הגל הבא של מסכי המחשב יהיה זריז ביותר

בין אם מדובר בקצב תגובת פיקסלים של פחות ממילי-שנייה בודדת או בקצה רענון תצוגה של יותר מ-240 הרץ – נראה שהרצון לקבלת תמונה חדה וברורה בכל מצב עדיין כאן איתנו

מסכים איכותיים ומתקדמים עם קצב רענון של 144 הרץ הופכים במהירות לסטנדרט החדש עבור ושאר משתמשים שמוכנים להשקיע סכומי כסף מכובדים בתחום, ואילו מסכים מהירים במיוחד שתומכים בקצב רענון של 240 הרץ כבר הפכו, כך נראה, לברירת המחדל המובהקת בעולם הספורט האלקטרוני – אך עם זאת מסתמן שהחידושים והשיפורים בתחום הזה עדיין לא הסתיימו.

חברת AOC הטאיוואנית, יצאה בהכרזה מפתיעה משהו על כך שתציע, החל מחודש אפריל בשנה הבאה, מסכי גיימינג ייחודיים בטכנולוגיית ה-TN הוותיקה – עם זמן תגובה של 0.5 מילי-שניות לפיקסלים שמרכיבים אותם, בפעם הראשונה בתחום, כאשר עד היום נתקלנו במסכים עם זמן תגובה של מילי-שניה אחת לכל הפחות.

שיא טכנולוגי חדש בשוק מסכי המחשב, בדרך לחדות בלתי מתפשרת

זמן תגובה זעיר שכזה עבור פיקסלים אמור לצמצם משמעותית תופעות של 'מריחת' התצוגה, במסכים המסוגלים לפעול בקצבי רענון גבוהים ובעת תנועה מהירה שדורשת החלפה זריזה מצבע אחד לאחר – כלומר בעיקר בעת שימושי גיימינג בהם השחקנים עשויים לדרוש תמונה חלקה וברורה בכל זמן נתון, וללא קשר למה שמתרחש על המסך.

AOC תציע את המסכים בהתבסס על מותג ה-AGON שלה לגיימינג, עם דגם שתומך ב-FreeSync 2 ודגם שתומך ב-G-Sync המתחרה. שני הדגמים יבוססו על פאנל קמור ברזולוציית QHD, עם קצבי רענון מירביים של בין 144 הרץ (עבור דגם ה-FreeSync 2) ו-165 הרץ (עבור דגם ה-G-Sync) ועם תגי מחיר מיועדים של 600 יורו ו-700 יורו, בהתאמה.

מסכי העתיד האלו יהיו תענוג לא זול בכלל

מוצרים ייחודיים אלו יבוססו על פאנלים מבית יצרנית הצד השלישי הפופולרית AU Optronics, כך שסביר להעריך כי AOC לא תהיה היחידה בשוק לנצל אותם במוצריה – מה שעשוי להסהיר גם את עיתוי ההכרזה המוקדם, שנועד להקדים את אלו של המתחרות הרבות. מעניין בהחלט.

במקביל, נראה שגם 240 הרץ הוא לא ממש חסם אליון מוחלט עבור קצב הרענון הכולל של מסך מחשב, כפי שהצליחו להוכיח אנשי האתר blurbusters.com שמתמחים בתחום – הם רכשו פאנל אב-טיפוס בלתי מורכב שמסוגל לספק תצוגת 4K בקצב רענון מרשים של 120 הרץ, ובאמצעות מעבד FPGA ייעודי הפעילו אותו (ברזולוציה מוקטנת) בקצב רענון של לא פחות מ-480 הרץ, כלומר עם יכולת להציג תמונה ממשית בקצב של 480 פריימים בשנייה.

מי אמר ש-240 הרץ זה מיותר? יש מי שמשוכנעים כי נדרש לעלות הרבה מעל לרמה זו

ממספר מבחנים שבוצעו על ידי אנשי האתר במצב התצוגה הייחודי, עולה כי גם לקצב שכפול מזה המירבי הזמין מסחרית בשוק יש יתרונות אמיתיים שבהם יוכלו להבחין חלק גדול מהמשתמשים – גם אם הם מתמקדים במצבים מאוד ספציפיים לכאורה, שבהם לא נתקלים בכל רגע נתון במסגרת השימוש הממוצע. גם לקצב רענון של 480 הרץ וגם לקצבי רענון גבוהים אפילו יותר (מי אמר 1,000 הרץ ולא קיבל?) יש יתרונות פוטנציאליים, ולמרות שכנראה יעבור עוד זמן מה עד שנוכל לרכוש לעצמנו יחידה תומכת ולהתרשם מההבדלים – זה עוד יקרה.

תופעות כמו הופעה של מספר סמני עכבר במקביל בתזוזה מהירה מאוד אמורות להיעלם כמעט לחלוטין ב-480 הרץ

אין ספק שיש כאן עולם טכנולוגי גדול ומסקרן לחקור, וכל שנותר לנו הוא להמתין להבשלה המתבקשת – הן של חומרות התצוגה עצמן והן של חומרות העיבוד הגראפי שיתמכו בהרצה ראויה לכך.


שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר