אל-פסק הפסיק לעבוד לאחר קפיצת חשמל (פירוט בהודעה) - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אל-פסק הפסיק לעבוד לאחר קפיצת חשמל (פירוט בהודעה)


smalul

Recommended Posts

חברי הפורום שלום

ברשותי אל-פסק (UPS) של Advice מדגם PRV650, שנקנה בסוף 2010 (ועלה לי בזמנו 400 ש"ח). היום הייתה קפיצה בחשמל (האורות בחדר היבהבו לשנייה) ואז שמתי לב שהמחשב שלי לא עובד. בדיקה מהירה העלתה שהאל-פסק הפסיק לעבוד. ניסיתי להפעילו מחדש, אך לא הוא לא נדלק. ניתקתי אותו לחלוטין ושמתי אותו בצד מתוך מחשבה שאולי הוא צריך "להתקרר קצת" (מעשית - חשבתי שאולי הופעלה הגנה כלשהי שמתאפסת לאחר ניתוק מוחלט מהמתח או/ו לאחר שעובר פרק זמן מסויים). לאחר כחצי שעה ניסיתי לחבר אותו חזרה לחשמל, אך הוא סירב להידלק. בשלב הזה החלטתי לפתוח אותו ולראות האם יש נזק פיזי, אך לא ראיתי רכיב שרוף כלשהו או קבל מנופח או מפוצץ במעגל החשמלי. החלטתי להוציא את הסוללה ולבדוק האם היא תקינה. יש לציין כי הסוללה עדיין הייתה חמה (עברה יותר מחצי שעה מאז שהאל-פסק הפסיק לעבוד). כאשר הפכתי את הסוללה ראיתי שהיא התנפחה ושהפלסטיק העוטף אותה התפוצץ. מצ"ב של הסוללה:

5614335ecaca0.jpg

561433bc9b886.jpg

561433e3a2f79.jpg

5614340aedd8c.jpg

טוב, אולי קצת הגזמתי עם התמונות של הסוללה, אבל רציתי שתבינו את הנזק...

אני אציין שזו לא הסוללה המקורית שהגיעה עם האל-פסק, אלא היא הוחלפה על ידי כאשר הסוללה המקורית לא החזיקה מעמד יותר מכמה שניות (סוללה כזו עלתה לי אז בסביבות ה 90-100 ש"ח).

בכל מקרה, לקחתי דומה מאל-פסק ישן (סוללה ישנה של 12V/7AH), שאולי לא תקינה לגמרי אבל מספיק טובה בשביל להפעיל את האל-פסק הישן, והתקנתי אותה באל-פסק שלי. זה לא עזר - האל-פסק לא רצה להידלק.

דברים נוספים שבדקתי:

כבלי המתח תקינים - בדקתי עם רב-מודד (בדיקת מתח AC).

הנתיך (פיוז) שבכניסת המתח (מדובר בפיוז של 250V) תקין - בדקתי פיזית וגם עם רב-מודד (בדיקת רציפות).

לפני שאני אקבע באופן סופי שאין יותר מדיי מה לעשות מלבד לקנות אל-פסק חדש ולזרוק את הקיים, רציתי להתייעץ איתכם - אולי מישהו יעלה רעיון שיאפשר לי להחזיר את האל-פסק שלי לחיים.

תודה על התגובות.

עריכה:

אני לא בטוח לחלוטין שזהו הפורום המתאים לנושא הזה. אם לא - נא להעביר את הדיון לפורום המתאים (לפורום תמיכה טכנית למחשבים או אפילו לפורום אלקטרוניקה ומודינג).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנזק על הסוללה הוא תוצאה של נזק לאורך זמן, זה לא משהוא שהתרחש בהפסקת החשמל האחרונה

בדוק אם יש נזקים נראים על ה MOV (נראה כמו דיסקית שחורה גדולה, עומד איפה שהוא באזור של הממסרים - קוביות פלסטיק שחורות) ומדוד את ההתנגדות שלו האם הוא פרוץ

(MOV הוא רכיב ספיגת נחשולים - יתכן שהוא ספג משהוא בהפסקת החשמל האחרונה. זה היה אמור לשרוף את הפיוז בכניסת החשמל, אבל קורה שמשהוא פחות בולט נשרף במקום הפיוז)

