ה-API של AMD מגיע למפתחת סדרת משחקי Crysis – כשגרפיקה מרשימה פוגשת את התחליף של DirectX
נראה ש-AMD לא עוצרת עם שיתופי הפעולה. רק לאחרונה נכנסה AMD לשותפות חזקה עם DICE עם המשחק Battlefield 4 שכיום תומך בטכנולוגיית Mantle – תחליף ל-DirectX המציג ביצועי מערכת משופרים בשימוש כרטיסי מסך חדשים ממותג ה-Radeon. שיפור הביצועים שנותן השימוש ב-Mantle על פני DirectX 11 הוא משמעותי למדי, ומשתנה בהתאם לסוג החומרה בה משתמשים (בעיקר מעבד).
והנה עכשיו מכריזה AMD שיש שותפה נוספת, חברת Crytek. בדומה ל-DICE, גם Crytek נמצאת תחת כנפיה של EA, המשתמשת בפלטפורמת Origin כדי לנהל את משחקיה. כך שהקשר בין השתיים לא מקרי. הכותר החשוב והמשמעותי ביותר של Crytek הוא סדרת המשחקים Crysis – סדרת משחקים בעלי גרפיקה כה מרשימה, עד שהיא בעצמה הפכה לסמל של יכולות המחשב האישי.
רבים ממשתמשי המחשב האישי פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לשחק בהגדרות כה גבוהות וליהנות מגרפיקה מתקדמת. כאן נכנס תפקידה של AMD ושל Mantle. הטמעת התמיכה ב-Mantle על מנוע ה-CryEngine (עליו כמובן Crysis בנוי) תאפשר גם למשתמשים בעלי מערכות מחשב פשוטות ליהנות מרמת גרפיקה גבוהה יותר אילולא היו משחקים תחת Direct X11.
כרגע עדיין אין תאריך רשמי להטמעת Mantle במנוע ה-CryEngine אך ניתן לצפות שזה יקרה כבר במהלך השנה.