מיקרוסופט יוצאת היום בהכרזה רועשת על שיתוף פעולה חסר תקדים בין ספקים ויצרנים בארץ להעצמת חזון החיים הדיגיטלים, אה כן, וגם משיקה רשמית את Windows Media Center.
למרות שמיקרוסופט השיקה את WMC כחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Vista (בגרסאות Home Premium ו-Ultimate), כבר בינואר השנה, אנו רואים היום עוד השקה רשמית ל-WMC בארץ.
ובכן, למראית עין זאת נראת השקה סטנדרטית לחלוטין של מערכת ההפעלה אבל בפועל הארוע נועד בכדי לתת דחיפה נוספת, והפעם מצידה של מיקרוסופט, לחזון הבית הדיגיטלי שתופס עוד ועוד תאוצה בשנים האחרונות.
למרות שמיקרוסופט השיקה את WMC כחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה Vista (בגרסאות Home Premium ו-Ultimate), כבר בינואר השנה, אנו רואים היום עוד השקה רשמית ל-WMC בארץ.
ובכן, למראית עין זאת נראת השקה סטנדרטית לחלוטין של מערכת ההפעלה אבל בפועל הארוע נועד בכדי לתת דחיפה נוספת, והפעם מצידה של מיקרוסופט, לחזון הבית הדיגיטלי שתופס עוד ועוד תאוצה בשנים האחרונות.
מהיום כל תכני הבידור בסלון הביתי במערכת אחת, זה המוטו של מיקרוסופט ותריסר שותפים גדולים שלה לחזון הבית הדיגיטלי. קחו מערכת מחשב חזקה, התקינו בה את Vista ביחד עם WMC ותוכלו להנות מאינסוף אפשרויות עם כל סוגי המדיה הדיגיטלית שקיימת כיום. תוכלו להנות מתמונות, סרטים, אינטרנט, טלויזיה דיגיטלית ואפילו להעתיק את כל אוסף המוזיקה שלכם אל תוך המחשב הסלוני. יתרה מזאת, עשרות שותפי תוכן כגון Yes, Ynet, MSN, ONE וטובים אחרים ידאגו להזרים תוכן שוטף שיהיה נגיש רק ל-WMC.
בכדי לתת לתת מומנט יותר גדול להפצת חזון הבית הדיגיטלי ומערכת ה-WMC חברה מיקרוסופט, מלבד שותפי תוכן, גם עם שותפים בשוק הישראלי כמו איקאה, ניופאן, Dell, חיון ואינטל אשר כל אחת תרמה את החלק שלה.
כה רבים הם המאמצים עד שאיקאה, אשר הצהירה כי היא רוצה להכניס את העיצוב לטכנולוגיה, בנתה את "בית מיקרוסופט באיקאה", ביתן שנבנה במתחם איקאה אך ורק על מנת להציג והלעביר התנסות אישית במדיה סנטר.
כה רבים הם המאמצים עד שאיקאה, אשר הצהירה כי היא רוצה להכניס את העיצוב לטכנולוגיה, בנתה את "בית מיקרוסופט באיקאה", ביתן שנבנה במתחם איקאה אך ורק על מנת להציג והלעביר התנסות אישית במדיה סנטר.
ניופאן מצידם הציגו את מחשב ה-Acer Aspire IDEA אשר מגיע עם מאפיינים מתקדמים מאוד ובנוי להרצת ה-WMC כבר מהקופסה, ועושה את זה לא רע בכלל. הבעיה היא לא ברעיון אלא בביצוע, מחירו של התענוג הוא לא פחות מ-9,000 ש"ח, מחיר מפוקפק לכל הדעות אשר הופך את חזון מיקרוסופט מחויית הבית הדיגיטלי לכולם לחויית הבית הדיגיטלי לעשירים בלבד.
