הטאבלט, הבקר הצבעוני ומשחק העשור: הרשת מתאהבת בקונסולה החדשה של נינטנדו

קונסולת ה-Switch הושקה רשמית עם גישה ותגובות חיוביות, וכבר זכתה ליישום המנצח שאמור לגרום לכל חובב משחקים אמיתי לרצות אותה אצלו בסלון (ובתיק)

הקונסולה החדשה של נינטנדו כבר כאן, באופן רשמי. במחיר של 300 דולר שמתחרה ראש בראש עם ההצעות של סוני ושל , עם חומרה שפעם נוספת שונה משמעותית מזו של כל המתחרים ועם קונספט כללי מיוחד שמהווה מעין שידרוג של המאפיין הייחודי ביותר בקונסולת ה- U הקודמת של הדור הקודם – אף שזו נחלה כשלון חרוץ אשר העמיד את החברה כולה בבעיה לא פשוטה. למרות הסיכון הבלתי מבוטל שבה, עד כה נראה שה-Switch היא סיפור הצלחה חיובי, ויתכן מאוד שיש לכך סיבה מרכזית אחד – The Legend of Zelda: Breath of the Wild שמה.

 הכי טוב אי פעם?

ה-Switch הושקה לפני קצת יותר משבוע ברוב השווקים הגדולים ברחבי העולם כשהיא מצויידת ברשימת כותרי השקה קצרה יחסית ולא מרשימה במיוחד, לכאורה, שמורכבת מהמרות של כותרים שכבר הושקו לפלטפורמות אחרות וכמה כותרים יומיומיים שמתמקדים בעיקר בהצדקת היכולות החומרתיות הבלתי סטנדרטיות של המכשיר ולא הרבה מעבר.

הביקורות לקונסולה עצמה היו חיוביות וחמימות אך לא יצאו מגדרן, בין היתר בשל חומרה שאינה עוצמתית במיוחד והיעדרן של אפשרויות בסיסיות שקיימות אצל המתחרות כבר זמן רב – אבל אז הגיע המותג השני הכי מפורסם של החברה להציל את המצב, ובגדול

זו הייתה יכולה להיות השקה חלשה מאוד, אם לא הפרק החדש והמצופה כל כך בסדרה האלמותית של – אשר הצליח להמם לגמרי את כל המבקרים וגם את רוב השחקנים, ומסתמן כאחד מהכותרים הטובים ביותר לא רק בשנת 2017 אלא בכל הזמנים, עם ציון ביקורות ממוצע של 98 מתוך 100 (!!) בהתבסס על 78 כתבות שונות ממקורות מוכרים ברחבי הרשת.

המשחק הזה אמור לגרום לכם להתלהב מה-Switch, גם אם מעולם לא התנסיתם בכותר ממשפחת Legend of Zelda בעבר

Breath of the Wild מציע עולם פתוח מרשים במימדיו, מרהיב בעיצובו וכזה שמרגיש ייחודי, מרענן וגם מצליח לאתגר ולהפתיע גם אחרי עשרות שעות משחקיות – וזה הספיק על מנת לגרום לרוב המתנסים להעניק לו את הציון הגבוה ביותר שהם יכולים, תוך כדי התעלמות מחסרונות יחסיים קטנים כמו עלילה שלא תפתיע אף אחד או שרחוקים מלהיות מושלמים ברמה הטכנית, בייחוד בעת משחק בתצורה הסלונית עם מסכי ברזולוציה מוגדלת.

הפרק החדש בהרפתקאותיו הבלתי נגמרות של לינק הוא הסיבה הטובה ביותר, בהפרש ניכר, לרכישתה של הקונסולה החדשה, ומהווה גם את ההצדקה וההוכחה הטובה ביותר שניתן לדמיין לקונספט הנייח-נייד שלה – עולם משחק רחב ידיים וממכר (וגם בלעדי, ראוי להזכיר) שניתן לקחת אתכם לכל מקום ולדרכים, בתצורה קומפקטית דמויית וכמעט ללא פשרות.

