צפו: היצירה החדשה מבית סוכנות DARPA מטשטשת את הקו בין מטוס, מסוק ורחפן

זה נראה כמו מטוס, ממריא כמו מסוק ומרחף באמצעות 24 מדחפים – הכירו את ה-XV-24A המדליק

עם כל הכבוד לכלים חדשניים ומרשימים כמו ה-F35 ומסוק ה-V22 Osprey, העולם הטכנולוגי ממשיך לחפש אחר הפתרון האפקטיבי ביותר שישלב בין שתי האסכולות המרכזיות בתחום התעופה: המסוקים שמסוגלים לרחף במקום בודד ולנחות ולהמריא כמעט מכל מקום בקלות, והמטוסים אשר מציעים מהירויות טיסה ואפשרויות תמרון גדולות הרבה יותר.

מבחינתה של סוכנות DARPA האמריקאית הנודעת, הפתרון האולטימטיבי לאתגר הזה עשוי להיות במטוס ה-XV-24A LightningStrike של חברה קטנה בשם Aurora Flight Sciences, שעושה שימוש בטכנולוגיות שמוכרות יותר מעולם הרחפנים העולה על מנת להעניק את השילוב הנכסף.

יתכן מאוד שזה הדור הבא של כלי הטיס שלנו

עם גוף דומה לזה של מטוס קבוע כנף ולא פחות מ-24 מדחפים בחלקו התחתון שמסוגלים לפעול במספר הטיות לקבלת עילוי ודחף טיסה בהתאם לנדרש, דגם מוקטן של ה-XV-24A השלים בהצלחה רבה טיסת ניסוי מתועדת, אשר מהווה שלב קריטי בדרך לפיתוחו של הדבר האמיתי הגדול – יחידה עם מוטת כנפיים של 18 מטרים ומשקל עצמי של כ-5.5 טון, במקום כ-150 קילוגרם במסגרת המדגים.

לעת עתה הכלי החדשני מיועד להיות בלתי מאוייש ונשלט מרחוק, להעברת מטענים גדולים (במשקל של עד ל-40 אחוזים ממשקל הכלי) למקומות שאליהם קשה או אפילו בלתי אפשרי להביא כלים מאויישים שקיימים בשוק כיום, אך לא מן הנמנע שהוכחת יכולותיו הטכנולוגיות ידרבנו של דגמים שיוכלו לשאת גם בני אדם, ובפרט לוחמים, באפקטיביות שאין דומה לה.

פרוייקט ה-X-Plane של DARPA לפיתוח כלי טיס שממריא אנכית וגם טס במהירות גבוהה נחל לא מעט כשלונות ואכזבות בעבר – אבל יתכן שהפעם יש לנו זוכה בכל הקופה

דגם במימדים מלאים של ה-LightningStrike נמצא בבנייה כבר עתה, תוך כדי שימוש באלמנטים בהדפסת תלת-מימד לפיתוח מהיר יותר, ואמור לבצע את טיסת הבכורה שלו לפני סוף השנה הבאה – אז גם יזדקק להדגים את הדרישות של הסוכנות הטכנולוגית של מחלקת ההגנה האמריקאית, כמו היכולת לשאת משקל גדול ובעיקר לטוס קדימה במהירות גבוהה של בין 550 קמ"ש ל-750 קמ"ש – מהר בכ-25 אחוזים לעומת המהירויות המיטביות של מסוקי הרוטור המסתובב המתקדמים ביותר.

ככה עתידה להיראות הגירסה הגדולה והסופית של מטוס ה-LightningStrike

יהיה מעניין מאוד לראות האם חברת AFS תצליח לעמוד באתגר הזה, משום שאם זה אכן יקרה – לא מן הנמנע שנתחיל לראות הרבה כלי טיס בלתי מאויישים נוספים שמאמצים את טכנולוגיית הדחף המתקדמת הזו, שללא ספק קיים עבורה פוטנציאל משמעותי יותר מהרוטורים הקרובים (או הכנף הקבועה) ששולטים בתחום כלי הטיס הבלתי מאויישים כרגע. נמשיך לעקוב בעניין.

ב-DARPA חולמים על 'להקות' של כלים מסוג זה אשר יעופו יחד אל עבר המטרה

סרטון ההדגמה הוירטואלי הזה מתחילת השנה שעברה לא ממש מרשים ויזואלית, אבל עוזר להעביר את החוזקות המרכזיות של הרעיון שאותו אנחנו אמורים לראות נבחן בצורה מעשית בשנת 2018


שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
Ygor Rosenstein
אורח

מהאנשים שהביאו לכם את האינטרנט.

Daniel Katz
אורח

זה לא זולל כמויות מטורפות של אנרגיה?

Tamir Friedman
אורח

זה דווקא נראה מאוד אווירודינמי

Tamir Friedman
אורח

זה דווקא נראה מאוד אווירודינמי

Daniel Katz
אורח

Tamir, אבל כל המנועים האלה…

wpDiscuz