אפשר גם אחרת: המשחק Cuphead חצה רף מכירות של מיליון יחידות

ללא הגנת הקבצים של ועם תמחור תחרותי, כותר האינדי המסוגנן מסתמן בתור להיט ענקי

בימים בהם עולה פעם נוספת שאלת התועלת שבשימוש במנגנוני הגנות קבצים מתקדמים בעולם הגיימינג, אשר עלולים להפריע יותר למשתמשים החוקיים המשלמים מאשר לאלו שישיגו גירסה פיראטית ופרוצה של אותו כותר – הצלחה של משחקים כמו Cuphead ללא ספק מהווה חיזוק משמעותי לאלו שמתנגדים בנחרצות לתופעה.

כותר האינדי השאפתני של סטודיו פיתוח קנדי צנוע בשם StudioMDHR, שנוסד בשנת 2013 בידי שני אחים וכולל צוות שמבצע את עבודתו מרחוק ובאופן מקוון, הוצג במקור עוד בשנת 2014 עם סגנון מצוייר ייחודי בסגנון תחילת המאה הקודמת והבטחה לרמת קושי בלתי מתפשרת. ההשקה שלו התעכבה מספר פעמים – ובסופו של דבר הוא הגיע בסוף החודש שעבר עבור פלטפורמת ה-Steam (וגם עבור GOG החנות של מיקרוסופט בחלונות 10) במחשבים האישיים ועבור קונסולות ה-, מצוייד בתג מחיר של 20 דולר וללא הגנת הקבצים – ולמעשה ללא שום הגנת קבצים נוספת מעבר למה שמציעות וואלב ומיקרוסופט עבור החנויות שלהם.

תמיד נעים לשמוע על הצלחה מפתיעה וגדולה ליצירה צנועה שבה התשוקה והאהבה לתחום היו גדולות הרבה יותר מהמשאבים החומריים

בדומה לכל כותר ללא הגנות קבצים משמעותיות, גם גירסת ה-PC של Cuphead נפרצה בתוך שעות ספורות מההשקה והופצה להורדה פיראטית חופשית לכל דורש – מה שלכאורה עשוי היה לשבש כל סיכוי להצלחה מסחרית משמעותית מבחינתו. לשמחתנו, הכרזה רשמית באתר החברה מוכיחה כי המציאות לא יכולה להיות שונה יותר: עם ציון ביקורות ממוצע מרשים של 89 מתוך 100 ונתון מדהים אפילו יותר של 96 אחוז ביקורות חיוביות ב- (בהתבסס על מעל ל-10,000 משתמשים), Cuphead חצה רף מכירות של מיליון עותקים בתוך כשבועיים בלבד מאד הוצע למכירה.

מדובר בנתון מרשים שגם מפיצות גדולות היו מתגאות בו – על אחת כמה וכמה עבור מפתחת אינדי שעבורה זה המוצר הראשון ושהצוות המלא שלה כולל כ-30 עובדים. בהכרזה לא פורט היקף המכירות בכל אחת מהפלטפורמות, אך לפי הנתונים של האתר SteamSpy גירסת ה- של Cuphead נהנית כיום מ-550,000 עד 600,000 משתמשים – כלומר יותר מחצי מסך המכירות הגיע מהקטגוריה שבה אותו משחק זמין להורדה באופן חופשי ללא תשלום, פחות או יותר מהרגע הראשון.

אפשר להצליח גם ללא 'עזרה' מהגנות קבצים דרקוניות? לפחות בחלק מהמקרים, אין ספק כי התשובה היא חיובית

אין ספק כי עוד נמשיך לשמוע על ההצלחות של Cuphead בעתיד הקרוב, וכי הכותר המושקע והמרענן הזה זכאי לכל טיפה מהן – כעת רק נותר לתהות האם אכן נראה שינוי כלשהו לטובה בגישת התעשייה להשקעה באיכות ובליטוש על חשבון השקעה בחומות הגנה חדשות נוספות. מה דעתכם? בואו לשתף בתגובות.


שיתוף

הגב

wpDiscuz