בדוק אם יש נזקים נראים על המוספטים (מה שמחובר ל "קוביות" הקירור). נתק את המעגל מהסוללה ומהשנאי ובדוק שאין מתח טעון על המוספטים (לא בהם עצמם, המתח טעון בקבלים ומגיע למוספטים דרך המעגל) ובדוק אם הם מקוצרים - כל מוספט, כל הכיוונים. אם יש מוספט שפשוט מוליך לגמרי בכל הכיוונים הוא ככל הנראה פרוץ

(מוספט פרוץ מקצר את הסוללה, בדרך כלל דיי "רואים" כשהוא נשרף כי זה קורה בזרם דיי גבוה - יש קצר של הסוללה, נשרפים דברים, יוצא עשן, ..... אבל אם הסוללה כבר היתה במצב שהיא עכשו, היא לא ממש מוליכה ולכן יכולה להגביל את הזרם לרמה שבה לא קורים דברים דרמטיים)

יש לי UPS מאותו דגם עומד בצד איפשהוא, תן לי למצוא אותו ואני אראה מה בדיוק ניתן לבדוק חוצמזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

טוב, פתחתי את ה UPS והצלחתי לשלוף את מעגל המודפס (בדרך שברתי 2 תופסני פלסטיק שהחזיקו אותו במקום, אבל זה לא נורא). אני לא רואה נזק פיזי כלשהו, אבל ליתר ביטחון מצ"ב תמונות:

56158e2656f23.jpg

56158ecb8081d.jpg

56158f3e9154e.jpg

561590052465f.jpg

5615900530758.jpg

561590053b753.jpg

56159005453d3.jpg

תמונות של המעגל המודפס מצידו השני:

561590d6e1bbe.jpg

561590d6f241a.jpg

561590d7108ee.jpg

בנוגע ל MOV - אני מניח שהכוונה היא לרכיב הכתום-חום בצורת דיסק שטוח שמחובר לשקע הכניסה. אם כן - ההתנגדות שלו היא 6.8M אוהם.

בקשר ל MOSFETs - יש 4 כאלו, ובכל אחד מהם בדקתי כל כל הצירופים של 2 זוגות רגלים מתוך השלוש שיש להם (נמספר את הרגלים ב A, B ו-C). בכולם נראה שיש התנגדות דיי דומה - בין זוג רגליים אחד (נניח בין A ו-B) יש התנגדות של 1M אוהם ובין שני זוגות הרגליים האחרים (בין A ו-C ובין B ו-C) יש התנגדול של 1.4M אוהם. אני לא יודע אם זה תקין (אני לא זוכר מלימודי האלקטרוניקה בתיכון מה אמור להיות המצב של רכיב תקין).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקבל נראה קצת מנופח :

image.jpg

המקום הזה מאחורי המעגל :

דמיין מצב התחלתי : ה UPS עומד מנותק מהחשמל אם ריקה, לכן אף רכיב בתוכו אינו מקבל מתח. אתה מחבר את ה UPS לחשמל והוא חייב להיכנס למצב עבודה

ב UPS הזה עשו קטע מעניין :

ברגע החיבור הראשוני לחשמל מעגלי ה "כוח" של ה UPS מנותקים לחלוטין על ידיי 2 ממסרים. הדרך היחידה שהזרם עובר הוא דרך טורי הנגדים למעגל הפיקוד. אלה נגדים גדולים מאוד שמעבירים זרם אפסי - אין סיכוי שהוא יספיק להפעלת ממסר. נראה שהזרם הזה אמור להטעין קבל, ולאחר שהקבל נטען הוא נותן פריקה ראשונית להפעלת הממסרים

אחרי זה נסגר מעגל ה "כוח" וכל מה שקורה הלאה וצורך זרם גבוה יותר - המשך החזקת הממסרים במצב מופעל, טעינת הסוללה וכו' עובר דרכו (כנראה דרך המשני של השנאי או דרך מחלק מתח גדול יותר איפה שהוא), וטורי הנגדים האלה או לא עושים יותר כלום, או נשארים רק בתפקיד של מעקב אחריי מתח הרשת

image.jpg

אם הקבל שנותן את ההפעלה הראשונית נהרס הוא לא ייטען, אז במעגל של ה UPS לעולם לא יצתבר כוח מספיק להפעלה הראשונית של הממסרים בחיבור לחשמל....

