חפש לפי כתב:
אפשרויות חפש בכותרות בלבד מתאריך: עד תאריך:
בסדר
ברוך הבא לאתר HWzone
כבר רשום אצלנו
עדיין לא רשום אצלנו?
שלום אורח,
ברוך הבא לאתר המחשבים הגדול והותיק בישראל.
באתר תוכל למצוא תוכן מגוון ומעודכן אודות כל תחום
המחשבים - החל מחומרה ומידע טכני מעמיק, דרך משחקי מחשב וקונסולות, גאדג'טים וסלולר, ועד כל מה שחדש ומעניין בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט ברמה היומיומית.
אוהב מחשבים וטכנולוגיה? הגעת למקום הנכון!
כניסה למערכת
צור חשבון חדש אורח יקר, אם ברצונך להצטרף לקהילת החברים הקבועים שלנו, אנא הירשם דרך עמוד ההרשמה. תהליך זה הינו חינמי לחלוטין ולוקח דקה אחת בלבד. לאחר מכן, תוכל להנות מיתרונות רבים הזמינים למשתמשים רשומים בלבד.

תודה,
צוות האתר

הירשם

עידן ה-8 ביט מעולם לא נראה טוב כל כך

אלגוריתם חדש מאפשר להפיח חיים חדשים בציורים ברזולוציה נמוכה במיוחד

אם גם אתם מוצאים עצמכם נתקפים מפעם לפעם ברגשי נוסטלגיה עזים שמקורם בשנות השמונים והתשעים, ובפרט בקונסולות המשחק הצנועות של ימים אלו – בהם מרבית האקשן התרחש בדמיונם של השחקים ולווא דווקא על המרקע (כן, אותם הימים בהם המילה "מרקע" עוד נחשבה ללגיטימית), ודאי תשמחו לשמוע על אלגוריתם חדש ומעניין, שמאפשר להפוך את כל אותן ציורים ודמויות קלאסיות ודלות פיקסלים לחגיגה לעיניים, גם בסטנדרטים של היום.

שני חוקרים – יוהאנס קופף (Johannes Kopf) ממיקרוסופט ודני לישינסקי מהאוניברסיטה העברית (כבוד!) פיתחו אלגוריתם שמבצע "פירוק לפיקסלים" (depixelizing) ו"שדרוג" (upscaling, סלחו לנו על התרגום העילג) לציורים ברזולוציה נמוכה, "Pixel Art", הופך אותם למודרניים, חלקים ומעוגלים – ועושה זאת בצורה מדוייקת ואיכותית עד מאוד.
האלגוריתם החדשני מסוגל לזהות וליצור קווים מתאר מעוגלים גם מפיקסלים שנוגעים האחד בשני בקודקודיהם – מה שמאפשר upscaling טוב יותר מכל מה שראינו עד היום.

החוקרים המוכשרים התרכזו בציורי 8 ביט ו-16 ביט מעוטי פיקסלים, ויצאו מנקודת הנחה שכל פיקסל בתמונה ומיקומו הוא חשוב ביותר. האלגוריתם יוצר שני אלכסונים בכל פיקסל ועוקב אחרי תנועתם – וכך הוא "יודע" היכן יש המשכיות של הצבעים והצורות השונות, כאשר שימוש בטכניקת "שגם עקומות" (spline curves) מאפשר את יצירתם של קווים מעוגלים ונעימים למראה מהמידע המתקבל. האתר של קופף, בו מתפרסם המאמר על האלגוריתם הססגוני, מציע כמה וכמה דוגמאות לפעולת האלגוריתם, יחד עם השוואות למגוון אלגוריתמים שונים הנפוצים כיום.

גם לאלגוריתם זה ישנם כמה חסרונות – כמו העובדה שהוא מתבסס תמיד על יצירת צורות עגולות, גם כשהדבר גורע מהתוצר הסופי, וכמו העובדה שהחוקרים מודים בכך שמדובר באלגוריתם סבוך ו"כבד" מבחינת החישובים הדרושים, אך רובן המוחלט של הדוגמאות מוכיח מעל לכל ספק כי מדובר באלגוריתם המוצלח והמתקדם ביותר שנוצר עד כה.

