מחשב לא עולה - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב לא עולה


rakshela

Recommended Posts

רקע: יש לי את המחשב כבר שש שנים, לפני שנה~שנתיים צצה בעיה שחזרה אחת לכמה זמן: המסך קופא ובמקביל הסאונד ממשיך לפעול. הנחתי שזאת בעיה בכרטיס מסך, אבל מכיוון שהבעיה הייתה די נדירה (אחת לכמה שבועות), התעלמתי ממנה (כנראה טעות). אתמול בזמן שעבדתי על המחשב שוב קרתה הבעיה הזאת, עשיתי ריסטרט כבד"כ, אבל פתאום המחשב נתקע בזמן העלייה של הווינדוז (בעבר לאחר ביצוע ריסטרט הבעיה לא חזרה למשך כמה שבועות לפחות), ביצעתי שוב ריסטרט והפעם בקושי ל-POST זה הגיע לפני שהמחשב נתקע. ניתקתי את המחשב מכל הכבלים, ניקיתי קצת אבק בפנים (אין חשש לנזק שנגרם מהניקיון, מדובר בפעולות שטחיות, כשאני נוקט בכל אמצעי זהירות בערך), הדלקתי שוב - ושוב נתקע (הפעם הווינדוס עלה), לאחר מכן ביצעתי ריסטרט, והפעם שום דבר לא עלה, ומפה שום דבר שניסיתי לא עזר. אז כמה תגליות:

1) יש על הלוח אם 4 נורות לד, בד"כ הן נדלקות ולאחר כמה שניות נכבות. כאן הן נדלקות ולא נכבות עד לכיבוי ידני של המערכת.

2) כל המאווררים פועלים למעט המאוורר של המעבד - הוא פועל לרגע וישר מפסיק להסתובב.

3) לפי המדריך של הלוח אם, השגיאה (צפצופים קצרים שחוזרים על עצמם) מעידה על Power error (שזה בתכל'ס ארור קוד גנרי ולכל בן אדם שמקבל יותר יש בעיה אחרת).

4) הזיכרונות נמצאו תקינים (בדקתי במחשב אחר), כנ"ל הצורב/הדיסק הקשיח.

5) להפתעתי הבעיה היא כנראה גם לא בכרטיס מסך - הוא נבדק במחשב אחר ונמצא תקין.

המפרט:

intel i5 750

gigabyte ga-p55m-ud2 rev 1.0

club 3d ati radeon 5850

g,skill 1333MHz 2GB*2

קירור למעבד: coolermaster hyper tx3

מארז: zero 2

ספק: chieftec a-135 650W

צורב/דיסק קשיח כלשהם (זה משנה בכלל? שניהם נבדקו ונמצאו תקינים).

בתכל'ס תחושת הבטן שלי היא שהספק הוא הרכיב הדפוק, מדובר בספק לא איכותי מחברה לא מדהימה, ואחרי שש שנים סביר להניח שהתאבד. מישהו כול לאשש את החשש או שזה עדיין לא וודאי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגורמים האפשריים לבעיה הם לוח האם, המעבד, הזיכרון, כרטיס המסך, ספק הכח או/ו הקירור למעבד. היות ובדקת את הזיכרון, כרטיס המסך והתקני האיחסון במחשב אחר והם נמצאו תקינים, זה מותיר את המעבד, לוח האם, ספק הכח והקירור למעבד כחשודים. מכיוון שהרמקול של המחשב משמיע ציפצופים, סביר להניח שגם המעבד תקין, שכן בד"כ מחשב ללא מעבד תקין לא מסוגל לגרום לרמקול לעבוד. לאור זאת:

א. אני מסכים שסביר להניח שהבעיה היא בספק הכח (לפי החוברת של הלוח, עמוד 114, ציפצופים רציפים אכן מעידים על בעיית כח). אני הייתי ממליץ לנסות ספק כח אחר תקין במחשב שלך ולא את ספק הכח שלך במחשב תקין רק בכדי להימנע ממצב שבו ספק הכח שלך לא תקין בצורה כזו שהוא עלול לגרום נזק גם למחשב התקין.

ב. לפי החוברת של הלוח (עמוד 31), נוריות ה LED מציינות את העומס על המעבד. העובדה שכולן דולקות מעידות על עומס מקסימלי על המעבד, אבל מצד שני המאוורר של המעבד לא עובד. סביר להניח שבמקרה הזה העובדה שכל נוריות ה LED דולקות מעידה על בעיה אחרת ולא על עומס על המעבד, אבל ליתר ביטחון אני הייתי מציע לבדוק את הקירור למעבד - גם שהוא מותקן בצורה טובה על המעבד וגם שהמאוורר עצמו תקין ומסתובב בחופשיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...