אני לא בטוח ממה בדיוק הקבל הזה נהרס :

- יכול להיות מטמפרטורה - במקרה כזה החלפת הקבל יכולה לפתור את הבעיה

- יכול להיות מתח יתר - נתק בדיודה שמחוברת במקביל אליו (בצד של ה SMD) - היא נראית לי כמו דיודת זנר שמגבילה את המתח עליו ל 12V. אם היא נשרפה והפכה לנתק, המתח על הקבל יעלה עד להגבלה מקרית כלשהיא (תופעת לוואי של רכיב אחר), או ללא הגבלה וישרוף משהוא.... במקרה שכאן, יכול להיות למשל : הדיודה הפכה לנתק בזמן שה UPS היה מופעל, אבל צריכת הזרם של הממסרים וכו' לא נתנה למתח על הקבל לעלות יותר מידי. אחרי נפילת המתח ה UPS התחיל ממצב של ממסרים פתוחים (ללא צריכת זרם מהקבל), אז הוא נטען יותר ובפעם הראשונה מאז שריפת הדיודה אכן הגיע למתח שבו הוא או משהוא אחר נשרף.... במקרה כזה החלפת הדיודה והקבל (דיודה אני מדמיין באזור ה 12V או קצת יותר וכמה מאות mA) אולי יפתרו את הבעיה ואולי לא

מעניין לבדוק מה קורה אם אתה מנסה להפעיל אותו מסוללה תקינה וטעונה שכן מפעילה (מהסוללה ללא חיבור לחשמל) UPS אחר - כי אז יתכן שהוא ידלק גם בלי הקבל הזה

חוצמזה אני רואה כאן משהוא שנראה כמו שפריצים של בדיל מ "פיצוץ" קטן, האם יש כאן רכיבים שרופים ? או סימן כלשהוא על גוף הפלסטיק שהיה מול המקום הזה ?

image.jpg

ה UPS הזה נראה מבחוץ כמו שלי אבל מבפנים שונה לחלוטין - למרות ששניהם PRV650... ככל הנראה גרסאות שונות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב תודה על תגובה.

בקשר לקבל ול"שפריצים" של הבדיל - זה עניין של זווית צילום. בבדיקה פיזית הקבל נראה תקין (הוא לא נפוח - הראש שלו שטוח לחלוטין) ואין "שפריצים" של בדיל. מצ"ב מעודכנות:

5615efe0972fe.jpg

5615efe0ab088.jpg

בקשר לבדיקה עם טעונה - אין לי כזו ואני לא חושב שיש טעם לקנות כזו רק למטרת הבדיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה מחבר את החשמל יש קליק כלשהוא מה UPS או דממה ?

בדוק האם מגיע 240V למעגל - קורה שהפיוז נשרף "קצת" ולא ממש רואים עליו...

בדוק האם קבל אלקטרוליטי קטן כלשהוא במעגל הפיקוד מתחיל להיטען ומגיע לאזור ה 12V לפחות. אם כן מי מהם ? (שים לב : מעגל הפיקוד עובד על כ 12V אבל הוא לא מבודד מה 240V ב UPSים האלה, כלומר הוא יכול להיות ב 240V לאדמה)

במקום לדחוף את המולטימטר למעגל של ה UPS תחת מתח, אתה יכול להלחים חוטי בדיקה לנקודות על המעגל, לחבר אליהם את המולטימטר על ידיי מהדק שורה, ואז לחבר את החשמל

במקום אתה יכול לחבר למצת של הרכב או למצבר בכבלי הנעה... אבל אם אכן יש קצר ב UPS, אתה כנראה תעיף כמה דברים על המעגל שלו (אז אל תדחוף את הראש לתוכו או שים משקפי מגן), ואם אתה מחבר למצת, אתה תשרוף פיוז ברכב (לא שיש סכנה כלשהיא לרכב)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאשר אני מחבר את ה UPS אין שום קול או "קליק". גם כאשר אני משתמש בכפתור ההדלקה אין שום קול.

בקשר לבדיקת המתחים על הקבלים - זה בעייתי מבחינתי, בעיקר מבחינת נושא הלחמת חוטים למעגל המודפס, אבל גם שמכיוון שאני לא מעוניין להתעסק עם המעגל כאשר הוא מחובר למתח "חי".