הנתונים הראשוניים מעידים על כך שיותר ממחצית מרוכשי מכונת הגיימינג הטרייה רכשו גם את Breath of the Wild

Breath of the Wild גם מוכיח לנו כי החוזק העיקרי של הוא במשחקים שהיא עצמה מפתחת. הכשלון של ה- U נבע לא בהכרח בשל התצורה החומרתית השגויה, אלא בגלל שלא נמצא לו 'כותר קסם' כמו זה החדש שישכנע מיליונים לרכוש את הקונסולה – וההצלחה של המשחק החדש עשויה להיות זו שתבטיח את תמיכת המפתחות האחרות ואת הסיפתח המוצלח עבור שלו זקוקה ה-Switch על מנת לשים את הצרות מאחור ולכוון לפופולריות הענקית ממנה נהנתה ה- המקורית.

המשחק הזה הוא ככל הנראה אחת מההמחשות הטובות ביותר למצב שבו השלם הוא גדול הרבה יותר מסך חלקיו

השוק המערבי מאוהב

יתכן שעדיין מוקדם מאוד לצאת בהצהרות כלשהן, אך הנתונים והדיווחים השונים אודות ה-Switch שמגיעים כרגע ממגוון מקורות הם ללא ספק חיוביים יותר מכל מה ששמענו אודות ה-Wii U מאז ומעולם. לצד Breath of the Wild שהפך מיידית לכותר חובה עבור כל מי שמחליט לרכוש את הקונסולה עצמה, ה-Switch נהנית מהפתיחה הטובה ביותר מבין כל מוצרי החומרה של אי פעם ברוב השווקים בהם הושקה: בצפון אמריקה, בכל רחבי האיחוד האירופי וגם באוסטרליה ובניו-זילנד.

בכל המקומות שבהם זרקו את ה- U מכל המדרגות דווקא מתרשמים לטובה מה-Switch – לפחות בשלב המוקדם הזה

מלאים של ה-Switch אינם קיימים כמעט בשום חנות, וגם הנתונים מהשוק היפני הם מעודדים באופן חלקי עם מכירות משוערות של כ-330,000 יחידות בשלושת הימים הראשונים להשקה, שנוחתים באמצע הדרך בין ההתחלה עבור ה- U להצלחת השיא של ה- שלא נשברה במקרה הספציפי הזה – אם כי ראוי לציין שמצבה של ה- U כבר הוכיח לנו שהצלחה בשוק היפני אינה מספיקה להפיכתה של קונסולה לסיפור הצלחה אמיתי, כך שבנינטנדו כנראה מרוצים מאוד מהביצועים הטובים בכל שאר השווקים, וקצת פחות דואגים בנוגע למצב בשוק הביתי.

גם יעד מוצהר צנוע יחסית למכירת כ-40 מיליון יחידות של המכשיר בארבעת השנים הראשונות עשוי לסייע ליצירת הפתעה נעימה, במקום אכזבה קשה כמו בדור הקודם

אז האם משחק לוהט אחד וקונסולה שמנסה לקרוץ לקהל היעד של דור ה-Z שהתרגל לקחת את המשחקים שלו איתו לכל מקום מהווים כאן את לידתו של להיט מסחרי חדש? זה משהו שנוכל לדעת רק בעוד זמן מה, אבל עד כה סביר להניח שביצרנית היפנית לא יכלו לחלום על משהו טוב יותר מזה.

האם יש לה סיכוי מול צמד הענקיות המבוססות בשוק? נחיה ונראה

האם גם אתם מתכננים לרכוש את ה-Switch בהזדמנות הראשונה שתהיה לכם? שתפו אותנו בתגובות.


שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
moshind
משתמש

הייתי שמח לקנות אותה, אבל רק אחרי PS4PRO ו-XBOX1 החדשה.
הבעיה היותר גדולה היא כמובן למצוא זמן למשחקים…..

Itay Brenner
משתמש

למעשה Zelda קיים גם ל – Wii U, אבל ברגע שנינטנדו הודיעה שלא ייצאו יותר משחקים (לפחות מטעמה) לקונסולה המזדקנת, היא נעצה את המסמר האחרון בארון הקבורה שלה…

wpDiscuz