בזמן האחרון - HWzone פורומים
adplus-dvertising
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חברים מובילים

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/12/20 ב הודעות

  1. כפיר מכה שנית (או בפעם המאה, איבדתי את הספירה). מוכיח כל פעם מחדש שהוא ילד קקה שמקומו ב-FXP.
    6 points
  2. CSM פירושו מצב תאימות לאחור ל-BIOS ישן. במילים אחרות: MBR ולא GPT. לא מצב UEFI. זאת הסיבה שהמערכת לא עולה. חסרה המחיצה המתאימה בדיסק. יש כלי מובנה ב-Windows שמאפשר להמיר אבל קיים סיכון מסוים לאובדן מידע. לפני שתתחיל מומלץ ליצור Image של הדיסק עם תוכנה כמו Macrium Reflect כדי שיהיה אפשר לשחזר אם משהו ישתבש. הוראות להמרת המחיצות בדיסק כאן. התייחס לפרק השני שמסביר כיצד לעשות את זה מתוך שולחן העבודה. האפשרות החלופית היא להתקין את המערכת מחדש לאחר שכיבית את מצב CSM ב-UEFI (מה שיוביל לכך שהיא תותקן במצב UEFI).
    5 points
  3. אני התחברתי השבוע אליהם עם ספק של בזב"ל (לקוח ראשון ונכון לעכשיו היחידי בקריית מלאכי ), ההתקנה עלתה לי 450, בינתיים האופציה שיש זה או הראוטר BE שלדעתי לא הכי שווה כי בתור ראוטר הוא פח אשפה אחד גדול!, (היה אולי יותר נחמד אם תיהיה אפשרות לקבל מהתשתית מתאם סיב אופטי לחיבור rj45 על מנת לחבר נתב מחברה אחרת באופן פרטי במקום הראוטר be שמאוד מאוד מוגבל באפשרויות שלו כמו ביטול BCYBER, הגדרת dmz, שינוי scope לאחד אחר נורמלי יותר, שינוי dns של גוגל, בינתיים אני עובד עם פתרון mesh חיצוני ולא של בזק), שחייגתי אל התמיכה הטכנית של בזק אמרו לי שיש עוד דגם מסויים שהם כן עובדים איתו אבל לא מצאתי שום דבר חוץ מחוברת הוראות באינטרנט, צירפתי PDF עם 3 דגמים מורשים בבזק, הדגם האחרון ברשימה אמרו לי שהוא זה שתופס, סוג החיבור של התשתית של בזק זה GPON ONT SC APC (החיבור שבמסגרת הירוקה ולא הכחולה!!!!) העניין עצמו שאם אני יחבר משהו אחר אז אמרו לי בתמיכה שלא יוכלו לעזור לי אם יהיה לי תקלות, עוד עניין, בזק רק בהתחלת הדרך ואין לתמיכה הטכנית שלהם תשובות בנוגע לאיך שזה עובד אז יוצא מצב שאם אתה קונה מתאם סיב אופטי שמתאים לחיבור האופטי של בזק אתה לבד במערכה, כבר חרשתי כמה מקומות באינטרנט לגבי מה שמתאים ומה לא, מה שמצאתי אונליין עם משלוח עד נכון לעכשיו זה שני דגמים של ubiquiti ufiber שבאחד מהם יש לו אופציה לPOE, דגם אחד של huawei ועוד אחד של ZTE, קיים ראוטר מסוים של TP LINK עם חיבור GPON מתאים אבל אין שום דרך לקנות אותו אונליין. gpon.pdf עדכון: היום קניתי מתאם סיב אופטי של TP LINK ביחד עם ראוטר VR600, חיברתי גם שני מתגים שעובדים בג'גהביט את כל הרשת הקיימת בבית, במקרה של הWIFI בבית אני עובד עם MESH חיצוני (3 קופסאות), הגדרתי את מה שצריך מבחינת פתיחת פורטים והקצאת IP לפי כתובת MAC, החלפתי SCOPE לאחד אחר שאני רגיל אלייו עוד מתקופת הTD-W9970 והכל עובד פיקס, מחר אני אחזיר לבזק את הראוטר שלהם וסלאמת
    5 points
  4. ההמתנה הארוכה מגיעה לקיצה ומעבדי Alder Lake הופכים לזמינים עבור כולם - האם אינטל הצליחה במשימתה להשיב את כתר הביצועים לחלקה? צללנו לבחינה מעמיקה של דגמי Core i5 ו-Core i9 החדשים!לכתבה
    4 points
  5. אוי תנוח יא חתיכת טרחן זקן ומטורלל. אל תשליך עלי את התסביכים שלך. לך ליד 2 לקנות קצת מאוררים יד שניה ולנקות אותם. אם אתה חושב שיש לי איזה סנטימנט לאחת החברות כי רכשתי מוצר של אחת מהן, אתה לגמרי לא בכיוון. לא אגיע אליו כי: 1. קורונה. 2. יש לי דברים טובים יותר לעשות עם הזמן שלי. 3. לא יהיו לי בעיות לישון גם אם הכרטיס שלי יתגלה כלא הכי מהיר ביקום. אלוהים אדירים כמה שאתה פוץ.
    4 points
  6. מה נסגר עם ההודעות האלה? מה הן תורמות? פורנו של קופסאות כרטיסי מסך? לא כל כך ברור לי...
    4 points
  7. אם כן, בשעה טובה סיימנו מקצה ראשון ובו למדוד את שמונת הכותרים שבדקנו במקור על 6800xt כך שיש לנו רפרנס להתיחסות והשוואה האחד מול השני. אנו מאד שמחים שהתעקשנו למצוא כרטיס 3080 טוב, ולא הסתפקנו רק בכרטיס הראשון שפתחנו EVGA, כי מצאנו בכרטיס השני ASUS שתפסנו איקזמפלר כזה, שבכל השוואה אינטרנטית שמוצאים ברשת, למעשה נחשב לכרטיס המהיר ביותר שיש = golden sample ומשכך הוא הנציג הכי מכובד שאפשר לחשוב עליו עבור האכיטקטורה של אמפיר. יתרה על כך, הוא מסייע בידנו לתת אמדן לא רע גם ליכולותיו של כרטיס 3090 במידה לא מבוטלת, כי הוא מהיר ממנו בחלק מהמצבים, וזו היתה מטרת העל שלנו במקור. בהעדרו של 3090 תחת היד, השגנו הכי קרוב לכך שאפשר בנסיבות הנוכחיות ואין מאושרים מאיתנו. אנו מאד מקווים שהחברים מעריכים את העבודה הקשה של lanzar שנמשכת שעות וימים כמו גם ההוצאה הכספית הלא מבוטלת שהושקעה ברכש הכרטיסים. הבינו, מדובר פה בעשרות רבות של אלפי שקלים ורק על זה מגיע ל- lanzar שאפו אחד ענק. זה הרבה יותר ממה שעיתונאי בתחום עושה מכספו שלו. כל המדידות שבמקצה הראשון הן 1440P. ובהמשך נעלה גם ב- 4K כמובן, יתכן עוד הערב (אם נספיק). **lanzar, ה- 3080 אסוס הזה, שים עליו מדבקה וסמן אותו, הוא עובר אלי כשאתה מסיים איתו ואתה לא מעביר אותו לאף לקוח או חבר אחר. השם שלי כתוב עליו דיר באלאק. נציין כי בפוסט הנוכחי נצרף עתה כאן - רק את המדידות העדכניות של ה- 3080, היות וכל המדידות של ה- 6800xt נמצאות ממילא בשרשור הנוכחי עוד בתחילתו, בעמודים 1-6. כך שמי שמעוניין שיגש לשם להציץ - אין טעם להעלותם שוב פעם וחבל על המקום שזה תופס בפורום. כמו כן לאחר הצגת המדידה של ה- 3080, נשים את טבלת היחוס להשוואה, כדי שנעמוד אחר השפור שהשגנו על ה- 3080 לעומת הדיפולט של הכרטיס בתדר סטוק וכפי שמדדו ליאור/TPU. בכותר Gears5 מוציא 3080 שלנו 146.2FPS, וזאת בהשוואה ל- 170.8FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 16.8% בבדיקה הזו. זו המדידה של TPU באותו כותר שבחרנו להתיחסות בשרשור הנוכחי: בכותר horizon מוציא 3080 שלנו 136FPS, וזאת בהשוואה ל- 142FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 4.4% בבדיקה הזו: זו המדידה של ליאור באותו כותר. נשים לב שה- 3080 המומהר שלנו עוקף את 3090 גרסאת OC של אסוס, אצלנו הוא הוציא 136FPS בכותר הזה: בכותר red dead redemption מוציא 3080 שלנו 105.6FPS, וזאת בהשוואה ל- 116FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 9.8% בבדיקה הזו: זו המדידה של ליאור באותו