הFAQ של פורום גרפיקה - מומלץ לעיין לפני שאלה - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הFAQ של פורום גרפיקה - מומלץ לעיין לפני שאלה


SpiritKnight

Recommended Posts

בשעה טובה ומוצלחת מתפרסם היום הFAQ הרשמי של פורום גרפיקה, בנושאים שעלו בפורום פעמים רבות.

קודם כל, אני מעוניין להודות לTOXIGUN ולlev_18b בעזרתם הרבה להכנת הFAQ. אני מאמין שבלעדיהם זה לא היה יוצא לפועל.

כמו כן, אם יש לכם תיקונים כלשהם לFAQ, רעיונות של מה להוסיף וכו', אנא שלחו אותם לאי-מייל: tamir38@netvision.net.il, בהודעה פרטית או פרסמו אותם בת'רד הזה

קריאה נעימה!

עדכון מרץ 2006:

עבר הרבה זמן מאז עודכנו המדריכים הראשונים בסטיקי זה.

השינויים הם:

- עודכנו השאלות והתשובות. נוספו שאלות על דברים עדכניים יותר כמו הבדלים בין אפיקי התקשורת השונים.

- נמחקו הפרטים הטכניים של סדרת ה9XXX והFX.

- הורד ההסבר על LCD. הועבר במתכונת חדשה לסטיקי על מסכי LCD מומלצים והמושגים הנלווים לכך: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=179430.0

- נמחקו הסברים על תפעול הCP של ATI. אם מישהו רוצה לכתוב מדריך על הדרייברים החדשים של ATI ו/או מוזמן לפנות לאחד המנהלים בפרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1)מה הם OpenGL ו-Direct3D?

שניהם מהווים הגדרות לפונקציות ומבני נתונים שונים המשמשים ליצירת גראפיקה תלת ממדית אינטראקטיבית. כל אחד מהם מגדיר באופן מדויק וחד משמעי מה משמעותה של כל פקודה, איזה קלט היא מקבלת, ומה התוצאה שיש לצפות ממנה. להגדרות אלה קוראים API.

OpenGL נולד אצל חברת Silicon Graphics שהגדירה אוסף של פקודות ומבני נתונים ששימשו ליצירת גראפיקה תלת ממדית על תחנות העבודה שלהם בתחילת שנות ה-90. על המחשבים הייתה מותקנת תוכנה שמממשת את הספציפיקציות האלה. (כלומר, התוכנה הייתה מקבלת פקודות בקלט, והייתה מחזירה תמונה כפלט). עם הזמן הטכנולוגיה התפתחה, והיום המימוש של הספציפיקציות נעשה באמצעות שילוב של שבב שמשמש כיחידת העיבוד ודריבר שמספק יצרן השבב/הכרטיס.

Direct3D נולד כרכיב בלתי נפרד של סביבת הפיתוח למשחקים, , של חברת . כמו עבור OpenGL, כך גם עבור Direct3D הוגדרו ספציפיקציות מדויקות של פקודות ומבני נתונים שונים. נכון להיום המימוש שלהם נעשה על ידי שילוב של תוכנה מבית (שאני מורידים אותה מדי פעם, וקוראים לה DirectX), שבב שמשמש כיחידת העיבוד, ודריבר.

תפקידם של מפתחי השבבים הוא לממש באופן מדויק וקפדני את הספציפיקציות של שני ה-APIs. מפתחי המשחקים ותוכנות התלת ממד עובדים לפי ההגדרות האלה, וסומכים על כך שהן ממומשות בדיוק כפי שהוגדר.

2)השאלה הנצחית: מי יותר טוב? OpenGL או Direct3D?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית מבחינת השחקן. בסופו של דבר, הביצועים של משחק מסוים אינם תלויים באופן ישיר בסוג ה-API שבו הוא משתמש. על הביצועים ואיכות התמונה משפיעים המיומנות והשליטה של מפתחי המשחק ב-API ואיכות המימוש של כל אחד מה-APIs על ידי יצרן החומרה. פרמטרים אלה משתנים ממחשב למחשב וממשחק למשחק.

מבחינת המ?פ?ת?ח? יש מספר יתרונות וחסרונות לכל אחד מה-APIs. מבחינת פורטביליות OpenGL לוקח בגדול. ההגדרות של OpenGL לא תלויות באף גורם של מערכת ההפעלה או המחשב עליו הוא ממומש. כתוצאה מכך פיתוח של תוכניות הוא אחיד וסטנדרטי לכל שהיא.

בנוסף לכך OpenGL מאפשר הגדרה של הרחבות. אם ה-API לא תומך בתכונה מסוימת ניתן להרחיב אותו. את הבעייתיות בכך נדגים בדוגמא הבאה: עד לפני זמן לא רב OpenGL לא תמך בתכונה מאוד חשובה שכולכם בודאי שמעתם עליה - Shaders. כתוצאה מכך כל יצרן הגדיר הרחבה בכדי לתמוך בתכונה הזו. הבעיה הייתה שההגדרה של כל יצרן היא שונה מיצרנים אחרים. ולכן קשה היה לפתח משחקים שמשתמשים ב-Shaders באמצעות OpenGL. אפשר לומר שבתחום הזה OpenGL סופג מכה קשה, ונותן סיבה מאוד טובה לפתח באמצעות Direct3D. למרות זאת יש בכך יתרון קטן. אם חברה מסוימת המציאה פטנט חדש שפותר הרבה בעיות של ורוצה לאפשר למפתחים לנצל אותו, כל מה שעליה לעשות הוא להגדיר הרחבה, לממש אותה בדיבר, ולתת למפתחים את ההגדרות בכדי שיוכלו להשתמש בה.

