חברת IBM מקצצת 1,315 משרות שירותים בארה"ב, מרביתם בחטיבת שירותי הטכנולוגיה, כך עולה מדיווח של איגוד העובדים Alliance@IBM המנסה לארגן את עובדי החברה. איגוד העובדים, המזוהה עם עובדי התקשורת של אמריקה (CWA), מסר כי הקיצוצים ישפיעו על עובדים במגוון תחומים, כולל תפעול מערכות שרתים, ניהול טכנולוגי ושירותים פיננסיים. ל-IBM היו 355,766 עובדים ברחבי העולם בסוף 2006, לפי הדו"ח השנתי שלה, גידול של קרוב ל-10 אחוזים, ביחס ל-329,373 העובדים בחברה בסוף שנת 2005.
דובר החברה, ג'ון בוקובינסקי, סירב לנקוב במספר המדויק של העובדים שפוטרו, או לציין מהיכן בדיוק הם פוטרו. עם זאת, הוא מסר כי הקיצוצים לא מתבצעים במפתיע, וזאת על רקע איתותי החברה, לאחר פרסום דו"ח הרווחים האחרון ב-17 באפריל, כי היא מתכננת לקצץ עלויות בארה"ב. בוקובינסקי אמר כי החברה אינה צופה הפסד ברווחים על רקע קיצוצי המשרות. הוא הוסיף כי מדובר בקיצוצים המקובלים במגזר השירותים, מגזר אשר מסתמך על ביקוש משתנה מצד הלקוחות, במסגרת מה שכינה "איזון מחדש של כוח העבודה".
סמנכ"ל הכספים של IBM, מארק לורידג', אמר כי הרבעון הראשון של IBM היה חלש באופן משמעותי בארה"ב, בעיקר בחטיבות השירותים הפיננסיים והתקשורת. הדיווחים על קיצוצי המשרות מגיעים בעקבות הצהרת IBM מיום שני, כי היא מתכננת להוסיף 500 משרות חדשות במרכז שירות לקוחות חדש, בדאלוויל, אינדיאנה, עד 2010. הפרויקט, בעלות של 2.9 מיליארד דולרים, נוסף לתוכניות של IBM לשכור 500 עובדים חדשים נוספים באזור, במהלך שלוש השנים הבאות.