לאחר ששחררה לפי מספר חודשיים את הדרייבר הראשון להאצת חומרה בערכות השבבים בעלות כרטיס המסך המובנה, ה-G965 וה-GM965 המיועדת לניידים, אינטל משחררת גירסה חדשה של הדרייבר ומאפשרת את התמיכה ב-Shader Model 3.0.
בגירסת הבטא של הדרייבר הקודם אפשרה החברה תמיכה רק ב-Shader Model 2.0, מה שהעלה המון מרמור בקרב המשתמשים, שכן רבים מהמשחקים כיום דורשים תמיכה חומרתית ובעיקר תוכנתית ב- Shader Model 3.0. התקן שהדריבר לא תמך בו אחראי על עיבוד גיאומטריית האובייקטים (בעיקר מבנה האובייקטים), כאשר משחקים המחייבים תמיכה שכזאת כלל לא פעלו בקרב המשתמשים בכרטיסי המסך GMA X3000 ו-GMA X3100 המובנים בערכות השבבים.
על מנת לקבל מקסימום ביצועים, הדרייבר החדש קובע בצורה עצמאית את הצורך ורמת השימוש ביחידות ההצללה (Shader Unit) והעיבוד הגיאומטרי (Vertex Unit). כמו כן, השינוי בהאצת החומרה, שנוספה כבר בדרייבר הבטא, משתנה לפי הצורך בכוח העיבוד במצבי התלת מימד השונים, כמובן שהכל נעשה באופן אוטומטי. בדרייבר החדש, משתמשים קיבלו תוספת ביצועים קטנה ותמיכה במשחקים הרבים ביניהם: Call of Duty 2, Far Cry ו-Battlefield 2, משחקים אשר לא עבדו לפני שחרור הדרייבר החדש.
אך שוב אינטל עושה חצי עבודה כאשר היא עדיין לא משחררת גירסה לדרייבר אשר תומך במערכת ההפעלה חלונות ויסטה – נכון לעכשיו, רק המשתמשים במערכת ההפעלה XP וערכת השבבים G965 ייהנו מהדרייבר החדש. אינטל ממהרת להגיב, וטוענת כי התמיכה במערכת ההפעלה ויסטה תגיע בקרוב מאוד, כאשר היא מוסיפה פרט חשוב ומציינת כי היא מתכוונת לשחרר דרייבר דומה לערכת השבבים החדשה שלה בעלת כרטיס מסך מובנה, ה-G35 שצפויה להיחשף עד סוף השנה, ולכל המאוחר בתחילת השנה הבא.