תוכן yotam.m - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

yotam.m

צוות האתר לשעבר
  • מספר הודעות

    10211
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    10

כל דבר שפורסם על-ידי yotam.m

  1. קטגוריית המחודשים (באמאזון מהצד שלי) ממש פורחת עם מחירים מעולים לנפחים שעד לא מזמן היו דמיוניים (מנקודת המבט של 3.5'') קניתי משם כבר יותר מדיסק 1 שהגיע עם מעט שעות עבודה (יחסית לכונן Gold כמובן) ברור שעל דיסקים כאלה אין שום מידע שאין לו לפחות עוד גיבוי 1 בנוסף לאחריות של אמאזון עם החלפה במקרה שהדיסק מחליט למות וקיבלנו אחלה עסקה.
  2. צודק טעות שלי. מן הסתם שלא נעלמו אלא נחתכו, רוב המחשבים הניידים שעוד יש להם סלוט 2.5 מגיעים עם 1 כזה וחבל לבזבז אותו על כונן 5400RPM, ממילא כונני 2.5 לא מתחרים עם 3.5 מבחינת נפחים ולא מיועדים לאותו פלח שוק. לסיכום, ניתן למצוא עוד כמה כוננים כאלה של Hitachi ו- Seagate אבל בנפחים ומחירים לא משתלמים.
  3. שטויות. בנפחים הגדולים (שלמטרה הזו הם מיועדים) אין ולא תהיה תתחרות בזמן הקרוב לכונן מכאני אמין וגדול. אני גם לא ממש מבין מה חיפשת? תשתמש בקטגוריות ולא בשורת החיפוש, דיסקים קשיחים פנימיים עדיין קטגוריה עמוסה במוצרים.
  4. אני אחדד, ההמלצה שלי לסדרת דקו נובעת מנוחות וקלות תפעול המוצר לשוק הביתי. 1. הזכרת את Aruba (HP) שכמו Ubiquity מיועדות לשוק העסקי ובהתאם גם רמת המורכבות של המוצר בפן הטכני והמחיר. 2. לרוב אלו מוצרים מבוססי ענן ולא Stand alone בנוסף שרובם גם כאלה שדורשים חיבור קווי בלבד. ההצעה עדיין רלוונטית, מלבד שרטוט מדויק של 2 המבנים יהיה קשה לדעת כמה יחידות אתה באמת צריך ואיפה כדאי למקם אותן. מה כן? סביר ש-2 יחידות צריכות להיות כמה שיותר קרובות מ-2 צידי הקירות (עד כמה שניתן, אין לי מושג איפה ממוקמת התשתית ביחס לקיר החיצוני המדובר ואין לי מושג האם ביחידת הדיור מעברו ה-2 אתה יכול למקם משדר 1 ובכך לכסות את כל היחידה) על מנת למנוע כמה שניתן רעשים ועדיין להצליח להגביר אות תקין ולא רעש, מה תהיה המהירות בקצה? קשה מאוד לדעת. * תסתכל על x50 כסדרת הכניסה שלך ומשם אפשר רק לעלות בהתאם לתקציב.
  5. קישור למוצר? תגדיר בית גדול, בעיקר איך היחידות הולכות להיות מחוברות ואיפה הממ"ד\התשתית נמצאים.
  6. הי, נעשה קצת סדר: 1. אין מערכת "הכי מומלצת" ל-Mesh ארוך טווח מה גם ש 15 מ' ממש לא נחשב למשהו מרוחק מידי, הכל עניין של תקציב ושימושים (כמות משתמשים\עומס\עוצמות\מה אתה מתכוון לעבור ב-15 מ' האלו וכו') 2. מערכת מאש יודעת להיות משורשרת אין עניין עם התחברות לנקודה ספציפית כל המוצרים שנגעתי בהם ידעו להתחבר לנקודה הטובה ביותר עבורם (כן שרשור אלחוטי כמו ששאמרת יפגע באיכות החיבור, עד כמה? קשה לדעת) 3. יחידת מאש 1 צריכה להיות מחוברת לתשתית (נחושת\סיבים) ואותה אפשר לחבר לכמה נקודות מאש נוספות שתרצה (כמעט) 4. אישית כדגם ביתי\כניסה מאוד אוהב את סדרת ה-Deco, קלה לתפעול מבחינת אפליקציה בהנחה ואתה לא צריך איזו הגדרה סופר מיוחדת וגם קיימים אפילו דגמים די חזקים אם נדרש.