כותר. נשים לב שה- 3080 המומהר שלנו עוקף את 3090 גרסאת OC של אסוס, בפער בלתי נתפס: אצלנו הוא הוציא 105.6FPS בעוד שה- 3090 בקושי 82.6. תראו עד כמה תורמת המהרה ופלטפרומה ריזן 5000 חזקה, ואולי גם דרייברים עדכניים שיצאו מאז ושפרו עוד משהו לך נדע: בכותר hitman2 מוציא 3080 שלנו 131.5FPS, וזאת בהשוואה ל- 146.2FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 11.1% בבדיקה הזו: בכותר hitman השתמשנו כרפרנס בעבודתו של TPU שהיה קל יותר לבצע רפרנס מולה כי פרמטרי הריצה היו אפשריים להעתקה זהה, וגם פה ה- 3080 שלנו טס יפה ופותח פער מרשים מעל 3080 בסטוק. אצלנו 131.5 לעומת 122.8 בסטוק אצלו: בכותר assassin's creed odyssey מוציא 3080 שלנו 91FPS, וזאת בהשוואה ל- 95FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 4.4% בבדיקה הזו: פה כרפרנס עבודתו של ליאור, ה- 3080 המומהר שלנו עוקף את 3090 OC של אסוס עם 91FPS: בכותר borderlands מוציא 3080 שלנו 110FPS, וזאת בהשוואה ל- 137FPS שהוציא ה- 6800xt. (נזכיר במקרה דנן שהכרטיס השני 6800xt , המהיר יותר שלנו, בבדיקת sanity הוציא 138, אבל אנחנו נשתמש בתוצאה 137 כתוצאה המייצגת כמובן). נובע איפה שה- 6800xt מהיר ב- 24.5% בבדיקה הזו: וזו המדידה של ליאור כרפרנס להשוואה. שפרנו, אבל לא דרמטי במקרה הזה: בכותר metro מוציא 3080 שלנו 109.93FPS, וזאת בהשוואה ל- 118.4FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 7.7% בבדיקה הזו: כאן השוואה כרפרנס המדידות של ליאור. הצלחנו באמצעות ה- 3080 המומהר להשתוות לביצועיו של ה- 3090 OC של אסוס: בכותר tombraider מוציא 3080 שלנו 168FPS, וזאת בהשוואה ל- 177FPS שהוציא ה- 6800xt. נובע איפה שה 6800xt מהיר ב- 4.3% בבדיקה הזו: אלו המדידות של ליאור. גם פה נשים לב שה- 3080 המומהר שלנו פתח פער יפה מעל 3090 גרסאת OC של אסוס: אלו אם כן סך 8 המדידות, שמציגות לנו את אחד מכרטיסי ה- 3080 היותר טובים שיש למצוא, ולא רק זאת אלא שאם נשווה את התוצאות למדדי היחוס שהיו אצל ליאור ואצל TPU, הרי ששפרנו משמעותית ברוב המקרים, בעיקר בגלל שהמהרנו את ה - 3080 שלנו ולא במעט, וגם בגלל שהפלטפורמה שלנו היא ריזן 5000 מאופטמזת כפי שצריך, ולא האינטלים המיושנים שעליהם ליאור ו- TPU מדדו, אשר פגעו בביצועים במיוחד ב- 1440P איפה שהפלטפורמה והמעבד אינטל מהווים צוואר בקבוק. אנחנו מאד מרוצים ממה שלמדנו היום, הריזן 5000 וההמרה לכרטיס 3080 משמעותיים מאד לנושא. עכשיו ממתינים למדידות 4K ונראה מה קורה שם לעומת מדדי היחוס. השארו בהאזנה
    4 points
  8. פוסט הזוי. קנית רכיבים לא מחשב, לכן האחריות תהיה לכל רכיב בנפרד. עקרונית הוא עשה לך טובה שבדק בשבילך את מקור הבעיה, מבחינתו היה יכול לומר לך לשבור את הראש בזיהוי הרכיב הפגום ולהביא רק אותו לבדיקה. זיכוי כספי מלא על הרכיב במידה ואין רכיב זהה או שווה ערך זה מעל ומעבר מבחינת החנות. לבקש זיכוי כספי על כל הרכיבים שקנית בנפרד לאחר שעשית בהם שימוש זו דרישה מגוחכת ומטופשת.
    4 points
  9. @zone glideאני אצא פה קצת nec ואגיד לך משהו ממקום של "ללמד אותך". הבעיה בחוסר החלטיות שלך נובעת מחוסר נסיון בעולם החומרה. תמיד אפשר לחכות ותמיד יש משהו מעבר לפינה. חכה לRTX4080, תקבל לפרצוף הודעה נוספת של nec בינואר 2022 על כך שבעצם ה5080 והמוצר הבא של AMD זה הדבר האמיתי ושם תהיה קפיצה ענקית בביצועים. או שאולי רק תחכה ל3080 עם יותר VRAM כי זה נורא חשוב ובכל זאת אנחנו רוצים להחזיק במחשב שני עשורים שלמים, רק אל תשכח שעד שיהיה כרטיס כזה, כבר ממש מעבר לפינה יהיה בכלל 3080 Ti SuperDuper או כל רפרש מומצא אחר של אנוידיה אז אולי תחכה עוד קצת. אני זוכר אותך עוד לפני שנה שואל על שדרוג המחשב הענתיקה שלך, אני מניח שבזמנו לא שדרגת כי החלטת לחכות לדור הבא, עכשיו אתה שוב שוקל לחכות לדור הבא. קנה מה שאתה צריך ותפסיק לתת לאנשים פה להכניס אותך לחרדות על מה שיגיע עוד שנתיים. לא משנה מה תבחר לקנות ומתי, תוך 6-12 חודשים יבוא משהו שיגרום לרכישה שלך להיראות מצחיקה. אני קניתי 3060 ti וקיבלתי למעשה 2080 super שמישהו אחר לפני אולי כמה חודשים שילם עליו כפול. ושנה הבאה גם הכרטיס שלי יובך בבנצ'מרקים ע"י כרטיס שעולה חצי. זה מה יש, זה עולם החומרה, אם אתה לא מסוגל לקבל את זה אל תקנה טכנולוגיה. אם הגעת עד לפה, זה השנקל שלי לגבי המצב שלך אחת ולתמיד כי באמת בחיים לא ראיתי אדם שמורח רכישה של חומרה כ"כ הרבה, ודואג כ"כ הרבה לגביה.
    4 points
  10. טוב תחשוב על העתיד, תקנה 3080TI עם 20 ג'יגה ב5000 שקל. עוד שנתיים תקבל RTX4060 ב2000 שקל שנותן את אותם ביצועים. מה אני בא להגיד? צרכן שרוצה לקבל תמורה למחיר מראש לא קונה את הכרטיסים האלה, אתה רוצה לבטח את עצמך לעתיד? קח 2000 שקל שים אותם בצד, לך קנה RTX3060 כשהוא יוצא ועוד שנתיים קח את ה2000 שחסכת עכשיו ותקנה 4060. גם חסכת כסף, גם תקבל ביצועים דומים בעתיד אך עם טכנולוגיה חדשה יותר, וגם תוכל למכור את הכרטיס הנוכחי שלך כשעדיין יש לו ערך טוב בשוק ולהחזיר חלק מהסכום. אולי אפילו אתה לא נותן לעצמך להישאר עם כרטיס מסך בלי אחריות במערכת. אז מה המסקנה? למה לקנות 3080TI עם 20 ג'יגה? כי אתה רוצה את הביצועים שהוא מציע. לא מחר, היום.
    4 points
  11. 16GB זכרון זה גימיק פי 2 יותר גדול מRT ובטח שDLSS שזה בכלל הגיים צ'יינגר העיקרי אצל נוידיה היום ולא הRT עצמו. ביום שאתה תצטרך 16GB בכרטיס מסך שלך, אפילו ברזולוציית 4K, הוא כבר יהיה כזה ענתיקה מבחינת כוח חישוב שהוא כבר מזמן לא נמצא במחשב שלך, הוחלף בכרטיס מסך חדש דנדש. גימיק מוחלט וגם AMD יודעת את זה, הסיבה היחידה שזה בכלל 16 ולא איזה מספר צנוע יותר כמו ה10 של נוידיה זה כי AMD רצתה לדבוק באותו רוחב באס של 256 ביט. אין שום ספק שנוידיה בינתיים ניצחה את הדור הזה. גם למי שלא מתרשם מRT, זה עדיין מציע יותר כאן ועכשיו מאשר מה ש16GB מציע כאן ועכשיו - שזה כלום ושום דבר. ולDLSS אין שום מענה מהצד האדום, רוב המשחקים הרציניים שיושקו בשנים הקרובות יתמכו בזה וזה ביצועים בחינם לגמרי. הייתי אומר שה16 ג'יגה האלה מועילים מחוץ לגיימינג למי שעובד עם כ. המסך שלו באופן כלשהוא אבל גם שם יתרון ברור ומובהק לנוידיה ברוב התחומים בגלל תוכנה ופיצ'רים הרבה יותר טובים. נוצר מצב שבתחומים שאולי כן היית רוצה את זה (ML לדוגמא) אף אחד לא רוצה כרטיס של AMD בכל מקרה.