חיון מצידם לא נשארו חייבים והציגו מחשבי קונספט דומים, בעלי שם המותג צ'מפיון המקומי, אשר מחירם זול הרבה יותר אך עדיין עומד על 6,000 ש"ח.
אינטל המנסה לקדם את המעבדים והפלפורמות שלה ובייחוד את פלטפורמת ה-Viiv אשר מיועדת בדיוק לפלח שוק זה (עוד על הפלטפורמה), ממליצה שכל מערכת WMC תרוץ על פלטפורמת ה-Viiv.
חיון מצידם לא נשארו חייבים והציגו מחשבי קונספט דומים, בעלי שם המותג צ'מפיון המקומי, אשר מחירם זול הרבה יותר אך עדיין עומד על 6,000 ש"ח.
אינטל המנסה לקדם את המעבדים והפלפורמות שלה ובייחוד את פלטפורמת ה-Viiv אשר מיועדת בדיוק לפלח שוק זה (עוד על הפלטפורמה), ממליצה שכל מערכת WMC תרוץ על פלטפורמת ה-Viiv.
Yes נכנסה לשיתוף פעולה מקיף עם מיקרוסופט, ופתחה ל-WMC את האפשרות ללוח השידורים (EPG) המלא ואת האפשרות לצפות בתכנים בלעדיים בפורטל המדיה סנטר. לנו לא היה ברור כל כך המהלך, שכן כבר כמה חודשים אנו רואים פרסומים מאוד אגרסיביים ל-Yes MAX, הממיר הדיגיטלי של Yes אשר, כפי שאנחנו רואים את זה, מתחרה ישיר למדיה סנטר של מיקרוסופט. ובכן, לא בדיוק מתחרה שכן המדיה סנטר הוא כלי הרבה יותר חזק ושימושי. לשאלתנו "האם שני המכשירים לא מתנגשים?" ענה רון אילון, מנכ"ל Yes: "המדיה סנטר מוסיף רמה נוספת לפתרונות שמוצעים לצרכן. עכשיו יש את הממיר הבסיסי, הממיר המקליט, ה-Yes MAX, שהוא רמה אחת מעל ומעל הכל קיים פתרון המדיה סנטר שמאפשר חוויות ואפשרויות נוספות".
משום מה HOT לא טרחו להגיע לארוע והשאירו את Yes לבד, לטענת מיקרוסופט מנויי HOT אמנם יוכלו לגשת ללוח השידורים גם הם אך באופן חלקי בלבד, שכן מרבית הערוצים הבלעדיים HOT יעדרו לעת עתה מה-EPG של ה-WMC.
כניסתה הבלעדית של Yes לעניין אולי מרמזת על הרצון העז שלה להכנס לשוק ה-VOD בארץ, שכרגע הוא נחלת מנויי HOT בלבד, וכנראה שמהלכים כדוגמת אלו הם הדבר היחיד שנותר ל-Yes לעשות כל עוד החוק בעניין ה-VOD לא ישתנה.
כניסתה הבלעדית של Yes לעניין אולי מרמזת על הרצון העז שלה להכנס לשוק ה-VOD בארץ, שכרגע הוא נחלת מנויי HOT בלבד, וכנראה שמהלכים כדוגמת אלו הם הדבר היחיד שנותר ל-Yes לעשות כל עוד החוק בעניין ה-VOD לא ישתנה.
ולסיכום, שואלים אנחנו מה באמת קורה עם מערכת מדיה סנטר אמיתית שהושקה כבר לפני זמן רב ואין לה עדיין זכר בישראל בצורה רשמית, הלא היא קונסולת ה-Xbox המקורית וכעת ה-Xbox 360. לא ברור לנו מדוע מתעלמת מיקרוסופט בארץ בשיטתיות כה מופלאה מפלח שוק זה ומהמוצר עצמו, אך כל עוד לא נראה את ה-Xbox בארץ, חזון הבית הדיגיטלי ישאר נחלת מיקרוסופט עצמה.