  7. יש מתאמים בכמה שקלים, תמיד טוב שיש Type C- RJ45. עדכון למערכת ההפעלה מעדכנת לרוב גם את הדרייברים מה שמוביל שוב להנחה הראשונה שבהנחה ומדובר רק בחיבור קווי יחיד למחשב נייח שעושה בעיות כנראה שהבעיה שם.
  8. מי מחובר לחיבור הקווי, רק נייח 1? אם כן, נסה לבדוק אותו דבר עם הנייד בחיבור קווי. אם ריסטארט למחשב עובד זה מעלה חשד שיש משהו עם הכרטיס הקווי שלו.
  9. בוודאי, עלי אקספרס עולה כ-20 ש"ח. בודק את כל 8 הפינים ואת ה-Ground.
  10. הי, הבעיה יכולה להיות בכמה מקומות. 1. כבילה תקינה\לא תקינה שמידי פעם עושה דגרדציה ומסתנכרנת על 100Mbit במקום "להפיל" לך לגמריי את החיבור (יכול להיות לדוגמא סיכוך פגום או פינים\ראשים לא לחוצים כמו שצריך איפשהו בדרך) 2. מישהו ממוצרי הקצה (X60) מחליט שהוא מוריד את המהירות ל 100 שוב מפאת בעיה כלשהי בחיבור הפיזי עליו, גם הכרטיס הקווי של המחשב הנייח הוא אופציה. - תצטרך לעבוד בשיטת האלימינציה על מנת לשלול כל פעם מוצר אחר רעיונות שעולים ברגע: * חיבור הנייח ל-X60 הראשון אם מתאפשר, גם על מנת לשלול כבילה לא תקינה ועל הדרך לבדוק אותו מול נתב אחר. * חיבור נייח\נייד אחרים לאותה נקודה של הנייח הנוכחי ובדיקה ארוכה לראות אם החיבור נופל. * חיבור הנייח\נייד ישירות למתאם סיב וניסיון ל"חייג" ישירות מהנייח (PPPOE סביר להניח כתלות בתשתית) אם החיבור נופל ביותר ממחשב אחד יש סיכוי שהמתאם סיב עושה בעיות (מתחממים לעיתים קרובות)
  11. אין קשר לכמות האנטנות אלא רק לתקן האלחוטי שבו הכרטיס תומך (וכמובן גם הנתב) החיבור שלך מסונכרן על 72Mb\s משמע לא תקבל יותר מזה. לא יודע עם איזה מתאם אלחוטי אתה משתמש ומה התקן שלו אבל נראה שהוא הבעיה.
  12. על איזה 5G אתה מדבר, יכולת לחבר סים ולהתחבר גם עם רשת סלולארית 5G או 5Ghz? מה הקשר לסוג החיבור?
  13. הכוונה שיש סיכוי שיש נתבים שלמרות שיש להם תמיכה ב-PPPOE לא מסתדרים טוב עם תשתית של פרטנר על בזק או שהתשתית לא איתם. נתתי דוגמא לנתב שפתר את הבעיה, Deco M5 הוא אכן חלק ממערך Mesh אפשרי אבל יודע לעבוד כנתב Stand Alone באופן מצוין (תמיד אפשר להוסיף עוד Decoים אחכ במידת הצורך)
  14. במידה והמערכת לא מחוברת למתג כלשהו תצטרך מערכת שתומכת ב-Wifi 7 לא נראה לי שכדאי עם מיעוט המכשירים שתומכים בתקן הזה כרגע. 60% שיפור זה מצוין תוך הנחה שהתקן תומך במהירויות כאלה רק באופן תיאורטי (שילוב של כלל התדרים יחד) אך באופן מעשי יש פער גדול.
  15. טלפוניה היא לא ממש התחום שלי אבל תצטרך לחבר RJ11 לכל אחד מהחדרים כנראה, זו בכל מקרה נשמעת כמו עבודה שטכנאי הוט צריך לעשות ולא אתה.
  16. נתקלתי באותה בעיה בדיוק לפני כמה ימים. פרטנר על תשתית בזק עם PPPOE, מעבר ל-Deco M5 פתר את הבעיה.
  17. לא כ"כ תלוי בספקים כמו שזה החוק החדש. תפנה לספק שאתה מעוניין להתחבר אליו ושהוא ינהל לך את החבילה מול התשתית שאתה מעוניין בה.