לסוללה אחרת, גם לכזו של , אין לי גישה, אז אני לא יכול לבדוק את הנושא. חשבתי לחבר במקום הסוללה שנאי שמוציא 12V DC כאשר הוא מחובר למתח AC (כמובן כאשר ה UPS לא מחובר למתח של 220V וזאת במטרה לדמות מצב בו ה UPS עובד על הסוללה בלבד), אבל סביר להניח שדרישת הזרם תגרום לשריפת השנאי. אולי אפשר לנסות את הרעיון עם ספק כח ישן של מחשב (לקחת חוט של 12V וחום של אדמה ממחבר המולקס ולחברם במקום הסוללה של ה UPS), אבל גם זה נראה לי קצת בעייתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את שלמות החיבור עד לעגל אתה יכול לבדוק ללא מתח כלל, פשוט על ידי מדידת התנגדות/מוליכות מהפינים של תקע החשמל בחוץ עד למעגל בפנים. כך ניתן לשלול למשל פיוז שרוף (שלא רואים עליו), מוליך שרוף בכבל שמחבר את ה UPS לשקע (אפשרי בכבלים זולים, שהמוליכים שלהם לא עבים בהרבה מהחוט בפיוז...) וכו'

על ידיי הלחמת החוטים למעגל אתה יכול להימנע מחיבור דברים למעגל כשהוא "חי" - אתה מלחים כשהוא ללא מתח, מחבר את המולטימטר להמשך החוטים המולחמים, ואז מחבר את המתח

ללא עומס ה UPS לוקח זרם דיי קטן (אני מניח כמה A מקס' בפולסים) במידה והוא לא מקוצר, אז אני לא חושב שתהיה בעיה לחבר ספק של מחשב לבדיקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, קודם כל אני אציין שאין לי מעבדה או יותר מקצת כלים בסיסיים לעבודה אלקטרונית (יש לי רב מודד, קאטר, פלאייר, מסיר בידוד וכד' דיי בסיסיים) ואין לי ממש מקום לעשות עבודה כזו, כך שזו דיי בעיה לעשות את מה שאתה מבקש. ובכל זאת:

1. יש רציפות בין כניסת מתח ה AC ללוח המודפס - החוט שמחבר את ההפלוס מגיע ללוח המודפס וכנ"ל לגבי החוט שמחבר את המינוס (כמובן שבין הפלוס והמינוס אין רציפות). בנוסף כבר ציינתי שבדקתי את הפיוז בכניסת ה 220V AC והוא נראה תקין - הוא שלם פיזית ויש רציפות בין שני צדדיו.

2. בעבודה מאולתרת לחלוטין, חיברתי בין חוט ה 12V DC בספק כח שמיועד למחשב (חוט צהוב) וחיבור הפלוס של הסוללה ב UPS וכן חיברתי בין חיבור המינוס מספק הכח (חוט שחור) למינוס של הסוללה ב UPS והפעלתי את העסק. האמת - ציפיתי שיהיה פיצוץ או שלכל הפחות החשמל בבית יקפוץ, אבל זה לא קרה - במקום זאת ה UPS התחיל לעבוד במצב שבו הוא מופעל ע"י . זה אומר שהחלק שאחראי על עבודה במצב תקין.

אגב, במצב הזה בדקתי את המתח ביציאות ה AC של ה UPS וגיליתי שהוא עומד על 173V.

מצ"ב תמונה של ה"אימפרוביזציה" הזו:

5616acb5a7001.jpg

האם לאור זאת יכול להיות שהבעיה היא בשנאי של ה UPS (החלק הגדול והכבד שנמצא בבסיס המכשיר שתפקידו להמיר את המתח מ 220V ל 12V)?

הערה לכל מי ששוקל לעשות דבר דומה: חשמל הוא דבר מסוכן ויכול לגרום לפציעות או אף למוות. אין לבצע פעולה דומה ללא הבנה וללא נקיטת אמצעי בטיחות מתאימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2. בניסוי כזה אין סיבה שהחשמל בבית יקפוץ - ספק הכוח של המחשב מגביל את ההספק שיכול לעבור דרכו. במקרה של קצר, יישרף רכיב כלשהוא ב UPS או תקפוץ הגנה של הספק והוא יכבה (או במקרה הגרוע אם ספק גנרי שאין בו הגנות, יישרף הספק)

