפת מצברים.

     

  13. המחירים בארה"ב מוצגים בדרך כלל ללא מיסים נלווים (כי הם משתנים בהתאם למדינה). הייתי מוסיף לסל ומגיע עד לשלב התשלום, בודק כמה מיסים מתווספים, אם בכלל, ומשווה את המחיר הסופי למחיר בארץ כדי להחליט אם זה שווה.

  14. לא יהיה מגבלות על השפה, אבל אני בספק שאתה תוכל לקנות דרך החנות לשוק בארה'ב. כשתגיע למועד התשלום תועבר כנראה לחנות בישראל בכל מקרה לפי כתובת ה-IP שלך.

     

    אני מניח שההפרש במחיר נובע בחלקו גם מעניין המע"מ.

     

    אני לא יודע איזו גרסה של אופיס 365 אתה מחפש, אבל הייתי בודק אצל משווקים בארץ כמו סנטיק. לפעמים המחירים שם נמוכים מהמחיר בחנות של מיקרסופט.

  15. הנה ההוראות בעברית למקרה שזה אולי יעזור.

     

    לפי צילום המסך הרישיון שלך כבר מקושר לחשבון .

    כשתחליף חומרה אם האקטיבציה לא תעבוד אוטומטית תצטרך לפעול לפי ההוראות הנ"ל (שימוש בפותר הבעיות).

  16. ציטוט של nec_000

    זה מחיר של 350 שח כולל משלוח עד הבית, במידה ומע"מ לא יתפסו את החבילה זאת אומרת.

    לחלופין, אתה יכול לבקש מהמוכר באלי מראש, לזייף את מחירו של המעבד שירשום על האריזה, משהו כמו 69.90$ 

    וכך תעקוף את סוגיית המע"מ בקלות רבה.

    עידוד משתמשים לעבור על החוק ולשדל אחרים לעבור על החוק הוא לא רק עבירה על חוקי הפורום, אלא גם עצה גרועה כי עלולות להיות לזה השלכות שלהן המשתמש לא בהכרח מודע.

    שכל אחד יעשה מה שהוא מבין, אבל עדיף לא לפזר המלצות כאלו בפומבי כאילו מדובר באיזה הליך לוגיסטי טכני גרידא.

×
  • צור חדש...