נתונים עדכניים מעידים על כך שהמחצית השנייה של 2015 החלה באופן פורה מאוד עבור יצרניות הסמארטפונים המובילות
חברת סקר השוק IDC חשפה את הנתונים שלה אודות הרבעון השלישי לשנת 2015 בכל הנוגע לשוק הסמארטפונים – ואם גם אתם אוהבים באופן חסר תקנה את פיסות הטכנולוגיה הקטנות והאלגנטיות האלה, נראה שיש לכם לא מעט סיבות לאופטימיות.
ברבעון שהסתיים בסוף חודש ספטמבר נמכרו ברחבי העולם כ-355.2 מיליון סמארטפונים בכל רחבי העולם, עלייה של כשישה אחוזים לעומת הרבעון המקביל בשנת 2014, שמהווה את הרבעון השני בטיבו בהיקף מכירות הסמארטפונים אחרי הרבעון הסופי של שנת 2014 בו נמכרו כ-375 מיליון מכשירים ברחבי העולם – שיא שמיועד להישבר, כנראה, ברבעון האחרון של 2015.
מדובר בחדשות משמחות לכלל יצרניות הסמארטפונים, שכן נראה כי בניגוד לעולם הטאבלטים שחווה נסיגה בתקופה האחרונה כאן עדיין יש פוטנציאל צמיחה בלתי מבוטל, ועוד לא מעט שווקים שצמאים להתחבר אל מהפיכת המכשירים החכמים.
עם זאת, אין וויכוח על כך שהמרוויחות הגדולות ביותר מהדרישה המוגברת הן שלושת היצרניות המובילות בשוק – סמסונג שהצליחה להגדיל את המכירות שלה בכ-5 מיליון יחידות בדרך ל-84.5 מיליון מכשירים שנמכרו בסך הכל (כמעט רבע מכל הסמארטפונים שנמכרו), אפל שהגדילו את מכירותיה בכ-9 מיליון יחידות לעומת התקופה המקבילה אשתקד בדרך להיקף מכירות של 48 מיליון (שכנראה עוד יצמח באופן משמעותי ברבעון הנוכחי, תודות לאייפונים החדשים), וגם Huawei שנהנתה מצמיחה גדולה עם היקף מכירות של 26.5 מיליון יחידות, אשר קיבע את מעמדה כיצרנית השלישית בגודלה, עם יתרון בלתי מבוטל על פני לנובו-מוטורולה ו-Xiaomi שניצבות במקומות הרביעי והחמישי.
חברות אחרות וטובות כמו סוני, LG ו-HTC נמצאות כולן בבליל הנקרא 'כל השאר', יחד עם עוד מאות יצרניות אחרות ברחבי העולם, אשר יחדיו מהוות קצת פחות מ-45 אחוזים מכלל שוק הסמארטפונים. מדובר בירידה של כחמישה אחוזים לעומת נתח השוק של כל אותן חברות נוספות בשנה שעברה, מה שמעיד על מגמת התכנסות מסויימת – אם כי עדיין מוקדם מאוד לדבר על מצב בו כמה יצרניות גדולות ומובילות הן השליטות הבלעדיות (משהו שאנחנו ראוים בהרבה תחומים אחרים בעולם הטכנולוגיה).
כמה עוד יימשך הסטטוס-קוו בין שלושת היצרניות הגדולות בשוק? נחיה ונראה, אך נכון לעכשיו הפערים ביניהן הם גדולים ובולטים.