הפתעה בפסגה: מצעד חברות המשחקים הגדול של Metacritic

הפלטפורמה שדואגת לתעד, לשקלל ולאגור כל ביקורת מרחבי הרשת מכריזה על מפיצות המשחקים המצטיינות והמאכזבות שליוו אותנו במהלך השנה האחרונה

במשך כל ימות השנה אנחנו מקבלים מהן עשרות הצעות ושיטות להשקיע (או שאולי בעצם לבזבז) את כספנו, חלקן טובות וראויות יותר וחלקן הרבה פחות – אבל עכשיו מגיע סוף סוף יום הדין, כשבעזרתה האדיבה של פלטפורמת ה-Metacritic אנחנו נוכל להכריז מי מחברות המשחקים, גדולות וקטנות, ראויות לקבל מאיתנו שבחים, ומי זקוקות לקצת חשבון נפש על איכות התכנים שאותם הן מפיקות.

Metacritic ערכה ממוצעים של כל הנתונים שנאספו אצלו לאורך שנת 2016 כולה, והגיע למסקנה מפתיעה משהו על כך ש-EA Games, חברה שנחשבת בעיני רבים למאוסה ולכזו שמגלמת את כל הצדדים השליליים של שוק הגיימינג, היא מצטיינת האיכות הגדולה – אחרי שבשנת 2015 הגיע רק למקום השביעי מבין כל חברות ההפצה הגדולות.

האלופה בליגה של הגדולות

EA רשמה עלייה די מדהימה של כ-7.8 נקודות בממוצע שלה, עד לרמת ציון ממוצעת של 79.7 נקודות (מתוך 100), כאשר כותרים כמו Titanfall 2, 1, כל משחקי המותג EA Sports וגם משחק האינדי החביב Unravel מסייעים לה להישג. אם לא האכזבה הגדולה, באופן יחסי, שהביא איתו Need for Speed החדש אחרי יותר משנתיים של המתנה, נראה שהחברה הייתה עולה ללא קושי לרמת ציון ממוצעת של מעל ל-80 נקודות. לא נותר לנו אלא להגיד כל הכבוד במקרה הזה, ולקוות שגם שנת 2017 תהיה מוצלחת וראויה עבור החברה האמריקאית, עם כותרים כמו Battlefront 2 ו-Mass Effect: Andromeda.

תודו שלא ציפיתם כי דווקא החברה שנבחרה בעבר פעמיים ל"תואר" החברה הגדולה ביותר בכל ארצות הברית – תהיה המצטיינת של 2016, לפחות מנקודת המבט של המבקרים המקצועיים

חברה נוספת שיכולה להיות מרוצה מאוד מביצועיה היא Square Enix, שקיבלה ציון ממוצי של 77.1 לכותריה. זו אמנם ירידה קלה של 0.2 נקודות ביחס לציוניה ב-2015, אך זה עדיין יפה מאוד אם לוקחים בחשבון שנפח ההפצה שלה צמח משמעותית, עם 29 מוצרים שמוגדים 'ייחודיים' (כלומר ניתן לרכוש אותם ולהנות מהם בנפרד – ותודה לשיטת הפרקים הבלתי רגילה של Hitman) ו-49 מוצרים בסך הכל (כולל חבילות תוכן שונות למשחקים קיימים), לעומת נתונים של 12 ו-28 מוצרים בהתאמה אשתקד.

במקום השלישי ברשימה נמצאת לא אחרת מחברת , שבדומה ל-EA הצליחה גם היא לשפר באופן בלתי מבוטל את ההיצע שלה עם ציון ממוצע של 76.5 נקודות, שהוא עלייה של כמעט 5 נקודות בהשוואה ל-2015. האם ההשקה של קונסולת ה-Switch המבטיחה והכותרים הנלווים אליה תוכל לסייע ליפנית הוותיקה לכבוש את הפסגה (שבה אחזה כבר במהלך שנת 2014) בשנה הנוכחית? נחיה ונראה.

השקת הקונסולה החדשה תסייע לנינטנדו למצות את הפוטנציאל שלה ולהפתיע לטובה?

