מפתחי Titanfall עונים על השאלה שמעסיקה רבים לאחרונה – למה המשחק Titanfall שוקל 48GB למחשב האישי בזמן שהוא שוקל רק 17GB לקונסולת ה-Xbox One?
טרם פיניתם מקום ב-SSD או שכבר רכשתם אחד חדש? ב-Respawn Entertainment מסבירים למה Titanfall, אחד המשחקים המצופים של 2014, שוקל 48 גיגה-בייט במחשב האישי בעוד שבקונסולת ה-Xbox One הוא שוקל 17 גיגה-בייט בלבד.
ישנן שתי סיבות עיקריות להבדלים הניכרים: האחת היא רזולוציית הטקסטורות. ב-Xbox One רץ המשחק תחת הרזולוציה המשונה 729P, ועוצמת העיבוד של הקונסולה מוגבלת. לכן, אין צורך בטקסטורות גדולות וכבדות. הסיבה השניה, והחשובה הרבה יותר, היא הסאונד במשחק.
בראיון למגזין Eurogamer אמר ריצ'ארד בייקר, מהנדס התוכנה ב-Respawn, כי הפרש הנפח המשמעותי בין שתי גרסאות המשחק נובע מקבצי הקול. בעוד שלקונסולת ה-Xbox One ישנו מפענח מובנה המסוגל להתמודד בקלות עם כמות ואיכות קבצי הקול, במחשב האישי מגוון החומרה והתמיכה מקשה על המשימה, ולכן משתמשים בקבצים לא דחוסים אשר שוקלים משמעותית הרבה יותר.
המטרה היא לפנות כמה שיותר כח עיבוד במעבד על מנת שיאלץ לבצע פחות פענוח בעצמו. בייקר מסביר כי כיום ישנן מערכות מחשב ישנות יותר (כאלה אשר כמעט ולא מסוגלות להפיק הנאה ממשחקים חדשים) אשר יוכלו להתמודד עם Titanfall דווקא בשל משקלו.
כפי שכבר הספקתם לראות, בהחלט יש הצדקה לדבריו של בייקר. המשחק Titanfall צפוי להיות זמין למשחק בפלטפורמת ORIGIN למחשב האישי במהלך היום. נתראה בשדה הקרב!