    4 points
  12. שלום רב חברי הפורום היקרים! עבר זמן רב (6.5 שנים) מאז שהתקנתי מעבדי Xeon על לוחות הLGA771 שעובדים עד היום (תזכורת למי שרוצה להיזכר - קישור) היום אני מגיע אליכם עם התקנה נוספת שעשיתי במחשב (בניגוד לרצון אינטל), וזה שדרוג ה6700K שהיה ברשותי עד כה ל9900K על לוח Z170 (שאינו נתמך רשמית). יש לציין כי איני לוקח אחריות על מדריך זה וכל אחד מבצע אותו ביוזמתו האישית תוך הבנת הסכנות הכרוכות בתהליך. המדריך המלא להתקנה נמצא כאן: https://linustechtips.com/topic/1118475-guide-running-coffeelakerefresh-cpus-on-skykabylake-motherboards/. שימו לב כי ישנם כמה עדכונים (עקב עדכון תוכנת CoffeTime לגרסת 0.92) והבחנות נוספות שגיליתי במהלך הנסיונות להתקין את המעבד. כל לוח אם דורש התקנה שונה, אך לטובת ההבהרות למדריך כאן אציין את הדגשים עבור לוחות Gigabyte 1. קודם הורידו את קבצי הBIOS ואת תוכנת Coffetime 0.92 כפי שמופיעה במדריך, יחד עם תוכנת הFlashProgrammingTool) FPT). מקמו אותן בתיקיות בכונן C 2. הכינו את הביוס באמצעות התוכנה עם הרשאות מנהל, כפי שמופיע בתמונה הבאה: שימו לב כי יש לעדכן גם את הME ואת הVBIOS +GOP כדי שיוכלו לפעול עם המעבדים (וגם הMicrocodes המתאימים, ולוודא שנשמר!). בתווית הEXTRA אישית הוספתי הרחבת זכרון ל128GB שיהיה. גם חשוב - בMAC1 הוסיפו את כתובת הMAC של כרטיס רשת האינטל ברשותכם ושמרו לעצמכם את המספר (אפשר למצוא במאפייני כרטיס הרשת) 3. במידה ומערכת ההפעלה שלכם מותקנת על NVME, והNVME בפורמט MBR ולא GPT - תצטרכו להמיר אותו לGPT לפני ביצוע המוד, באמצעות מצב RECOVERY עם פקודת MBR2GPT: 3. מעולה, יש לכם את הביוס, כונן הSSD בפורמט המתאים ואתם מוכנים לצריבה. לפני כן אנא וודאו שיש לכם BIOS גיבוי (לפני עריכה) בדיסק און קי אם תצטרכו להחזיר אחורה דרך הביוס (אני הייתי צריך). עכשיו יגיע השלב של שימוש בFPT כדי לצרוב את הביוס (בלוחות אחרים הדרך יכולה להיות שונה, כמו שימוש בProgrammer), כפי שמופיע במדריך. חשוב לא לנתק את המחשב מהחשמל בשלב הזה אחרת הביוס יהיה Corrupted. לאחר סיום הצריבה, אתם מוכנים להתקין את המעבד. 4. כבו את המחשב דרך הFPT בלבד באמצעות הפקודה fptw64 -greset, ולפני שהמחשב מספיק להידלק שוב כבו אותו ואל תתנו לו להידלק. נתקו אותו מהחשמל והוציאו את הסוללה. 5. לפני התקנת המעבד, יהיה עליכם לכסות חלק מהפינים שלו בהתאם ללוח (Gigabyte מכסים הכי הרבה), ולחבר חלק מהם (תלוי בלוח): להלן ההדבקה שעשיתי באמצעות מוכר אדיב מאליאקפסרס שהביא גם פינצטה: 6. התקינו את המעבד על הלוח. שימו את הקירור לרגע ווודאו שהלוח עולה (אם אתם יכולים, אני נעזרתי בנורות המספרים של הלוח כדי לוודא שהוא עולה) לפני שאתם מרכיבים הכל (אם לא עולה יכול להיות שלא שמתם את הביוס כמו שצריך, או שלא שמתם את הקודים כמו שצריך). אם הוא עולה, כבו אותו והרכיבו את המחשב. 7. וודאו שהקירור יושב כראוי והדליקו את המחשב, כנסו לביוס 8. מעולה, כמעט סיימתם! במקרה שלי המעבד היה במתח גבוה מדי (1.4VCORE) דבר שהעמיס על הVRM בעומס וגם להם לקרוס. זה כמובן חריג והVCORE צריך להיות נמוך יותר. בביוס השתמשו בAdaptive Vcore והורידו 0.100V לפחות (במקרה שלי, שחקו עם זה כדי לראות שהמעבד לא מקבל יותר מדי מתח) ובדקו את היציבות. נטרו את הטמפרטורה של הVRM והמעבד באמצעות HWinfo 9. תתחדשו נ.ב - הMugen 2 הוותיק שלי (שעוד קירר את הQ9300) מקרר את המעבד הזה היטב (יותר טוב מה6700K! תודות לכך שהמעבד מולחם לIHS בניגוד ל6700K) והוא חרישי. אני מקבל פריימים יותר גבוהים ויציבים יותר עם המחשב, אחי יכול לקודד סרטים במהירות גבוהה פי 2, ואני יכול להיות עם ראש שקט לעוד כמה שנים עד שאצטרך לשדרג. המחשב יציב לאחר שסידרתי את המתחים. היה מאוד מהנה ושווה! רק וודאו כי יש לכם לוח עם VRM מספיק טוב לכך ותהיו מוכנים למורכבות התהליך. חבל שאינטל לא נתנו לנו פשוט להתקין את המעבד בדרך נורמלית (כי כמו שאתם רואים, הוא עובד מעולה), אבל בשביל זה יש Modding אשמח לסייע בכל שאלה/בקשה! בברכה, אור כהן
    4 points
  13. כפיר, התגובות שלך לא נכונות, תסלח לי. פרט ל12900K כל המעבדים בסדרה לא בזבזנים של אנרגיה (12600, 150וואט), צורכים *פחות* במשחקים מאשר AMD ובעלי ביצועים טובים יותר. גם ה12900 במשחקים צורך פחות אנרגיה מה5900 וה5950 וקריר לגמרי! אם בעבודה המעילה את כל הת׳רדים עסקינן אז קירור כמו הArctic liquid freezer 2 360 שעולה סביב ה500 שקלים יהיה מעולה וישמור על טמפ׳ במאמץ כזה סביב ה70-80 מעלות. תקרא קצת סקירות, לא אני אמרתי. אם אתה חושב שחדשנות מסתכנת בהספק המעבד ותו לא, אז אין לנו על מה לדבר בכלל, אתה סתם ממחזר שטויות שקראת. בהקשר להודעה האחרונה שלך - היה לך פעם קירור מים AIO? על מה לעזאזל אתה מדבר? איזה קורוזיה? מה לפרק? על מה אתה מדבר תגיד לי? גם בקירור קאסטום מה שתיארת לא קיים (יש לי את שני סוגי הקירור) אבל קירור קאסטום הוא לא קירור משתלם בשום צורה.
    3 points
  14. אתמול רכשתי את ה-Gigabyte RTX3060 Ti Gaming OC Pro rev 3.0 ביד 2 בכל הכנות לא ידעתי למה לצפות ביקורות ביוטיוב ושל יודעי דבר די דיברו בעד עצמם וציינו שאכן מדובר בדגם טוב שעבר לא פחות מ-3 שידרוגים על מנת לסגור את כל הפינות האפשריות: גודל פיזי. שינוי במופסטים. שינוי בקר מאווררים. די הופתעתי שקיבלתי את הקופסה - גדולה מאוד ונראית כמו קופסה של כרטיס מסדרה גבוהה יותר. כמו כן, גם הכרטיס מגיע עם קירור מאוד גדול ביחס לתפוקת החום שלו ועל זה אדבר בהמשך. כשפותחים את הקופסה קיים רק את הכרטיס בלי שומדבר נוסף, כמו שאומרים straight to business הכרטיס מגיע בצבע שחור אפור עם בקפלייט אפור מטאלי עם כיתוב GEFORCE RTX, הבקפלייט צמוד לגב הכרטיס מה שאמור לעזור בפיזור החום. הכרטיס חמוש בכ-3 מאווררים 80ממ מתוכם האמצעי שמסתובב נגד כיוון התנועה של חבריו. ולא פחות מ-5 צינורות חום להעברת חום אפקטיבית מהליבה וקירורה ובמאוורר השלישי יש exhaust שמוציא את האוויר החם, אומנם לכיוון צלעות הקירור של המעבד אך זה לא משהו שמשפיע יותרמדי במידה והמארז בעל סירקולציה טובה. גודל הכרטיס המוצהר הוא -L=281 W=117 H=40 mm שדי גדול עבור כרטיס מידריינג' בעל דרישת ספק של לא פחות מ-650W . פיצ'רים: DisplayPort 1.4a x2. HDMI 2.1 x2. חיבורי מתח 8+6 פין עם תאורת סטטוס. ישנו כפתור BIOS בעל 2 מצבים: מצב OC - ביצועי קירור מירביים ופחות דגש על שקט. מצב Silent - הקרבת יכולות הקירור בכדי להשתיק ככל הניתן את המאווררים. תמיכה ב-PCIE 4.0. RGB בכיתוב -GIGABYTE אך לא בכיתוב -RTX וחבל. הכרטיס אמור היה להחליף את ה-RTX 2080 SUPER המזדקן שיצא לאוויר העולם לפני כ-3 שנים ועושה זאת נאמנה: קצת ספקס: Core Clock 1770 MHz (Reference Card: 1665 MHz) CUDA® Cores 4864 Memory Clock 14000 MHz Memory Size 8 GB Memory Type GDDR6 Setup: Ryzen 5 [email protected] ASUS ROG X570 -E Gaming Wifi Patriot Steel Viper [email protected] 16GB x2 NOCTUA U14S Bequiet 500DX + x6 140mm fans Coolermaster 850W V2 MWY Gold Modular HP X27Q 1440p IPS @165hz קצת חווית עבודה עם כרטיס בגיימינג וקצת באנצ'ים: הכרטיס נבדק כשעתיים תחת COD WARZONE | BF-V, לא ציפיתי