כשיצאו הסדרות החדשות של כרטיסי המסך לשוק, לפני מעל לחצי שנה, הובילה nVIDIA בצד הטכנולוגי. כרטיסיה הביאו בשורות חדשות לשוק, כולל תמיכה בשיידרים חדשים כמו ה-PS3.0 (ר"ת של Pixel Shaders 3.0) ולעומתה נראה היה שכרטיסיה של ATI הם רק שדרוג של הדור הקודם ולמעשה כרטיס ה-X800 מבוסס על אותה ארכיטקטורה של כרטיס ה-Radeon9800P המתיישן.
היה נראה ש-ATI מנסה ללא הרף להמעיט בחשיבות הדבר וכל הזמן היא שיחררה הצהרות שרוב המשחקים בשוק כרגע אינם משתמשים ב-PS3.0 (מה שנכון כרגע, אבל מה יהיה בעתיד כאשר לקוחות nVIDIA יהנו מתמיכה באופציות ולקוחות ATI לא…).
השבוע פירסם האתר XbitLabs ידיעה על כך ש-ATI מתחילה לנוע סוף סוף לכיוון שילוב הטכנולוגיות החדשות במוצריה. לצד הודעה כי רוב המשחקים המפותחים היום לא משתמשים בגרסא ה-3 של השיידרים הודיעה ATI כי כרטיסיה העתידיים יצויידו בטכנולוגיה החדשה כאשר תוכנות ומשחקים הדורשים את האופציה יופיעו בשוק. זאת אמנם הודעה משמחת, אבל היא כנראה מדברת רק על הכרטיסים של הדור הבא של ATI, ליבות ה-R520 שיופיעו רק במהלך 2005. נראה.
טכנולוגיה נוספת ש-nVIDIA מנסה לקדם ועד עתה ATI לא הצטרפה היא טכנולוגיית ריבוי המעבדים הגרפיים, הרצת מספר כרטיסי מסך במקביל על אותו מחשב על מנת לזכות בביצועים משופרים. עם המעבר לתקן ה-PCIe, השיקה nVIDIA את טכונולוגית ה-SLI שלה המאפשרת לקנות שני כרטיסי מסך מהשוק הגבוהה של החברה ולחבר אותם במקביל על לוחות שתומכים בכך. גם לחברת Alienware המוכרת מחשבי HighEnd טכנולוגיה דומה הנקראת ALX. ההבדל בין שתי הטכנולוגיות הוא שב-SLI קוד שיתוף הפעולה נמצא גם בתוך הציפסט של הלוח וגם על גבי הקוד של כרטיסי המסך עצמם, בעוד שבטכנולוגיית ה-ALX כל הקוד נמצא על גבי הציפסט של הלוח. הדבר אומנם מאפשר לחבר בדרך זו כל שני כרטיסי מסך PCIeX16 זהים (גם של ATI וגם של nVIDIA) אך גם מספק כנראה ביצועים פחותים מטכנולוגיית ה-SLI (בה קיימות אופטימיזציות על גבי הכרטיסים). כעת, גם ATI מצטרפת לחגיגה. החברה שחררה הודעה על כף שנכון לעכשיו כרטיסיה מסוגלים לעבוד בטכנולוגיות חיבור במקביל המבוססות על קוד בערכות השבבים (כמו טכנולוגיית ה-ALX) אך היא עובדת כבר כל שילוב של קוד בתוך כרטיסי העתיד של החברה. מה שכן, הטכנולוגיה של ATI לא תיהיה זהה לטכנולוגיית ה-SLI של nVIDIA ולכן כל לוח בעל שני חיבורי PCIeX16 יוכל לתמוך או בכרטיסי ATI או בטכנולוגיית ה-SLI של nVIDIA. כאן נכנס היתרון הגדול של ATI. לחברה רישיון ליצר ערכות שבבים ם למערכות המבוססות על מעבדי AMD וגם למערכות מבוססות INTEL בעוד ליריבתה nVIDIA רישיון ליצור ערכות שבבים למערכות AMD בלבד.