בהמשך הרשימה ניתן למצוא את , את Capcom ואת חברת Telltale Games שעברו כולן שנה לא ממש מזהירה עם ירידות לא קטנות בנתונים הממוצעים שלהן, אך אם יש חברה אחת שבאמת זקוקה לבצע חישוב מחדש לדרך שלה זו כנראה Ubisoft, אשר מסיימת עוד שנה בתחתית המדד של Metacritic, עם ציון ממוצע של 69 נקודות בלבד – עוד ירידה לעומת 2015.

המפיצה הצרפתית כמה שנים מוצלחות ויצירתיות בעבר, אך נראה שבתקופה האחרונה מאגר הרעיונות שלה מתייבש – ושלושה כותרי Assassin's Creed קטנים סתמיים, הרחבה חדשה ל-The Crew שנקטלה קשות, פרק נוסף של שהרגיש קצת משעמם למרות שעסק בתקופה נדירה לגמרי עבור עולם הגיימינג פשוט לא עושים את העבודה. אולי For Honor ו-Ghost Recon Wildlands יצליחו להציל את המצב ב-2017?

Watch_Dogs 2 היה נקודת אור קטנה בשנה בינונית במיוחד של יוביסופט

המצטיינות בקרב הבינוניות

במסגרת הקרב על המקום הראשון אצל אלו שמוגדרות מפיצות משחקים בגודל בינוני (כאלו שהפיצו בין 6 ל-11 כותרים 'ייחודיים' בשנה שעברה), ניתן למצוא את מפיצת משחקי האסטרטגיה והתפקידים "הבוגרים" Paradox Interactive בפסגה, כשמיד אחריה Sega, מיקרוסופט ו-Take Two Interactive בהפרש קטן, אולפני הפצת המשחקים של האחים וורנר (WBIE) ורק אז חברת Bethesda Softworks, שבשנת 2015 שלטה במדד זה אך חוותה ירידה בלתי מבוטלת בשנה שעברה, למרות Dishonored 2 ו- שזכו שניהם להרבה כבוד.

אם לשפוט לפי ציוניה של Metacritic במבט כללי, שנת 2016 היוותה למעשה שדרוג לעומת שנת 2015 – אז הזוכה במקום הראשון, חברת Sega, הסתפקה בציון ממוצע של 77.1 נקודות, ואילו במקום השני ניצבה מפיצה עם ציון ממוצע של 74.5 נקודות בלבד.

עשרת הגדולות מדורגות, לפי שיטת ה-Metacritic. מסכימים עם הנתונים והמדרג?

ב-Metacritic הפנו את תשומת הלב שלנו לכך שמספר הכותרים הממוצע אותן מפיצות החברות הגדולות בשוק יורד בהדרגה (האתר אפילו נזקק לשנות את ההגדרות שלו למפיצה גדולה ומפיצה בינונית על מנת להתאים את עצמו למצב החדש), ונראה כי באופן כללי החברות כיום קשוחות הרבה יותר בכל הנוגע למוצרים שאינם בשלים ואינם איכותיים מספיק – ומבינות כי ברוב המקרים דחיית ההשקה או אפילו ביטול מלא עדיפים על פני כותר לא טוב שיושק ויהפוך לשק החבטות של המבקרים – ואנחנו כמובן מברכים על כך, ומקווים שזה מה שימשיך לקרות גם בהמשך.

אין ספק כי השוק שלנו רווי בכותרים חדשים ומעניינים, והתמקדות באיכות ולא בכמות בשלב ובעידן שכזה היא הדבר החכם והמתבקש.

מסכימים איתנו? איזו מפיצה היא האלופה לשנת 2016 מנקודת המבט שלכם? שתפו אותנו בתגובות!


שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
Stas Rydelnik
משתמש

מה כל כך מבטיח בקונסולה של נינטנדו?

Mor Tal
אורח

כתבה מעניינת
אני משתמש הרבה בMetacritic כדי לגלות משחקים חדשים

wpDiscuz