3)מהו Anisotropic filtering)AF)?

השיטה הסטנדרטית למיפוי טקסטורות מניחה שכל דגימה של טקסטורה תמופה למרובע בתמונה הסופית. אך הדבר בד"כ לא נכון. טקסטורות ממופות לגופים בצורות שונות, וההנחה הזו גורמת לעיוותים שונים בתמונה הסופית. על מנת לפתור את הבעיה, פיתחו אמצעי שדוגם פיקסלים נוספים מהטקסטורה על מנת לנסות להתגבר על הבעיה. הבעיה לא נפתרת, אבל מקבלים תוצאה קרובה יותר לפתרון האולטימטיבי. דגימת הפיקסלים הנוספים, כמובן, דורשת העברת יותר מידע מהזיכרון של הכרטיס מסך ומאיטה את הביצועים.

4)מהו AntiAliasing)AA)?

התצוגה על המסך מורכבת ממספר סופי של נקודות. כאשר מנסים לצייר קוים שהם לא מאונכים או מאוזנים באמצעות מספר סופי של נקודות מקבלים צורה של מדרגות. פותח אמצעי שנקרא AntiAliasing שתפקידו לנסות להחליק את המדרגות ולהפוך אותן למשהו יותר קרוב לקו. אמצעים אלה דורשים חישוב של יותר פיקסלים, דבר שדורש זמן רב יותר והעברה של יותר נתונים בזיכרון של הכרטיס מסך. כתוצאה מכך הביצועים קטנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ש: מה ההבדל בין כרטיס OEM לבין כרטיס Retial?

ת: OEM הוא ראשי תיבות של Original Equipment Manufacturer, כלומר, המוצר מגיע בצורה הבסיסית ביותר. כאשר אתה קונה כרטיס OEM תקבל את הכרטיס עצמו, דיסק דרייברים ומפצלים\חיבורים בלבד. הכל יארז בתוך שקית אנטיסטטית. לעומת זאת מוצר Retial יגיע בתוך קופסא מהודרת ויכלול בתוכו (תלוי ביצרן) משחקים מקוריים, דמואים ותוכנות עזר, בנוסף לכל המ שכבר בא בגרסת הOEM.

ש: יש לי לוח אם עם AGP X4 האם יתאים לי כרטיס מסך בעל חיבור AGP X8?

ת: כן. הכרטיס אומנם ישתמש באפיק הx4, אולם ההפרשים זניחים בכל מקרה.

ש: יש לי לוח אם עם AGP X8 האם יתאים לי כרטיס מסך בעל חיבור PCI-E/PCIe?

ת: לא. הכרטיסים בעלי חיבור פיזי שונה ללוח האם ולכן לא ניתן לחבר אותם יחדיו. ישנם מתאמים שיכולים לאפשר חיבור של 2 החיבורים הללו, אך הם נדירים מאוד ואל מתאימים לכל הכרטיסים ולכן אפשר להזניח את קיומם. הנה ההבדלים: http://www.gotfrag.com/files/upload/pciagp.jpg

ש: יש לי לוח אם עם PCI האם יתאים לי כרטיס מסך בעל חיבור PCI-E/PCIe?

ת: אין קשר בין 2 הדברים. אלו תקנים שונים שנועדו לכרטיסי הרחבה שונים, עם חיבור פיזי שונה ובעלי מהירות שונה (שכמובן האחרונים הם המהירים). יש לבדוק האם יש ללוח האם תמיכה בPCI-E/PCIe לל אקשר לתמיכתו בPCI רגיל. הנה ההבדלים: http://www.gotfrag.com/files/upload/pciagp.jpg

ש: יש לי זיכרון SDRAM במחשב, האם זה יתנגש עם העובדה שהכרטיס משתמש ב DDR?

ת: אין קשר בין השניים, לכן התשובה היא לא.

ש.אני מעוניין לבצע בנצ'מרקינג לכרטיס המסך שלי- אילו תוכנות מומלצות?

ת. הפופולארית אך לא האמינה ביותר היא על גרסאותיה(2001SE/03/05/06), אולם יש לקחת בחשבון, שבגרסאות המוקדמות של התוכנה היא בודקת את ביצועי התלת-ממד הכלליים של המחשב, ולא רק של הכרטיס מסך. ככל שהתוכנה מגרסא חדשה יותר היא תנסה לבודד את ביצועי המחשב בכלליות וביצועי כרטיס המסך, ולמדוד כל אחד ללא תלות בשני.

כמו כן, ישנן עוד תוכנות רבות וטובות, אשר ניתן למצוא במדור ההורדות של האתר .

ש. האם גודל הזכרון המותקן על כרטיס המסך משפיע על הביצועים?

ת. זה תלוי. בכרטיסי LOW-END, התשובה היא לא. הכרטיסים הללו כל כך חלשים ששום תוספת לא תעזור להם. בכרטיסי MID וHIGH יש לבדוק כל מקרה לגופו. אם ההבדל היחיד הוא הגדלת הנפח כנראה שזה לא ישפיע, אך ישנם כרטיסים שהגדלת נפח הזכרון אצלם גרמה להחלפת סוג הזכרון (DDR2/3 וכו') ומהירותו מה שיוביל לשיפור ניכר בביצועים. בכרטיסים היקרים והחזקים ביותר אין ממש בחירה לגבי נפח הזכרון, כי רובם באים היום עם מינימום של 256MB ויש כאלו שגם עם 1024MB, אך אם תהיה בחירה עדיף לקחת עם נפח גדול יורת מהסיבה שיש לכרטיסים הללו את הכוח לחשב הרבה טקסטורות בו זמנית ועוד יעזור להם במשימה זו.