שהכרטיס הזה יתן לי מעל 100FPS בכותרים תחת 1440p לא לשם כך הכרטיס מיועד זה כרטיס שאמור לשלוט ברזולוציות 1080p מעל 100FPS בכותרי AAA ועד 1440p מתחת לרף ה-100FPS וכך הוא עושה. ב-WARZONE כשכל ההגדרות על מקסימום כולל DLSS וללא RT המערכת החזיקה אותו על 95FPS יציב גם בקטעים עמוסי אקשן ולא ירד. ברגעים מסוימם במשחק היה פיק של 115FPS אך זה לא מספיק עבור ממוצע קבוע. ב-BF-V כל ההגדרות על מקסימום כולל HDR DLSS (ללא RT) הכרטיס נתן כ-115FPS עד 108FPS בקטעים עמוסים. הכרטיס מוגדר אצלי על מצב SILENT BIOS ואכן הוא היה חרישי, חשבתי שזה ישפיע ולא במעט על יכולות הקירור שלו והקרבת ביצועים ודי הדבדיתי הכרטיס במקסימום תדר שלו נתן 1950mhz לליבה תוך שמירת על שקט והכרטיס לא עבר את ה-65c מה שמאוד הפתיע, הכרטיס היה על עוצמת מאווררים ממוצעת של 55% בכל הזמן הזה. באנצ'ים באנצ'ים באנצ'ים: ביצעתי את הבדיקות אל מול ה-GALAX RTX 2080Ti Dual Black שהיה לי לפני שנמכר, תהנו. FIRE STRIKE ULTRA (4K) vs 2080 Ti https://www.3dmark.com/compare/fs/26552031/fs/25460498 FIRE STRIKE EXTREME vs 2080 Ti https://www.3dmark.com/compare/fs/26552022/fs/25341236 FIRE STRIKE vs 2080Ti https://www.3dmark.com/compare/fs/26552009/fs/26400754 TIME SPY EXTREME vs 2080Ti https://www.3dmark.com/compare/spy/23989296/spy/23836756 TIME SPY vs 2080Ti https://www.3dmark.com/compare/spy/23989183/spy/23501635
    3 points
  15. יצאנו לבדוק את ביצועי ה-Core i9 12900K עם זכרונות דינאמיים מסוג DDR4, על בסיס לוח אם מתקדם של MSIלכתבה
    3 points
  16. שמעת את זה מטמבלים שלא מבינים מהחיים שלהם ומנסים להפיץ פייק ניוז בהקשר של החיסון, וכדי להישמע אמינים מתבלים את השטויות שהם פולטים במונחים מדעיים או פסאודו מדעיים. SHEDDING הוא השם של התופעה בה אדם נגוע בוירוס מעביר אותו לאחרים. זו הדרך העיקרית בה covid מופץ. בהקשר של חיסוני קורונה, מכיוון שאף אחד מהם לא מכיל גרסה חיה או חיה מוחלשת של הוירוס, אין שום דרך בה virus shedding יכול לקרות כתוצאה מהחיסון. אני רוצה להאמין שאתה לא אחד הטמבלים האלה שהזכרתי במשפט הראשון, ולא כתבת את השאלה הזו כדרך "מתוחכמת" להפיץ זבל.
    3 points
  17. המפרט שקיבלת סביר-, המארז ממש יקר ביחס למה שהוא נותן וגם ספק הכוח סופר יקר ולא טוב יותר מספקים שעולים משמעותית פחות, האיחסון ממש לא ברור, יש דיסק פיצפון של 256 ב220 שקל?! במקום SSD של 1T ב500~ שלפחות ייתן לך להתקין משחקים עליו בנוסף גם הקירור של המעבד סופר אולטרה יקר בלי להיות טוב יותר מקירור שעולה מאות שקלים פחות(זה גם אם נתעלם מהעובדה שה5600X הוא מעבד סופר יעיל וקריר שלא צריך קירור במעל 150 שקל). אם אתה מתכנן להשאר עם המחשב מספר רב של שנים גם הייתי משדרג ל5800X או מחליף ל10850K והמסך שהומלץ לך סבבה, אבל אני הייתי הולך על הDell S2721DGF או Gigabyte M27Q. אני הייתי הולך על משהו בסגנון הזה: https://tms.co.il/246215 ומקסימום בעתיד מוסיף זיכרון אם תראה בזה צורך. רק רציתי להוסיף שבKSP היה את הדל עד ממש לא מזמן ב1700~ שקל והוא טוב בערך כמו המסך ששמתי פה ועולה פחות שהוא במלאי. אם אתה מעדיף AMD אז תחליף את הלוח והמעבד באלו.
    3 points
  18. בוא תפעיל ray tracing ותהנה מהslide show שלך.
    3 points
  19. למה אתה חושב שהחלפת סוללות היא פתרון לא ישים? יש חנויות אלקטרוניקה רבות שמטפלות בזה וזה זול משמעותית מקניית אל פסק חדש.
    3 points
  20. יש פה גם דרך ההגדרות ושל וינדוס וגם כמה המלצות על תוכנות. https://www.headphonesty.com/2020/07/play-music-through-speakers-while-using-headphones/
    3 points
  21. מוזר שנתקלתי בדיון הזה רק עכשיו אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. הלקוח קנה כמה חלקים, אחד הם מת, היבואן הרשמי לא מחזיק את זה יותר, הצענו זיכי כספי מלא על המוצר התקול ונתקלנו בהרבה מאוד זמן של מריבות טלפוניות. לא היה לנו שום פיתרון שמצא חן בעינייו והלוח שלו היה אקזוטי ולא נפוץ וברגע שליבואן הרשמי של אסוס אין פיתרון כל שיכולנו הוא לתת לו זיכוי אצלנו או להשיב לו את כספו עבור החלק הדפוק. יש לנו התייחסות ספציפית לבעייה של מוצרים שיוצאים מהמחזור והשבת הסכום ששולם עבורם. אנחנו נתקלים בסיפור בעיקר אחרי מעבר של כמה דורות טכנולוגיים והפסקת יצור של מוצרים כאלה ואחרים וכך הדבר גם בלוח שבידיו. ואם היו עוברים כמה ימים מיום הקנייה עד יום המוות יתכן שהיינו נוהגים אחרת אבל כשמוכרים מאות מחשבים בחודש וחלקים מתים לעיתים לא ניתן להחזיר ללקוח את כל קנייתו אלא רק את מחיר החלק הפגום/תקול/חולה. לצערי אין לי הקלטות של השיחות הללו אבל זרמו הרבה מאוד מים רעים בדיון על מה מגיע ללקוח במקרה שכזה. ולצערנו הרב הוא לא קיבל את דעתנו. שמחתי לקרוא את שלל התגובות פה שלא הבינו גם איפה הבעייה בהחלטתנו ולגבי בעיות החנייה אצלנו אין סיבה לחנות באמת. אנחנו יודעים לקחת מוצר תקול למעבדה ישירות מהאוטו וגם להחזיר מוצר לרכב גם במקרה של תיקון וגם הזמנה חדשה. זה כתוב יפה ובולט בדף הכתובת שלנו. חג שמח
    3 points
  22. לשמוע את זה ממך - priceless !
    3 points
  23. AMD מנגבת את הרצפה עם המוצר של אינטל, ממש כך. חדי עין יוכלו להבחין בשיפורים, לא רק בתחום הביצועים, אלא בתחום חשוב מאד והוא תחום האבטחה וההצפנה של כל שכבות הוירטואליזציה, פתרון שלאינטל אין מענה עבורו. משכך AMD תקטוף כמות אדירה של מכירות, כיום סייבר הוא נושא מאד רגיש, מי שיש לו מענה לנושא, זוכה בעסקה:
    3 points
  24. גרף מעניין אבל המסקנה שלך קצת "בעייתית" (לא בקטע מזלזל חלילה) מעניין אותי להבין איך הגעת למסקנה שברף של 7000-8000 נקודות קושי, הכרייה תפסיק להיות כדאית והכרטיסים ישוחררו חזרה לשוק יד שניה? זה שכוח העיבוד מוכפל בכל דור זה אמירה קצת בעייתית. כי זה לא בהכרח נכון וגם בדור הזה (קפיצה בין דור 20 לדור 30) הקפיצה היא לא כפולה וזאת הייתה אחת הקפיצות הכי גדולות בהיסטוריה (שיפור מדור לדור). אז הנחת הבסיס הזאת לדעתי קצת מוטעת. אבל גם אם כן, אתה לא יכול לדעת שגם עקומת הקושי עולה בצורה ליניראית מול העליה בכח החישוב. כלומר גם אם כח החישוב מכפיל את עצמו כל דור, זה לא באמת אומר שרמת הקושי תכפיל את עצמה גם. אז המספר שהצבת כמטרה (7000-8000 נקודות קושי) הוא לאו דווקא נכון. אם כבר, אז לפי מה שאני רואה בגרף, מחודש יולי 19 רמת הקושי הוכפלה מאיזור ה2000 נקודות לאיזור ה4000 נקודות היום. ועדיין הכרייה בעיצומה. אני חושב שהגרף לא מראה נתון מאוד חשוב וזה מחיר כל מטבע. כלומר גם אם הרמת הקושי תעלה ל10,000 אבל המחיר של כל מטבע ינסוק למליון דולר ליחידה, אז עדיין יהיה משתלם לכרות (בכוונה מספרים קיצוניים לצורך ההמחשה). הכדאיות של כריה (כמו כל עסק רגיל) מורכבת מ2 פרמטרים בלבד (שבתורם מתפרקים לעוד פרמטרים). והם הכנסות (שווי המטבע ורמת הקושי שמכתיבה כמה מטבעות ישוחררו בכל יחידת זמן) מול הוצאות (מחיר החומרה, שטח רצפה שהריג תופס, החשמל...). הגרף הזה מראה רק נתון אחד. לדוגמה אם מחיר החשמל יעלה, זה יוריד את כדאיות הכריה. אם מחיר החומרה יעלה זה יוריד את הכדאיות. אם מחיר המטבע יעלה זה יעלה את הכדאיות וכו....