מהבדיקה שלך - כל חלק היציאה של ה UPS תקין (מתח היציאה משונה אבל זה יכול להיות בגלל שאתה מפעיל אותו מספק של מחשב במקום מסוללה - הספק לא יכול להוציא זרם מספיק גבוה, או אוליי יצוב המתח ב UPS לא משהוא כשהוא ללא עומס. לא נראה לי כמו סימן לתקלה)

לכן מבחינתי החשודים העיקריים הם הקבלים על רכיבי הפיקוד ובמיוחד באותו אזור של טורי הנגדים - כל החלק של המעגל שמתחיל לעבוד כש 2 הממסרים עדיין במצב מנותק. הייתי מודד את המתח על כל קבל קטן כזה בשביל לראות אם הוא מתחיל להיטען כשמחברים את ה UPS לחשמל. אני דיי בטוח שחייב להיות שם 1 שנטען בשביל לתת הפעלה ראשונית של הממסרים

לשנאי ב UPSים האלה יש כמה תפקידים :

1. בעבודה מהסוללה המעגל ממיר את ה 12V מהסוללה למתח קרוב לכך ב AC. השנאי מעלה את המתח ל 240V

2. מתוך צמת ה 4 חוטים הדקים של השנאי (צד ה 240V), יש חוט של 0 ושלוש חוטי ~. במצב שבו מגיע חשמל מהשקע, ה UPS מודד אותו ובוחר לאיזו יציאה של השנאי לחבר בשביל להעביר את המתח ישירות כמו שהוא (כשהכניסה והיציאה מחוברות לאותה נקודה, אז הזרם עובר ישירות והשנאי לא עושה כלום), להעלות קצת או להוריד קצת - כך מתקבל פיצ'ר מייצב המתח (AVR) שיש ב UPS

3. בחלק מה UPSים מנצלים את זה שהשנאי מעביר כוח ב 2 הכיוונים בשביל להטעין את הסוללה ובכללי להפעיל את מעגל הפיקוד של ה UPS במצב שהוא עובד מהחשמל. זה לא חיוני - ב UPSים אחרים לא מנצלים את זה, במקום זאת יש קטן במעגל שמספק את המתח

התקלה כאן לא קשורה לשנאי - קודם כל, הבעיה שה UPS לא נדלק מהחשמל מתרחשת כש 2 הממסרים שמעבירים את המתח לשנאי עדיין במצב מנותק - לשנאי וגם לרוב החלקים האחרים של ה UPS אין חלק בזה. שנית, השנאי כן עבד כשהפעלת אותו מהספק של המחשב וקיבלת מתח גבוה ביציאה

בדוק את הקבלים האלקטרוליטים הקטנים ובמיוחד אלה שנמצאים באזור של טורי הנגדים שמטעינים אותם

ואם לא, תחבר לחוטי הסוללה כבל אם חיבור למצת הרכב, וקיבלת inverter לרכב ^_^

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, תודה על כל העזרה שלך 11010010110.

אין לי אפשרות לבדוק את הקבלים במעגל המודפס - אין לי ממש ניסיון בהלחמות, מלבד זה שרכשתי בלימודים בתיכון, אבל זה היה לפני עשור וחצי, וגם אז לא הייתי ממש טוב בזה, כך שאני לא לא יכול להלחים חוטים לקבלים (סביר להניח שאני רק אגרום לנזק), ולבדוק את המתח עליהם כאשר ספק הכח מחובר ישירות לחשמל לא נראה לי רעיון טוב או בטוח.

אני כנראה אקנה גם אל-פסק חדש עם המחשב הבא (כנראה בתחילת 2016).

שוב תודה על כל העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי אני באמת אנסה להתעסק איתו עוד קצת, אבל זה אומר שאני אצטרך להשיג חוטים נורמליים, אולי גם איזו מטריצה שאליה אני אחבר את החוטים ואולי עוד דברים נוספים כמו ראש חדש למלחם שלי (שלא השתמשתי בו כבר 5-10 שנים) וכמובן - קבלים חדשים. בנוסף אני אצטרך לקנות חדשה ל UPS, כך שההוצאה ביחס לקניית UPS חדש עם אחריות תהיה דיי גבוהה (אני רואה שב KSP מוכרים אל-פסק זהה חדש עם שנתיים אחריות ב-327 ש"ח), ולכן אני לא בטוח אם ישתלם לי לעשות את זה. מצד שני זה יכול להיות מעניין, אז אני אשקול את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוצמזה.... יש עוד אפפשרות. אולי ה UPS הזה פשוט חייב תקינה בשביל להידלק ? זה יהיה טיפשי אבל לך תדע מה המתכננים שלו חלמו..... תנסה לבדוק אותו אם שממש עובדת מ UPS אחר

