המופע של NVIDIA: גיימינג על מסכים ענקיים

מסיבת העיתונאים של מפתחת השבבים בתערוכה האלקטרוניקה האדירה סיפקה לנו עוד כמה אמצעים טכנולוגיים משוכללים לחלום עליהם

בדיוק כמו אינטל, גם נלחמת בכדי לשנות את תפיסתה בתור חברה שעוסקת בתחום עיקרי אחד בלבד – של ליבות גראפיות במקרה הזה. זה בא לידי ביטוי באירוע התקשורתי הגדול והארוך שאותו היא ערכה בלאס וגאס, עם מעט דיבור על מיזמי גיימינג חדשים, והרבה יותר מיקוד בעולם הלמידה החישובים והבינה המלאכותית, בתחום המכוניות בפרט, שמהווה את ציר הצמיחה המהיר ביותר שלה בשנים האחרונות, בשוק בעל שווי שנתי של כ-10 טריליון דולר, בהשוואה לערך של 100 מיליארד דולר "בלבד" עבור עולם המשחקים כולו.

מקטינים את הלפטופים, מגדילים את המסכים

הבשורה הגדולה הראשונה של במסיבת העיתונאים הייתה ה-BFGD – שאין לו שום קשר ל-BFG ממשחקי Doom, אל חשש. מדובר במיזם ליצירת אמצעי תצוגה סלוניים גדולים במיוחד (Big Format Gaming Displays) שמותאמים באופן ספציפי לגיימינג עם זמני תגובה מהירים וקצבי רענון גבוהים, בתור עידן חדש ויוקרתי במיוחד של חוויות גיימינג. תתאים את החומרה שלה ותקבע את כללי המסגרת, ואילו שותפותיה יהיו אלו שיציעו את החומרה עצמה עם הצהרה על תמיכה בתקן, לטובת כל אלו שאכן יוכלו להרשות לעצמם רכישת (סוג של) מסך מחשב בגודל 65 אינץ'.

גיימינג במסך הגדול – החלום הבא של כולנו?

החברה הזכירה לנו גם על מיזם ה-Max-Q שלה ליצירת ניידי גיימינג קלים, דקים ושקטים ביותר – עם יצירה חדשה ומשוכללת מבית חברת , אשר שוקלת פחות מ-2.3 קילוגרם אך מסוגלת להציע ביצועים זהים לאלו של מפלצתי במשקל של קרוב ל-9 קילוגרם שהושק רק לפני כשנה וחצי. זה יקר, אבל מרשים בחלט – ממש כמו ה-BFGD.

מעוניינת בכתר שוק הרכבים החכמים – ומשתפת פעולה עם המון חברות רלוונטיות בנסיון להגיע לשם

Uber ו- יוצרות אוטונומי של מוניות

חברת שירותי ההסעות המערבית הגדולה ביותר ידעה ימים יפים יותר, אך עדיין מהווה כוח מאסיבי בשוק שמתפתח במהירות – וכעת היא מכריזה כי בחברה באופן רשמי בטכנולוגיית הרכבים החכמים של כבסיס עבור צי הרכבים והמשאיות האוטונומיים שלה מעתה ואילך. אם להתחשב בכך שבחברה כבר השלימו 50,000 נסיעות אוטונומיות עם נוסעים ועברו מעל ל-2 מיליון קילומטרים של נסיעות אוטונומיות במסגרת שלבי בחינה מצומצמים בארצות הברית – כנראה שמדובר בחוזה בעל משמעות כלכלית פוטנציאלית גדולה מאוד. שיהיה בהצלחה להן, ולכולנו, לראות את הרעיון הופך למציאות כמה שיותר מהר.

העידן החדש של החברה לרכבים צובר לקוחות חדשים במהירות מסחררת

האייקון של פולקסווגן יכיל חומרה של NVIDIA

WV מתכננת להחזיר לחיים את המיקרובוס המפורסם שלה, הרכב שכנראה מזוהה יותר מכל עם שנות ה-60 ותנועת ההיפים, בתור מכונית חשמלית חכמה וידידותית לסביבה (כמתבקש). זה יקרה רק אי שם בשנת 2022, אך כשזה יקרה – החומרה של תהיה שם בכדי לספק יכולות בינה מלאכותית לבטיחות משופרת עבור הנהג והנוסעים (בהתבסס על ממשק יישומים חדש בשם Drive IX), וגם בסיס ליכולות המולטימדיה המובנות של הרכב כנגזרת. שיתוף פעולה זה אמור להיות צעד ראשון בדרך להכנסת הטכנולוגיה של חברת השבבים לרוב רכבי העתיד של פולקסווגן, בדומה למה שאאודי מתכננת לעשות כבר זמן מה.