ש. קניתי כרטיס מסך חדש ואני מעוניין לחברו לטלוויזיה- כיצד?

ת. ישנן שתי אפשרויות:

חיבור RCA- זהו החיבור הצהוב שבTV והוא composite . רוב הכרטיסים החדשים מגיעים עם יציאת SVIDEO בלבד, אולם כוללים מתאם(אם קניתם כרטיס RETAIL- חבילה כוללת בקופסא) לRCA. ביציאה זו, אורך הכבל מוריד את איכות התמונה ככל שהוא ארוך יותר, זאת בגלל שמתקיימת התנגדות בין המוליכים בכבל. כבל מזהב ייתן את התמונה הטובה ביותר מכיוון שההתנגדות בזהב היא החלשה ביותר.

שידור composite הוא איחוד של כל החוטים של SVIDEO על-גבי חוט בודד. לאחר מכן המקלט צריך להפריד את האותות בעצמו והאיכות יורדת.

חיבור SVIDEO- זוהי חיבור מתקדם יותר שבו מצוידות רוב הTV החדשות. חיבור זה מפריד את האותות על גבי חוט נפרד לכל אות.

ש. חיברתי את המחשב לTV וכאשר אני מפעיל סרט הוא מוצג במחשב אבל בTV יש מסך שחור. מה לעשות?

ת. אם אתה לא רואה על הTV כאשר היא מחוברת למחשב, עליך להגדיר את הטלויזיה כמסך ראשי ולעשות את מסך המחשב כ CLONE.

ככה הסרט יוצג על הTV.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ביומיים האחרונים כתבתי מדריך(מפורט עד כמה שאפשר) לדריברים של ATI ועם כמה אפשרויות בביוס.

אני מקווה שתמצאו את המדריך הזה שימושי.

המדריך כולל תמונות(בלינקים) על מנת להמחיש את הטקסט.

כמו כן, אם יש לכם הארות\הערות\ כל דבר אחר, אתם מוזמנים לפנות למייל tamir38@netvision.net.il או לפרסם זאת בדיון שבפורום על האתר והפורום(הFAQ של תלת מימד).

קריאה נעימה.

BTW- שימו לב שחלק מהמשתמשים מככבים בתמונות דרך הICQ. ;D ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חלק מספר 1: BIOS

א)ניתן לגשת לBIOS של רוב הלוחות באמצעות לחיצה על מקש DEL או F1 כאשר המחשב עולה(בזמן הBOOT). אם שני אלו לא עובדים, בדקו בתיעוד הלוח שלכם.

ב)הכותב ואתר HWZONE לא אחראים לשום נזק שיגרם למחשב\לוח\BIOS כתוצאה משינוי האפשרויות הללו. השימוש על אחריותכם.

ג)זכרו שמוטב לבדוק את האפשרויות הקשורות בBIOS אחת אחת, כדי שאם נוצרת תקלה ניתן לדעת איזו אפשרות גרמה לה. כמו כן, אם אתם יכולים, בצעו גיבוי של הBIOS שלכם לפני השינויים(מומלץ בכל מקרה)

הגדרות BIOS: חלק 1.

מומלץ לבטל את כל ההגדרות תחת החלק הזה

1) VGA Palette Snoop- אפשרות זו נמצאת בשימוש רק כאשר המחשב במצב 256 צבעים. אפשרות זו שומרת את תבנית הצבעים שנמצאת בשימוש כרטיס המסך. ניתן לעיתים למצוא אפשרות זו תחת PCI VGA Palette Snoop, וגם אז צריך לבטל זאת.

2) Video DAC snoop- מומלץ להפעיל רק כמוצא אחרון אם אתם נתקלים בבעיות כלשהן כמו הבהובים במסך או הופעת צבעים מוזרים.

3) Video BIOS shadowing- נותן לBIOS את האפשרות להעתיק את הBIOS של כרטיס המסך לRAM לגישה ישירה ומהירה יותר. למרות שזה נשמע טוב, רוב המערכות של ימינו עוקפות את הBIOS לחלוטין כאשר מתבצעת גישה לכרטיס המסך, ולכן על-מנת לחסוך בRAM, מומלץ לבטל את האופציה הזאת.

הגדרות BIOS: חלק 2

1) AGP Master 1WS Write\Read- לפי הגדרות ברירת המחדל, המערכת צריכה לחכות שני מחזורי שעון לפני שהיא יכולה לבצע קריאה\כתיבה לכרטיס AGP.שינוי ההגדרה הזאת ל1WS מאפשר למערכת לבצע זאת כל מחזור שעון ומגדיל מעט את הביצועים.

2) AGP Mode- אני מניח שכולכם יודעים מה זה. זהו האפיק שבו כרטיס הAGP יפעל.

כאשר הלוח וכרטיס המסך שלכם תומכים באותו מצב, תמיד מומלץ לבחור את האפיק הגבוה ביותר. למרות זאת, כרגע ההבדל בין אפיק ה AGPX4 לבין אפיק ה AGP X8 החדש יותר מתבטא ב1-2FPS, לכן לא צריך לדאוג יותר מדי במקרה שאתם עובדים עם אפיק X4. הכרטיסים אשר תומכים באפיק AGPX8 הם:

1) Ti4200 בגרסאת AGPX8

2)

3) TI4800SE(TI4600 עם AGPX8)

4) כל סדרת הFX החדשה מכל החברות.

5) כל סדרת הRadeon 9X00 מכל החברות.

