NVIDIA מעריכה ששיפור האפקטים הפיזקליים במשחקי מחשב יגדיל את נפח המכירות שלהם.
סגן נשיא NVIDIA העולמית טען לאחרונה בראיון, שהטמעת אפקטים פיזיקליים במשחקי מחשב אשר מפותחים בעזרת פלטפורמת (API) ה-PhysX, תשפר באופן ניכר את חווית המשחק ומראהו. דבר זה יגרום בעקיפין לכך שמכירות הכותרים יעלו באופן דרסטי. בנוסף לכך, מאמינים ב-NVIDIA שהטמעה של פיזיקה משופרת היא המפתח לדור הבא של אפקטים וויזואליים במשחקי מחשב. האם ישנם דברים בגו?
לאחרונה, NVIDIA הוסיפה תמיכת חומרה במנהלי ההתקנים האחרונים שלה המאפשרים לגיימרים להנות מאפקטים פיזיקליים משופרים במשחקים, אשר מנצלים את פלטפורמת ה-PhysX שמהווה פיתוח משותף של Ageia ו-NVIDIA. כיום, הטמעה של אפקטים פיזקליים במשחקי מחשב הינה מזערית, ונעשית לרוב בצורה לא משכנעת. NVIDIA טוענת שאם מפתחי המשחקים יעבדו קשה מספיק על כותרים עתידיים, האפקטים הפיזיקליים בהם יכולים להגיע לרמות שעדיין אינן נראו בעבר.
רוב המפתחים והמפיצים מוכרים 2 עד 7 מיליון עותקים ממשחק קונסולה הנחשב למשחק טוב. גרסת ה-PC למרות זאת מוכרת בין חצי מליון ל-1.2 מיליון עותקים בממוצע. להערכת NVIDIA, אם המפתחים ישתמשו טוב יותר בממשק ה-API של Ageia וישלבו אפקטים פיזיקליים מציאותיים יותר בכותרים שהם משחררים לשוק, הם יוכלו למכור עד 2 מליון יותר עותקים מאותו משחק, משום שהוא מציע יותר אפקטים ויזואליים ופיזקליים, אשר אותם אין הקונסולה המודרנית יכולה לעבד כיאות.
יתרון לא כלכלי
למעשה, כבר כיום יש לגרסאות משחקי ה-PC יתרון ממשי על הגרסאות המיועדות לקונסולות כגון רזולוצייה גבוהה יותר, מודלים מפורטים יותר, שליטה יותר נוחה בסוגים מסויימים של משחקים, גרפיקה יותר איכותית, אפקטים ויזואליים ועוד כהנא וכהנא שיפורים. למרות כל זאת, מכירות כותרי ה-PC אינן יכולות להשתוות למכירות משחקי הקונסולה. אחת הסיבות לכך היא דרישות המערכת הגבוהות. לא כל גיימר יכול להרשות לעצמו מעבד במחיר של 1700 ש"ח וכרטיס מסך בשווי של 2500 ש"ח, הדרושים על מנת להוציא את מקסימום הביצועים מן המשחקים הקיימים כיום בשוק.
וזה לא הכל, אפילו כרטיסים המיועדים לשוק הגבוה אינם מסוגלים לספק ביצועים מספקים, במשחקים תאבי משאבי מערכת כגון Crysis, אשר גם היום, כשנה לאחר שחרורו, מהווה מסחטת ביצועים לכרטיסי המסך המודרניים. עם עוד אפקטים פיזיקאליים אשר ידרשו עיבוד מצד הכרטיסים הגרפיים, משחקי מחשב יהפכו להיות תובעניים אף יותר, וידרשו לא אחד, אלא שני כרטיסי מסך על מנת לעבדם כיאות. כיוון שהמגמה הרווחת בין רוב שחקני המחשב הינה להוציא בין 800 ל-1200 ש"ח על כרטיס מסך, קשה להאמין שהם ישקיעו סכום הכפול מסכומים אלו אך ורק לשם הנאה מאפקטים פיזיקליים נוספים אשר ישפרו להם את חווית המשחק. בדיוק מאותה סיבה קשה אף יותר להאמין ששוק ה-PC יכפיל את עצמו אך ורק על סמך חווית פיזיקה משופרת.
אפקטים פיזיקליים אמנם מוסיפים למראהו הסופי של המשחק, אך השפעתם על המשחקיות עצמה היא נמוכה עד לא קיימת. למשל, עדיין בלתי אפשרי להרוס בית או דלת עץ לחלוטין במשחקי מחשב, מה שמעיד על רמת הריאליזם במשחק. אם הטמעת אפקטים פיזיקליים היא עניין פשוט יחסית, הטמעה של 'משחקיות פיזיקלית' הינה משימה קשה, אשר דורשת המון מאמצים ממפתחי המשחקים. למרות זאת, NVIDIA טוענת שבסופו של דבר, אפקטים פיזיקליים ישפיעו גם על המשחקיות עצמה.
באופן כללי, NVIDIA מאמינה ששיפור האפקטים הפיזיקליים הינה הדרך היחידה לשפר את האינטראקציה והאיכות הכללית של משחקי המחשב, לפיכך, רמה גבוהה של של הטמעה פיזיקלית יכולה להחשב כמהפכה אמיתית בעולם המחשוב הויזואלי. "עולם חדש של פיזיקה התחיל בחודש שעבר, כאשר הצגנו את גרסת הבטא למנהל ההתקן שלנו. כעת, בפני המפתחים נפתח עולם חדש ונרחב אשר אותו הם יכולים לחקור באמצעות פיתוח פיזיקה ואפקטים פיזיקליים. משחקי המחשב כיום זקוקים למימד חדש של אינטרקציה, ואנו מאמינים בכל ליבנו שהדרך היחידה להגיע למימד זה, הינה באמצעות פיזיקה" כך לפי NVIDIA.