תחייתו של המיקרובוס תהיה שאפתנית במיוחד

רכבים אוטונומיים לחלוטין בסין ובארצות הברית

עוד חברות שישתפו פעולה עם ויאמצו את משפחת מוצרי ה-Drive המתקדמת שלה הן Aurora מעמק הסיליקון בקליפורניה, שתפתח פלטפורמות ברמת אוטונומיות של 4 ו-5 (הגבוהה מכולן, ללא הגה או דוושות עבור היושב בכיסא הנהג) בהתבסס על חומרת ה-Xavier החדשנית – וגם ענקית המדיה הסינית Baidu, שתשתמש באותן מערכות Xavier כבסיס לטכנולוגיית 'נהג אוטומטי' בשם Apollo Pilot שאותו היא מפתחת עבור המדינה המאוכלסת בעולם, שמהווה גם את שוק הרכב הגדול מכולם כיום.

רכבים שנוסעים ללא התערבות אנושית ממשיכים להתפתח, ולא רק בארצו של הדוד סם

למקרה ששכחתם – מחשב הרכב העוצמתי ביותר בהיסטוריה

ב- הציגו את פלטפורמת ה-Drive PX Pegasus החדשה שלהם עוד בכנס ה-GTC האחרון לשנת 2017, לפני כחודשיים, אך החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים – ולהשיק את היצירה פעם נוספת, לעיני קהל רחב ומגוון הרבה יותר. זה אולי נראה כמו פלטפורמת ה-Drive PX2 המוכרת של החברה במבט חטוף, אך בפועל מדובר בעוד קפיצה קדימה עם לוח שמשלב צמד ערכות שבבים מסוג Xavier, אשר מעניקות יחד 16 ליבות עיבוד בפיתוח ייעודי בהתבסס על ארכיטקטורת ה-, יחד עם צמד ליבות גראפיות מובנות מדור ה- – וגם צמד יחידות עיבוד גראפיות מהדור שיחליף את (!), שאפילו לא קיבל שם קוד רשמי בינתיים.

רכיבים אלו יחד יעניקו פוטנציאל עיבוד בלתי נתפס של 320 טריליון פעולות עיבוד עבור למידה חישובית בכל שנייה (פי 3 מהיכולות של כרטיס V חדשני), בצריכת הספק של 500 וואט – כשיגיעו אל יצרניות ומפתחות רכבים ראשונות במחצית השנייה של השנה, בתור בסיס לרכבים בעלי ניהוג אוטונומי מוחלט. מטורף.

Xavier בודד הוא מתקדם ומרשים מאוד – אז נסו לדמיין מה קורה כאשר משלבים שניים כאלו עם שתי ליבות גראפיות אשר קופצות שני דורות קדימה

סטרימינג של גיימינג בבטא חינמית

לאחר קצת יותר משנה של מבחני בטא סגורים לקהל מצומצם, ב- הכריזו על פתיחת שלב בטא חופשית ופתוחה יותר לשירות ה-GeForce NOW, שמבטיח לספק סטרימינג חי של גיימינג כמעט לכל מחשב (בסיסי ככל שיהיה) בעל חיבור סביר לרשת האינטרנט, ברזולוציית 1080p ובקצב תצוגה של בין 60 פריימים בשנייה ל-120 פריימים בשנייה בהגדרות גראפיות איכותיות.

השירות כולל תמיכה בעשרות רבות של משחקים, כולל כמה מהגדולים והבולטים כיום כדוגמת PUBG ו-Fortnite, תומך גם במחשבי וגם במחשבי MacOS – וזמין כעת להרשמה של צרכנים מצפון אמריקה ומאירופה שיקבלו הזדמנות לנסות אותו ללא עלות באופן מדורג, לאחר הרשמה חינמית באתר הייעודי לכך. עדיין לא חלק מהסיפור, אך הזמינות הרחבה יחסית מעניקה לנו תקווה לכך שזה ישתנה בקרוב, וגם הקהל המקומי יוכל לבחור בגיימינג ללא הגבלה בתשלום חודשי סביר, ללא צורך ברכישת חומרה.

עוד יכולות חדשות למנהלי ההתקנים שלכם

בתור קינוח, קיבלנו בשורות על שלושה חידושים שיצטרפו אל תוכנת ה-GeForce Experience שמלווה את מנהלי ההתקן של החברה לכרטיסי המסך הביתיים – Shadowplay Highlights שייצור עבורכם תיעוד אוטומטי של הרגעים המעניינים והמוצלחים ביותר שלכם במשחקים התחרותיים הנתמכים, כשכל מה שתצטרכו לעשות הוא להחליט עם מי לחלוק את המידע, יישום צילום התמונות האומנותיות מתוך משחקים Ansel ששודרג בממשק משתמש נוח יותר, פילטרים ואפשרויות חדשות, ו-Freestyle שתהיה ממשק לתוספת של פילטרים ויזואליים מוגדרים מראש למשחקים, שיאפשרו לחוויה שלכם להרגיש ריאליסטית יותר, קלילה ונעימה יותר, מתאימה לחדר חשוך בשעות הערב וגם בהתאמה לאלו הסובלים מעיוורון צבעים. שאפו.

המשיכו לעקוב אחרינו לעוד עדכונים ישירות מתוך CES 2018 – תערוכת האלקטרוניקה והגאדג׳טים הגדולה ביותר בעולם.


שיתוף

הגב