צ'יפסטים התומכים ב AGPX8:

1) nVidia nForce2

2) VIA KT400\400A

3) VIA KT600

4) Intel 865 על כל גרסאותיו

5) Intel 875 על כל גרסאותיו

6) SiS 648 על כל גרסאותיו

7) Sis 655 על כל גרסאותיו

כל החברות הבונות לוחות על צ'יפסטים אלו כוללות בלוח אפיק .AGPX8

3) AGP Fast Write Control- זהו, עד כה, הפיצ'ר(: והמבין יבין)השימושי ביותר שניתן לשנות. הוא מאפשר למערכת ל"דבר" ישירות עם הזיכרון של כרטיס המסך במקום לעבור דרך מערכת הזיכרון הראשית של המחשב ומעניק שיפור של בין 5-1%. למרות זאת, עליכם לוודא שכרטיס המסך שלכם תומך באפשרות זו(רוב הכרטיסים החדשים תומכים), מכיוון שאם לא יתכנו בעיות ביצועים או בעיות בפעולת הכרטיס.

הגדרות BIOS: חלק 3

לאפשרויות הבאות יש יותר אופציות מאשר "מופעל"\"מכובה", ולכן בידקו טוב מה אתם מכוונים פה.

Video Memory Cache Mode- כאשר האופציה הזאת נבחרת, יש לכם שתי אפשריות: UC (UnCacheable) ו UCWC (UnCacheable Speculative Writing-Combining). כאן תרצו לבחור בUCWC, מכיוון שהוא מאפשר כתיבה מטמון הזיכרון של כרטיס המסך אולם גם נותן תוספת ביצועים.

AGP Aperture Size- מאפשר לכם לבחור את כמות הזיכרון שכרטיס המסך שלכם יוכל להשתמש בה מעבר לזיכרון שלו עצמו. זה כבר כמעט בלתי שמיש בכרטיס 64MB ובלתי שמיש לחלוטין בכרטיסי 128MB. אם למרות זאת אתם מעוניינים להשתמש באופציה הזאת, מומלץ לשים אותה על רבע מכמות הRAM שלכם במחשב. האפשרויות הנפוצות הן 32MB, 64MB, 128 ו256MB.

הגדרות נוספות ניתן למצוא כאן - http://www.omegacorner.com/bios.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חלק מספר 2: RAGE3D TWEAK

RAGE3D TWEAK היא תוכנה למשתמשים מתקדמים, שמעוניינים בעוד שליטה על הכרטיס שלהם. כמו כן, היא מאפשרת שליטה על קצבי רענון והכתבתם ב"כוח", דבר שמאפשר לשחק משחקים בקצב רענון מעל 60HZ ב WIN 2K\XP.

התוכנה תומכת בכל כרטיסי RADEON הקיימים(לא נתמכים FIREGL וRAGE למיניהם). היא מתחברת ל CONTROL PANEL של ATI, כפי שמופיע בתמונות המפורסמות פה. ניתן לגשת אליה פשוט ע"י לחיצה על התוויות המיוחדות לה: Overclocker, Custom Display Modes ו RAGE3DTWEAK.

פרטים על התוכנה:

http://www.rage3d.com/r3dtweak/

הFAQ הרשמי שלה, קריאה מומלצת. מסביר כיצד להתקין, להפעיל ועוד כל מיני דברים על התוכנה.

http://www.rage3d.com/radeon/r3dtweak/faq.htm

לאחר שהתקנתם את התוכנה, נראה מה אפשר לעשות עימה

אני מניח שכולכם יודעים מה לעשות במסך OVERCLOCKER- מהירויות השעון המקוריות יוצגו למטה, ותוכלו לגרור את הסליידרים על-מנת לשנות את מהירויות השעון של הזכרון והליבה. שימו לב שמהירות השעון של הזכרון מוצגת באפיק חד צדדי(SDR) ולכן, אם הכרטיס שלכם משתמש בזכרון DDR, הכפילו את המהירות פי שתיים.

לחיצה על DEFAULT SETTINGS תשחזר את מהירויות השעון הרגילות.

http://www.hwzone.co.il/newspics/overclocker.jpg

ב CUSTOM DISPLAY MODES ניתן לקבוע קצבי רענון תמידיים לרזולוציות מסויימות. זה שימושי ב WIN2K\XP, שם יישומי תלת מימד עוברים ל 60HZ בכל הפעלה, למרות שבשולחן העבודה וב2D הרפרייש רייט נקבע לפי מה שהגדרתם בדריברים.

על מנת לקבוע קצב רענון לרזולוציה מסויימת:

בחרו בכרטיסיית CUSTOM DISPLAY MODES ולחצו על Standard

Modes

לחיצה ימנית על הרזולוציה הרצויה תפתח תפריט שבו ניתן יהיה לבחור את קצב הרענון הרצוי. בחרו את קצב הרענון, ולאחר מכן אמורה להופיע התוצאה שבתמונה:

http://www.hwzone.co.il/newspics/custom%20modes.jpg

בחרתי שברזולוציות 800X600 ו 768X1024 הRR יהיה 85, וככה נראית התוצאה.

הכרטיסיה RAGE3DTWEAK פותחת מגוון אפשרויות. נעבור רק על האופציות של DIRECT3D וOPENGL ועל השימושיות שבהן.

פתחו את האפשרות DIRECT3D. שם ניתן לשלוט על הAA והAF(עדיף לעשות זאת דרך הדריברים, לכן לא ניגע פה- זה מותאם להגדרות הדריברים)

יש לסמן את אפשרות הCOLORFILL- אפשרות זו משתמשת בפחות רוחב פס למילוי צבעים, ומגדילה מעט את הביצועים.