    3 points
  25. הבעיה להבנתי מחולקת לשני ווקטורים: במישור של נוידיאה זו תחרות מול הכורים והם מה לעשות, מוכנים לשלם הרבה יותר מצרכן ביתי/פרטי, כי זה משתלם לדעתם בהיבט העסקי, כמכונה בפס היצור שהם צריכים במפעל שלהם וכך הם מודדים אותה. גם אם משלמים כפול על המכונה כן, זה עדיין עושה להם רווחים. ולכן הם די הורגים את השוק הזה לצרכנים ביתיים שאינם מוכנים/מסוגלים לשלם כפליים על המוצר. במישור של AMD, המוצרים שלה בדור הזה פחות אטרקטיביים לכריה (לשמחתנו), אבל הבעיה היא אחרת, היצע בצד היצור. AMD הצליחה לקבל נתח של 150 אלף פרוסות סיליקון ברבעון מ- TSMC וזה כבר מאד מרשים, אך לא מעבר לכך למרות שהיתה יכולה לנצל גם כפליים אם רק היה מוקצה עבורה. היתרה של היצור ב- 7nm הולכת ללקוחות אחרים של TSMC , שגם הם צריכים את תשתית היצור הזו למוצריהם. מתוך ההקצאה ש- AMD קיבלה ל- 150 אלף פרוסות סיליקון ברבעון, 120 אלף משוריינות ליצור שבבי הקונסולות של מקרוסופט וסוני, נתח שמן בגודל 80% כאמור, וזאת כפועל יוצא מהתחייבויות חוזיות של AMD כלפיהן לספק כ- 9 מיליון מעבדים ברבעון. קצב שנתי של 36 מיליון. שזה הקצב שהקונסולות מוכרות גלובאלית בשנה רגילה. בשנה של קורונה גם זה לא מספיק ויש חוסרים בקונסולות על המדפים. מה שמשאיר נתח קטן בלבד של רק 20% (30 אלף פרוסות סיליקון) עבור כל היתר ש- AMD מייצרת, בכללו מעבדים וכרטיסי מסך, לכל הסגמנטים כולם גם יחד, קרי גם לשרתים, גם לניידים. ומשכך, היקף כרטיסי המסך ומעבדי ריזן 5000 לצרכן הביתי/פרטי, הוא היקף קטן מאד, כנראה סדר גודל של רק עשירית ממה שהיה אמור להיות אלמליי. וזו התוצאה. לצערנו הרב זה לא הולך להשתנות בזמן הנראה לעין, ההתחייבות של AMD להמשיך לספק שבבים לקונסולות קיימת במקביל ולא נגמרת, והתפוקה אצל TSMC ב- 7nm לא הולכת לגדול עוד, משום שהם עברו לדור 5nm . מה שאומר, שמי שרוצה עוד נתח יצור אצל TSMC צריך להזמין כבר הקצאה על הפס יצור של 5nm במחיר שהוא בשמיים, וזה מה יש. אלא, שכרגע את כל היצור ב- 5nm שותה אפל ודי לא נותנת לאף אחד אחר לקחת כלום. כל מפעל חדש שמתחיל לייצר 5nm כרגע אפל לוקחת לעצמה את מלוא ה- capacity שלו. היא מוכנה לשלם הכי הרבה כסף מכולם, ו- TSMC כמובן בוחרת בלקוח הכי רציני/גדול/כבד שמשלם הכי הרבה מכולם להלן אפל. זו אחת הסיבות שמוצרי אפל יקרים אגב, לא רק זו, אבל אחת מני סבות רבות. לקוחותיה משלמים פרמיה על מנת לרכב על הליטוגרפיה הכי חדשה שיש בתעשיה. אייפון זה מוצר פרימיום והמעבד שלו A14 מיוצר ב- latest lithography שיש = 5nm כיום. בדואופול של יצור שבבים בעולם, המצב של סמסונג די דומה, יש לה 8nm היותר מיושן מה שהצליחה נוידיאה לתפוס השנה, ויש לה 5nm ההכי חדש וההכי יקר, שרק לקוחות ענקים ועשירים כמו qualcomm יכולים להרשות לעצמם לממן. לכן לא נשארו ל- AMD ולנוידיאה יותר מדי ברירות. אנחנו כנראה נסחוב על התשתית הזו 7/8nm שנה שלמה והחוסרים ימשיכו לשלוט בשטח, כל עוד בום הכריה הזה לא יגמר. לפחות בצד של נוידיאה יש תקווה, שאם הכריה תגמר, הבעיה תפטר. בצד של AMD אין אופק אופטימי בשנה הקרובה ועד שהיא תוכל להקצות לעצמה משהו מפרוסת 5nm אצל TSMC. וגם כאשר כבר כן תקבל נתח, זה יהיה מעט ויקר כי כולם ילחמו על הקצאה אצל TSMC בליטוגפריה הזו. לכן הדור הבא ש- AMD מתכננת על 5nm , בכללו ריזן 6000 ו- RDNA3, ככל הנראה גם הוא יסבול מ- shortages משמעותיים בדיוק כפי שסובלים היום על 7nm מוצריה הנוכחיים. אנחנו בעידן שיש רק שתי ספקיות ליטוגרפיה מתקדמת TSMC וסמסונג, וכל התעשיה ואחותה רוצים אותן. אז יש היצע מוגבל, יש בקוש בשמיים (שילוב כריה + דור קונסולות חדש שהושק + קורונה שחברו להן שלושתן יחדיו באותה עת), ואנחנו בבעיה. עד שמשהו מהמשולש הזה לא ירד מהשולחן, החוסרים לא יעצרו.
    3 points
  26. פעם ראית גבר,מחוזר ע"י שתי נשים, מעיף אחת מהנשים כי אחת מהן אמרה לו שהיא היית כאן קודם? לא! זה נוח להם וזה ברור לכולם! לא מבין על מה הדיון שהכל ברור פה. המניה עולה, הביקוש עולה, המנהלים מרוויחים, בעלי המניות מרוויחיים. המנהלים זורקים לנו משפטים כמו "אכפת לנו מאוד מהגיימרים אנחנו נעשה כל מה שנוכל על מנת להעלות את האספקה" (פחות אמין מזה שהאקסית שלי אמרה לי זה לא אתה זה אני), פוליטקאים, וזהו זה טבעו של עולם. שחררו תלמדו את העולם תקבלו אותו ובעיקר תפסיקו לחשוב שהדיונים שלכם בפורומים גורמים למכונת הכסף להפסיק לנוע.
    3 points
  27. הוא עדיין כרטיס טוב אם אתה קונה אותו בשביל הפיצ'ר העיקרי שלו - לשרוף תיקנים שזחלו לך לתוך המארז.
    3 points
  28. AMD מובילה בתחרות הקאש כי בנתיים נווידיה לא עשתה את זה. נכון, זה לא תירוץ וזה אכן נותן בוסט לביצועים אבל בשורה התחתונה מה שמשנה זה הביצועים. מצידי שבתוך הכרטיס יהיו גמדים שעושים חישובים עם נייר ועפרון, כל עוד זה נותן לי ביצועים טובים (כמובן שיש עוד פרמטרים כמו כח, מחיר, זמינות...) לא אכפת לי איך. בוא נתן לנוודיה הזדמנות להגיב עם מנגנון משלה כדי לראות של מי יותר טוב וכמובן מי מציג ביצועים יותר טובים בשורה התחתונה. זה די דומה לסיפור עם ריי טרייסינג. כרגע AMD מפגרת מאחורי נווידיה באחוזים דו סיפרתיים. אבל זה כי זה הדור הראשון שלהם בתחום הזה. כנראה בדור הבא יהיו יותר חזקים פלוס תמיכה של יותר משחקים
    3 points
  29. אני לא אמרתי שזה דבר רע. נתתי לך פרספקטיבה במטרה לעזור כי אני רואה שאתה מופיע בהרבה שרשורים ושואל אנשים שונים שאלות דומות. אם זו התגובה, אז באמת אפסיק לנסות לעזור.