  18. וברכה, התשובה מתחלקת לכמה נקודות: 1. המעבר ל-5Gb נובע מעומס קליינטים ברשת והצורך להגדיל את הסך הכללי בבית או הרצון באמת לקבל DL של 5Gb בנקודת קצה יחידה. כי אם כן (בנוגע לקליינט בודד): תצטרך להחליף חצי תשתית בבית (כבלי רשת במידה ולא Cat6a לפחות, מתגים, כרטיסי רשת קווים לנייחים, לא מכיר תמיכה של יותר מ-1Gb לקונסולות משחקים וכו') בנוסף, יציאות LAN של 2.5 בנתב יגבילו את כל מי שמחובר אליהן ל 2.5 ולא ל-5. נתב, מתגים וכרטיסי רשת קוויים שתומכים ב-10Gb יעלו כמה אלפים טובים יחד. בנוסף בנוסף, האם הנייח\נייד שלך מסוגלים לקצב הורדה כזה? (NVME כלשהו?) ואם לא, גם ל-Netgear\Orbi וגם ל-Asus וגם לכל חברה שמכבדת את עצמה יש נתבים כאלה השאלה הכללית היא האם אתה מודע לעלויות והאם זה הכיוון הכללי? ואז אפשר להישאר עם חומרה של 1Gb עם סלסלה\מעטפת גדולה יותר, משמע יותר אורך נשימה מבחינת סטרימינג והורדות גם יחד, אין לנו גם מידע על הטופולוגיה של הרשת אצלך בבית מבחינת ציוד ואיך הוא מחובר. אגב, בגלל המחירים האסטרונומיים של נתבים מהסוג הזה (שלרוב מספקים מלבד יציאת ה WAN\LAN 10Gb רק עוד יציאת 2.5Gb אחת) כדאי אולי לבדוק לגביי שכירות אם ואפשרי וגם קצת להתמקח על המחיר.
  19. אז כמו שאמרתי. במידה ואתה לוקח מערכת Mesh כדוגמת Deco הוא יהיה גם הנתב שלך, משמע אינך צריך עוד מכשירים בנוסף מלבד מתאם אופטי (סיב אופטי לכבל רשת) בין אם בשכירות מחברת התשתית או שאתה קונה באופן פרטי מוצר שמאושר\נתמך על ידי התשתית שלך.
  20. לא נראה לי שקראת. יש לך נתב כלשהו כרגע או שאתה מתכנן לקנות אחד?
  21. אין צורך במוצר נוסף למתאם סיב (אישית משתמש ב-D-Link) אבל זה ממש לא משנה העיקר שיהיה תומך מאושר ומאוקטב ע"י בזק (גש לחנות שלהם אם אתה רוצה להיות בטוח ב 100%) בקשר ל-Deco,
  22. הי, בוא נעשה קצת סדר. 1. כשאתה מדבר על מהירויות תיאורטיות (AC750,1200 וכו') אלו מהירויות שתשיג רק בתנאי מעבדה וגם זה לא בטוח. 2. אנחנו מדברים על Mb ולא MB משמע מהירות העברה תיאורטית של 750Mb\s הם 90MB\s~ 3. מגדילי טווח לרוב עובדים בשיטת half duplex ולא full duplex מה שמוריד עוד יותר את רוחב הפס המוצהר. לסיכום: לא רואה פה שום בעיה מלבד מוצר זול וחלש שעושה בסה"כ מה ששילמת עליו. אם תרצה להשתדרג יש מערכות Mesh "קצת" יותר חכמות בכל מה שקשור לניהול משתמשים\רוחב פס ובתקנים אלחוטיים מהירים יותר, בכל מקרה ההמלצה תהיה לחבר בכבל גם התקנים כאלה במידת האפשר.
  23. מתאם אופטי הוא הבחירה הנכונה ב-99% מהמקרים. תשכיר\תקנה מתאם סיב עם SFP מאושר ע"י בזק ואחריו תחבר מה שתרצה. שים לב שאם אתה משתמש ב-Mesh דוגמת Deco תצטרך לחבר יחידה 1 ראשית ואליה את המתג 8 פורטים ולא להפך בלי קשר שהוא גם ה"מודם" שלך.
  24. לא הנתב שהייתי בוחר לעבוד איתו בחיבור של 1000 מגה בהנחה ומדובר על ריבוי קליינטים\שירותי הזרמה. אם רוב הקליינטים מחוברים קווית או שאין תכנית לחיבור צרכנים כבדים לא תרגיש בהבדל. סה"כ צפה למהירויות סבירות.
  25. אתה מנסה לשדרג את המערכת או להחליף דיסק תקול? בכל מקרה אתה אמור להחליף דיסק אחרי דיסק 1 אחר בכל פעם. אחרי ההכנסה של דיסק חדש אתה אמור להוסיף אותו אל הפול בממשק של Synology (יכול לקחת בין שעות לימים כתלות בגודל המערך עד שהמערכת תסיים לעשות Resilver)
×
  • צור חדש...