כמו כן, בדקו שאפשרויות הTCL מסומנות, על מנת להבטיח שימוש ב Transform Clipping and Lighting חומרתי.

Wait for VSYNC- מבצע את אותו הפעולה כמו בדריברים, וגם מותאם לדריברים. לא לשנות.

הלחצן OPENGL פותח את אופן ההגדרות כמו DIRECT3D, אבל עם כמה תוספות:

3DNOW!-סמנו אם יש לכם מעבד AMD

SSE- סמנו אם יש לכם מעבד פנטיום3 ומעלה , כולל סלרונים תואמים וAMD.

SSE2- סמנו אם יש לכם פנטיום 4

http://www.hwzone.co.il/newspics/opengl-r3d.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

VIVO

ש. מה זה VIVO?

ת. , אשר ראשי התיבות שלו הן Video In Video Out הוא פיצ'ר אשר קיים בחלק מן כרטיסי המסך המאפשר לך לחבר טינור חיצוני אל המחשב ולצפות בו דרך המחשב

ש. מה הכוונה טיונר חיצוני?

ת. ווידאו, מצלמת ווידאו, , ממיר דיגיטלי ומכשירים דומים, מכשירים אשר משדרים ווידאו.

ש. אני לא יכול לחבר את הכרטיס שלי ישירות לכבלים\אנטנה ולצפות?

ת. לא. הכרטיס שברשותך על בעל כניסת בלבד, אם אתה רוצה לחבר ישירות לכבלים\אנטנה תצטרך כרטיס אשר מגיע עם טיונר

ש. האם ברגע שאחבר את כל החוטים אוטומטית אני אתחיל לראות במחשב?

ת. לא, עקוב אחר השלבים הבאים.

ש. מה עלי לעשות על מנת להשתמש בVIVO?

ת. חלק זה מתחלק ל3 שלבים

1) עליך להוריד את דרייבר להפעלת הVIVO, בכרטיסי nVIDIA הוא נקרא WDM וניתן להוריד אותו מכאן.

2) חיבור חוטים: השתמש במפצל שקיבלתי ביחד עם הכרטיס שלך, וחבר אותו אל השקע המתאים בכרטיס המסך, המפצל אמור להראות דומה לזה vivo-line.png. כעת עליכם לחבר אל אחת מן היציאות עליה כתוב IN חוט. אתם יכולים לבחור בחיבור Composite (פין ארוך ובודד) או S-video (הכניסה בעלת ההרבה פינים), S-video נחשב לאיכותי יותר אם גם במקור הוידאו יש את אותו חיבור. כעת כל מה שצריך לעשות הוא לחבר את החוט שבידכם אל כניסת הVideo In בכרטיס מסך וליציאת הVideo out (בד"כ צהוב) במכשיר. על מנת לשמוע את הסאונד יש לחבר חוט 2RCA-בננה מ2 יציאות האודיו במכשיר (בד"כ לבן ואדום) אל כניסת הLine in בכרטיס קול (בד"כ הכניסה בצבע כחול). דוגמא לחוט -

mini%2Drca.png

הערה: באפשרותכם גם לקנות 2 חוטי RCA רגילים ולהשתמש במפצל לבננה שיתחבר לLine In של הכרטיס קול.

3) תוכנה.

ש. איזה תוכנות מומלצות לצפייה?

ת. תוכנות מומלצות הן WinDVR 3 או PowerVCR II (התוכנות עולות כסף, זאת גירסאת trail ל30 ימים)

ש. איזה תוכנה מומלצת ללכידת ווידאו?

ת. VirtualDub, ללא ספק. תוכנה חינמית וקלילה אשר תאפשר לכם ללכוד ווידאו ולקודד בעזרת כל מקודד שיש לכם במחשב

ש. עם איזה תוכנות ניתן לערוך ווידאו?

ת. ניתן לערוך קטעי ווידאו שכבר דגמתם בעזרת תוכנה אחרת או לדגום בעזרת אחת מן התוכנות האלו עצמן. מומלצות:Adobe Premiere, Ulead VideoStudio וWinProducer3 שהן תוכנות שעולות כסף והלינקים מובילים לגירסאות ההדגמה. ניתן גם למצוא תוכנות חינמיות וחלקן אפילו נמצאת בתוך המחשב שלכם (windows movie maker בXP)

הערות: אם אתם מכירים עוד תוכנות טובות לשימושים הנ"ל פנו אלי בהודעה פרטית.

אם יש לכם בעיות תפעול עם אחת מן התוכנות שאלו בפורום תוכנה.

ש. אני לא רואה את הסרט או שומע כולם, מה עלי לעשות?

ת. אם אינכם שומעים קול למרות שהחוטים מחוברים כמו שצריך ומשודר קול מן המכשיר וודאו שמקור ההשמעה שלכם הוא (הגדרה בתוכנה) אם אין קול בהקלטות שלכם וודאו שמקור ההקלטות הוא הLine In בWindows, ניתן עשות זאת ע"י כניסה ללוח הבקרה, Sound and Audo Devices, שם בכרטיסית הVolume בחרו בכפתור הAdvanced, כנסו לתפריט options, properties ובRecording הסיפו את הLine In ולאחר שתאשרו שימו עליו את V הבחירה כמקור ההקלטה:

vivo-sound.png

אם אינכם רואים כלום בתוכנה בה אתם משתמשים בדקו את ההגדרות (לקוח מהWinDVR)

vivo-conf.png

ש. אני רואה את הווידאו בשחור לבן או עם עיוותים

ת. בעיית צבעים - בדוק שצורת החיבור שלך מוגדרת כמו שצריך: אם אתה משתמש בcomposite אתה אמור לבחור בתוכנה בcomposite (מין הסתם, אבל יש כאלו שמתבלבים בשמות של כל חוט).