    3 points
  30. לא מבין את הנראטיב הזה של "Fine Wine". אני לא יודע באיזה קהילות אתה מסתובב, באלה שאני מסתובב בהן זו בעיקר בדיחת רשת שכזאת. אפשר לקרוא לזה "דרייברים שמשתבחים עם הזמן"... אפשר גם לקרוא לזה דרייברים גרועים בDAY 1 שמשאירים ביצועים על השולחן ולוקח לAMD שנה+ לתקן, בעוד שהדרייברים של אנוידיה טובים מיום ההשקה. איך הזדקנו כרטיסי הVEGA 56\VEGA 64 אגב? ומה עושים בעלי הRadeon 7 היום עם ה16GB האימתניים שלהם, מישהו שאל לשלומם? או ששכחנו שהכרטיסים האלה קיימים כמו AMD בערך. התבגרו פחות כמו יין, יותר כמו חלב. אכן משתבחים עם השנים לעומת ה"הזנחה" של אנוידיה שסדרת GTX1000 בת ה4 שנים שלה עדיין תופסת את רוב מוחלט של נתח השוק ומציעה ביצועים מצוינים.
    3 points
  31. טוב יאללה. בוא נתחיל מthreads וlock, זה יותר פשוט. threads משמשים בתפקיד מאוד פשוט: הרצת קוד במקביל. ניקח כדוגמה את Word. מעבד התמלילים שומר את המסמך כל עשר דקות (ניתן לקינפוג). עכשיו, נניח שיש לי מסמך ענק, עם המון גרפיקה. כמה ענק? היו לי מצגות בעבר שלקח כמה דקות לשמור. אני ממש לא רוצה שסאמצע שאני עובד, בדיוק אחרי שעלה לי איזה רעיון מדליק (כי בכל זאת, חוק מרפי) הWord יתקע פתאום למשך שתי דקות בניסיון נואש לשמור את המסמך למקרה של הפסקת חשמל או מי יודע מה. אם דבר כזה היה קורה לי... לא הייתי מקנא במתכנתים של Microsoft. בכל מקרה, זו הסיבה שWord מפעיל את השמירה האוטומטית בthread נפרד. ככה אני לא אתקע (ליתר דיוק, לא ארגיש שאני נתקע. עוד על זה בקרוב), אבל המסמך יישמר למקרה שמרפי יחליט להציג את כוחו. עכשיו, יש שתי סיבות להריץ קוד במקביל. למעשה, שלוש, אבל על השלישית אדבר בהמשך. הראשונה היא, אם אני רוצה ששתי פעולות יבוצעו "כאילו במקביל". זו הדוגמה של הWord, ושלא במפתיע, הרבה פעולות שעלולות לתקוע את הUI מבוצעות בthread נפרד. למעשה, כל פעולה שיכולה לקחת יותר מכמה אלפיות השנייה כדאי לבצע בthread נפרד. השנייה היא חישוב מסובך, אלגוריתמית. נגיד שאני צריך לבדוק אם מספר גדול מאוד הוא ראשוני, ואני רוצה לעשות את זה בשיטה הנאיבית של בדיקת כל המספרים עד השורש אם הם מחלקים. למה בשיטה הגרועה הזו? כי אני אוהב לעצבן את הלקוחות שלי. הבעיה היא, שאומנם אני אוהב לעצבן את הלקוחות, אבל לא את הבוס (בכל זאת, הוא יכול לפטר). אז אני מחלק את העבודה: אני אוציא נגיד 4 threads, כל אחד יבדוק רבע אחר של המספרים. האם זה יועיל או אולי יזיק? תלוי, כמובן. התשובה הנצחית. אם יש לך מספיק ליבות במעבד, מערכת ההפעלה תשמח לתת לכל thread ליבה משלו, ואז כמובן הדברים יהיו מהירים יותר. אבל אם לא, מערכת ההפעלה עדיין תרצה לרצות אותך, ולכן היא תשתמש בליבה אחת לכמה threads: כל קצת זמן היא תחליף ביניהן, מה שנקרא context switch. ככה זה נראה שהדברים מתבצעים במקביל. זה עוזר לבעיה הראשונה (של הWord), אבל לא לשנייה. הcontext switch יאט את העבודה, כי למעבד יש עוד עבודה עכשיו לבצע. לכן בבעיה הזו בד"כ בודקים כמה ליבות יש למעבד ועושים spawn באותו מספר threads. יש שפות תכנות\סביבות עבודה שעושות את זה אוטומטית, כמו Go. שים לב שבד"כ במחשב רצות עוד כמה עשרות תוכניות, וכל אחת גם רוצה זמן מעבד, וזה עשוי להשפיע על העניין. הכל טוב ויפה. אז מה זה lock? או, זה קשור לשאלת השאלות: המלצר (לא צוחק. יש על זה בעיה של דייקסטרה עם פילוסופים ומלצר). בוא ניקח דוגמה פשוטה יותר. תריץ את קוד הC# הבא (לפני זה תוודא שאתה מבין אותו, למקרה שלא ידעת Task.Run מריץ thread חדש (לא מדויק אבל לא קריטי) וTask.WaitAll חוסם (blocks) את הthread הנוכחי עד שכל הthreads המצוינים הסתיימו): using System; using System.Threading.Tasks; public static class Program { private static int _Counter = 0; public static void DoWork() { for (int i = 0; i < 1_000_000; i++) { _Counter++; } } public static void Main() { Task t1 = Task.Run(DoWork); Task t2 = Task.Run(DoWork); Task.WaitAll(t1, t2); Console.WriteLine("{0:n0}", _Counter); } } הכנתי לך dotnetfiddle כאן. תיכנס לקישור וRun. אני מחכה. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ טוב. הרצת? תריץ שוב. ושוב. ושוב. עשר פעמים. שיב לב לתוצאה! ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ מה קרה כאן? לא רק שהתוצאה היא לא 2 מיליון כמצופה, היא משתנה בין פעמים! מה נסגר?? אז כדי ממש להבין מה נסגר, צריך להיכנס לאסמבלי. אל תדאג, לא אתעלל בך. אשאיר את האסמבלי לפעם אחרת. במקום זאת אנסה להסביר מה קרה במילים (ההסבר פשטני במכוון, אל תטיפו לי על זה, אני יודע): כשאתה עושה ++, המעבד לא ממש יכול להיכנס לזיכרון ולהוסיף אחד. זה עניין מסובך יותר. קודם כל, צריך לקחת את הערך מהזיכרון. אחר כך, תוסיף 1. בסוף, תחזיר לזיכרון את הערך החדש. עכשיו, אם מבצעים את זה בלולאה, זה ממש בזבוז. למה לטעון כל פעם את הערך? עדיף לטעון פעם אחת בהתחלה ולשים פעם אחת בסוף. בוא נדמיין את זה: אני מתחיל את thread 1. הוא מתחיל לרוץ. טוען את _Counter מהזיכרון. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. .... טוב. הגיע תורו של thread 2. הוא מתחיל לרוץ. טוען את _Counter. נגיד שבשלב הזה thread 1 בוצע כבר 50 אלף פעמים, אז _Counter מכיל 50 אלף. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. ... בחזרה לthread 1. מוסיף 1 - ל_Counter שלו שהוא עדיין 50 אלף! מוסיף 1. מוסיף 1. מוסיף 1. ... וככה זה הולך. אם thread 1 יסיים ראשון, התוצאה תהיה מיליון. אם 2, התוצאה תהיה מיליון וחמישים אלף. עכשיו אפשר גם להבין למה הערכים השתנו בין הרצות: זה תלוי על איזה ליבה כל thread רץ - אולי במקרה thread 2 רץ על ליבה מהירה יותר, ולכן יסיים ראשון ויפסיד במירוץ? (כן כן, ראשון. זו לא טעות. תקרא שוב ותבין). זה תלוי בטמפרטורה של המחשב, במהירות הליבות, באם האנטי ווירוס מריץ סריקה בדיוק עכשיו ובאלף ואחת דברים נוספים. מירוץ. זה בדיוק מה שקורה כאן. זו גם הסיבה לשם של המונח: race condition. אל תזלזל בעניין. מרכזיית הטלפונים של Bell (אם אני זוכר נכון, לא הצלחתי למצוא בגוגל) קרסה בגלל race condition בלתי צפוי. ב1985 עד 1987 מספר אנשים מתו מסרטן בגלל race condition (מקור). איך מונעים את העניין? אנחנו צריכים איזו דרך להגיד למעבד: "חביבי, אל תמהר לשום מקום. אם מישהו אחר עסוק עם העניין עכשיו, תרגיע. חכה שהוא יסיים". ובכן, למרבה המזל, יש דרך כזו. הרבה, למען האמת. נתעסק באחת: locking. הרעיון הוא כזה: אנחנו יוצרים אובייקט שבד"כ נקרא mutex (ר"ת של mutual exclusion) או שם דומה. לפני שניגשים למשאב המשותף (_Counter, במקרה שלנו), אנחנו "נועלים" את הmutex, ומשחררים אותו כשאנחנו מסיימים. אם אנחנו מנסים לנעול mutex שכבר נעול ע"י thread אחר, הthread שלנו נחסם עד שהאחר משחרר את המנעול שלו. זה לא תופס זמן מעבד: זה מבוצע ברמת מערכת ההפעלה ובמידה מסוימת אפילו המעבד. הינה זה בC#: using System; using System.Threading; using System.Threading.Tasks; public static class Program { private static int _Counter = 0; private static Mutex _Mutex = new Mutex(); public static void DoWork() { for (int i = 0; i < 1_000_000; i++) { _Mutex.WaitOne(); _Counter++; _Mutex.ReleaseMutex(); } } public