בוש ו-NVIDIA יפתחו מכוניות אוטונומיות חכמות להיקף המוני

שיתוף פעולה גרמני-אמריקאי יעניק לנו פלטפורמה מתקדמת שמבוססת על ה-Xavier המוביל ממשפחת ה-Tegra

ארכיטקטורת ה-Volta הגראפית עדיין רחוקה למדי מכרטיסי המסך שלנו, אבל היא בהחלט מתקרבת אל השוק – עם תוכניות להופעה ראשונה דווקא בתחום הרכב, במסגרת שבב ה-Xavier שלה, שיספק לנו שמונה ליבות עיבוד כלליות מפיתוח עצמי של וגם ליבה גראפית מהדור החדש עם 512 יחידות עיבוד באריזה קומפקטית מאוד וחסכונית בהחלט – שאמורה לספק של כ-30TFLOPS (או 30 טריליון חישובי נקודה צפה בכל שנייה) בדיוק 8 ביט שמותאם ליישומי למידה חישובית, עם הספק נצרך מירבי של כ-30 וואט בלבד.

עד כה ראינו את התוכניות של לפיתוח פלטפורמה באופן עצמאי בהתבסס על ה-Xavier, אך כעת נראה שהיא מצאה לעצמה שותפה מעניינת לדרך הזו: ענקית הציוד הגרמנית בוש (Bosch), שלא שיתופי פעולה ארוכי שנים עם כמה מקבוצות הרכב הגדולות והחזקות ביותר באירופה.

סיפור חברות חדש נולד לו בשוק הרכב הסוער

מפתחת השבבים מקליפורניה תעניק את חומרת העתיד שלה ואת טכנולוגיות העיבוד שלה, בעוד שבוש תספק את הקשרים ואת מוצרי הרכב האלקטרוניים והמכאניים הרבים אותם היא מפתחת ומשווקת, ויחד שתי החברות שואפות ליצור פלטפורמה אותה יוכלו חברות הרכב לשלב בקלות יחסית במוצריהן על מנת להפוך אותם לחכמים ובעלי יכולת ניהוג אוטונומי ברמה 4 לפי סיווג ה-SAE (ר"ת Society of Automotive Engineers) שמצביע על עצמאות מלאה כמעט בכל תנאי הדרך הקיימים, כשבן האדם עדיין יכול לבחור ולהתערב בנעשה אם ירצה בכך.

הלוח הקטן הזה יעניק כמעט לכל אפשרות לספק לנו נהיגה אוטונומית מתקדמת אפילו יותר מזו שיש לטסלה כיום, כבר בעוד שנתיים או שלוש? אנחנו מרגישים ספקנות קלה, אבל בכל זאת מחזיקים אצבעות

שיתוף הפעולה החדש הזה אמור להפיק לא רק רכבים יוקרתיים בגירסאות מוגבלות שיהיו אוטונומיים, כפי שראינו עד היום ברוב המקרים – אלא מכוניות עממיות בייצור המוני שיכילו את הטכנולוגיות החדשניות האלו, ובעצם יוכלו לבשר בצורה ממשית על לידתו של דור חדש של תחום התחבורה. כל זאת במסגרת תחרות, כך מסתמן, מול והרכש החדש שלה מובילאיי, אשר הכריזו עוד לפני האקזיט על עסקת שיתוף פעולה לפיתוח של פלטפורמה גנרית ורחבת היקף דומה.

ל- כבר יש שיתוף פעולה בפרופיל גבוה עם חברת אאודי – וכעת יהיה לה עוד אחד עם יצרנית שמשווקת מכשירים ורכיבים לחצי מהרכבים בסביבה

 

ראוי לציין כי ייצור המוני של שבבי ה-Drive PX מהדור החדש, אשר יבוססו על ה-Tegra Xavier, עתיד להתחיל רק לקראת סוף השנה הנוכחית ואף בתחילת השנה הבאה – כל שניתן להניח בסבירות די גבוהה שכל תוצר של השותפות הטרייה יגיע לא לפני שנת 2019 לערך, ועל כן מצפה לנו עוד המתנה לא כל כך קצרה לפני שנוכל לבחון האם תחום הנהיגה האוטונמית באמת נמצא על דרך המלך, או שעדיין לא ממש. יהיה מעניין.

אנחנו מחכים לזה, ואתם?
שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
Ido Hakimi
אורח

Shunit Haviv Omri Hakimi Itai Caspi Ron Sailer

Norel Farjoon
אורח

תחרות
נהדר

wpDiscuz