אם יש לך בעיות אחרות בתצוגה בדוק שאתה משתמש בהגדרת הStandart בPAL_B, הסטנדרט בארץ ולא בNSTC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ביקורות כרטיסי טלוויזיה

אם אתם מתלבטים בבחירת כרטיס טלוויזיה ולא מצליחים לקבל מספיק מידע לקנייה בטוחה מומלץ לפנות לביקורות. הנה מקבץ gkכרטיסי נפוצים בארץ:

Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe - 1, 2, 3, 4, 5, 6

MSI TV@nywhere - 1, 2

AVerTV 203

AVerTV Studio

AVerMedia AVerTV Box - 1, 2

Pinnacle PCTV

Pinnacle PCTV Pro

Pinnacle PCTV Rave - 1, 2

Pinnacle PCTV USB

Pinnacle Studio DV - 1, 2

LifeView FlyVideo 2000S PCI TV+FM Tuner

LifeView FlyVideo 3000

ASUS 880 TV Tuner

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

דרייברי Omega

ש. מהם דרייבריי אומגה?

ת. הדרייברים הם דרייברים אשר נעשו בהם טוויקים, אופטימציות ויותר רזולוציות. ע"פ יוצרם דרייברים אלו נותנים לך להגיע לקצה היכולת בסביבת משחקים ולא עוקבים אחר מבחנים סינטטיים (ע"ע 3Dmark). האתר הרשמי שלהם הוא http://www.omegacorner.com ובוא ניתן למצוא את מלוא המידע.

ש. מה היא ההתלהבות הגדולה סביבם?

ת. את חלק מן הכרטיסים של ATI (כפי שניתן לראות בתמונה בהמשך) ניתן להפוך לכרטיסים חזקים יותר בעזרת פתיחת 4 צינורות עיבוד שלא פועלים. הרדאון 9800SE הוא הלהיט החדש אותו ניתן לשדרג לבעל ביצועים דומים לשל ה9800. באתר hartware ביצעו מבחני ביצועים בין מס' כרטיסים ובינהם ה9800SE בביצועים רגילים ועם הדרייברים הנ"ל. את הגירסא המתורגמת לאנגלית (ולכן לא הכל מתורגם נכון) ניתן לקרוא כאן

ש. מה היא הרשימה של כרטיסי המסך להם ניתן לעשות softmod שכזה?

ת. האתר OCFaq פרסם FAQ מקיף בנוגע לכרטיסים האלו. שימו לב שיש הבדלים במראה בין הכרטיסים שאיתם אפשר לבצע גדולה (אלו שבעלי 256BIT) ואלו שאפשר לבצע קטנה (128BIT, אשר גרסאת ה9800SE הזאת תהפוך ל9500PRO)

ש. האם הsoftmod פועל ב100% אחוז מן המקרים?

ת. לא. אצל חלק זה לא עובד בכלל, אצל חלק זה כולל עיוותים ואצל חלק זה פועל מצויין. יש כאן הימור

הדרייברים לATI

דרייברים אלו מיועדים לכל סדרת הרדאונים 7X00 ומעלה (כולל גרסאות le, ve, AIW וmobility) ניתן להוריד אותם ולקבל את כל המידע מכאן.

נכון לכתיבת שורות אלו הגרסא האחרונה היא 2478a (גם בקודמים ניתן לבצע את השיפור ל9800SE, אבל רק בזו הוא מופיע כאופציה) וכאשר תתקינו אותה אלו יהיו האפשרויות:

omega-r.png

*הערה - רק כרטיסי רדאון 9800SE שהם 256BIT מצליחים במוד הזה. כרגע ידוע רק שהדגם של הPowerColor מצליח

אין הרבה לפרט בקשר לאפשרויות, אם יש לכם את אחד מהכרטיסים שניתן "לפרוץ" בחרו בו כדי לקבל תוספת ביצועים גדולה, אם יש לכם כרטיס אחר אתם יכולים לבחור בדרייברים הרגילים ואולי לקבל תוספת ביצועים.

** חלק מן הכרטיסים בהם נעשה softmod יציגו Artifacts (נקודות או עיוותים). אין דרך לוודא איזה כן יפעל טוב ואיזה לא, זה הימור.

הדרייברים לnVIDIA

דרייברים אלו מתאימים לכל הכרטיסים שמשתמשים בDETONATOR. את הכרטיסים של nVIDIA אי אפשר להפוך לאחרים אבל אפשר לתקן את האיכות שנחשבת לנחותה מול ATI או לשפר את הביצועים. להורדה ולקבלת פרטים מלאים לחץ כאן.

כאשר תתקינו אותה אלו יהיו האפשרויות: (אין הרבה מה לפרט, הן מדברות בעד עצמן)

omega-n.png

ש. כיצד אני מתקין\אילו הגדרות בביוס יתנו לי תוספת הכי טובה\דברים בסגנון?

ת. כל המידע באתר הרשמי, כפי שפורסם בתחילה

ש. איפה אוכל לקרוא על אנשים ישראלים שהצליחו בכך?

ת. בדיון הזה מספר המשתמש fire15 על הצלחתו ובדיון הזה little_John מראה הפרשי ביצועים עם ובלי המוד ומפרט מעט בהמשך

ש. יש לי כרטיס מסך X, איזה שינוי אני אראה?