static void Main() { Task t1 = Task.Run(DoWork); Task t2 = Task.Run(DoWork); Task.WaitAll(t1, t2); Console.WriteLine("{0:n0}", _Counter); } } וכרגיל יש קישור כאן. יש לC# כלי להפוך את זה לנוח יותר: המשפט lock: using System; using System.Threading.Tasks; public static class Program { private static int _Counter = 0; private static object _CounterLock = new object(); public static void DoWork() { for (int i = 0; i < 1_000_000; i++) { lock (_CounterLock) { _Counter++; } } } public static void Main() { Task t1 = Task.Run(DoWork); Task t2 = Task.Run(DoWork); Task.WaitAll(t1, t2); Console.WriteLine("{0:n0}", _Counter); } } והקישור: https://dotnetfiddle.net/UJENnV. זה מיתרגם לקוד הבא: using System; using System.Threading; using System.Threading.Tasks; public static class Program { private static int _Counter = 0; private static object _CounterLock = new object(); public static void DoWork() { for (int i = 0; i < 1_000_000; i++) { bool lockWasTaken = false; try { Monitor.Enter(_CounterLock, ref lockWasTaken); _Counter++; } finally { if (lockWasTaken) { Monitor.Exit(_CounterLock); } } } } public static void Main() { Task t1 = Task.Run(DoWork); Task t2 = Task.Run(DoWork); Task.WaitAll(t1, t2); Console.WriteLine("{0:n0}", _Counter); } } https://dotnetfiddle.net/L7Z5QW. מכאן אתה יכול להבין למה הייתי צריך אובייקט נפרד מ_Counter לlock - צריך reference type, כי אחרת הוא יועתק ולא נוכל לרכוש מנעול. ואחרון חביב, למקרים נפוצים כמו פעולות אריתמטיות יש לנו את המחלקה Interlocked: using System; using System.Threading; using System.Threading.Tasks; public static class Program { private static int _Counter = 0; public static void DoWork() { for (int i = 0; i < 1_000_000; i++) { Interlocked.Increment(ref _Counter); } } public static void Main() { Task t1 = Task.Run(DoWork); Task t2 = Task.Run(DoWork); Task.WaitAll(t1, t2); Console.WriteLine("{0:n0}", _Counter); } } https://dotnetfiddle.net/Ks6Tt1. זה גם מהיר יותר כי locking זה איטי, וInterlocked מיתרגם להוראה ברמת המעבד (לפחות בx86). הערה חשובה: רוב המחלקות ב.NET, כולל מחלקות האוספים, אינן thread-safe. יש לנו את System.Collections.Concurrent עבור מחלקות אוספים שהן כן. טוב, די לעכשיו. כתבתי הרבה. על async/await בהמשך... המשך יבוא.
    3 points
  32. הבנתי מה הפואנטה שלך, היא פשוט לא נכונה כי ההשוואה שאתה עושה היא לא נכונה. אם בכזה כוח מתעקשים להשוות קונסולות למחשב, השוואה יותר הגיונית תהיה 16 GB בקונסולות לעומת 16+8=24 במחשב. תעיף מבט בדור הקודם של הקונסולות, לשניהם היו 8GB כבר כשיצאו ב2013. 7 שנים אחר כך, אנשים עדיין מסתדרים בלי הרבה בעיות עם כרטיסי מסך עם 4-6GB זכרון. אם אתה רוצה לדאוג מהקונסולות אני הייתי דואג הרבה יותר מכוח העיבוד שלהן, לא עניין שולי כמו הזכרון. יש בהן מעבד גרפי מבוסס RDNA2 שעל פי מה שניתן לראות בינתיים הוא בסדר גודל של 2080super מבחינת כוח עיבוד. המשמעות - ה3070 רק מעט מהיר יותר, ה3060 12GB יהיה איטי יותר. כל הדור הנוכחי (אפילו ה3080 לא עד כדי כך יותר מהיר ממה שיש שם) יתחיל להרגיש קצת זקן ברגע שיצאו משחקים שהם באמת next-gen כלומר פותחו לדור הזה של קונסולות בלי תמיכה אחורה לPS4\XBOX ONE. ושום כמות של VRAM לא תעזור בזה. סדר גודל של שנה-שנה וחצי מעריך.
    3 points
  33. גם אם היה משחק אחד בלבד בכל העולם שתומך כרגע בDLSS וRT זה עדיין היה משחק אחד יותר שבו אתה מקבל תועלת כלשהוא מאשר כמות המשחקים שבהם יש תועלת מ16GB זכרון. כך שאין כאן שום סתירה. @zone glide יש כמה דברים שאתה צריך להבין לגבי DLSS - א. זה לא משהו שנולד אתמול, אנוידיה עובדת על זה כבר שנים ולקח הרבה זמן עד שזה הגיע למקום שזה נמצא בו היום. ב. DLSS בנוי על אלגוריתמי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, תחום שנוידיה היא ענקית בו (לא מדובר בחברה שעוסקת רק בלתת לך FPS במשחקים) ומשקיעה בו המון כסף למחקר ופיתוח. לא מדובר בטכניקת upscale טיפשה שתמיד הייתה קיימת. ג. DLSS עובד עם חומרה ייעודית על הכ. מסך, הליבות tensor של נוידיה שמיועדות ספציפית לdeep learning. אין לAMD מקביל. כשאתה רואה את כל זה לא מן הנמנע שלAMD ייקח מספר דומה של שנים להעמיד מקביל ראוי לDLSS שלקח לDLSS בעצמו להתבשל עד לנקודה שאנחנו נמצאים בה היום.
    3 points
  34. לא הבנתי מה מפתיע ומדאיג? כל מה שאני רואה פה רק תומך בנקודה שלי... המשחק כנראה הכי כבד על מחשב היום, ב4K עם RT (שלבד צורך הרבה זכרון גרפי) מגרד מלמטה את ה10GB, כלומר ה6 הנוספים והנכספים לא נותנים לך שום דבר גם במקרה קצה שכזה. אבל חכה, זה לא נגמר שם הרי. מה עוד אמרתי? חסר כוח חישוב בכרטיסים האלה כדי שזה בכלל יהיה רלוונטי. עם ה6900XT בהגדרות כאלה עם RT דלוק (כרגע המשחק לא תומך עבור כרטיסי בAMD, בהמשך יתמוך) ובמיוחד כשלAMD אין שום מקביל לDLSS - אתה תגיד תודה אם בכלל תהיה באזור חיוג של 60fps. כלומר צוואר הבקבוק שלך יהיה כוח החישוב של הכרטיס הרבה לפני שזה יהיה מחסור בVRAM. אתה פשוט לא תריץ את המשחק בהגדרות כאלה. וזה היום, לא עוד כמה שנים. 16 ג'יגה על הכרטיסים האלה זה שקול ללהלביש 20GB על הGTX 1060 הישן שלי. גימיק כי אין לכרטיס כזה מה לעשות עם המספר הזה. תהיה תגובה לDLSS? מתישהוא כן, ברור. ברור גם שהשיטה של AMD תפגר מאחורי DLSS ותהיה סוג של חיקוי דהוי במשך הרבה מאוד זמן.
    3 points
  35. בקיצר הM1 הוא לא קסם, יש לו יתרונות וחסרונות. קודם כל הוא לא באותה גלקסיה כמו מחשבים נייחים שטובים ממנו בכמה סדרי גודל. והדבר היחיד שהוא באמת טוב בו הוא יעילות וזה ב99% תודות לזה שאפל משתמשת ב5NM של TSMC לעומת ה7NM של AMD. וכל זה כמובן במחיר מגוחך שרק אוהדי אפל מושבעים יכולים להצדיק.
    2 points
  36. אם כבר זה התקציב אז המפרט הראשון. 1. למעבד הראשון I9-10900F יש יותר ליבות 10 Cores, 20 Threads ועדיף על המפרט השני. יהיה יותר מהיר במעט ברנדור אבל לא משמעותי. אבל אם תעבוד בו זמנית על סקצ'אפ MAX תרנדר ברקע סקיצות בזמן שממדל אז ליותר ליבות תהיה עדיפות. 2. הייתי בכל מקרה את המפרט משדרג ל: - 32GB זכרון RAM - דיסק ראשי של מערכת הפעלה חובה לפחות מסוג NVME מהיר 1TB או לפחות 500GB. SSD פחות מתאים. אם עובד על קבצים גדולים/מודלים גדולים והפקת הדמיות ברזולוציה גובהה אז למהירות כתיבה של הדיסק יש יתרון בזמן שמירת קבצים ופתיחה שלהם. עדיין המפרט כמו שהוא לא כזה אידיאלי למחשב 3D/רנדור. מפרט סביר לא יותר במידה ואתה לא עובד על קבצים גדולים ורק בתחילת הדרך. ******** אם מהירות רנדור חשובה לך והתקציב יכול להיות יותר גבוה המעבדים של AMD מסוג AMD Ryzen Threadripper ( לדוגמא 1950X עם 16 ליבות במחיר הכי סביר כרגע) הרבה יותר מהירים בזמן רנדור.- 25% מהיר יותר מה I9-10900F ו 2970WX 24 ליבות יהיה מהיר ב 50% יותר בזמן רנדור.) כרטיס 3060 יעבוד איתם גם טוב. ובכלל בגלל שמחשב רנדור/3D יעבוד במאמצים לאורך זמן צריך לבחור קירור טוב למעבד ולמארז, זכרונות מהירים. דיסק ראשי מהיר.