(אל תחבר ביחד לספק של המחשב ולשקע חשמל)

על הקבל בחלק המתח הנמוך יש 12V, אבל ממנו לאדמה יש 240V (מעגל המתח הנמוך ב UPS כולל הסוללה וכו' אינו "צף", הוא מחובר ישירת למתח הגבוה). מטריצה הוא פתרון בעייתי : חוטים יוצאים ממנה בקלות, ומספיק שבטעות חוט יצא מהמקום בשביל שהוא יגע במשהוא ויקצר או שאתה תיגע בו כשתנסה לחבר אליו את המוטימטר...

מהדק שורה (טרמינל בלוק) מיועד להחזיק 240V ויותר, אתה יכול לחבר איתו ישירות ובצורה אמינה את 2 החוטים ל probes של המולטימטר, וחוטים לא משתחררים ממנו בקלות. תשתמש במהדק שורה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב תודה על התגובה.

כפי שכתבתי בהודעה הראשונה, ב UPS השני יש סוללה דיי ישנה, שהיא לא ממש תקינה, אבל ה UPS השני עובד איתה (ה UPS כמובן שלא מחזיק מעמד לשנייה כאשר מתח הרשת מנותק ונדלקת בו נורה אדומה שמסמלת בעיה בסוללה, אבל הוא עובד). ניסיתי להפעיל את ה UPS הבעייתי גם עם הסוללה המקורית (זו שהתפוצצה), גם עם הסוללה הלא תקינה וגם ללא סוללה בכלל - בכל המקרים לא קרה דבר (לא רעש או ציפצוף כלשהו).

כמובן שלא חשבתי לרגע לחבר את ה UPS למתח ה AC של 220V (או 240V) כאשר ספק הכח של המחשב, ששימש כסוללה מאולתרת, מחובר אליו - הסיכוי שה UPS ינסה "להטעין" את ספק הכח נראה לי כמשהו שיכול להוביל לפיצוץ או למשהו גרוע יותר.

הייתי מאד שמח אם הייתי יודע בוודאות שה UPS מסוגל לעבוד ללא סוללה כלל, שכן דבר כזה יאשר בוודאות שיש בעיה במערכת הזנת המתח שלו, אבל אני פשוט לא יודע את זה בוודאות. אם למישהו יש UPS זהה (PRV 650 של Advice) תקין הייתי שמח אם הוא היה בודק את הנושא ומחזיר תשובה (11010010110, כתבת שיש לך UPS מאותו הדגם אבל המבנה הפנימי שלו שונה לגמרי, אז זה כנראה לא יעזור).

בקשר לשאר הדברים - שוב, אני לא מתעסק עם אלקטרוניקה בד"כ, ולכן אין לי ממש ציוד מתאים (אני גם לא ממש מכיר ציוד מתאים - מעולם לא שמעתי על "מהדק שורה" או "טרמינל בלוק") וגם ההבנה שלי בנוגע לאופן תפקוד הרכיבים בסוגי מתחים שונים (AC ו DC) הוא לא ממש טוב. למשל - ממה שאני זוכר מהלימודים, ב DC הקבל נטען במתח (הוא למעשה אוגר שדה חשמלי) לפי משוואת הדפקים וזמן הטעינה שלו תלוי בהתנגדות שמחוברת למסלול הטעינה, בעוד שבמצב AC הקבל משמש כעקבה (אני לא בטוח אם זה המונח הנכון) כלומר התנגדות אבל בפאזה של 90- מעלות (1/2PiFC, כאשר Pi הוא פאי, F הוא התדר ו-C הוא קיבול הקבל), אבל אני לא ממש יודע מה לעשות עם זה בהיבט של התמונה הכוללת. בנוסף, עבודת רכיבים יותר מורכבים אינה מוכרת לי כלל, כך שאני לא ממש יודע מה לעשות עם כל ההצעות הנ"ל. כמו שכתבתי קודם - אני אולי אנסה להתעסק עם ה UPS הזה בעתיד, אם ואשר יהיה לי ציוד מתאים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...