ת. לא יהרוג אותך לבדוק ;)

ש. יש לי עוד הרבה שאלות. איפה אני יכול למצוא עוד מידע על ישראלים שהצליחו ולא הצליחו, על חנויות שמוכרות את זה ועל דגמים שזה פועל עליהם?

ת. התקיים דיון נרחב בנושא זה שאורכו היה כ50 עמודים, תוכל למצוא בו את כל התשובות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אוברקלוק לכרטיסי ATI ללא ביוס פרוץ

1. זהו קובץ סקריפט , אשר נועד לשנות קובץ מסויים מאוד שפונה לכתובות שונות בביוס . בכרטיסי ATI קיים מחולל תדר , אשר בצורה דומה מאוד לערכות שבבים של VIA , עובד בצורת מכפלים . מה זה אומר ? שיש לנו תדר בסיס אשר מוכפל מספר פעמים על מנת להגיע לתדר רצוי .

בכרטיסי הבסיס של ATI , ה9200 וה-9600 למיניהם , המכפל הזה נקבע על ידי הביוס , והנו 4 ( כל המידע הרשום כאן הגיע באדיבות הפורום המקצועי ביותר לכרטיסי ATI שיצא לי לראות , rage3d , אז אם למישהו יש בעיה עם המידע ואני טועה , אני אשמח אם מישהו יתקן אותי ) . המכפל הזה נקבע על ידי ערך הקסאדצימלי שמצויין בתוך הביוסים של הכרטיסים . מה שאנחנו צריכים לעשות , הוא לשנות את יחס המכפל , וכל אנחנו פשוט גורמים לגבול עליון יותר של תדר הבסיס . היחס נשאר , התדר משתנה . ונכון , הקובץ שאנחנו משנים אותו קובע מה יהיה הגבול העליון של התדר .

2. הסקריפט הזה נועד לעבוד על דריוורי ATI , גרסאות 3.7 ו-3.8 , לא יודע אם ניסו אותם על גרסאות יותר ישנות , או הגרסאות המודלפות 3.9 , אתם מוזמנים לנסות . על מנת להפעיל את כל העניין הזה , יש צורך בכמה פעולות יחסית פשוטות .

2.1. תורידו את הדריוורים הרצוים שאתם רוצים לעבוד איתם .

2.2. תתחילו להתקין את הדריוורים , וברגע שתכנסו לאשף ההתקנה , צאו ממנו . תשארו עם תיקיה על כונן C , שתקרא c:\ati\support\bla bla bla

2.3. תתקינו את התוכנה riva tuner , רצוי את הגרסה האחרונה שלה , אפשר למצא אותה כאן באתר , באזור ההורדות .

2.4. תפעילו את riva tuner , ותעלו מתוכה את קובץ הסקריפט . הוא יבקש ממכם קובץ מסויים , שנמצא בתוך התיקיה שהתייחסתי אליה קודם . תצביעו לtuner על הקובץ , שינויים שצריכים להערך , יערכו , והסקריפט יתן לכם לוג של כל מה שקרה . תוודאו שהכל בסדר ולא היו errors .

2.5 כנסו לתיקיה c:\ati\support\bla bla bla , תראו שם תיקיות , אחת שנקראת cpanel ואחת שנקראת בשם דומה לdriver , תתקינו קודם את הדריוור דרך הsetup שלו , אל תפעילו את המחשב מחדש , ולאחר מכן את הcpanel .

*הערה : במהלך ההתקנה , תראו הודעה של המערכת , שהדריוורים לא מאושרי מיקרוסופט , תנו להם להמשיך להתקין בכל זאת , ההודעה הזאת מתקבלת עקב שינוי גודל הקובץ והחתימה שלו , הקובץ שערכנו .

בערך זהו .

הפעלה מחדש , ותנסו לעשות אוורקלוק לכרטיס דרך אותה תוכנה , riva tuner .

דווחו על כשלונות , הצלחה , תופעות טבע לא מוסברות , ומה לא .

להורדה לחץ כאן (save target as)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

סיכום על מסכי CRT "19

כאשר מסתכלים על מסכי 19" CRT הכי איכותיים היום בארץ ישנם מספר דגמים שנכנסים בקטגוריה זו :

VIEWSONIC P95F+

SAMSUNG 959NF

IIYAMA VISION MASTER PRO 454

CTX PR960F

LG F900P

מחירם של המסכים הללו נע מ-1700 שקל בערך עד 2400 שקל .

ניגש אחד אחד כדי לפתור את הבעייה :

ה-CTX PR960F הוא כנראה המסך הכי לא משתלם פה . עם רוחב פס וידאו שעומד על 232 MHZ , נתון בהחלט נחות בהשוואה למסכים האחרים ורזולציה מקסימלית של 1920x1440 at 74 Hz שהיא בהחלט מכובדת אבל כמעט כל המסכים האחרים יכולים להציג עוד רזולציה אחת יותר . מסך זה מבוסס על שפורפרת FD TRINTON . כמו כן , המראה שלו נראה שמרני למדי ורוב האנשים לא יאהבו אותו . בנוסף להכול המחיר שלו יקר למדי ועומד על בערך 2000 שקל מינימום ובסכום הזה ניתן למצוא מסכים אחרים מהקטגוריה שלנו שישתלמו יותר .

VIEWSONIC P95F+ הוא מסך שמבוסס על שפורפרת DIAMONTRON כמו ה-CTX PR960F (וכמו כל המסכים האחרים חוץ מה-F900P) . מסך זה מצטיין בגרפיקה וצבעים חיים ומדוייקים יותר . מאפיינים : רוחב פס וידאו - 285 MHZ (מכובד מאוד) ורזולציה מקסימלית 2048x1536 @ 68Hz שעושה את העבודה .