    2 points
  37. זה עדיין פסיכי. המעבדים הכי "ישנים" שאפשר להשתמש בהם (שהם לא סלרונים או מעבדי קלי תקציב אחרים) הם מדור שמיני. זה מוגזם ומיותר. להערכתי אף אחד לא ימהר לעבור לחלונות 11 ככה, ומיקרוסופט יישארו תקועים עם חלונות 10 ויצטרכו להאריך את התמיכה בה לעוד הרבה זמן. וזה עוד לפני כל הקטע המפגר עם TPM.
    2 points
  38. לא משהו מוחשי / משמעותי, אם בכלל. זו סוגיה אסתטית בלבד.
    2 points
  39. MALWARE BYTES החינמי תמיד עבד טוב. הבעיה היא שהבחור הפנה אותך לכיוון שגוי. אין לו מושג אז הוא אומר "רוגלה".
    2 points
  40. עוד מידע שמצאתי על התופעה באתר של WD https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/14842
    2 points
  41. אני רוצה לאפות עוגה לפי מתכון אבל אני לא יודע מה לקנות בסופר. אשמח לתשובות
    2 points
  42. אני מנסה לקרוא את כל התכתובת הזאת כי הנושא מעניין אותי אבל אני לא מצליח להתנער מהעובדה שאתם מדברים על אותו דבר.... איש המערות אומר משהו ואז NEC אומר שזה לא מדוייק ומסביר בעצם את אותו הדבר בדיוק אבל בצורה יותר טכנית ויותר מעמיקה של הדברים שקורים מתחת לפני השטח.... אבל זה בדיוק מה שאיש המערות אומר! לא משנה מי הביג בוס שגורם לכל תהליך לקבל את זמן השימוש הקאש, השורת התחתונה היא שהקאש לא יכול לשמש כמה תהליכים במקביל אלא בכל רגע נתון מישהו אחד. השאלה שלי לאיש המערות היא מה הצורך של הרצת מספר משחקים במקביל? אולי באפליקציות של חישובים ומודלים כאלה ואחרים הייתי מבין את היתרון של הרצה במקביל. אבל מה הרעיון של הרצת משחק מספר פעמים? אם כל משחק רץ בINSTANCE משלו זה אומר שכל אחד רץ בצורה עצמאית ואין קשר בינהם. הייתי מנחש שזה לצורך FARMING של משהו?
    2 points
  43. אולי תמצא תחביב? אולי אם זה כל כך קרוב לליבך לך תלמד כימיה או רפואה?
    2 points
  44. זה בדיוק החלק שציינתי ואמרת שאין לך. תוציא בורג מתאים מהשקית וקבע את הסוגר במקומו.
    2 points
  45. בוקר אור חברים, השלמנו את שתי המדידות ב- 4K שהיינו חייבים לכם מאתמול לכרטיס 6800xt (ראו שני פוסטים מעלה מהפוסט הזה). ועכשיו יש לנו את כל 8 המדידות בשני הכרטיסים כנדרש על 4K. סכמנו את הממוצע בשתי המדידות 1440P ו- 4K, והממצאים בהשוואה האמורה הם: ברזולוציה 1440P יתרון ממוצע של כ- 10.3 אחוז לטובת ה- 6800xt שלנו לעומת ה- 3080 שלנו. ברזולוציה 4K יתרון ממוצע של כ- 7.3 אחוז לטובת ה- 6800xt שלנו לעומת ה- 3080 שלנו. רואים כי ב- 4K ה- 3080 מצמצם 3% פער. לא מפתיע הדבר ואנחנו כבר יודעים, שארכיטקטורת אמפיר שמה דגש יותר על רסטריזציה לעומת גאומטריה, וזה בא לידי ביטוי בממצאים דלעיל. מה שהיה צפוי. עכשיו מחכים אנו להגעת יתר הכרטיסים ולמדידות המשך. מקווה שאתם נהנים כמו שאנחנו נהנים, ועוד שניה lanzar זורק עלי נעל שאני מתבטא בשמו "עאלק נהנים"... כי אני נהנה, אני רק כותב, הוא עובד קשה ומזיע... והוא גם משלם טונה כסף לרכישות הנדרשות.
    2 points
  46. כן כתלות במצבו הויזואלי. אם הוא חלילה וחס מלא בקורוזיה, אז לא. אם הוא נקי מקורוזיה, אין מניעה. אפילו מאווררים משפץ בעצמי (במידה וצריך) וככה עשיתי לכל הערמות שקנינו, פה ושם היה מאוורר במצב לא טוב, אז שיפצנו אותו. יש הרבה שניתן לעשות לכרטיס על מנת לסדר אותו פיקס. מעדכון ביוס (במקרה שהכורים שמו ביוס מקוסטם), המשך בשיפוץ מאווררים, וכלה כמובן בנקיון יסודי שמביא את המוצר להיות כמעט חדש מהקופסא. יש לי שרשור פה בפורום שמתעסק בנושאי יד שניה ואפשר לראות (העלתי תמונות) של כרטיסים לפני ואחרי. האחרי ניראו (בחלק מהמקרים) כמו כרטיס שנשלף עכשיו מאריזתו כאילו בפעם ראשונה. בכל הכרטיסים בכל אופן שאני אישית רכשתי מכריה ועדיין מצויים אצלי בבית בעבודה במי מהמחשבים, ויש כמה וכמה, כולם עובדים כמו סוס עם אפס בעיות. לרבות ה- 1080ti שלי. הכרטיסים עוד מעט בני כמה אצלי... שנתיים ? זוהי בדיקת התכנות אחת הטובות שיש בנמצא, שמעידה, כי זה עובד נהדר העסק הזה (כרטיסים מכרייה).
    2 points
  47. מה היה מחיר המוצר בקניה וכמה כסף מציעים לך ? מהתבוננות בגרף המחירים של המוצר בזאפ בחודש מאי מחירו היה 676 ש"ח היום אתה יכול להשיג את אותו לוח ב- 649 ש"ח - כאן. בדוק אפשרות ללוח אלטרנטיבי - GA-B250-FinTech זול 415ש"ח בלבד ב- TMS .
    2 points
  48. חחח חי בסרט. למעשה כל המשתמשים בפורום הזה הם אני.
    2 points
  49. תודה 'שמש המחשבים' שהראת לנו את האור. ועכשיו נוסיף לרשימה שלך עוד כמה מטומטמים שלא מבינים דבר וחצי דבר לגבי איך הארכיטקטורה של RDNA 2 עובדת : hardware unboxed gamer's nexus tom's hardware guru3d hwzone כל מי שקשור למיצוי ו fine tuning של כרטיסי מסך בחטיבות הגיימינג של XFX , Asrock, Asus strix כל הדבילים חסרי המוח שעובדים ב PR או בצד הטכני של AMD . מזל שאתה , 'שמש המחשבים' טרחת לומר לנו בשניה שהמבחנים יצאו " למה אתם ממהירים את הזכרון ?! אתם לא יודעים איך הארכיטקטורה של RDNA2 עובדת ? הרי זה ברור שהמהרה של הזכרון לא תניב תוצאות , תתקנו מיד את המבחנים !!! " אה, רגע, לא עשית את זה . רק אחרי שחבר שלך הלך ובדק וגילה את האמת בעבודה סיזיפית הלבשת על זה את כל ה BS המתנשא שלך . אז הבעיה העיקרית היא שמה שיוצא לך מהפה ( מקלדת ) בעיקר משחיר את העבודה הנפלאה והנהדרת של LANZAR ולכן על מנת שכל המידע הזה יקבל תוקף יותר רשמי , צריך להגיע לאחד מאותם הדיוטות חסרי מקצועיות ולשכנע אותם לבצע בדיקות חוזורת מ 0 בתנאים מאוזנים כהלכה. כרגע למרות שזה מאוד מסקרן - מבלי להתחייס לשאלה אם הפעלה של DLSS מעלימה את כל היתרון הזה - זה פונה בעיקר לקהל שמחפש את ה FUN ב OC עצמו ולא בהכרח את ה FPS הנוסף . פעם בפירוש הייתי שם, היום אין מספיק זמן . השם הולך לפני אנשים . לאותם חסרי מקצועיות יש שם של מקצוענים . אני בהחלט לוקח בחשבון את האפשרות שכל כולם נתקעו בקבעון מחשבתי . לך 'שמש המחשבים' בתחום הזה, בקרב הקהל הגלובלי - פחות . אפילו בקהל המקומי אין לגביך קונצנזוס .
    2 points
  50. תקשיב אתה פשוט חי בייקום מקביל, נראה לך שיש איזשהו קושי להשיג ג'אנק פוד כרגע? זה באמת קריטי לך אם הפיצה תגיע עם רחפן במקום עם שליח על קטנוע? אני אישית מאד אשמח שכל הקטנועים האלו יעלמו מהכבישים. ויפה שאתה מטיף לי ללכת לקרוא שאני בכושר ודואג לתזונה שלי.
    2 points
×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

חדש באתר