השניים מקווים שאופטימיזציות עתידיות לאלגוריתם יאפשרו לבצע upscaling בזמן אמת למשחקי הרטרו שרבים מאיתנו גדלנו עליהם. זה עשוי להישמע כמו פגיעה חצופה ביצירות המופת של עולם משחקי הוידאו הקלאסי, אך דוגמית קטנה מהתוצאה הסופית בהחלט גורמת לנו לקוות שעוד נשמע משני החוקרים הללו, וכמה שיותר מהר.

תגובות
9

  1. 1
    dj-electric 29/05/2011 19:11

    אני לא יודע מה איתכם
    אבל אני משתמש בAASupersaiX2 עוד מלפני שנים רבות ובדיוק ככה זה נראה, גם עם אפסקיילינג לרזולוציה גבוהה

  2. 2
    Super Sonic 29/05/2011 19:33

    THE SIMPLE IS THE BEST
    לדעתי זה שטותי ואפילו לא משפר אלה גורע,יותר יפה פיקסלים כמו פעם.

  3. 3
    IME3 29/05/2011 21:02

    אפקט קיים בתוכנות גראפיות
    הייתי עושה דברים דומים באילוסטרייטור
    יש של כלי שהופך כל תמונה לאובייקט וקטורי

    מספק תוצאות דומות

  4. 4
    IME3 29/05/2011 21:03

    גם כן
    התוצאה הסופית לא יותר יפה מהמקור בשום צורה :|

    במקום פיקסול של המקור אתה מקבל מריחה
    לא הרווחנו כלום

  5. 5
    bobo 29/05/2011 21:46

    מה אני אמור לעשות עם זה

  6. 6
    Supreme 29/05/2011 23:12

    זה נראה זוועה
    מעדיף פיקסלים.

  7. 7
    Moty_p 30/05/2011 14:03

    איזה כרטיס מסך זה דורש?
    VOODOO3?

  8. 8
    DARK-SPIRIT 30/05/2011 22:56

    Golden axe B ניראה הכי טוב בפיקסלים…
    אני אישית חושב שפיקסל ארט יותר יפה ואין צורך לשנות אותו.

  9. 9
    ארז 20/11/2012 00:19

    אתם רציניים? זה היה קיים כבר לפחות עשור
    יש את האופציה הזו בערך בכל אמיולטור שקיים

בטוח שאתם יודעים הכל?

כתבות חדשות

ארכיטקטורת ה-Kepler עדיין איתנו

ארכיטקטורת ה-Maxwell החדשה של NVIDIA הרשימה אותנו עם יעילות ללא תחרות בשוק העיבוד הגראפי, אך נראה שגם לקודמתה, ארכיטקטורת ה-Kepler, נותרו עוד כמה שפנים שאפשר לשלוף מהשרוול

כרטיסי מסך
0

משחקים חדשים לאנדרואיד | שבוע 47

הוכיחו את כישורי הצליפה שלכם על ברווזים, נסו להתנגש ולהתהפך בצורה המרהיבה ביותר ושחקו פוקר בסגנון Far Cry 4 – זאת ועוד במשחקים החדשים שלנו לאנדרואיד

אפליקציות
0

Gorilla Glass 4: שלא יישבר לעולם

זכוכית ה-Gorilla Glass החדשה של חברת Corning תספק את ההגנה הטובה ביותר עד כה למכשירי הסמארטפון והטאבלט העתידיים שלנו

טאבלטים
2

WhatsApp: מעכשיו מאובטחת ומוצפנת

ההצפנה, שמגיעה תחילה לפלטפורמת האנדרואיד עם העדכון האחרון של האפליקציה, תוודא כי רק המוען והנמען יוכלו לראות את תוכן ההודעות

אפליקציות
0

העתיד זה כאן: שארפ מציגה מסך IGZO בצפיפות 736ppi

המסך החדשני מצליח לדחוס רזולוציה של 2560×1600 פיקסלים בגודל אלכסוני של 4.1 אינץ' ומקבל את התואר 'המסך הצפוף בעולם' – בהפרש ניכר מהתחרות הקיימת

סמארטפונים
3

האתר משתמש בקבצי Cookie על מנת לשמור את המועדפים שלך.