מסך זה בעל מנגנון ULTRBRITE שתפקידו הוא להגביר את הבהירות של המסך פי 4 . שימושי במשחקים ובסרטים בעיקר .

מסך זה יהיה מומלץ לאנשים שמשחקים הרבה במשחקים , צופים בהרבה סרטים ומתעסקים בעיקר בעבודות תלת מימד . לקריאת מסמכים וטקסטים הוא יהיה אחת הממלצות האחרונות בקטגוריה שלנו מפני שרבים שקנו את המסך הזה דיווחו על בעיות של טשטוש טקסט אפילו ברזולציות נמוכות יחסית כמו 1280X1024 ; כמו כן יש לו בעיות גיאומטריה קלות אך לא פעוטות .

LG F900P - מבוסס על שפורפרת הפלטרון של . נתונים יבשים : רוחב פס 235 MHZ (עלוב) , לפי אתרים שונים שראיתי הרזולציה המקסימלית עמדה על 1600X1200X85 HZ . מראה - איכותי וסטייליסטי , רוב האנשים ידלקו עליו (אבל במקרה שלנו , כשבוחרים מסכים בתקציבי ענק כאלו המראה כמעט שלא משחק תפקיד) .

המסך הזה הוא בסדר ולא יותר . במחיר שלו ניתן למצוא מסכים יותר טובים כמו ה-P95F+ ולכן הוא לא מומלץ לקנייה .

SAMSUNG 959NF הוא מסך HIGH END של סמסונג אשר מבוסס על שפורפרת הדיאמנטרון . מאפיינים : רוחב פס שעומד על 300 MHZ (מצויין !) , רזולציה מקסימלית של 2048X1536X73 HZ (שוב , מצויין !) . מסך זה מצטיין בגרפיקה והצבעים חיים ו"איכותיים" .

כמו כן , יש לו מנגנון "HIGHLGHT" , שעושה את אותה המטרה כמו המנגנון של ויסוניק , כלומר להבהיר את המסך כאשר מה שאתה שרואה הוא חשוך מדי - שימושי במשחקים וסרטים .

מסך מצויין לראיית סרטים , מועמד מושלם לגיימרים , ומספק את העבודה בלי שום בעייה לכל מטרה . מראה - יש איכות .

עוד בונוס קטן - סמסונג מבוססים היטב בארץ ולכן אין בעייה לממש אחריות או משהו דומה . השירות צריך להיות כמו שצריך .

מסך מעולה והמחיר שלו הוא בהחלט עוד קריצה בשביל לקנות אותו (ניתן למצוא אותו אפילו ב-1850 ש"ח) .

IIYAMA VISON MASTER PRO 454 . מבוסס של שפורפרת DIAMNTRON U2 (!) .

זה המסך המושלם לכל דכפין . מושלם למשחקים , מושלם לסרטים , מושלם לעבודה רגילה בדסקטופ . פשוט מושלם .

הנתונים לא משקרים :

רוחב פס 345 MHZ (מדהים !) , רזולציה מקסימלית 2048X1536X80 HZ (פשוט לא יאומן !) ובכלל כל הרזולציות הן בעלות קצבי רענון מדהימים וגבוהים יותר ביחס לשאר המסכים .

מראה- סטייל נוטף בשפע .

הסיבות היחידות שיכולת למנוע מכם לקנות אותו היא המחיר השערורייתי מעט שעומד על 2200 שקל מינימום וגם אולי בעיית השירות עם היבואן בארץ של מסכי IIYAMA .

את המסקנות תסיקו בעצמכם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שנים מאוחר יותר...

ערב טוב לכולם...

אחרי ששברתי את הראש פה ושם הכנתי לכם מדריך לפתיחת חיישן טמ"פ בGF6600

1.)מורידים את התוכנה NIBITOR

http://tweakers.net/meuktracker/11333

2.)TOOLS

3.)READ BIOS

4.)SELECT DEVICE*

*לחכות שיופיע מסך עם זיהוי של הכרטיס

5.) לחץ O.K.

6.) שומרים את הביוס הישן לכול מקרה בSAVE בכול שם שרוצים שיהיה קל לזיהוי

7.) הולכים לכרטסת TEMPERATURES ומסמנים את ENABLE GF6600GT TEMP MONITOR TRICK

8.) עושים SAVE BIOS

9.) הולכים לתוכנת הפלאש ביוס שלכם*

*בתוכנה של כרטיסי הולכים לVGA@ ומסמנים FROM LOCAL FILE ואז מחפשים את הביוס המשופץ ששמרתם

10.) מחכים ובסוף ההתקנה הוא יבקש מכם להדליק את המחשב מחדש

11.) לאחר שהדלקתם עשו מקש ימני ולכו לNVIDIA DISPLAY-->ANALOG DISPLAY

12.) TEMPERATURE SETTINGS

13.) וואלה החיישן פתוח

הצלחתי את זה על הכרטיס שלי אני לא יודע אם זה יפעל אצל אחרים

תמונות שוות 1000 מילים

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

מדריך בן 3 חלקים על כרטיסי מסך מכל ההבטים: מבנה, מפרט טכני, טכנולוגיות בשימוש והשפעותן על הFPS ואיכות התמונה ועוד...

חלק א': http://www.tomshardware.com/2006/07/24/graphics_beginners/index.html

חלק ב': http://www.tomshardware.com/2006/07/31/graphics_beginners_2/index.html

חלק ג': http://www.tomshardware.com/2006/08/08/graphics_beginners_3/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...